Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-box 360?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• X-box 360?

hoi bd-ers,

mijn zoontje van 10 wil een X-box 360,nu wou ik vragen aan de spelers onder jullie of jullie voorkeur ook naar deze gaat of naar de ps 3 of wii?(die heeft ie ook al)
    ik ken dus totaal de ballen van die spelconsoles en al hun toebehoren!
    daar dat toch een aardige duit kost had ik graag wat info gehad nl:voor en nadelen,spelletjes(uitgebreider,leuker,...)
    kan ik zijn wii misschien uitbreiden met iets?

alvast dank voor de info!
    grts; M

Re: X-box 360?

Ik ben vooral naar de xbox gegaan omdat playstation vol met hackers en cheaters zat, slechte internetbeveiliging (miljoenen creditkaartcodes gestolen en regelmatig netwerk plat). + games zoals Halo zijn werkelijk fantastisch, maar ps heeft dit niet.
    De beeldkwaliteit tussen ps en xbox is toch ook groot bij dezelfde games. En je kan ook een Kinect gebruiken voor wat meer sport.

Comment

oei,aan dat online spelen had ik nog niet gedacht,maar op zijn leeftijd hoeft dat ook niet,er zijn spellen genoeg die hij gewoon kan spelen zonder online te gaan.
      thx voor je reactie!
      grts; M

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Ik ben vooral naar de xbox gegaan omdat playstation vol met hackers en cheaters zat, slechte internetbeveiliging (miljoenen creditkaartcodes gestolen en regelmatig netwerk plat). + games zoals Halo zijn werkelijk fantastisch, maar ps heeft dit niet.
        De beeldkwaliteit tussen ps en xbox is toch ook groot bij dezelfde games. En je kan ook een Kinect gebruiken voor wat meer sport.
        Ik kan niet echt ontkennen dat er geen hackers enzo zitten op PS3, ik weet dat.. Maar ik heb het in 3 jaar ofzo nog maar 2 keer gezien. En dat is dan ook online, en TS hoeft niet echt online te kunnen. Problemen met dat netwerk dat plat ligt.. ook nog niks last van gehad. Af en toe kan dat is platliggen ja, maar da is echt ni wekelijks zenne.
        Beeldkwaliteit... Niks verschil hé, komaan.. Het ene spel gaat op de xbox misschien iets mooier zijn, maar het andere spel gaat op de ps3 mooier zijn. Ligt misschien ook aan de tv...
        Die creditkaartcodesn, tja daar heb ik niks op te zeggen.. Is inderdaad een spijtig voorval geweest voor tal van mensen, en gelukkig uiteindelijk ook opgelost. En iedereen heeft ook 2 gratis (weliswaar uit een opgestelde lijst) spelletjes mogen downloaden, niet echt goeie, maar allee..

Kinect lijkt mij natuurlijk dan wel weer leuker dan Playstation Move (lijkt sterk op de Wii).

Je haalt trouwens ook alleen maar de voordelen van de xbox naar boven, ik zal het even wat uitgebreider doen:
        xbox heeft Halo, PS niet. Je moet ervoor zijn, ik niet echt.
        Ps3 heeft Uncharted, dit kan zo goed als het best gemaakte spel op playstation zijn. Een geweldig avontuur-spel.
        xbox heeft Forza, een zeer goed race-spel.
        Ps3 heeft gran turismo. Een vrij goed en zeer realistisch spel. Wel rap beu, want (toch bij GT5) is vaak hetzelfde. Ook maakte ze maar een 200 nieuwe auto's t.o.v de vorige gran turismo. En het merendeel auto's zijn Japans..

Voor de rest kan ik op geen spellen meer komen.
        Wat ik wel nog wil zeggen, is dat je bij xbox moet betalen om online te spelen, is mss niet zo veel.. maar da maakt de mindere prijs misschien ook minder aantrekkelijk. Bij ps3 is dit gratis.

Da is het zowat... Voor sport kan dan de Wii gebruikt worden, als ik het goed begrijp hebben jullie dat al. Al lijkt mij dat kinect gedoe wel de moeite.
        Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
        https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Heb persoonlijk zelf ook een ps3 en regelmatig waren er hackers dat bij bv battlefield overal vliegtuigen lieten spawnen en bij MW3 wel 20 care-packages lieten droppen (kan niet normaal), ook gewoon iedereen op de server dood doen uit het niets was niet ongewoon (ook al regelmatig gehoort van vrienden; waarvan het grootste deel nu ook naar een xbox zijn gegaan omdat hun ouders dan op de kinect kunnen spelen ). Kwaliteit op dezelfde FullHD tv is goed merkbaar, al laat Uncharted wel zien dat je ook veel detail uit een ps3 kan halen (tof spel trouwens). MW3 is duidelijk scherper en duidelijker op Xbox, maar in de praktijk als je de andere niet gezien hebt, zal je het natuurlijk niet eens weten .
          Forza vind ik ook echt fantastisch en het is ook met dit spel dat sommige teams hun nieuwe piloten selecteren , is dus ook enorm accuraat met de realiteit.
          Halo blijft mijn favoriete shooter, dan MW3 (heb BO2 nog niet kunnen halen) en dan Battlefield.
          Kinect is ook zeer tof zodat je binnen kan sporten als het weer eruitziet zoals nu , heb er een 20-tal spelletjes voor en werkelijk stuk voor stuk enorm tof (rekening houdend met de doelgroep hé). Hierbij is dat Nike spel (kinect training of zo) werkelijk top om workouts te doen en joyride en kinect adventures echt zeer tof om met twee te doen.

