Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als het goed is moet je het ook zeggen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Als het goed is moet je het ook zeggen

Dik 10 jaar geleden een leesbril gekocht bij Pearle, St Kruis Brugge.
    Paar maanden geleden op de grond laten vallen en er nog gaan op staan ook. Eigen schuld dus. Lomp.
    Wat bijgeplooid en alles weer in orde, maar af en toe viel er een glas uit, de schroefdraad links was kaduuk.

Deze morgen eens langs gelopen, gezegd dat het mijn eigen schuld was, geen aankoopbewijs of niks voorgelegd.... ze hebben er een nieuwe vijs in gezet en de kapotte neusbrug vervangen zonder dat ik er om gevraagd had.

Kwartier werk, toen ik mijn schuld vroeg : gratis.
    Over service gesproken. Pure klasse.

Veel zaken, waaronder ook fotozaken begrijpen nog altijd niet dat zo'n kleine kost iemand (en anderen) levenslang kan binden.
    Ik weet het echt wel hoor......

Re: Als het goed is moet je het ook zeggen

Amai, dat is goed nieuws in deze donkere dagen voor Kerstmis.
    Heb ook eentje van dezelfde firma: geen klagen over en die is ook al een paar keren tegen de vlakte gekletterd
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Dik 10 jaar geleden een leesbril gekocht bij Pearle, St Kruis Brugge.
      Paar maanden geleden op de grond laten vallen en er nog gaan op staan ook. Eigen schuld dus. Lomp.
      Wat bijgeplooid en alles weer in orde, maar af en toe viel er een glas uit, de schroefdraad links was kaduuk.

Deze morgen eens langs gelopen, gezegd dat het mijn eigen schuld was, geen aankoopbewijs of niks voorgelegd.... ze hebben er een nieuwe vijs in gezet en de kapotte neusbrug vervangen zonder dat ik er om gevraagd had.

Kwartier werk, toen ik mijn schuld vroeg : gratis.
      Over service gesproken. Pure klasse.

Veel zaken, waaronder ook fotozaken begrijpen nog altijd niet dat zo'n kleine kost iemand (en anderen) levenslang kan binden.
      Ik weet het echt wel hoor......
      Inderdaad, volledig gelijk heb je. Ik ben voortdurend op zoek naar handelszaken als deze, maar vind er steeds minder. Trouw als een hond blijf ik zo'n zaak, rij er desnoods 50km voor om, maar nee, ( bijna ) overal is het korte termijndenken en primair gedrag.

Walter
      D850

Comment

Dat is waar, ik ben zelf al een levenslange Pearle-klant, en ze zijn nu eens in gelijk welke winkel zo klantgericht, vind ik toch!
        Zo zouden er meer zaken moeten zijn...
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Amai, dat is goed nieuws in deze donkere dagen voor Kerstmis.
          Heb ook eentje van dezelfde firma: geen klagen over en die is ook al een paar keren tegen de vlakte gekletterd
          Hier worden de brillen in de optiek van 'De Voorzorg" gekocht. Elke kleine herstelling of wat bijplooien van de veren wordt gratis en met de glimlach gedaan.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Inderdaad, volledig gelijk heb je. Ik ben voortdurend op zoek naar handelszaken als deze, maar vind er steeds minder. Trouw als een hond blijf ik zo'n zaak, rij er desnoods 50km voor om, maar nee, ( bijna ) overal is het korte termijndenken en primair gedrag.

Walter
            Dit verhaal ik ik ook nog kwijt.
            Zo'n 7-8 jaar geleden is de vulpen (een Parker) die ik ooit nog heb gekregen voor mijn plechtige communie (1968) op zijn punt gevallen. Punt kapot dus en ik naar een verdeler (Brugge, De Corte) voor een nieuwe.
            Na een vrij lange tijd een telefoon en ik dus naar De Corte. Hadden ze zowat alles vernieuwd aan die vulpen waarmee ik ben groot geworden, mijn stekels begonnen dus al recht te komen...
            Tot wanneer ik de rekening zag : nul, nada, service van de zaak en toen was ik wel écht in de mond geblazen.

Laat iedereen het maar horen : mocht De Corte fotomateriaal verkopen , ik aarzelde geen moment.

Comment

Een computerwinkel van een paar maten werkt ook op die manier. Herstellingen aan pc's werden eigenlijk niet aangerekend, buiten de stukken indien ze niet onder garantie waren. Mensen die met materiaal van een andere winkel kwamen moesten wel werkuren betalen. Er zijn misschien goedkopere winkels, maar ze waren ook vrij goedkoop, ideaal voor mensen die eigenlijk geen verstand hebben van computers. Stel dat de TS 20x achter elkaar op zijn bril gaat staan, dan zal er misschien toch wel eens iets aangerekend worden

Comment

Pearle is inderdaad bijzonder.
                Ze zijn niet goedkoper dan een andere winkel maar de service is prima.

Mijn vrouw moest een nieuwe bril, en toen we die mochten afhalen vroeg ik of ze de plastiekjes aan de oren van mijn zonnebril ( en die kwam niet van daar) konden vervangen. Ze hebben dat gratis gedaan inclusief de neusplastiekjes. Ik had niet eens gevraagd om dat gratis te doen.

Comment

Ga morgen bij Pearle mijn nieuwe bril halen ... .. ttz, als ik door de sneeuw geraak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Ga morgen bij Pearle mijn nieuwe bril halen ... .. ttz, als ik door de sneeuw geraak.
                    Maak er een avontuur van
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Working...
                    X