Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed koksmes gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goed idee, eigenlijk, de culinaire slijpmolen. Als je die genstertjes opvangt, heb je gelijk iets leuks voor op een verjaardagstaart, zoals die stokjes (hoe heten die vonkstaafjes?)

Ik zal er eens met KitchenAid, mijn broodheer, over praten. Kunnen we dat ook in 30 kleuren en mooi vormgegeven op de markt brengen.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

• Re: Goed koksmes gezocht

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
      Goed idee, eigenlijk, de culinaire slijpmolen. Als je die genstertjes opvangt, heb je gelijk iets leuks voor op een verjaardagstaart, zoals die stokjes (hoe heten die vonkstaafjes?)

Ik zal er eens met KitchenAid, mijn broodheer, over praten. Kunnen we dat ook in 30 kleuren en mooi vormgegeven op de markt brengen.

Hé, werk jij bij KitchenAid??? Mijn vrouw heeft zo'n Kenwood in huis gehaald, prima ding hoor, maar lelijk,...
      Kan je me geen valabele argumenten aan de hand doen om dat K-geval van de hand te doen en zo'n mooi gerief van KitchenAid in huis te halen? Ik krijg ze niet overtuigd.

(of is dit Off Topic?)

Groeten,
      Geert

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
        Hé, werk jij bij KitchenAid??? Mijn vrouw heeft zo'n Kenwood in huis gehaald, prima ding hoor, maar lelijk,...
        Kan je me geen valabele argumenten aan de hand doen om dat K-geval van de hand te doen en zo'n mooi gerief van KitchenAid in huis te halen? Ik krijg ze niet overtuigd.

(of is dit Off Topic?)

Groeten,
        Geert
        In dit topic is er weinig of niets Off Topic...

De KitchenAid is veeeeeeel beter, en mooier (maar dat wist je al.) Er bestaan zoveel accessoires voor de KitchenAid, tot pasta- en raviolimakers toe (niet mijn ding, but it takes all kinds). Je hebt ook de keuze uit een 30-tal kleuren, er is zelfs een Think Pink (daarvan gaat als ik me niet vergis 100 euro naar de Liga tegen Borstkanker). Ik vind de klassieke Emperor Red nog steeds hetmooist, en de creme en zwarte. Toevallig zijn dit de kleuren waarin je alle (of bijna alle) apparaten kunt krijgen. Ik heb hier staan, de Stand Mixer, Foodprocessor, Blender, Waffle Baker, Hand Mixer (nieuw, heel mooi en praktisch), Toaster met 4 gleuven. Verder is er nog een Espresso, koffiemolen, en nog een paar standmixers en zo, ik beken dat ik niet het hele gamma ken, ik werk op Finance.

Comment

Mooier kan kloppen (maar persoonlijk vind ik van niet). Beter ? daar heb ik behoorlijk wat twijfels over. Ik ken er ene die al meer dan 30 jaar een Kenwood gebruikt en die ook weet waarom...
          Als je een Kenwood hebt, zie ik niet direct in waarom je die zou vervangen door een Kitchenaid, of het zou moeten zijn dat je je bankrekening nog wat meer wil plunderen. Ik dacht dat Kenwood al duur is, maar blijkbaar zijn ze spotgoedkoop...
          Groeten,

