Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DATA kopiëren - rare fout ????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DATA kopiëren - rare fout ????

Ik heb hier aan mijn oude desktop ( Windows XP 3GB RAM ) een harddisk-dock gehangen waar twee disks in passen.
    Wil nu een map van 20 GB van de ene disk naar de andere kopiëren, maar de computer weigert dat ???

Heeft dat nu iets met de RAM te maken ? Die 20 GB moeten toch niet in één keer in het RAM-geheugen gestopt worden ???
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: DATA kopiëren - rare fout ????

Als die oude xp een ntfs file system heeft en de andere disk in fat32 geformatteerd is kan je geen bestanden overzetten die groter zijn dan 4.xGB

Comment

Die speciale docking dat je gebruikt, kan die twee schijven tegelijk aan?
      Met het RAM-geheugen heeft dit niets te maken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Alles staat in ntfs; zowel de desktop als de twee laptopschijfjes in de dock.
        Kan het niet zijn dat er hierboven daar een te lange bestandsnaam staat of zo ?
        Het is deze dock:

Werkt normaal perfect:

- stand-alone clone
        - aansluiten op laptop op desktop: bestanden kopiëren van en naar
        - aansluiten op laptop of desktop: van de ene schijf in de dock naar de andere....

behalve nu, ik heb de indruk dat ofwel het pakket te groot is ofwel dat er ergens een "foutje" zit waardoor de copyright geweigerd wordt.

Maar vind dat eens......

Ik zou ongeveer 160 GB van de ene schijf naar de andere moeten kunnen overzetten....
        Doch als ik dat directory per directory moet doen is dat een hele klus....
        Last edited by Alfa Centauri; 9 december 2012, 09:47.

Comment

en welke foutmelding wordt gegeven ? Als er een te lange bestandsnaam is, dan kan je normaal dat bestand niet kopiëren, maar zou de rest wel moeten lukken.
          Er is wel een beperking in lengte van die namen, en ook een beperking in lengte van het path (dus de subdirectory's), maar als je die files op dezelfde plaats kopieert, naar die 2e harddisk dan zou dat moeten lukken. Maar om aan die beperking te geraken moet je wel behoorlijk lange filenamen (path) gebruiken...

Die beperking heb je eigenlijk wel sneller in een serveromgeving, waar het ook niet altijd opvalt : de gebruiker ziet zijn "path-lengte" op zijn werkstation, maar het is de lengte op de server die gebruikt wordt, en dat is meestal niet hetzelfde. Maar het zou me verwonderen dat dit hier het geval is .
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            en welke foutmelding wordt gegeven ? Als er een te lange bestandsnaam is, dan kan je normaal dat bestand niet kopiëren, maar zou de rest wel moeten lukken.
            Oei, Polleke, ik heb net de laptopschijf er terug in geplaatst.

Maar is het niet zo als er érgens 1 te lange bestandsnaam tussen zit, en je wil een heel pakket kopiëren, dat die ene lange bestandsnaam verhindert dat het pakket in 1 keer overgezet wordt ???

Ik zal straks nog es kijken, maar nu moet ik ik op 1 van die twee laptops efkes verder werken

Alvast bedankt voor de reply !

EDIT: AAAAHHHH, het kan ook een kan path zijn....want ik heb de onhebbelijke gewoonte om met enorm grote "bomen" te werken ( véél takken, en takJES ) - maar anderzijds vind ik ook wel alles terug hoor

Bestaat er geen tool om dat te controleren of zo ?

Comment

Ik ken de werking van zo'n "clone"-installatie eigenlijk niet juist (heb het zelf nog nooit gebruikt). Maar als dat ding werkt zoals een "ghost" of "clonezilla", dan zou dat eigenlijk geen rol mogen spelen.
              Zoiets neemt een bit per bit copie van de ene schijf naar de andere. En of die bit dan bij de allocationtable, MBR of gegevens hoort speelt dan eigenlijk geen rol.
              Als de files, file per file worden gecopieerd daarmee dan speelt het uiteraard wel een rol...

Een programma'tje dat die bestandslengte controleert ken ik eigenlijk niet. Heb daar zelf (behalve in die serveromgeving) nog nooit problemen mee gehad.
              De oplossing in die serveromgeving was gewoon de pathlengte van de shares inkorten, en ons gasten aanmoedigen om geen te langte directory-namen te kiezen...

Je kan ook dit eens lezen : link. Het valt redelijk met met die lengte (pathlengte : 32700 karakters, filenaamlengte : 255).
              Maar "mijn" serverproblemen dateerden nog uit de tijd van Windows NT 4 server .
              Last edited by polleke_cgc; 9 december 2012, 11:24.
              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
              X