Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mediaspeler en netwerk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mediaspeler en netwerk

Kan er dus niet aan uit...

PCH-A400 = Popcorn A400 mediaplayer

Werkwijze is als volgt

1 Netwerk media > ik selecteer dit en dan krijg ik >

2 Netwerk browser > ik selecteer dit en dan krijg ik >

3 > WORKGROUP (= is iets dus van Windows 8) ik selecteer dit en dan krijg ik > PCH-A400 > ik klik daarop en krijg ik om in te vullen > Gebruikersnaam en Wachtwoord >???Totaal geen idee wat ik daar moet invullen.

De PCH-A400 zie ik in het netwerk van de pc maar als ik er op klik > Netwerkfout.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Mediaspeler en netwerk

Is dat niet je gebruikersnaam en wachtwoord om op je computer in te loggen, Theo ?
    Bij mij was het ook een beetje trial-and-error, maar troost je, uiteindeleijk lukt het wel.

Ik denk dat die Popcorn A400 wel de Rolls Royce der mediaplayers is hoor !

Allez, goede moed, morgen ( euh wat zeg ik, vandaag ! ! ! is het wellicht reeds opgelost ! )

Gewoon doen zoals ik:

1) Googelen

2) Nog meer Googelen

3) Het eens op BD vragen
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Is dat niet je gebruikersnaam en wachtwoord om op je computer in te loggen, Theo ?
      Bij mij was het ook een beetje trial-and-error, maar troost je, uiteindeleijk lukt het wel.

Ik denk dat die Popcorn A400 wel de Rolls Royce der mediaplayers is hoor !

Allez, goede moed, morgen ( euh wat zeg ik, vandaag ! ! ! is het wellicht reeds opgelost ! )

Gewoon doen zoals ik:

1) Googelen

2) Nog meer Googelen

3) Het eens op BD vragen
      Ja die Speler is niet slecht

Ik heb een login (gebruikersnaam) en een paswoord om in te loggen op mijn pc.

Ik heb een login (SID) en een paswoord om toegang te hebben tot mijn router.

In Windows8 heb ik nog een paswoord voor de "workgroup".

Niks werkt.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        WORKGROUP (= is iets dus van Windows 8)
        WORKGROUP is niet iets van Windows 8, is gewoon uw werkgroep van het netwerk.
        Windows 7 en 8 bezitten anders ook wel Thuisgroep (Homegroup).
        Bij Thuisgroep (Homegroup) kan je kiezen om er een te starten of toe te voegen aan een bestaande ... als je dit nog nooit eerder deed, dan zal je op je PC met Windows 7 of 8 eerst eens deze functie moeten opstarten en daar kiezen om een Thuisgroep (Homegroup) aan te maken, daarna kan je met dezelfde gegevens een ander toestel toevoegen (als het dit ondersteunt) met dezelfde gegevens.
        Heb je het echt over Workgroup, dan is dit een standaard onderdeel van uw netwerkinstellingen en dat was bij vorige Windows-versies zeker ook al bestaand.

Find help and how-to articles for Windows operating systems. Get support for Windows and learn about installation, updates, privacy, security and more.

Find help and how-to articles for Windows operating systems. Get support for Windows and learn about installation, updates, privacy, security and more.

Last edited by VerSeg; 5 januari 2013, 14:20.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          WORKGROUP is niet iets van Windows 8, is gewoon uw werkgroep van het netwerk.
          Windows 7 en 8 bezitten anders ook wel Thuisnetwerk (Homegroup).
          Bij Thuisnetwerk (Homegroup) kan je kiezen om er een te starten of toe te voegen aan een bestaande ... als je dit nog nooit eerder deed, dan zal je op je PC met Windows 7 of 8 eerst eens deze functie moeten opstarten en daar kiezen om een Thuisnetwerk (Homegroup) aan te maken, daarna kan je met dezelfde gegevens een ander toestel toevoegen (als het dit ondersteunt) met dezelfde gegevens.
          Heb je het echt over Workgroup, dan is dit een standaard onderdeel van uw netwerkinstellingen en dat was bij vorige Windows-versies zeker ook al bestaand.

http://windows.microsoft.com/nl-BE/w...te-a-workgroup
          Klopt allemaal
          WORKGROUP heb ik ook in Windows 7.
          Ik snap wat dat is. Maar ik heb dat woord dus nooit zelf geschreven, windows heeft dat aangemaakt.

