Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed koksmes gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goed koksmes gezocht

En mogen we weten waar?

Comment

Eender welke winkel waar ze grootkeuken en restaurant messen verkopen zal je een mes vinden dat zeer goed is en levenslang meegaat.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        En mogen we weten waar?
        Ja hoor : eBay.
        Het is wel geen 55 € maar 55,96 € , aangetekende verzending inbegrepen.
        Ik heb hem deze morgen ontvangen en het is een originele.

Ik dacht dat hij in Horeca Totaal ong 100 € stond zonder BTW, even gekeken en idd : hier 124 € :

YES !!!!!

Comment

Daarjuist even die G-45 uitgeprobeerd op een aantal messen die aan wetten toe waren.
          Werkt zéér snel én met een uitstekend resultaat. De snee is niet zo extreem "glad" als met de allerfijnste (beige) DMT-stenen maar het werkt dan ook 30 keer sneller.
          Ik heb hier nog een echt staal liggen van het Zweedse Frosts (een gevestigde waarde toch) en het heeft h-e-l-e-m-a-a-l geen vergelijk. Ik had nooit durven denken dat het verschil zo groot zou zijn.
          Eindelijk een oplossing voor hol geslepen Herdersmesjes, erg lange messen, wiebelmessen, andere holle messen en messen met een zeer smalle kling

Is zijn geld méér dan waard.
          Ik heb veel te lang gewacht.

Straks ga ik nog even de klassieke testen doen (papier, tomaat en ongeschilde ajuin). Hou jullie op de hoogte.

Comment

hmmm, interessante topic.
            Ik heb zo een beetje van alles (Wüsthof, WMF, Zwilling, Sabatier, en nog enkele andere merken denk ik, zelfs een roze mes (Kai Pure Komachi Santoku) maar steeds blijf ik terug grijpen naar m'n Global G5 / GS 5 en GS 1.
            Deze werken het prettigst van al.
            Slijpen nog nooit gedaan; m'n G5 is al iets van een 15 jaar oud (alhoewel ik het op m'n werk niet echt intensief heb gebruikt). Geregeld wetten met een keramisch wetstaal; met iets meer druk erop (wetstaal met punt op tafel) kan je ook het mes iets slijpen.

Verder heb ik met 'professionele' slijperijen al meer botte messen gehad dan scherpe. We hadden een zeer goeie in Middelkerke, maar die is gestorven.
            (een schoenmaker nb!)
            Ik gebruik altijd de papiertest om te controleren
            Ik heb ze ooit in ISPC met de Global messenslijper bezig gezien, en dat zag er zeer interessant uit. Heb het zelf nog niet gekocht , maar dat heeft dan meer te maken met m'n pensionering

Succes met je keuze!
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              Eender welke winkel waar ze grootkeuken en restaurant messen verkopen zal je een mes vinden dat zeer goed is en levenslang meegaat.
              Eindelijk een nuchtere reactie.

Man, man, als je dat hier allemaal leest, dan heb je toch zin om gillend weg te lopen?

Ga gewoon naar een betrouwbare winkel, koop daar een mes dat aangenaam in de hand ligt en een slijpstok, en je bent gesteld voor de rest van je leven.

Geert
              Last edited by Appendix; 1 januari 2013, 17:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                Eindelijk een nuchtere reactie.

Ga gewoon naar een betrouwbare winkel, koop daar een mes dat aangenaam in de hand ligt en een slijpstok, en je bent gesteld voor de rest van je leven.

Geert
                en... hoe koop jij je nieuwe fototoestel en lens?
                Gewoon naar de 'betrouwbare' fotowinkel en eens kijken en dan ben je ook gesteld?
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Straks ga ik nog even de klassieke testen doen (papier, tomaat en ongeschilde ajuin). Hou jullie op de hoogte.
                  Laat ons niet te lang in spanning Paul, ik ben toch zo benieuwd!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                    Gewoon naar de 'betrouwbare' fotowinkel en eens kijken en dan ben je ook gesteld?
                    Wat is dat nu weer voor een stelling/opmerking ?

Een mes van een paar euro's vergelijken met een camera en/of objectief van minstens enkele honderden euro's?

Ga jij mijn opleiding Hotelschool en 15 jaar Horeca ervaring ook nog lopen betwisten en tegenspreken misschien?

