Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopie afhalen van digicorder

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kopie afhalen van digicorder

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
    Je kan in het menu van de tv kiezen wat je doorstuurt naar av2 om eventueel op te nemen, maar je kunt daar niet kiezen voor de HDMI ingangen.
    Ik heb dat ook al geprobeerd met het gedacht dat misschien die beveiliging eruit zou zijn, maar niets hoor.

@b.bibber, blijkbaar is mijn recorder dan kritischer misschien. Ik zal ook eens iets anders opnemen en dat proberen.

Thx toch voor het meedenken.
    Mischien een domme opmerking, (zelf heb ik geen ervaring met opnames overzetten van digicorder naar dvd)

maar heb je al eens je digicorder in de modus 720 lijnen gezet ipv 1080i ? het zou wel eens kunnen dat de ingang

van je dvd recorder dat niet kent of kan verwerken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Mischien een domme opmerking, (zelf heb ik geen ervaring met opnames overzetten van digicorder naar dvd)

maar heb je al eens je digicorder in de modus 720 lijnen gezet ipv 1080i ? het zou wel eens kunnen dat de ingang

van je dvd recorder dat niet kent of kan verwerken.
      Ah, das misschien een goeie tip. Zal dat vanavond eens proberen. Moet zo gaan werken.
      Maar is het niet zo dat er uit een scart uitgang zo ie zo niet meer beeldlijnen uitkomen.
      Het is wel zo dat je inderdaad je menu besturing niet ziet via de scart uitgang als je de digicorder op 1080 hebt staan.
      En alleen maar ziet via de HDMI.
      Ga vanavond nog eens experimenteren. Thx.
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
        Ik heb "man bijt hond" opgenomen van VIER omdat er een vriend van mij inzat en wilde dit nu dus op een dvd zetten om dit te bewaren. Maar wat blijkt, ik kan dat niet omdat er een kopieer beveiliging op zit. Kun je dus niets meer bewaren van je digicorder?
        Gewoon even contact opnemen met de redactie van VIER. doe je uitleg en de kans is groot dat ze dat stukje dat je wil ( alleen dat stukje) op een DVD branden. Ik heb het gedaan toen mijn echtgenote een stukje had gezongen op 'man bijt hond' over Freddy Mercury. Heb zonder probleem dat stukje Tv op een DVD thuis gestuurd gekregen. Was wel voor VandenhauteTV had overgenomen, maar je verliest er niks mee he.
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

Comment

Als ik dat hier zo lees, wat is dan nog het nut van een dvd recorder? Als blijkbaar quasi alle tv programma's kopieerbeveiligd zijn en je ze dus niet kunt opnemen!Toch zie ik dvd recorders overal aangeboden staan , bij Vandenborre enz.

Walter
          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Als ik dat hier zo lees, wat is dan nog het nut van een dvd recorder? Als blijkbaar quasi alle tv programma's kopieerbeveiligd zijn en je ze dus niet kunt opnemen!Toch zie ik dvd recorders overal aangeboden staan , bij Vandenborre enz.

Walter
            Voorlopig zijn die nog nuttig voor analoge opnames, maar dat liedje gaat ook niet lang meer duren. Als je veel dingen opneemt en er graag ook nog iets mee doet heb je eigenlijk een schotel nodig. Dan nog kan je enkel iets doen met de FTA kanalen, tenzij je gaat beginnen knoeien met de beveiliging.

Comment

Walter
              Twee dingen Walter
              1. kopieerbeveiliging
              2. DVD-recorder.

Collega rufus1964 heeft dus een probleempje met 1 en 2.

Ik wil niet wringen maar ik heb alles kunnen opnemen op de DVD-recorder hetgeen ik wilde.
              En ik heb opnames kunnen overzetten van digicorder (Telenet) naar de DVD-recorder via de instructies te lezen op de site van Telenet.

