Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zit met mijn handen in het haar !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik zit met mijn handen in het haar !

Op 3 januari stellen we vast dat het dak lekt van onze nieuwe veranda. Er zijn ondertussen al 3 interventies geweest maar helaas vandaag stel ik vast dat ons probleem nog steeds niet is opgelost. Er vormt zich alweer een nieuwe vochtplek in het plafond. Dus er komt nog steeds water binnen.

Ik heb ze dus opnieuw een mailtje gestuurd met enkele foto's erbij.
    De vorige interventies beperkten zich tot het hier en daar dicht kitten met sillicone maar blijkbaar zit het probleem dus elders.

Wat raden jullie me aan dit probleem sleept ondertussen al 1 jaar aan en het wordt tijd dat het opgelost geraakt.
    Welke stappen kan ik ondernemen?

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Ik zit met mijn handen in het haar !

eens raad vragen aan een advokaat of je verzekerings agent!
    is nie aangenaam om na een jaar nog steeds problemen te hebben
    nikon stuff

Comment

Verzekering verwittigen!
      En dan een aangetekend briefje naar je verandabouwer.

Comment

eisen dat de dakbedekking wordt verwijderd en opnieuw gelegd maar deze keer goed. Op dakbedekking moet je normaal tien jaar waarborg krijgen.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Aan de verzekering had ik nog niet gedacht. Bedankt voor de tip, hopelijk kunnen ze me verder helpen.

Probleem is dat we niet weten langs waar het water binnen komt. Tijdens de laatste interventie hadden ze me verteld dat indien we nu nog problemen hebben ze het vals plafond gingen open breken om te zien langs waar het water binnen komt.

mir

Comment

Waterinsijpeling is één van de zaken die het moeilijkst op te sporen is. Water kan (raar hoor) soms zelfs bergop lopen (uiteraard rekening houdend met de natuurwetten maar ook) door wind, ophoping, condens, koudebruggen, .... Welke soort dakbedekking heb je? Welk soort dak heb je?
            Laat je zeker niet tevreden stellen met siliconenoplossingen. Dat is zoals (soms) cortisone bij geneeskunde. Je neemt de pijn weg zonder(maar ook niet altijd) de oorzaak aan te pakken.
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Tijdens de laatste interventie hadden ze me verteld dat indien we nu nog problemen hebben ze het vals plafond gingen open breken om te zien langs waar het water binnen komt.
              Is dit dan geen voorstel om het probleem aan te pakken?
              Is niet plezant dat ze moeten breken maar als dat deftig aangepakt wordt is het misschien ook maar beter dit te laten doen?

Wat die advocaat betreft ... die zou ik nog maar even achterwege laten zolang ze voorstellen om dit proberen op te lossen.
              En vocht is daarom niet altijd insijpelend water, vaak ook condensatie dat zich op het (alu of ijzer) frame vormt en afdruipt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

niet kitten dat heeft geen enkele zin.
                het is erg moeilijk iets waterdicht te dichten met kit.
                dus goed aanpakken is het best.
                Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Verzekering verwittigen!
                  En dan een aangetekend briefje naar je verandabouwer.
                  Welke verzekering ?
                  Er is geen verzekering die u schade dekt voor slecht uitgevoerde werken .
                  De uirvoerder moet dit oplossen doet hij dat niet kan je gerechtelijke stappen odernemen waar dan experts terzake worden aangesteld.
                  Krijg je gelijk draait de uitvoerder er voor op geen gelijk kostelijke zaak en nog steeds waterlek.
                  Aangetekend schrijven in duidelijke doch vriendelijke taal is de eerste stap die je kan zetten hopende op een positief gevolg van de uitvoerder.

