Re: LED lampen bij auto's
Een duty cycle van 5% (1ms aan op 20ms). Dat is een vreemde aanpak, met spanningen van 150Vpk. 't Is bijna een flitslamp...of een stroboscoop. Het is dus wel degelijk een frequentie van 50Hz.
Zou het kunnen dat die manier van aansturen gekozen is om één of andere reden van menselijke opmerkzaamheid? Ik bedoel, het zou kunnen dat men door dure studies heeft vastgesteld dat het oog en aanhangend brein alerter zijn voor flitsjes (hoewel wij die niet bewust zien)?
Of misschien geeft dit een helderder licht en een laag verbruik, en/of komt dit de levensduur van de LEDs ten goede?
Een duty cycle van 5% (1ms aan op 20ms). Dat is een vreemde aanpak, met spanningen van 150Vpk. 't Is bijna een flitslamp...of een stroboscoop. Het is dus wel degelijk een frequentie van 50Hz.
Zou het kunnen dat die manier van aansturen gekozen is om één of andere reden van menselijke opmerkzaamheid? Ik bedoel, het zou kunnen dat men door dure studies heeft vastgesteld dat het oog en aanhangend brein alerter zijn voor flitsjes (hoewel wij die niet bewust zien)?
Of misschien geeft dit een helderder licht en een laag verbruik, en/of komt dit de levensduur van de LEDs ten goede?
Comment