Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ook nieuw op dit forum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ook nieuw op dit forum

Hoi, ik ben nieuw op dit forum.
    Is het hier toegestaan om negatieve feedback te geven op foto's, of moet alles steeds positief zijn om de lieve vrede te bewaren en de commerce te doen draaien?
    Ik heb al veel negatiefs gehoord en gelezen over dit forum, maar ik geloof dat allemaal zomaar niet.
    Daarom kom ik zelf eens een kijkje nemen.
    Groetjes.

Re: ook nieuw op dit forum

Het beste is af te gaan op eigen oordeel dus?
    Zie voor je zelf
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik denk dat hier door de meeste fotografen de waarheid het meest wordt gewaardeerd, dus wat je echt van de foto vind.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Alles wat je wilt zeggen, kun je ook vriendelijk zeggen. Met een teder gebaar
        of een onschuldige glimlach: zolang de waarheid maar aan het licht komt...
        Welkom op dit forum dat je even zo fijn maakt als je zelf wilt.

Comment

Je mag zoveel negatieve kritiek spuien als je wil, maar laat ze dan ook gegrond zijn.

Op een foto van een zilverkeurig gebouw met een blauwe hemel zeg je dat alles te blauw is. Op een zeezicht met een blauwe hemel is wéér alles te blauw.

Zou je beter niet eerst je monitor kalibreren alvorens kritiek te geven op de kleuren ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fonteintje Bekijk bericht
            ........
            Is het hier toegestaan om negatieve feedback te geven op foto's....
            ja hoor dat mag, kijk maar hier:

grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik he liever de negatieve kantjes te weten over mijn foto's dan de ooooooooooooooh's en da waaaaaaaaaaaaaaauw's

van oh's en wauw's wordt ik niet slimmer van het andere wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                ik he liever de negatieve kantjes te weten over mijn foto's.......

van oh's en wauw's wordt ik niet slimmer van het andere wel.
                alleen als er ook een uitleg of reden bij geschreven wordt waarom..
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

dank u voor de geruststellende reacties.

( Maar notex, als er een blauwzweem over de foto zit, dat kan je toch moeilijk verder onderbouwen?
                  Mijn scherm is inderdaad niet gecalibreerd, maar mijn ogen wel.
                  Dat zilverkleurig gebouw, toegegeven, daar valt nog over te twijfelen. Maar dat zeezicht: daar waar de lucht geel moet zijn van de zonsondergang, is ze groen.
                  dat wijst toch onmiskenbaar op een blauwzweem over de foto. Maar goed, die duscutie voeren we beter in het topic zelf)

Comment

of moet alles steeds positief zijn om de lieve vrede te bewaren en de commerce te doen draaien?
                    Welke commerce ? Het forum draait volledig op vrijwilligers.
                    Als uw scherm niet gekalibreerd is kunt ge geen kleuren beoordelen. Uw ogen mogen nog zo goed zijn.
                    Als ge zelf bewezen heb wat ge kunt zal met uw kritiek rekening gehouden worden want we leren graag bij van degenen die de fotografie beter onder de knie hebben dan wij.
                    Ik zit dus te wachten op uw eerste foto. Wie zowel positieve als negatieve kritiek geeft komt geloofwaardig over. Als ik uw posts bekijk heb ik nog niet veel positiefs gelezen. Wat drijft u om alleen negatief te zijn ? Kan u soms wat meer opbouwend zijn en uitleggen, als je een foto niet goed vindt, en suggesties geven hoe het dan wel moet volgens jou.
                    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Hoi, ik ben nieuw op dit forum.
                      Is het hier toegestaan om negatieve feedback te geven op foto's, of moet alles steeds positief zijn om de lieve vrede te bewaren en de commerce te doen draaien?
                      Ik heb al veel negatiefs gehoord en gelezen over dit forum, maar ik geloof dat allemaal zomaar niet.
                      Daarom kom ik zelf eens een kijkje nemen.
                      Groetjes.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Comment

't Is beetje de manier waarop dat het hem doet he...
                        Voor sommigen is het niet leuk kritiek te lezen van iemand die nog niet zelf eens een foto toonde, denk ik.
                        Ik heb er persoonlijk geen probleem mee als het maar op een deftige manier gebeurd.
                        Waar las of hoorde je dan die negatieve dingen van dit forum?
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Een forum, dat is iets wat de mensen zelf maken, negatievelingen vind je overal.

Comment

beleefde kritiek, die kan iedereen wel hebben
                            zelf al heel veel geleerd van mensen die mij op diverse zaken wijzen....
                            het is heel nuttig als mensen hun idee geven over je foto, omdat jij emotioneel betrokken bent bij die foto en zodoende een andere invulling geeft aan de foto
                            en negatief over dit forum....tja, als je er niet tegen kunt......tegen de "waarheid" .....tja, dan is er een probleem
                            mijn motto is: een dag niet geleerd , is een dag verloren.....

in ieder geval heel welkom op dit superleuk forum
                            groetjes aline

Comment

Natuurlijk mag je kritiek geven, zolang het maar op een beleefde en respectvolle manier gebeurt . . .
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                              X