Comment

Dat voorstel om het plafond uit te breken kwam van mijn kant. En het kitten was onderaan enkele profielen aan de koepel waar door de slag van de regen eventueel wat water omhoog zou kunnen lopen.

mir

Comment

Bevindt deze veranda zich aan de zon-zijde of aan de noordzijde? Is deze van bovanaf geisoleerd of van onderuit (warm- of koud dak dus)? Deze waterinsijpeling heb je deze enkel in de winter of gans het jaar rond? Bij de aanbouw tegen je muur, is daar een slab gestoken of niet? En hoe diep zit die slab? tot in de spouw of niet? De buitenmuur boven je verandadak, is deze van poreuze steen of niet?
                      In feite geef je veel te weinig info om een degelijk antwoord te geven.
                      ben je wel zeker dat het insijpeling is en geen condens? (Dat kan namelijk ook verscheidene liters opleveren).
                      Procederen lost niets op, dat is een straatje zonder eind...

Geert

Comment

Geert ik vraag hier niet hoe ik het moet oplossen, dat is een zaak voor de verandabouwer.
                        Het is zeker water insijpeling, bij de aanbouw zijn er loodslabben gestoken. We hebben dit enkel bij hevige regenbuien en dan ook nog als de wind uit een bepaalde richting komt (denk ik).
                        Ik wil enkel weten hoe ik het best aanpak. Is het voldoende om steeds via mail en telefoon mijn beklag te doen of moet dit ook via aangetekend schrijven.

Voorlopig verloopt de samenwerking nog goed maar wat als de garantieperiode voorbij is en het probleem nog steeds niet opgelost is ?

Het gaat hier niet over grote hoeveelheden maar het moet opgelost worden.

mir
                        Last edited by mir; 25 december 2012, 08:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Voorlopig verloopt de samenwerking nog goed maar wat als de garantieperiode voorbij is en het probleem nog steeds niet opgelost is ?
                          Volgens mij is van belang het ogenblik waarop jij hem het probleem officieel hebt gemeld.
                          Ook na de garantieperiode blijft hij dan verantwoordelijk voor de oplossing.
                          Zo heb ik vernomen van mijn verzekeringsmaatschappij.
                          Ik zit namelijk met een sterk vergelijkbaar probleem.

Comment

Kan je met de aannemer niet afspreken dat je zelf eens deftig mag op zoek gaan, om hem dan nadien aan te geven waar het probleem zich situeert.
                            De aannemer moet dan alléén vergoed worden voor de herstellingswerken en de meesten van hen appreciëren dergelijke afspraken.
                            Er is namelijk niks waar een aannemer meer tegen opziet dan zijn eigen werk weer te moeten opbreken.
                            Je vermijdt op die manier eerst en vooral een hoge "opzoekrekening" en je blijft "praten" met mekaar...in dergelijke situaties van het grootste belang ;-)
                            En niet te vergeten...je doet zelf enorm veel kennis op!

Comment

Heel goed oppassen/uitkijken met garantie. Iedereen heeft het wel eens over tienjarige garantie in de bouw maar deze geldt alleen 'voor problemen die de stabiliteit van het gebouw in het gedrang brengen'....... zoek het maar eens uit. Ik heb er beroepshalve 35 jaar mee te maken gehad.
                              Ook als er een bvb. in de prijsofferte een andere garantie vermeld staat, bvb. één jaar of iets anders, en je hebt die ondertekend, dan ben je akkoord gegaan met die bepaalde garantie, ook al druist deze in tegen de wettelijk bepaalde garantie.
                              Daarom schreef ik altijd in om het even welk contract "Garantie : hier geldt enkel de wettelijk bepaalde garantie."
                              Zie maar eens de prijsofferte na vóór je een eventuele procedure start, want het zou een heel dure kunnen worden.
                              Ook altijd per aangetekend schrijven een "ingebrekestelling" sturen, enkel op die manier is uw klacht rechtsgeldig.
                              Alles aangetekend versturen, heb je dit nog niet gedaan, dan kan je dit nu nog doen, en in dit aangetekend schrijven al je vorige brieven (die niet aangetekend werden verstuurd) vermelden, en eventueel een kopie ervan meesturen, ook je telefonische onderhouden met data en inhoud vermelden, dan krijgen die meteen ook de aangetekende waarde.
                              Hopelijk raakt het opgelost.
                              Groetjes
                              Last edited by Guest17; 25 december 2012, 08:46.

Comment

Working...
                              X