Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoetstof en hoofdpijn.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zoetstof en hoofdpijn.

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
    Desondanks dit alles zit Jill nog altijd met hoofdpijn....
    .. en misschien ligt het helemaal NIET aan de zoetstof ... ze zal al wel begrepen hebben dat zoetstof + zoetstof helemaal geen 2 zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
      Desondanks dit alles zit Jill nog altijd met hoofdpijn....
      Dank je, schattig.
      't Gaat beter vandaag, heel de dag een gevoel in mijn kopje, maar geen echte pijn.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Juist.
      Anders leven en gezonder eten helpt altijd.
      Je moet wel de mogelijkheden hebben.
      En bovenal de oorzaken dus wegnemen...bij tandpijn helpt uiteindelijk enkel de tandarts, niet de dafalgan
      Maar ook hier: je moet de mogelijkheden hebben.
      't Zijn die mogelijkheden he... Inderdaad, mensen denken, en bedoelen dat goed, maar weet je dat gezond eten eigenlijk veel geld kost hahaha.
      Nee, dat komt nu raar over dat ik dat schrijf, maar ik doe het toch foert. Wil maar zeggen, ga eens deftig om boodschappen, een groene kar... Jaja...
      Maar daarom laat ik het niet hoor, toch niet helemaal, probeer zo gezond mogelijk te eten, mijn probleem is vooral het eentonig eten. Ik neem wel al een tijdje
      vitamintjes, groentevitamintjes, nu niet zeggen dat ook niet goed is he...
      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      .. en misschien ligt het helemaal NIET aan de zoetstof ... ze zal al wel begrepen hebben dat zoetstof + zoetstof helemaal geen 2 zijn!
      Ja inderdaad, toch even geminderd erin, en ik ga eens even zien of ik na mijn maandstonden nog die hoofdpijn heb.
      Ik geef wel toe dat ik meer dan de helft van pagina 2 hier in het topic aan geen kanten begrijp maar ik weet wel naar waar je naartoe wilt.
      2 weken van de 4 met hoofpijn lopen zie ik niet zitten hoor. Nu was het wel heel erg, en onophoudelijk. Vandaag is het de eerste dag met beterschap.
      Ik ga zowieso naar de dokter gaan, maar ga wel wachten tot de volgende maandstonden, tenzij het nu na deze week nog aanhoud he.

Jullie zijn wel erg bedankt om jullie meegaandheid, of hoe moet ik het zeggen. Doet toch op de een of andere manier wel goed.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Eten is duur en koken kost geld...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

't zijn natuurlijk mijn zaken niet maar als Jill.tje zoveel last heeft van barstende hoofdpijn dan zou ik toch wel even een ernstig onderzoek laten doen naar "migraine". Mijn schoondochter (en haar moeder) hebben daar beiden last van en dat is absoluut niet om mee te lachen. I can tell ... Het vervelende is dat er dikwijls, om niet te zeggen altijd, bekend is wat de trigger is of hoe/wanneer het ophoudt ... maar meten is (misschien) weten zoals men zegt

Comment

't zijn natuurlijk mijn zaken niet maar als Jill.tje zoveel last heeft van barstende hoofdpijn dan zou ik toch wel even een ernstig onderzoek laten doen naar "migraine". Mijn schoondochter (en haar moeder) hebben daar beiden last van en dat is absoluut niet om mee te lachen. I can tell ... Het vervelende is dat er dikwijls, om niet te zeggen altijd, bekend is wat de trigger is of hoe/wanneer het ophoudt ... maar meten is (misschien) weten zoals men zegt
            Mijn neefje heeft ook last van migraine en wat hem goed geholpen heeft was camille thee hij heeft af en toe nog wel last maar stukken minder dan daarvoor

Vriendelijk groet ,
            Jessey

Comment

Er zijn heel veel redenen waarom iemand hoofdpijn kan hebben, ik zou dus inderdaad eerst eens een afspraak met de huisarts maken om te kijken of er daar een oorzaak gevonden kan worden. Bij mij bleek die jaren geleden bij een verkeerde lichaamshouding te liggen. Maar ook stress is vaak een boosdoener.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                Mijn neefje heeft ook last van migraine en wat hem goed geholpen heeft was camille thee hij heeft af en toe nog wel last maar stukken minder dan daarvoor
                Vriendelijk groet ,
                Jessey
                als het echt migraine is dan zal de vraagstelster wel iets behoorlijks sterkers nodig hebben hoor, mensen zeggen nogal snel dat ze "migraine" hebben als hun kopke gewoon pijn doet ... als ge ziet hoe ellendig iemand er met een echte migraine-aanval uit ziet dan weet ge het wel ...

Migraine

Clusterhoofdpijn

Migraine EN

Comment

Geloof mij hij weet wat migraine is hij heeft zelf een spuit en moet zichzelf injecteren.

Vriendelijk groet ,
                  Jessey

Comment

Die clusterhoofdpijn schijnt echt wel héél erg te zijn...
                    De ergste pijn die ik zelf heb meegemaakt is tijdens een acute pancreatitis een paar jaar geleden, ik heb een vrij hoge pijndrempel maar ik ben toen flauw gevallen van de pijn.