Maar ja, intussen ben ik aan 't sukkelen
          Ik weet niet wat ik moet invullen bij Gebruikersnaam in die mediaplayer.
          Het wachtwoord van de WORKGROUP ken ik wel > is een combinatie van cijfers en letters.

Ik zie daar staan:
          Netwerk browser/WORKGROUP
          Daaronder > PCH-A400
          En daaronder moet ik de Gebruikersnaam en het Wachtwoord invullen.
          Dat Wachtwoord zou(?) het wachtwoord kunnen zijn van de WORKGROUP maar die Gebruikersnaam??? Geen idee dus.
          Last edited by theokus; 5 januari 2013, 03:19.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Er is bij mijn weten geen password voor een werkgroup , hoe ga je dat doen en waar denk je een paswoord voor een werkgroep gevonden te hebben??

Wel deze gegevens voor de Popcorn Hour
            Username: nmt
            Wachtwoord: 1234
            (bron: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128411.0 , eerste hit bij Google )

Comment

Windows 7
              Configuratiescherm\Netwerk en internet\Thuisgroep\Het wachtwoord voor de thuisgroep weergeven en afdrukken

Windows 8
              thuisgroep is & werd daar WORKGROUP
              Het wachtwoord voor de WORKGROUP weergeven en afdrukken gaat ook.

Username: nmt
              Wachtwoord: 1234
              * werkt niet.
              ** had ik gisteren al gevonden.

Ik zit nu in Windows 7.
              En daar was nog een bijkomend probleem > "prullenbak is beschadigd op D:\".
              Veeeel gezocht en veeeel gevonden en het resultaat was zero.
              Dus format D: en alles terug gezet via een backup.
              Zaak opgelost.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Windows 8
                thuisgroep is & werd daar WORKGROUP
                Sorry maar je hebt zowel Werkgroep voor je netwerkinstellingen als Thuisgroep voor simpel delen op een thuisnetwerk.

Twee screenshots uit Windows 8

WORKGROUP is wel de standaardbenaming dat een Werkgroep krijgt.

Thuisgroep en Werkgroep moet je apart bekijken, ze zijn er beiden maar hebben elk hun configuratie.
                Last edited by VerSeg; 5 januari 2013, 14:25.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Sorry maar je hebt zowel Werkgroep voor je netwerkinstellingen als Thuisgroep voor simpel delen op een thuisnetwerk.

Twee screenshots uit Windows 8

WORKGROUP is wel de standaardbenaming dat een Werkgroep krijgt.

Thuisgroep en Werkgroep moet je apart bekijken, ze zijn er beiden maar hebben elk hun configuratie.
                  Klopt allemaal
                  Heb ik gisteren ook al bekeken.

Als ik de setup doe van de mediaspeler dan heb ik een geslaagde verbinding van de speler via Thuis Netwerk met het Internet.
                  ================================================== ============================================
                  > geen toegang \\PCH-A400
                  > het extern apparaat of externe bron accepteert de verbinding niet.

Wat ik dus nodig heb is Gebruikersnaam plus Paswoord, die ik moet invullen.