Polleke

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Mooier kan kloppen (maar persoonlijk vind ik van niet). Beter ? daar heb ik behoorlijk wat twijfels over. Ik ken er ene die al meer dan 30 jaar een Kenwood gebruikt en die ook weet waarom...
            Als je een Kenwood hebt, zie ik niet direct in waarom je die zou vervangen door een Kitchenaid, of het zou moeten zijn dat je je bankrekening nog wat meer wil plunderen. Ik dacht dat Kenwood al duur is, maar blijkbaar zijn ze spotgoedkoop...
            Mooi is een kwestie van smaak. De algemene mening is toch dat KitchenAid mooier is dan Kenwood of andere machines.
            Mijn ouders hebben in '68 een Kenwood gekocht, en die draait nu bij mijn nicht. Hij heeft niet enorm veel gewerkt, maar het is inderdaad een heel goed apparaat. Dat mag ik niet luidop zeggen, natuurlijk . Wil je dit dan ook met fluisterende stem voorlezen?
            De KitchenAid is zeker zo goed; het was, niet dat dit iets zegt over kwaliteit, maar wel over patenten die regelmatig geschonden worden..., de eerste keukenrobot, in 1919.
            Qua prijs zitten beide in dezelfde categorie, zo'n 600 euro. Daar krijg je bij KitchenAid wel het design en het enorme (te grote, als je het mij vraagt) kleurenpalet voor, en een indrukwekkend gamma toebehoren (als optie, natuurlijk)

Los daarvan, ieder doet met zijn centen wat ie wil. Misschien vind jij 600 euro voor een keukenmachine veel, een ander wil er het dubbele aan uitgeven. Voor 600 euro heb je natuurlijk ook een mooie lens .

Last edited by mnoach; 4 januari 2013, 23:30.

Comment

Als ik 600€ lees en een motor van 300W (er bestaat er ook ene van 1000 € en 500 W) dan kijk ik eigenlijk wat raar op.
              Moeder de vrouw heeft een Kenwood Major van 1200 W en er is er ook eentje van 1500W. Ik ga er eigenlijk van uit dat bij een elektrische motor je niet echt veel kan "foefelen" als het over vermogen gaat...
              Dat ding doet zijn job heel goed (en ik mag dat gelukkig wel luidop zeggen ). Ze heeft het ding gekocht voor minder dan die 600€, en dan zat daar zo'n snelle rasp en mixer bij (naast de klassieke 3 menghaken) en evengoed een RVS meng"kuip". Niet dat dat RVS me zo super lijkt : volgens mij is het kwetsbaarder dan de kunststof-versie van haar vorige toestel (dat het een 25 jaar heeft volgehouden, en wel behoorlijk veel gebruikt is).
              Kenwood lijkt me dan toch goedkoper uit te vallen...
              Groeten,

Polleke

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Als ik 600€ lees en een motor van 300W (er bestaat er ook ene van 1000 € en 500 W) dan kijk ik eigenlijk wat raar op.
                Moeder de vrouw heeft een Kenwood Major van 1200 W en er is er ook eentje van 1500W. Ik ga er eigenlijk van uit dat bij een elektrische motor je niet echt veel kan "foefelen" als het over vermogen gaat...
                Dat ding doet zijn job heel goed (en ik mag dat gelukkig wel luidop zeggen ). Ze heeft het ding gekocht voor minder dan die 600€, en dan zat daar zo'n snelle rasp en mixer bij (naast de klassieke 3 menghaken) en evengoed een RVS meng"kuip". Niet dat dat RVS me zo super lijkt : volgens mij is het kwetsbaarder dan de kunststof-versie van haar vorige toestel (dat het een 25 jaar heeft volgehouden, en wel behoorlijk veel gebruikt is).
                Kenwood lijkt me dan toch goedkoper uit te vallen...
                Het motorvermogen is een goed verkoopsargument, net als megapixels (en er niets gezegd wordt over ruis) . De fabrikanten geven doorgaans het opgenomen vermogen op (als je hierover twijfelt, neem er de gegevens van een Bosch boormachine bij, de bv 500W die in de folder als vermogen worden opgegeven, vind je daar terug als 'opgenomen', het beschikbaar vermogen is daar amper de helft van.) Nu is het zo dat KitchenAid een apart planetair stelsel heeft waar weinig vermogen in verloren gaat, en dat efficienter mengt.

Ik weet dat de Kenwood een goede machine is, dat staat buiten kijf (mooi toch, die ouderwetse uitdrukkingen).

Geef mij maar een RVS kom, wij leveren ook een glazen model, maar dat is zwaar en breekbaar. In de beroepswereld worden hoofdzakelijk RVS spullen gebruikt.