Vermits ik zeer tevreden ben met de kwaliteit van de opnames van de DVD-recorder ben ik van plan om niets meer op te nemen met de digicorder van Telenet.
              BEHALVE...opnames die ik NIET wil bewaren en die ik toch niet wil missen
              In dit geval heb je wel de beste kwaliteit wat de weergave (het beeld ed.) betreft.

Met mijn TV kan ik ook opnemen op USB-stick of op een harde schijf (ook via een usb-aansluiting).
              De kwaliteit is zeer goed maar ik kan die opnames niet overzetten op een andere harde schijf of die kopiëren naar de pc.
              Ik kan die opnames enkel bekijken en later wissen.
              Dus als ik een opnames wil BEWAREN ben ik aangewezen op de DVD-recorder
              Last edited by theokus; 10 december 2012, 23:55. Reden: vermist
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Walter
                Hallo iedereen,

Ik heb nog niet verder kunnen experimenteren, zal iets voor woensdag zijn denk. Verlofdag.
                @Walter, wat betreft die dvd recorders, er zijn veel mensen die die gebruiken voor hun video opnames over te zetten denk ik.
                Vooral diegene die niet zo op dreef zijn met een pc. En aangezien de meeste camera's tegenwoordig met een SD kaartje werken.....
                Het moet er toch eens af hé.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Vermist ik zeer tevreden ben met de kwaliteit van de opnames van de DVD-recorder ben ik van plan om niets meer op te nemen met de digicorder van Telenet.
                  Je wil zeggen dat je het analoog signaal opneemt, wat op termijn zal verdwijnen. Misschien dat het je nog lukt om een copie van de digicorder over te zetten, maar dat is dus dubbel werk en in mijn ogen dubbel werk. Dat is eigenlijk de mensen aanmoedigen om dingen te downloaden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Je wil zeggen dat je het analoog signaal opneemt, wat op termijn zal verdwijnen. Misschien dat het je nog lukt om een copie van de digicorder over te zetten, maar dat is dus dubbel werk en in mijn ogen dubbel werk. Dat is eigenlijk de mensen aanmoedigen om dingen te downloaden.
                    Tja, als analoog volledig verdwijnt bij Telenet dat hang ik
                    Dubbel werk: klopt idd.
                    Ik kan beter, zoals ik reeds zei, rechtstreeks opnemen met de HD-DVD-recorder > ALS ik iets wil bewaren.
                    En het is ook juist dat ik voorlopig nog opnames kan overzetten van digicorder naar HD-DVD-recorder.

Het heeft ook te maken met mijn nieuwe tv ccc.
                    Het verschil tussen mijn vorige en huidige is groot, veel betere kwaliteit alhoewel het signaal hetzelfde is gebleven.
                    Dus heb ik wat geëxperimenteerd met de mogelijkheden die ik nu heb.
                    Maar ja als ik iets wil bewaren is er maar één mogelijkheid en dus opnemen op de DH-DVD-recorder.

Aanmoedigen tot downloaden.
                    Tja, dat weet ik ook niet.
                    Meestal is de kwaliteit miserabel, toch bij youtube.
                    Er zijn ook nog andere mogelijkheden maar daar begin ik niet aan. Duurt veel te lang

Een alternatief voor Telenet-TV heb ik (nog) niet.
                    Met een schotel kan ik hier niets beginnen omdat ik op een appartement woon.
                    Belgacom-TV is misschien een optie maar dat moet ik nog eens goed bestuderen

Het aanbod van videorecorders is momenteel nog groot.
                    En bekende merken hebben nu nog gesofistikeerde modellen in aanbieding.
                    Wat de impact zal zijn als Telenet nog meer beperkingen gaat opleggen weet ik ook niet.
                    Ik lees hier een paar meningen maar of die representatief zijn?
                    Die lees ik wel en probeer er van te leren
                    Wat zal de impact zijn op de verkoop van videorecorders? Geen idee.
                    Wereldwijd zal de impact van Telenet niet veel te betekenen hebben wat dat betreft.
                    Maar ja, ik (we) leven hier he.
                    Met de overblijvende rest ben ik niet veel mee