Comment

Clusterhoofdpijn? Heb er net eens over gelezen in wiki, en... Wil niet melig doen, maar 't lijkt wel een beetje heel goed op het mijne, ook terhoogte van de
                      slaap, enorme druk en pijn, achter mijn ogen, ook loop ik weg en weer omdat ik niet weet waar gekropen, en 's nachts is het heel erg. Niet in slaap geraken van de pijn en
                      als ik slaap constant wakkerkomen. Als ik uit mijn bed kom om mijn zoon bv efkes te sussen is het net of mijn slaap gaat springen.
                      Ze spreken van steken, zo is het inderdaad, oftewel de andere kant dan, alsof ze met een hamer op je kop slaan per stap die je zet, als je stilzit recht in de zetel
                      kan je het nog ''dragen''. Maar als je rondloopt is het niet te doen.
                      Vandaag heb ik zowat geen hoofdpijn, alhoewel ik toch steeds een raar gevoel heb in mijn hoofd, alsof de hoofdpijn klaar zit, maar de voorbije anderhalve week... Amai, zal volgende week toch de dokter bezoeken en niet wachten tot na volgende menstuatie,
                      want dat zal wel de oorzaak niet zijn. Voor mijn zwangerschap had ik dus ook heel veel last, maar het was eigenlijk heel lang weggeweest. Toen ik op school zat
                      ben ik ook uiteindelijk naar de dokter geweest omdat ik radeloos was, die raadde mij een neurologisch onderzoek aan als het tegen 'april' (weet ik nog, niet meer in welke
                      maand ik ging) overwas. Ik had wel veel ''problemen, tienerproblemen zeg maar = stress.) Het was tegen april dan wel veel geminderd, ben dus nooit geweest. Dan is het eigenlijk jaren gedaan geweest, laat ons zeggen een 7 tal jaar. Alleen af en toe nog eens 'gewone' hoofdpijn.
                      En nu, een goeie 2 jaar terug last in vlagen, uitgenomen de zwangerschap, een jaar terug. (binnen 7 dagen)
                      Zo erg dat ik niet goed meer zie, alles schemert, niet weten waar gelopen, in je bed willen kruipen maar daar is het nog erger.
                      Ik drink heel vaak straffe koffie, maar als ik pijn in mijn hoofd heb laat ik die staan, echt geen zin in, ga eens proberen als ik het voel opkomen die toch te drinken.
                      Raar eigenlijk dat een mens zo'n zeer in z'n kop kan hebben. Hoop het dat niet is hoor, want heb daar geen zin in als ik dat allemaal zo lees.
                      Ze gaan mij wel doorverwijzen naar een neuroloog hoop ik. Kan ook van de eerste keer gaan misschien, maar dokter weten meestal welke de betere zijn, en heb goeie
                      vertrouwensband met hen. (Ze zijn met 4.)
                      Last edited by jill.tje; 29 december 2012, 11:54.
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Dat is geen kwestie van melig doen ... als je vind dat je symtomen in de diagnostiek van clusterhoofdpijn vallen dan mag je best in die richting medische hulp zoeken. Jij bent de enige die dat kan inschatten. Een goede arts zal dat zeker niet van de tafel vegen. Uit je historiek blijkt trouwens dat je probleem al mogelijk niet van gisteren stamt!
                        Het klinkt misschien wel ruw maar voor mij is het nog steeds efficienter dat men een deugdelijke diagnose kan stellen die eventueel teleurstellend kan zijn voor de patient maar waar dan minstens gericht, wat kan aan gedaan worden (zelfs al is het met geen 100% efficientie). Anders blijft men maar rondstrompelen met fysieke (zware) ongemakken die men met lapmiddelen bestrijdt en waar dus geen uitzicht op een einde aan komt!
                        Vergeet ook niet dat de lichamelijke (vermoeidheid, andere "ziektetoestanden") en geestelijke toestand (stress, nervositeit ...) van de mens er mee toe bijdragen dat sommige ongemakken getriggerd kunnen worden of eventueel verergeren.
                        Straffe koffie is, mij dunkt, één van de dingen die je al direct mag laten staan. (de engelstalige wiki heeft over de effecten van cafeïne op de gezondheid nogal veel info Health_effects_of_caffeine
                        Ik hoop dat je eerstdaags kan geholpen worden, een mooi voornemen voor 2013!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Dat is geen kwestie van melig doen ... als je vind dat je symtomen in de diagnostiek van clusterhoofdpijn vallen dan mag je best in die richting medische hulp zoeken. Jij bent de enige die dat kan inschatten. Een goede arts zal dat zeker niet van de tafel vegen. Uit je historiek blijkt trouwens dat je probleem al mogelijk niet van gisteren stamt!
                          Het klinkt misschien wel ruw maar voor mij is het nog steeds efficienter dat men een deugdelijke diagnose kan stellen die eventueel teleurstellend kan zijn voor de patient maar waar dan minstens gericht, wat kan aan gedaan worden (zelfs al is het met geen 100% efficientie). Anders blijft men maar rondstrompelen met fysieke (zware) ongemakken die men met lapmiddelen bestrijdt en waar dus geen uitzicht op een einde aan komt!
                          Vergeet ook niet dat de lichamelijke (vermoeidheid, andere "ziektetoestanden") en geestelijke toestand (stress, nervositeit ...) van de mens er mee toe bijdragen dat sommige ongemakken getriggerd kunnen worden of eventueel verergeren.
                          Straffe koffie is, mij dunkt, één van de dingen die je al direct mag laten staan. (de engelstalige wiki heeft over de effecten van cafeïne op de gezondheid nogal veel info Health_effects_of_caffeine
                          Ik hoop dat je eerstdaags kan geholpen worden, een mooi voornemen voor 2013!
                          Dat is het hem juist: een diagnose stellen.
                          Ik heb een tante ( Fientje J.) en een vriendin (Mireille G.) die er al jaren last van hebben.
                          Het enige wat helpt is plat in bed liggen
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Working...
                          X