Je hebt gelijk, de Kenwood komt wat goedkoper uit, maar blijkbaar is dit niet relevant voor de klanten, want KitchenAid groeit enorm in Europa, Kenwood is aan het zakken. Good for us.

Comment

Over kwaliteit wil en kan ik niets inbrengen, maar qua design overtreft KitchenAid Kenwood met verve. Lekker retro en dat rood doet me nog meer denken aan de machines van vroeger.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                    Voor 600 euro heb je natuurlijk ook een mooie lens .

Maar om daar mayonaise mee te kloppen, kan zelfs een Chinese smid niet helpen.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      maar qua design overtreft KitchenAid Kenwood met verve.
                      Maar klopt die dan ook beter als hij een beter design heeft en daardoor duurder is.
                      Ik zeg niet dat ze niet mooi zijn hé, maar blijkbaar moet design altijd duurder zijn.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                        Maar klopt die dan ook beter als hij een beter design heeft en daardoor duurder is.
                        Ik zeg niet dat ze niet mooi zijn hé, maar blijkbaar moet design altijd duurder zijn.
                        Ik kan beide niet vergelijken, en ga mij daar niet over uitspreken. Mijn collega's (waaronder Isabella Cozzi, die al een paar kookboeken op haar naam heeft) vinden van wel.

Design heeft een prijs, het is niet duurder. Ik bedoel daarmee dat de markt de prijs mee bepaalt. Of de hype, zo je wil. Er zijn auto's die mechanisch identiek zijn (zelfde platform en mechaniek), maar de ene is stukken duurder dan de andere. Waarom? Omdat de marketeers weten dat de klant het ervoor over heeft om meer uit te geven voor een auto die exclusiever is. Ook bij kleding (ik geef er geen moer om) geldt dit, een labeltje erop, en de prijs wordt hoger. Ik denk dat ik zo'n labelmachientje ga kopen....

Om het nog anders te stellen, als ene meneer Starck of Alessi iets designt, dan krijgt hij natuurlijk royalties op elk artikel. Hoeveel dat is op een kurkentrekker (ik noem maar wat), maar als een gelijkaardig ding van dezelfde fabrikant 20 euro kost, en de designerversie 40, dan is dat niet omdat er 20 euro naar de designer gaat, maar wel omdat wij (het publiek, niet jij of ik als individu) die 40 euro willen uitgeven voor iets "exclusiefs" dat met 10.000den gemaakt wordt.

Geef gerust extra geld uit omdat je iets mooi vindt, niet omdat het exclusief zou zijn. Een serieproduct is dat nooit. Ook de KitchenAid is niet uniek, maar wel mooi (subjectief gegeven).

Comment

En hoe zit het ondertussen met de messen. Zijn ze al geslepen?
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

• Gezien de evolutie van het debat, is deze vraag wel off topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              En hoe zit het ondertussen met de messen. Zijn ze al geslepen?
                              Ja hoor mijn messen zijn geslepen, ben der een beetje van bezeten geworden, de slijptechniek uit de hand op een watersteen !
                              Werkt na wat oefenen uit de kunst, met wat knutselen heb ik een bench gemaakt waarop de waterstenen vast liggen en er onderaan water is om te bevochtigen.
                              Dan maak je de ganse keukentafel niet nat, en hoef je minder te kuisen na het slijpen. Het werkt allemaal wat verslavend, vandaag komt er nog een pakje aan met nog een watersteen uit Japan, en nog wat keukenmessen. Ik kan nu slijpen tot een korrel van 10.000, dat is meer polieren, de snede van het mes gaat dan ook blinken zoals ne spiegel.

MVG, Jeff C.
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Voor mij global... super goed!
                                CANON 500D EF-S 18-55mm IS EF-S 55-250mm IS Canon EF 50mm F/1.8 II speedlite 430 EX II

Comment

Working...
                                X