Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopie afhalen van digicorder

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kopie afhalen van digicorder

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
    Ik heb "man bijt hond" opgenomen van VIER omdat er een vriend van mij inzat en wilde dit nu dus op een dvd zetten om dit te bewaren. Maar wat blijkt, ik kan dat niet omdat er een kopieer beveiliging op zit. Kun je dus niets meer bewaren van je digicorder?
    Ok
    Ik heb gisteren nog opgenomen van VIER...dat gaat toch
    OF is het ALLEEN maar MAN bijt HOND???
    Last edited by theokus; 7 december 2012, 14:57.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik heb man bijt hond opgenomen staan op de digicorder en nu krijg ik dat daar niet meer af.
      Opnemen rechtstreeks op een vcr zal nog wel gaan natuurlijk, maar dat is hier verleden tijd hoor.

update:
      Ik heb nog wat gegoogled, en ben er dus achter dat er op het analoog video signaal een beveiliging zit in de vorm van macrovision of zoiets.
      Je hebt daar blijkbaar wel een of ander kastje voor, dat ga ik natuurlijk niet kopen voor één opname op dvd te zetten.
      Mocht er nog iemand een idee hebben dan laat het maar weten.
      Last edited by rufus1964; 7 december 2012, 17:19. Reden: update
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

wat ik niet goed begrijp is dat ge dat programma toch op de digicorder kon opnemen ondanks die beveiliging , dat is toch ook opnemen , normaal kan je toch alles opnemen wat ze rechtstreeks uitzenden , maar niets op aanvraag
        ik heb daar tot hier toe nog nooit last van gehad en kon altijd een dvd branden
        kan je het niet afhalen bij vier tv op hun website of bij woestijnvis om een dvd van dat programma vragen , bij de vrt kan je dat doen maar dan alleen van hun eigen programma's mits betaling natuurlijk, misschien doet woestijnvis dat ook
        wanneer was die uitzending ?
        grtjes
        Last edited by B.Bibber; 7 december 2012, 18:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B.Bibber Bekijk bericht
          wat ik niet goed begrijp is dat ge dat programma toch op de digicorder kon opnemen ondanks die beveiliging , dat is toch ook opnemen , normaal kan je toch alles opnemen wat ze rechtstreeks uitzenden , maar niets op aanvraag
          ik heb daar tot hier toe nog nooit last van gehad en kon altijd een dvd branden
          kan je het niet afhalen bij vier tv op hun website of bij woestijnvis om een dvd van dat programma vragen , bij de vrt kan je dat doen maar dan alleen van hun eigen programma's mits betaling natuurlijk, misschien doet woestijnvis dat ook
          wanneer was die uitzending ?
          grtjes
          Die digicorder neemt dat digitaal op, maar met versleuteling van Telenet. Je hebt dus een decoder nodig om die versleuteling ongedaan te maken, wat uiteraard is ingebakken in die Digicorders van Telenet. Blijkbaar wordt ook een beveiliging op het SCART-signaal geplaatst. Je zal echter nog altijd geen "eenvoudige" manier vinden om het digitale signaal via HDMI(gedecodeerd) op te nemen.
          Ik heb een Belgacom HD-decoder, en daar kan ik zonder problemen via SCART zaken opnemen. Met de INDI-decoder was dat trouwens evengoed het geval.
          Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb alles aangesloten behalve component.
            (scart en hdmi dus wel)
            En ik kan alles opnemen op de digicorder en op mijn videorecorder.
            En ik kan overzetten van digicorder naar videorecorder.

Ik heb een HD aangesloten, rechtstreeks via usb op mijn tv.
            Op mijn tv heb ik alle HD-zenders die dus via de kabel binnenkomen > perfecte weergave via die HD.

Sorry voor mijn gezaag maar ik kan het probleem maar niet vatten

Ik heb van de week wel een mail gehad van "Magix.de" en die vertelde me dat component
            niet veel last heeft van copyright protection.
            Last edited by theokus; 7 december 2012, 19:16.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ik heb man bijt hond opgenomen staan op de digicorder en nu krijg ik dat daar niet meer af.
              Opnemen rechtstreeks op een vcr zal nog wel gaan natuurlijk, maar dat is hier verleden tijd hoor.
              Ok
              Maar met die verleden tijd had je wel jouw programma kunnen opnemen
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Yep, had ik het allemaal van te voren geweten had ik het wel anders gedaan en mijn video recorder gehouden.
                Ik heb tot nog toe ook alles nog gewoon kunnen overzetten op mijn dvd recorder, dus ik had dan ook geen problemen verwacht.
                Ik zal nog wel eens kijken of ik nog ergens een vcr heb staan, denk het wel in de kelder of zo.
                Wat betreft die component aansluiting zal ik ook eens onderzoeken.

