Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoetstof en hoofdpijn.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Wat zit er in uw https://m.bol.com/nl/p/wat-zit-er-in...1004005600642/eten.

Het is een boekje met alle e nummer.

Vriendelijk groet ,
    Jessey

Comment

Re: Zoetstof en hoofdpijn.

Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
      ja , jilltje.....we doen hier dagelijks pogingen om haar te stoppen met noten eten
      ik koop een doos studentenhaver van ongeveer 800 gr uit de colruyt en na 3 dagen is die helemaal op
      ze is ongeveer een 4 tal kilo's bijgekomen
      maar mama is geen gemakkelijke....als ik spreek om er geen meer mee te brengen heb ik een discussie......
      en ik heb er de dokter over aangesproken....maar het helpt niets.....
      mijn broer is er nu mee bezig....maar ja
      zal na nieuwjaar door de zure appel moeten bijten en geen meer meebrengen om het even wat ze dan ook nog doet en zegt....
      zij is 83 en zit in een rolstoel......dus we zijn een beetje te toegeeflijk denk ik
      Aline, je moet natuurlijk een beetje toezien op wat ze eet, maar een menengen 83 jaar, dingen verbieden die ze supergraag eten zou ik echt niet doen tenzij er onmiddelijk heel groot gevaar bestaat.
      Onze pa (80) heeft ouderdomsdiabetes, maar kan echt genieten van een pannenkoek....met suiker !

Awel, hij mag dat van mij !
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
        Is er daar een verband tussen?
        ja.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Slepende hoofdpijn kan een teken zijn van depressie.
          Mag je zeker niet onderschatten want veel mensen hebben een depressie zonder het zelf te weten.
          Wel... Ik kan niet zeggen of ik in een depressie zit, wat ik wel weet, is dat ik zo geen echte levenslust meer heb, allee hoe moet ik dat nu zeggen...
          Ik ben al anderhalf jaar thuis, en het begint door te wegen, thuis van zwangerschap en zo, nu ga ik in februari terug studeren.
          Heb voordien 8j gewerkt in een woon en zorg centrum. Al mijn vrienden moeten gaan werken, snap je, ik zit hier, is leuk maar nu is't genoeg geweest.
          't Wordt tijd dat ik terug in ''het leven'' sta, door werken, studeren, wat dan ook, maar terug onder de mensen.
          Ik denk wel dat het best mogelijk is dat ik daardoor in een 'soort' van depressie zou kunnen zitten.
          Ik ben wel een beetje bang van zo'n medicatie...
          Nu is mijn zoontje 2 weken thuis, (ben alleen) da's wel leuk maar ik zit hier ook maar, 't is geen goed weer, en hele dagen op draai gaan gaat ook niet,
          omwille van verschillende redenen. Ik voel het ook aan hem dat we hier tussen 4 muren zitten.
          Vroeger was dat ook anders he, grote gezinnen, kindjes uit de buurt die kwamen spelen... De tijden zijn veranderd he.

Ik heb de laatste keer zoetstof genomen gisterenmorgen, vannacht en vanmorgen nog hevige koppijn maar nu is het beter.
          Misschien gek om zeggen, heb ook mijn maandstonden en aangezien ik tijdens zwangerschap geen hoofdpijn meer had... kan het ook daarmee te maken hebben.
          Ga het nu eens in't oog houden, of ik tijdens volgende menstruatie terug zo'n hevige koppijn heb, en naar de dokter gaan.
          Ik evalueer het liever zelf even voor ik naar de dokter stap.
          Ingrid, 'k ga dat ook eens proberen met die lavendel en zien wat het geeft.

Merci voor jullie reacties hoor.
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            ja.
            grt,bouk.
            Bij aspartaam zou dat idd zo zijn.
            Maar er zijn nog andere zoetstoffen, hoe heten ze ook weer ? Sucrose, tagatose, cyclamaat en het recentelijk toegelaten stevia-extract.

