Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Neen Stefaan, je bent slecht bezig
Je zou toch moeten weten dat KCl, gebruikt in dieetzout, uitermate dodelijk is, eenmaal intraveneus ingespoten als oplossing.
Bij ons op het labo staat er daar geen enkele waarschuwing op, geen doodshoofd, geen R/S
Waarom is de laatste spuit in de VS gevuld met KCl ?
.. er zijn wetenschappelijk studies zat over de "gevaren" van MSG .. het ergste wat je schijnbaar kunt krijgen is het "chinese restaurant syndroom" als je er sloten van eet ... LOVL!
.. en gut .. in China en Japan moeten de ADHD patienten dan "rijen dik gezaaid" lopen!
Iedereen mag geloven wat hij wil maar wel gek dat light producten wordt aan geraden als je wilt / moet afvallen
Vriendelijk groet ,
Jessey
Het is geen kwestie van "geloof" beste, het is een kwestie van "weten" ... met "geloof" (en vasten) kom je hooguit in de hemel .. en kijk maar eens welk "religieus fundamentalisme" sommige zelfverklaarde voedingsgurus aan de dag leggen als het er op aan komt om bepaalde gekoesterde "vervangproducten" te promoten (de stevia lobby om er maar één te noemen ...)
(zoals de pastoor vroeger tegen de graaf zei: hou jij ze arm, ik zal ze dom houden, dan blijven ze braaf ... )
Neen Stefaan, je bent slecht bezig
Je zou toch moeten weten dat KCl, gebruikt in dieetzout, uitermate dodelijk is, eenmaal intraveneus ingespoten als oplossing.
Bij ons op het labo staat er daar geen enkele waarschuwing op, geen doodshoofd, geen R/S
Waarom is de laatste spuit in de VS gevuld met KCl ?
Helaba .. water in grote hoeveelheden genuttigd is dodelijk he!!
.. er zijn wetenschappelijk studies zat over de "gevaren" van MSG .. het ergste wat je schijnbaar kunt krijgen is het "chinese restaurant syndroom" als je er sloten van eet ... LOVL!
.. en gut .. in China en Japan moeten de ADHD patienten dan "rijen dik gezaaid" lopen!
Ahhh je begrijpt het . Geef mij extra glutamaat in het eten: zonder smaakt het zo flauwtjes. Ik heb hier zelfs nog een zakje van die MSG: het smaakt tamelijk flauw, maar een mespuntje in je eten en het doet wonderen met de andere smaken. Wel opletten dat je niet teveel ervan neemt: het is en blijft een natriumzout, en we willen uiteraard de totale zoutinname beperken. Sojasaus en Maggi zijn beiden ook rijk aan "natuurlijke" glutamaat.
Wel, zelf zou ik niet zo ver gaan van een effectieve toegift te gebruiken. Het vreemde is dat MSG zo'n 50+ jaar terug toegelaten was in "geprepareerde vleeswaren" (oa "americain préparé" ), later werd het dan weer verboden en de huidige situatie ken ik niet
.. maar ik kan mij nauwelijks inbeelden dat al die wereldbekende topchefs enkel een stelletje oenen zijn omdat ze dit willen gebruiken
Wel, zelf zou ik niet zo ver gaan van een effectieve toegift te gebruiken. Het vreemde is dat MSG zo'n 50+ jaar terug toegelaten was in "geprepareerde vleeswaren" (oa "americain préparé" ), later werd het dan weer verboden en de huidige situatie ken ik niet
.. maar ik kan mij nauwelijks inbeelden dat al die wereldbekende topchefs enkel een stelletje oenen zijn omdat ze dit willen gebruiken
Goede worst heeft geen MSG nodig: het ontstaat vanzelf door gedeeltelijk omzetting van vleeseiwit. Topchefs gebruiken het ook niet direct, maar indirect door gebruik van fond (eiwithydrolyse met vorming van glutamaat). Parmezaan is extreem rijk aan glutamaat, vandaar die fantastisch rijke smaak. Kortom: je mag het gebruiken, maar goed producten hebben al genoeg glutamaat van zichzelf.
Zal ik eens doen dan:
"Niemand wil graag dat de ander wordt gekrenkt; daarom doet het iedereen zo goed, wanneer de ander zich niet gekrenkt toont."
Ik begrijp wat je bedoelt maar dit soort gedachtenwisselingen dreigt altijd te verzanden in het aanhalen van triviale stadslegendes en "geloofs"legendes als bewijs, eerder dan dat er deugdelijk wetenschappelijk feitenmateriaal aangereikt en in verwerkt wordt. men kan uiteraard niet van iederen verwachten dat ze al die materie voldoende beheersen maar op het einde zou men alle zijpaden, tegelijk met de complexiteit van het "menselijke" (en verwante) organisme, volledig moeten kunnen uitleggen aan de hand van niets méér en complexer dan enkel een glas water ... nogal moeilijk hoor ...
Ik begrijp wat je bedoelt maar dit soort gedachtewisselingen dreigt altijd te verzanden in het aanhalen van triviale stadslegendes en "geloofs"legendes als bewijs, eerder dan dat er deugdelijk wetenschappelijk feitenmateriaal aangereikt en in verwerkt wordt. men kan uiteraard niet van iedereen verwachten dat ze al die materie voldoende beheersen maar op het einde zou men alle zijpaden, tegelijk met de complexiteit van het "menselijke" (en verwante) organisme, volledig moeten kunnen uitleggen aan de hand van niets méér en complexer dan enkel een glas water ... nogal moeilijk hoor ...
Goed gezegd
En teveel tolerantie kan leiden totdat men op einde niets meer in vraag stelt. En daar heb ik het altijd moeilijk mee.
Grijs is geen kleur
Desondanks dit alles zit Jill nog altijd met hoofdpijn....
Juist.
Anders leven en gezonder eten helpt altijd.
Je moet wel de mogelijkheden hebben.
En bovenal de oorzaken dus wegnemen...bij tandpijn helpt uiteindelijk enkel de tandarts, niet de dafalgan
Maar ook hier: je moet de mogelijkheden hebben.
Comment