@b.bibber, natuurlijk kun je opnemen op de digicorder en natuurlijk kun je programma's opvragen, de kunst is om het te exporteren als er een macrovision codering zit in het scart signaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Ik heb een HD aangesloten, rechtstreeks via usb op mijn tv.
                  Op mijn tv heb ik alle HD-zenders die dus via de kabel binnenkomen > perfecte weergave via die HD.
                  Dat kan mijn tv niet, helaas

Comment

Yep, had ik het allemaal van te voren geweten had ik het wel anders gedaan en mijn video recorder gehouden.
                    Ik heb tot nog toe ook alles nog gewoon kunnen overzetten op mijn dvd recorder, dus ik had dan ook geen problemen verwacht.
                    Ik zal nog wel eens kijken of ik nog ergens een vcr heb staan, denk het wel in de kelder of zo.
                    Wat betreft die component aansluiting zal ik ook eens onderzoeken.

@b.bibber, natuurlijk kun je opnemen op de digicorder en natuurlijk kun je programma's opvragen, de kunst is om het te exporteren als er een macrovision codering zit in het scart signaal.
                    Aah ok

Een tijdje geleden had ik een programma opgenomen op de externe HD die dus rechtstreeks is aangesloten op mijn tv.
                    Ik lees in dit topic dat alles wat de tv weergeeft kan opgenomen worden maar dat is me dus niet gelukt.
                    Dus het programma via die HD speelde af op de tv en ik wilde dat opnemen maar het ging niet
                    Mijn videorecorder moet dan wel op het juiste kanaal staan maar ja ik kon dat niet vinden...
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

ik snap het toch niet hoor , gisteren heb ik op vier komen eten opgenomen op de digicorder en daarna een dvd RW gemaakt als proef en dat ging toch vanzelf , van zo een beveiliging wist ik niets .
                      mijn dvd-recorder is rechtstreeks via scart met de digicorder verbonden

grtjes

Comment

Aah ok

Een tijdje geleden had ik een programma opgenomen op de externe HD die dus rechtstreeks is aangesloten op mijn tv.
                        Ik lees in dit topic dat alles wat de tv weergeeft kan opgenomen worden maar dat is me dus niet gelukt.
                        Dus het programma via die HD speelde af op de tv en ik wilde dat opnemen maar het ging niet
                        Mijn videorecorder moet dan wel op het juiste kanaal staan maar ja ik kon dat niet vinden...

ik weet niet maar ik denk dat ge de twee toestellen ook moet verbinden , de tv dient alleen maar om te zien wat je aan het doen bent, de programma's neem je ook op via de kabel en niet langs de tv , allee das mijn gedacht he ik kan mis zijn ook

grtjes

Comment

ik weet niet maar ik denk dat ge de twee toestellen ook moet verbinden , de tv dient alleen maar om te zien wat je aan het doen bent, de programma's neem je ook op via de kabel en niet langs de tv , allee das mijn gedacht he ik kan mis zijn ook

grtjes
                          De externe HD is enkel verbonden via USB met de TV, meer niet.
                          Mijn videorecorder is verbonden via scart en HDMI met de TV.
                          De digicorder van Telenet eveneens via HDMI en scart.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

hier zit niets van scart in mijn tv enkel 3 keer HDMI -digicorder -dvd recorder - dvd speler deze toestellen zijn wel met scart aan elkaar verbonden

grtjes

Comment

hier zit niets van scart in mijn tv enkel 3 keer HDMI -digicorder -dvd recorder - dvd speler deze toestellen zijn wel met scart aan elkaar verbonden

grtjes
                              Ja ja maar ik had scart nodig om opnames over te zetten op de videorecorder
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Aah ok

Je kan in het menu van de tv kiezen wat je doorstuurt naar av2 om eventueel op te nemen, maar je kunt daar niet kiezen voor de HDMI ingangen.
                                Ik heb dat ook al geprobeerd met het gedacht dat misschien die beveiliging eruit zou zijn, maar niets hoor.

@b.bibber, blijkbaar is mijn recorder dan kritischer misschien. Ik zal ook eens iets anders opnemen en dat proberen.

Thx toch voor het meedenken.

Comment

Working...
                                X