* zelfde probleem

Ik heb een reset gedaan maar het helpt niks.
                  (ongeldige login)

Op een Engelstalig forum lees ik dat die Gebruikersnaam die "nmt" zou moeten zijn veranderd is door een of
                  andere reden. Maar ik heb dus niks gedaan
                  Via een reset en een nieuwe setup zou dat weer goed moeten komen > helpt dus ook niet.
                  Last edited by theokus; 5 januari 2013, 16:08.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Als ik een media apparaat toevoeg, tv bijvoorbeeld met netwerk mogelijkheid, dan moet ik dat inschakelen op de PC,

--> Opties voor thuisgroep en delen selecteren
                    --> Opties voor media streaming selecteren
                    --> Apparaten weergeven in "alle netwerken"
                    en daar zie je al je apparaten staan en moet je verbinding toestaan om gezien te worden.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

> geen toegang \\PCH-A400
                      > het extern apparaat of externe bron accepteert de verbinding niet.

Wat ik dus nodig heb is Gebruikersnaam plus Paswoord, die ik moet invullen.

* zelfde probleem

Alvorens ge via uw computer toegang hebt tot de mappen moet ge wel eerst NMT Application configureren met een interne of externe drive, hebt ge dat volledig gedaan?

Pagina 69 (of vanaf punt 14) tot en met pagina 74 van deze handleiding : http://files.syabas.com/popcornhour/...UserManual.pdf

Kies als "Workgroup naam" dezelfde als deze op uw PC (rechts klikken op Computer, eigenschappen en daar Werkgroep) en zorg ook dat die services gestart zijn of het zal nog niet veel geven.
                      Last edited by VerSeg; 6 januari 2013, 01:25.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Alvorens ge via uw computer toegang hebt tot de mappen moet ge wel eerst NMT Application configureren met een interne of externe drive, hebt ge dat volledig gedaan?

Pagina 69 (of vanaf punt 14) tot en met pagina 74 van deze handleiding : http://files.syabas.com/popcornhour/...UserManual.pdf

Kies als "Workgroup naam" dezelfde als deze op uw PC (rechts klikken op Computer, eigenschappen en daar Werkgroep) en zorg ook dat die services gestart zijn of het zal nog niet veel geven.

In het vervolg zeg Mijnheer VerSeg

Alle services zijn gestart.
                        Nu nog die zaakjes configureren

Bij het eerste gebruik van deze speler werd die NMT voorgesteld... dus ik moest er niet achter zoeken.
                        Ik heb toen een paar een reset gedaan naar fabrieksinstellingen...
                        ================================================== ==========================================
                        Die Samba krijg ik niet klaar.
                        Netwerk Browser ook niet.

Die EM7280 had ik op 15 minuten klaar
                        (is verkocht...)
                        ================================================== ==========================================
                        Krijg er de schxxt van.
                        Last edited by theokus; 7 januari 2013, 03:08.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Linux en Windows: opgelost!

Gaat over de Popcorn A-400.
                          Die heeft een USB3-aansluiting.
                          ZOU handig zijn om bestanden over te zetten en rechtstreeks via de pc.
                          MAAR de HD in mediaplayer is geformateerd via EXT3 en dat is van Linux.
                          Dit is standaard en niet aan te passen.
                          DUS > niet te lezen bij Windows 7 of 8.

Met onderstaande hulp gaat dat wel.

Uitleg hier:

Voordeel nu is dat ik de partities kan zien (4 stuks) en ze een driveletter kan geven.
                          Die zijn zichtbaar in Windows plus ik kan snel en via USB3 bestanden overzetten. (à 100MB/s).

*Wie vindt heeft gezocht

Moderator Note: Ik heb deze nieuw gestarte topic (waarvoor ik eigenlijk niet veel reden vind) samengevoegd met je lopende topic over mediaspeler.
                          Last edited by LesC; 7 januari 2013, 10:26.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Zaak is opgelost.
                            Vermits ik vanaf de A400 mijn computer wil aanspreken heb ik mijn account nodig van de computer.
                            Zo simpel is het...als je het weet

*Wie vindt heeft gezocht
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Dat heb ik toch van in het begin gezegd, Theo
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
                              X