Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kingston SSDNow V200 256 gb

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kingston SSDNow V200 256 gb

Iemand ervaring met bovenstaande ssd? Ter vervanging van harde schijf in asus laptop I7 N53s.
    www.digitalclickx.com

Re: Kingston SSDNow V200 256 gb

Geen ervaring ermee maar SSD met SandForce controller ... een verwittigd man/vrouw ...

Comment

en dat wil zeggen (voor een ssd leek)?
      www.digitalclickx.com

Comment

SSD's gebaseerd op sandforce controllers hebben een ietwat bedenkelijke reputatie gekregen ivm duurzaamheid ...

Comment

en zijn er ook betrouwbare alternatieven?
          www.digitalclickx.com

Comment

Betrouwbaarder .. Crucial M4, Intel, Samsung 830 (EOL? end of life?) of Samsung 840.

Comment

bedankt. En kunnen deze allemaal geplaatst worden in de Asus? of zijn er beperkingen, voorwaarden.
              www.digitalclickx.com

Comment

Alle SSD's zijn in principe standaard SATA2/3 devices, of ze passen in de beschikbare ruimte dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden

Comment

Voor zover ik weet gebruikt deze geen sandforce controller maar een Jmicron 668. Maar het type is blijkbaar niet van de snelste. De fouten die in die Sandforce controllers zaten, zullen er zo langzaamaan wel uit zijn. Als ik me niet vergis worden die oa ook gebruikt door intel. Zo slecht zullen ze wel niet meer zijn.
                  Een belangrijker criterium lijkt me het type geheugenchips. Want die zijn sterk bepalend voor de levensduur van het ding. In dat verband neem je in principe beter een samsung 830 dan een 840 (voor zover ze nog te krijgen zijn). Maar die 840 zou wel goedkoper moeten zijn (want goedkoper te maken).
                  Je kan misschien hier eens kijken : link.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Voor zover ik weet gebruikt deze geen sandforce controller maar een Jmicron 668. Maar het type is blijkbaar niet van de snelste. De fouten die in die Sandforce controllers zaten, zullen er zo langzaamaan wel uit zijn. Als ik me niet vergis worden die oa ook gebruikt door intel. Zo slecht zullen ze wel niet meer zijn.
                    Een belangrijker criterium lijkt me het type geheugenchips. Want die zijn sterk bepalend voor de levensduur van het ding. In dat verband neem je in principe beter een samsung 830 dan een 840 (voor zover ze nog te krijgen zijn). Maar die 840 zou wel goedkoper moeten zijn (want goedkoper te maken).
                    Je kan misschien hier eens kijken : link.
                    Ik heb, met opzet de tech docs bij Kingston nagekeken voor ik postte . Het V200 model kan ik niet meer vinden, (EOL? overgekeken?) Maar bij de V+200 staat expliciet "SandForce technology".
                    Wat men bij de Intel "sandforce" vergeet te vermelden is dat hun sandforce model een kompleet herschreven Firmware heeft, die is namelijk door Intel zelf kompleet herschreven.
                    De Samsung is een dubbelzinnig geval. De 830 reeks zou end-of-life zijn? De 840 reeks gebruikt dan weer "nieuwere" maar goedkope chips die een "kortere" levensduur hebben (tenzij men pro gaat maar dat heeft zijn prijs. Ik heb de link daarvoor al eerder gegeven in een andere draad.

Comment

Uiteindelijk gekozen voor de intel 520 (240 gb).
                      www.digitalclickx.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digitalclickx Bekijk bericht
                        Uiteindelijk gekozen voor de intel 520 (240 gb).
                        Goede keuze, heb precies dezelfde

Comment

Working...
                        X