Je kan eens proberen, héél misschien lukt het jou wel...
                    Last edited by kirsten_dl; 1 januari 2013, 21:24. Reden: n.v.t.
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Wat is dat nu weer voor een stelling/opmerking ?

Een mes van een paar euro's vergelijken met een camera en/of objectief van minstens enkele honderden euro's?

Ga jij mijn opleiding Hotelschool en 15 jaar Horeca ervaring ook nog lopen betwisten en tegenspreken misschien?

Je kan eens proberen, héél misschien lukt het jou wel...
                      Ik weet niet of prijs relevant is.

De wens om een kwaliteitsartikel (mes, camera, tandenborstel of helikopter) te kopen leidt hier tot het inwinnen van advies. Dit fotoforum mag dan niet de meest geschikte plaats zijn om iets te weten te komen over messen, er zijn hier toch voldoende mensen met kennis ter zake, al dan niet beroeps. Ook vakmensen kunnen overigens vragen hebben over bepaalde aspecten van hun beroep, of het nu over lenskeuze of messen slijpen gaat.
                      Ik denk niet dat het de bedoeling was dat jouw kennis en ervaring in vraag werden gesteld, ik weet niet of je er mag van uitgaan dat iedereen weet wat jouw background is.

Ook is het standpunt van een professioneel niet noodzakelijk van toepassing op de amateur. Voor een pro gelden andere normen, de prijs zou daar bijvoorbeeld een mindere rol kunnen spelen, voor de liefhebber zou, naast de functionele kwaliteit, de esthetiek van het artikel dan weer mede de doorslag kunnen geven.

't Is maar het standpunt van iemand die al 40 jaar fotografeert, 30 jaar kookt, 45 jaar vaart, dik 30 jaar met de auto rijdt, 35 jaar knutselt, bijna 40 jaar muziek maakt.... alles als amateur, weliswaar, maar ik heb de indruk dat ik wel één en ander weet. Niet alles, en zeker niet wat best is voor een ander.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                        ja

Groeten,
                        geert

@noenkelMi: heb net even je website bekeken, man, die vijver, dat ziet er mooi uit... ben jaloers...
                        Last edited by Appendix; 1 januari 2013, 23:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                          ja

Groeten,
                          geert

@noenkelMi: heb net even je website bekeken, man, die vijver, dat ziet er mooi uit... ben jaloers...
                          Waarom zou ik niet mogen vragen waar je op moet letten als je een mes koopt?
                          Er is ongelooflijk veel verschil in qualiteit, prijs en de keuze is enorm.
                          Ik haat het om mijn lot te leggen in de handen van een willekeurige verkoper. Ik heb die al te dikwijls zo'n onzin horen verkopen over artikelen die ik wel ken, dat ik voor zo'n aankoop (een leven lang gesteld..) toch wel even wil nadenken en mij informeren.
                          Is daar iets mis mee?

Ik ben er ondertussen in geslaagd een Ikea mes met een keramisch wetstaal zo scherp te krijgen dat ik het haar van mijn armen kan afscheren, maar daarna 2 patatten snijden, en de scherpte is weg...
                          Dus... ja , er moet verschil zijn tussen een goedkoop ikea mes en iet véél beter.
                          Last edited by Guest14; 2 januari 2013, 10:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Ik ben er ondertussen in geslaag een Ikea mes met een keramisch wetstaal zo scherp te krijgen dat ik het haar van mijn armen kan afscheren, maar daarna 2 patatten snijden, en de scherpte is weg...
                            Misschien zijn het de haren van je armen die het mes bot krijgen

Interessant onderwerp. Blijf het volgen want ik ben ook op zoek naar een goeie winkel voor keukenmateriaal + mes

Comment

Ik kocht dit weekend het onderstaande :

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-...essenset-2.htm

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-...-driedelig.htm

Ik denk dat ik voor een totaalprijs van 180 Euro hier niet mee kan gefopt zijn.

MVG, Jeff C.
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hallo,

Misschien een stomme vraag maar waarom mogen die messen eigenlijk niet in de vaatwasser, zelfs messen van metaal uit één stuk mogen daar niet zeggen ze.
                                Is water dan erger dan het snijden ermee, of zit het hem in de waspoeders?
                                Dat wil ik nou wel eens weten. En gezien de kennis hier moet er wel iemand zijn die dat weet.

Ruud
                                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                                X