Het zal dus wellicht moeilijker worden om op te nemen én te bewaren.
                    Last edited by theokus; 10 december 2012, 19:23.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Een alternatief voor Telenet-TV heb ik (nog) niet.
                      Met een schotel kan ik hier niets beginnen omdat ik op een appartement woon.
                      Belgacom-TV is misschien een optie maar dat moet ik nog eens goed bestuderen
                      Een schotel kan meestal wel op het dak van een appartementsgebouw en kan door alle bewoners gebruikt worden, mits de juiste installatie. Als je zicht hebt op het zuiden en een terras is dit eventueel een oploassing.
                      http://www.satshop.co.uk/section157/...qish-quad.html
                      Belgacom is geen optie. Daar heb je hetzelfde probleem als telenet met als 'bonus' dat je er slechte beeldkwaliteit bovenop krijgt omdat de compressie hoger ligt.
                      Misschien dat je DVB-T kan opnemen en ergens anders bekijken, maar het aanbod is vrij beperkt en Telenet doet weer encryptie denk ik en dan heb je weet hetzelfde probleem.

Comment

Een schotel kan meestal wel op het dak van een appartementsgebouw en kan door alle bewoners gebruikt worden, mits de juiste installatie. Als je zicht hebt op het zuiden en een terras is dit eventueel een oploassing.
                        Belgacom is geen optie. Daar heb je hetzelfde probleem als telenet met als 'bonus' dat je er slechte beeldkwaliteit bovenop krijgt omdat de compressie hoger ligt.
                        Misschien dat je DVB-T kan opnemen en ergens anders bekijken, maar het aanbod is vrij beperkt en Telenet doet weer encryptie denk ik en dan heb je weet hetzelfde probleem.
                        Ik weet niet wat jij slecht vindt, maar hier valt dat toch wel best mee. Kan ook zijn dat mijn eisen niet zo hoog liggen.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Ik weet niet wat jij slecht vindt, maar hier valt dat toch wel best mee. Kan ook zijn dat mijn eisen niet zo hoog liggen.
                          Wat ik slecht vind is blokvorming. Als je vierkantjes begint te zien op het scherm is het niet zo geweldig. Bij Telenet heb ik dat bijvoorbeeld meer bij Eurosport.

Comment

Plaats genoeg op het dak maar dan moet er een algemeen akkoord zijn of dus een meerderheid van de eigenaars.
                            Als we dan zoiets nemen en willen verdelen over alle eigenaars hier dan vrees ik voor een dure aangelegenheid.
                            Er bestaat een kansje als analoog totaal verdwijnt maar dan blijft nog het digitaal kijken mogelijk aan 13,50 euro per maand via de kabel.
                            Voor elk appartement is die kabel ter beschikkingen reeds sinds 1988. Ik weet helemaal niet of er hier mensen zijn die bijv. Belgacom-tv kijken.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Ik heb een tijdje Telenet en Belgacom tegelijk gehad. Ik zie GEEN enkel verschil tussen een HD uitzending bij Telenet of bij Belgacom. Die compressie kan misschien hoger zijn, maar er bestaan ook soorten compressietechnieken. En zowel Telenet als Belgacom zenden uit in 720P, wat dus eigenlijk geen HD is. Het verschil in kwaliteit is 0.0.
                              Daarnaast : een SCART-kabel kan geen HD weergeven. Dus je Digicorder zet op die SCART-aansluiting het klassieke 578i signaal, ook als die decoder in 1080i of 720P staat. Dat wordt dan gewoon gedownsampled en omgevormd in een analoog signaal.

Daarnaast : met mijn Belgacom decoder kan ik via SCART zonder problemen ALLES analoog opnemen. Dus die beveiligingsproblemen die er blijkbaar soms zijn heb ik niet met mijn DVD-video (is een ouder model van Philips). Dus "datzelfde probleem als telenet" zie ik toch niet...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Aha
                                Alweer iets bijgeleerd.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X