Maar Meuwi, als uw zoon niet online speelt, zou ik het houden bij de PS3. (tenzij je ook iets kinect-achtig wil, want momenteel ligt de xbox hier wel ver voorop)

Comment

Als hij er dan toch eentje wil zou ik eerst nog wat sparen en een iets duurdere versie kopen. Volgend jaar komen de opvolgers van de playstation en de xbox eraan. Waarschijnlijk zal dit voor de kerstperiode zijn. Dan gaat ie iets langer plezier hebben aan de console en de spelletjes, want de backwards compatibility is toch wel een probleem met die dingen.
            Bij mij heeft playstation een streepje voor omwille van blu-ray, maar daar komt misschien volgend jaar verandering in.

Comment

ik heb ze beide, en als je die beide naast elkaar zet... dan heb je TADAAAAAAAAAAAAAAA 2 verschillende consoles qua UITZICHT.
              Graphics zijn op beide mooi en er zit geen enkel maar dan ook geen enkel ZICHTBAAR (met het blote oog) verschil in.

enigste wat ik wel kan zeggen is dat PS3 meer rekenkracht heeft dan de Xbox.

grootste verschil zit em in de Blue ray...
              op PS3 heb je 1 CD voor gelijk wel spel.
              op Xbox hebben grotere games vaak meerdere CD's nodig.

Haal je een PS3 in huis... dan haal je ALLES in huis en krijg je der nog eens een deftige en zeer goed Multimedia systeem mee in huis.
              Online services zijn bij beide goed.

Xbox is zowiezo betalend... PS3 is betalen als je nog enkele simpele extras erbij wilt.
              laat je niet vangen aan het prijsverschil...

ok Xbox is mss iets goedkoper... maar je krijgt dan ook een gewone basis set zonder al te veel extras, en kan je gaan bijbetalen, voor dingetjes als Wifi, een groter harde schijfje, en weetikveelwatnog...
              PS3 betaal je bij aankoop iets meer, maar dan zit alles in de console.

Games en exlusives op beide consoles zijn hetzelfde...

xbox heeft zijn eigen magnifieke exclusives, PS3 heeft ze ook.
              Controlers van beide zijn deftig al lmoet ik zeggen dat die van de PS3 me wel beter liggen, die van de Xbox is me te bombatisch en lomp.

Over het hacken en cheaten... dit gebeurd op beide consoles evenveel en in ieder online spel waar ook maar iets van competitie inzit. daar kun je niet van uit. type console of merk heeft hier geen ZAK mee te maken.

zo denk dat ik er een deftige vergelijking van gemaakt heb, hier staat de PS3 het meest op dan de Xbox, en de wii voor het vrouwtje (als ze ooit de kans krijgt tenminste )

Advies?
              Ga naar een winkel, zoals gamemania... vraag beide consoles te testen en kijk of de controller u ligt.
              Ligt de controller bij 1 van de 2 consoles niet? dan koop je die gewoon weg NIET, want als een controller van de eerste keer niet goed aanvoelt.... dan zal hij dat nooit.
              voelen ze beide goed aan? kijk naar de exclusives en zie welke game jij het liefste zou spelen.

Speel je ze allemaal graag op beide consoles? ga naar 2dehands en koop beide consoles voor voor de prijs van 1 nieuwe console.
              Dan pas zul je een zoon zien met een glimlach van hier tot in tokyo

Zo dit was het advies van iemand die al 23Jaar gamed en die nog altijd alle Consoles bezit die ooit gemaakt geweest zijn :P van Magnavox Odyssey(met de befaamde lightgun) en commodore 64 tot de huidige generatie :P en iedere console die uitkomt haal ik ook in huis, tis een hobby om die te kopen en bij te houden.

Grtz david

Comment

Zoals TrsH zegt, kan de controller inderdaad ook wel een verschil maken. Ikzelf vind dat van de playstation net iets beter zitten, maar er zijn er zeker ook evenveel die het omgekeerde vinden.
                Uncharted is zeker niet het enige spel dat heel mooi is op ps3. Ik volg hierin TrsH, ik zie zo goed als niks verschil. En nee ik heb geen xBox, maar vroeger zeker 3x per week bij ne kameraad CoD: MW gespeeld.