Comment

In het boekje dat ik aan haalde staat een hele riddel over zoetstoffen aspertaam is de ergste bende gif

Vriendelijk groet,
              Jessey

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                In het boekje dat ik aan haalde staat een hele riddel over zoetstoffen aspertaam is de ergste bende gif

Vriendelijk groet,
                Jessey
                Zeer vreemd aangezien aspartaam bestaat uit de "condensatie" van twee lichaamseigen aminozuren ... maar er wordt over wat men niet kent/begrijpt nogal wat onzin verkocht..

quote wiki
                "..
                A widely circulated email hoax cited aspartame as the cause of numerous diseases.[58] The Center for Disease Control investigated and was unable to find any significant epidemiological associations to serious risk or harm.[59]
                The weight of existing scientific evidence indicates that aspartame is safe at current levels of consumption as a non-nutritive sweetener.[6] Reviews conducted by regulatory agencies decades after aspartame was first approved have supported its continued availability.[60]..."

maar dit wijst er op dat Jan_Modaal het leuk vindt om de onnozelheid ver voorbij te schieten .. en lees de 3 bladzijden!
                urbanlegends... aspartame hoax

Ik houd mijn hart vast voor de verdoken gezondheidsrisicos bij het gebruik van spul zoals Stevia en consoorten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Zeer vreemd aangezien aspartaam bestaat uit de "condensatie" van twee lichaamseigen aminozuren ... maar er wordt over wat men niet kent/begrijpt nogal wat onzin verkocht..

quote wiki
                  "..
                  A widely circulated email hoax cited aspartame as the cause of numerous diseases.[58] The Center for Disease Control investigated and was unable to find any significant epidemiological associations to serious risk or harm.[59]
                  The weight of existing scientific evidence indicates that aspartame is safe at current levels of consumption as a non-nutritive sweetener.[6] Reviews conducted by regulatory agencies decades after aspartame was first approved have supported its continued availability.[60]..."

maar dit wijst er op dat Jan_Modaal het leuk vindt om de onnozelheid ver voorbij te schieten .. en lees de 3 bladzijden!
                  urbanlegends... aspartame hoax

Ik houd mijn hart vast voor de verdoken gezondheidsrisicos bij het gebruik van spul zoals Stevia en consoorten.
                  Ik zou als ik jouw was eens de Bruna eens inlopen en dat boekje eens inkijken.
                  En dan beslissen wat je ervan vindt het boekje is 9,95 en er staat nog meer info in.

Wat zit er in uw eten

Dat geldt ook voor de twee additieven die in het boekje extra worden uitgelicht: E951 en E621. Beide tasten het zenuwstelsel aan en zijn kankerverwekkend, maar zitten ondertussen wel in heel veel producten. E951 oftewel aspartaam is een synthetisch zoetmiddel dat maar liefst 92 bijwerkingen kan veroorzaken van hoofdpijn tot impotentie en Alzheimer aan toe. Ook de smaakversterker mononatriumglutamaat E621 beschouwt Couget als giftig vanwege de vele gezondheidsrisico’s.
                  Last edited by jessey; 28 december 2012, 14:51.

Comment

Jammer maar helaas ... Ik heb betere bronnen dan zo'n boekje hoor, ik heb nogal de dampen in van triviaal geleuter ... als ik het zo hoor hebben ze letterlijk de nonsens uit de door mij opgegeven link overgeschreven

en wat die E621 betreft ... ooit gehoord van de nu veel ophef makende 5e smaak in de top keuken? Die is bekend als "umami" ... andermaal, jammer maar helaas voor uw boekje ... Umami

Misschien staat er bij E330 ook dat het uiterst giftig is en te mijden en si en la ... nooit meer citroenen eten hoor! ... 'k zou toch maar andere boekjes lezen als ik u was ... ... je kan er je eventueel een half uurtje aan verwarmen in de houtkachel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Misschien staat er bij E330 ook dat het uiterst giftig is en te mijden en si en la ... nooit meer citroenen eten hoor! ... 'k zou toch maar andere boekjes lezen als ik u was ... ... je kan er je eventueel een half uurtje aan verwarmen in de houtkachel.
                      Dat is idd ooit eens het geval geweest bij een lijst van te mijden E-nummers van een obscuur labo uit Parijs.
                      E330 stond toen al zowat het allergevaarlijkste product vermeld. De lijst ligt hier nog ergens op zolder om ooit nog eens te dienen als bewijs voor de grenzeloze naïeviteit van de menselijke geest.
                      Het allerzotste wat ik ooit heb gehoord is dat de E330 uit citroenen niet dezelfde is als de industriële.
                      Maar ja, die molecule citroenzuur zal waarschijnlijk SLIM zijn en zich haar oorsprong herinneren. Water uit de homeopathie is ook al zo SLIM.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Het allerzotste wat ik ooit heb gehoord is dat de E330 uit citroenen niet dezelfde is als de industriële.
                        Zo maakt(e) Kim Clijsters een tijd geleden reclame voor één of ander vitamine C preparaat, waar ook vermeld werd dat het om vitamine C van natuurlijke oorsprong ging Het is natuurlijk gewoon allemaal "krèk" hetzelfde: L-ascorbinezuur.

