Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oudejaars/Nieuwjaarsnacht en vuurwerk...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oudejaars/Nieuwjaarsnacht en vuurwerk...

Irisch cream. Mijn hond en ik. Op 31 december. Het was de enige drank die
    hij lustte bij mijn weten. Maar we begonnen er vroeg aan. Hij uit een kom,
    ik uit de fles. Tegen twaalven wisten we van de wereld niet meer. Daarvoor
    eigenlijk ook al niet. Maar we hadden geen last van vuurwerk, van oud naar
    nieuw. Van onze boertjes en scheetjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Klopt dat honden daar van afzien en als de hond onrustig is, dan is dat ook voor zijn baasje niet leuk.

Maar dat vuurwerk is 10 minuten per jaar soms echt veel en echt storend ... de last voor het baasje is die tijd veel minder dan de duizenden keren per jaar dat ge er voor andere redenen mee bezig moet zijn.
      Al bij al zullen veel meer dieren ongelukkig zijn doordat ze op dat moment alleen gelaten worden dan dat er last hebben van vuurwerk.
      Laat de hond binnen, zet wat muziek op en speel even met de hond ... die overleeft het dan echt wel.
      Veel vervelender is het voor paarden of ander vee ... die haal je niet zo maar weg.

We hebben zelf ook kat en hond in huis en zelf moet ik ook niet veel van vuurwerk hebben dat door klungels afgeschoten wordt, maar dan voor een heel andere reden.
      Zelf al ingebrande plekken gehad in de lak van de wagen en stukken vuurpijlen op het dak van het huis.
      Kennissen hadden ooit minder geluk toen hun huis afbrandde door een verkeerd gerichte vuurpijl.
      Wil je toch vuurwerk? Laat het over aan professionelen of ga in een afgelegen veld waar je geen risico bent voor anderen.
      In een woonwijk hoort het volgens mij niet thuis.

Met de hond op hotel gaan is misschien goed om dit te ontlopen, maar is de hond nooit gestrest door de reis of verblijf op vreemde locaties?
      Eerlijk gezegd denk ik dat je eerder voor jezelf eens weg wil in plaats van voor de hond ... wat je volle recht is natuurlijk en u van harte gegund.
      Heel vriendelijke reaktie, met dank

Neen, we willen al jaren zelf niet meer weg.
      Het vuurwerk begon op oudjaar 2012 hier al om 21:30 u, met een hoogtepunt om middernacht, om vervolgens even te stoppen.
      Daarna begonnen die 'klungels' terug (om je eigen zinspeling te gebruiken), tot ca 01:30 uur....
      Ganse buurt overstressed...
      Ik kan goed met plezier om, ook met vuurwerk....maar erover is erover...en ik ben niet direkt het type om meteen naar de politie te bellen (trouwens, wij wonen in een gemeente waar quasi alles toegelaten is
      Toch bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Misschien eens proberen om oordopjes te zetten bij je hond

Toch bedankt

Comment

allezins niet naar gent komen....
          hier bij mij kan je niet meer buiten kijken van de rook ....ons hele pleintje staat onder
          ik laat de katten binnen in een hok (reistas)
          anders is het niet te doen
          ik vind het vreselijk, ben altijd bang ( ben al een angsthaas) , maar hou water klaar daar ik in het midden van het huis een plastic dak heb....
          hopelijk komt hier ook eens het gezond verstand naar boven
          groetjes aline

Comment

In het begin had onze hond geen oren naar vuurwerk en sliep hij er gewoon door of deed hij alsof er niets aan de hand was.
            De laatste jaren is dat echt veranderd en nu rent hij van de ene naar de andere kant in volle paniek.
            Wat help is dat we om iets voor middernacht alle ramen en deuren dichtdoen en de muziek wat luider zetten dan gewoonlijk.
            Hij hoort dan alleen de muziek maar dat interesseert hem niet echt.
            Groetjes,
            Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht

Toch bedankt

Comment

Bij mij had mijn vorige hond dat ook (en onweer en geweerschoten), ik heb hem daar laten aan wennen door een cd te maken en deze zacht te laten spelen, daarna altijd maar luider gezet tot hij vollebak stond te geven. Bij mijn 2 nu hebben ze dat als pup in de kennel al gehad dus die trekken hun er niets van aan, maar de cd ligt nog altijd in mijn schuif just in case.

Bij zulke problemen is het beter van te laten gewennen als van het probleem uit de weg te gaan. Ik weet wel niet of het nu nog op tijd zal zijn om de radio nog luid genoeg te krijgen, het hangt er van af hoe zwaar de angst ingebakken zit.

Comment

Het zou natuurlijk ook kunnen dat een hond reageert op frequenties die door een standaard installatie niet kunnen weergegeven worden, misschien hebben de dieren niet alleen angst maar gewoon ook pijn ????? Tenslotte kunnen we met onze beperkte zintuigen moeilijk een beeld vormen van hoe een sneeuwuil hoort, hoe een hond ruikt, hoe een valk ziet....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Het zou natuurlijk ook kunnen dat een hond reageert op frequenties die door een standaard installatie niet kunnen weergegeven worden, misschien hebben de dieren niet alleen angst maar gewoon ook pijn ????? Tenslotte kunnen we met onze beperkte zintuigen moeilijk een beeld vormen van hoe een sneeuwuil hoort, hoe een hond ruikt, hoe een valk ziet....
                    Daar kan ik inkomen, maar uit ervaring weet ik dat het meestal het geluid van knallen is (wat wij ook horen) dat hun schrik aanjaagt. Ik heb al verschillende mensen weten werken met de cd, aan meerdere mensen hem aangeraden en in de overgrote meerderheid van de gevallen geeft het een goed resultaat.
                    Ik kan zoals je zegt niet garanderen dat het daarmee gaat opgelost raken maar het is volgens mij wel het proberen waard.

Comment

Working...
                    X