Het idee voor 2dehands te kopen, zou ook wel kunnen. Al koop ik dat liever nieuw & ik weet niet echt waarom.. Zie wel da je een slim-versie of nieuwste versie neemt. De oudere & eerste versies hadden te maken met de YLOD (yellow light of dead). Heb het zelf voorgehad na 3 jaar geloof ik. Naar het schijnt zou de slim versie dat probleem ook hebben, al heb ik het enkel van de oude versie geweten. Zoiets heeft xbox trouwens ook, daar heet dat de Red light of dead geloof ik. Mja, was ff terzijde.

Toch een tip meegeven voor elke xboxer/ps3'er: FarCry 3! Enorm zalig spel, hierdoor blijft zelf CoD in't dooske steken, en da is zeldzaam Bij uncharted was da ook wel, maar bij Farcry heb ik een iets meer wauw gevoel. Graphics zijn ook prachtig.
                Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.

Comment

Sony heeft toch een move controller dacht ik ? Zou beter en direkter reageren dan de wii of kinect, weet het niet goed meer. Ben dan ook geen gamer, maar we hebben wel een PS3 voor de kleine. Ik gebruik die om foto's mee te bekijken, omdat de tv bestanden die met photoshop bewerkt zijn niet kan afspelen. En je hebt een blu-ray speler, weet niet of de xbox dat heeft.
                  Er zijn trouwens heel leuke spellen voor de jongeren, ook speciaal gemaakt om met de move controller te werken.
                  En online spelen is gratis bij Sony.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Sony heeft toch een move controller dacht ik ? Zou beter en direkter reageren dan de wii of kinect, weet het niet goed meer. Ben dan ook geen gamer, maar we hebben wel een PS3 voor de kleine. Ik gebruik die om foto's mee te bekijken, omdat de tv bestanden die met photoshop bewerkt zijn niet kan afspelen. En je hebt een blu-ray speler, weet niet of de xbox dat heeft.
                    Er zijn trouwens heel leuke spellen voor de jongeren, ook speciaal gemaakt om met de move controller te werken.
                    En online spelen is gratis bij Sony.
                    Ja Sony heeft zo'n move controller, maar dat is meer zoals een Wii. Mijn broer heeft da hier en da's wel is leuk, ma me vriende dan ofzo. Bij Kinect heb je volgens mij geen controller nodig en reageert dat op je bewegingen ofzoiets, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                      ok Xbox is mss iets goedkoper... maar je krijgt dan ook een gewone basis set zonder al te veel extras, en kan je gaan bijbetalen, voor dingetjes als Wifi, een groter harde schijfje, en weetikveelwatnog...
                      Xbox heb je 2 opties: 4gb die zeer goedkoop is, maar dan kan je games er niet op instaleren (dus moet je uw cd laten draaien, wat op zich geen probleem is) en de 250gb versie waarbij je dus wel kan instaleren, video's/muziek/foto's downloaden en later afspelen is dus mogelijk. (bij de 4gb moet je dus alles streamen)
                      Dit is het enige verschil...
                      Wifi hebben ze dus beide.
                      Qua controlers: zit nu aan mijn 2e xbox 360 (iemand heeft de cd-tray van de eerste per ongeluk kapotgetrapt terwijl ik deze opende). En de controlers worden precies beter en beter; betere contructie (en die zilveren zijn werkelijk top) en betere feel. (je moet de controlers niet meer vergelijken met die van de xbox 1, want dat waren nogal dingen )
                      Maar wat je het best ligt is inderdaad zeer subjectief, PS controller vind ik persoonlijk wat minder omdat ik eerst een xbox had waarschijnlijk.

En van die hackers: na een totaal van 150 uren MW3 (samen met mijn broer in meer dan 1 jaar) heb ik nog niet 1 hacker tegengekomen op xbox, terwijl ik op PS3 constant hackers en gliches tegenkwam... Denk wel dat dit enorm veel aan het systeem ligt en niet aan het spel. De servers van xbox staan erom bekend dat ze enorm goed gecodeerd/gecontroleerd worden (kost veel geld en daarom moet je ook enkele euro's meer betalen, maar dat doe ik graag voor zo'n stabiel systeem).
                      Last edited by playerofwar; 9 december 2012, 12:56.

Comment

@nixonn: je hebt inderdaad geen controler nodig bij kinect
                        Werkt inderdaad op uw beweging dmv plaats van uw gewrichten, handen, voeten, hoofd enz. (kan je zien in sommige games) Dit is naar mijn mening hoe de Wii al altijd had moeten zijn... (en kinect werkt dan ook nog perfect)
                        Last edited by playerofwar; 9 december 2012, 12:51.

Comment

Working...
                        X