Mensen geloven blijkbaar graag dat "natuurlijk" automatisch ook beter/gezonder is. Ik verwijs dan graag naar morfine, cocaïne, botox, tubocurarine,... Allemaal van natuurlijke oorsprong, dus moet het wel gezond zijn
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Dat is idd ooit eens het geval geweest bij een lijst van te mijden E-nummers van een obscuur labo uit Parijs.
                          E330 stond toen al zowat het allergevaarlijkste product vermeld. De lijst ligt hier nog ergens op zolder om ooit nog eens te dienen als bewijs voor de grenzeloze naïeviteit van de menselijke geest.
                          Maar ja, die molecule citroenzuur zal waarschijnlijk SLIM zijn en zich haar oorsprong herinneren. Water uit de homeopathie is ook al zo SLIM.
                          En wat denk je van die smaakversterkers die men uit gist haalt?
                          Ik heb er al veel over gelezen en het blijkt niet goed zijn.
                          Ook een goede docu gezien op de Duitse tv
                          (die je nooit zult zien op commerciële zenders)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            Zo maakt(e) Kim Clijsters een tijd geleden reclame voor één of ander vitamine C preparaat, waar ook vermeld werd dat het om vitamine C van natuurlijke oorsprong ging Het is natuurlijk gewoon allemaal "krèk" hetzelfde: L-ascorbinezuur.

Mensen geloven blijkbaar graag dat "natuurlijk" automatisch ook beter/gezonder is. Ik verwijs dan graag naar morfine, cocaïne, botox, tubocurarine,... Allemaal van natuurlijke oorsprong, dus moet het wel gezond zijn
                            Zo is dat.
                            Slechts weinig mensen weten dat bv Vitamine A in grote hoeveelheden gewoon dodelijk is. Een eskimo gaat NOOIT de lever van een ijsbeer opeten en als je in Japan een fuguvis eet snij je best ook niet al te diep, nochtans is tetrodotoxine zeer natuurlijk. Botulisme-toxine is nog erger. Heel natuurlijk allemaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              En wat denk je van die smaakversterkers die men uit gist haalt?
                              Ik heb er al veel over gelezen en het blijkt niet goed zijn.
                              Ook een goede docu gezien op de Duitse tv
                              (die je nooit zult zien op commerciële zenders)
                              Geen idee Theo, ik kijk bijna nooit tv.
                              Kan ik dus ook niet over meepraten

Comment

het uiterst gevaarlijke MSG (Mono Sodium Glutamate) smaakversterker dat zogenaamd ADHD veroorzaakt. U weet het wel: Vetsin, natriumglutamaat, smaakversterker in soepen, chips en kant-en-klaarmaaltijden. De Japanners maken dat uit door hydrolysaat van zeewier en zout. Ooit afgevraagd waarom fond dat urenlang gekookt heeft en waarom stoverij de dag erna zoveel beter smaakt: door hydrolyse van de aanwezige eiwitten wordt het afgebroken naar de enkelvoudige aminozuren waaronder glutaminezuur (glutamaat), waardoor die heerlijk volle hartigheid (umami) wordt opgewekt.

Idem bij tomaten(saus), rijpe kaas, vleeswaren, sojasaus: allemaal puur natuur gemaakt en vol van de glutamaat zonder een schepje MSG erbij. Bovendien zorgt het lichaam door de eiwitsynthesecyclus ervoor dat er per uur meer dan 40 gram glutaminezuur wordt omgezet in het lichaam zelf: een enorme hoeveelheid en sommigen beweren nog altijd dat je er allergisch voor kan zijn....
                                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Working...
                                X