Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oudejaars/Nieuwjaarsnacht en vuurwerk...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oudejaars/Nieuwjaarsnacht en vuurwerk...

Het is totaal niet mijn bedoeling om een topic te starten ivm pro en contra van vuurwerk afschieten tijdens de overgang van oud naar nieuw jaar 2013, iedereen zijn meug natuurlijk.
    Wij hebben honden, die diertjes zijn als de dood voor het vuurwerk dat quasi vlak langs onze woning wordt afgeschoten en staan verschrikkelijk onder stress.
    Dat is niet leuk voor hen, maar ook niet voor ons....

Mijn vraag is nu: in welke gemeente of stad is er een verbod op vuurwerk én wordt er ook niet illegaal afgeschoten
    Bedoeling is dat wij zo'n lokatie kunnen vinden en daar een kamer boeken in een of ander hotel tijdens de Nieuwjaarsnacht.
    Zodoende kan ons gezinnetje dit in alle rust en zonder stress vieren...dat mag van Oostende tot Arlon zijn.

Tips en positieve reakties zal ik alleszins appreciëren; met dank zelfs.

Groeten,
    Roland
    Last edited by Roland Cuypers; 5 december 2012, 09:42. Reden: foutje

Re: Oudejaars/Nieuwjaarsnacht en vuurwerk...

Ik denk dat je in de Ardennen meer kans zal maken om vuurwerk vrij te zitten.
    Zelf heb ik geen weet van vuurwerkloze streken...

je moet dan ook nog een hotel/kamer/... zoeken waar huisdieren zijn toegelaten...

veel meer kan ik niet helpen enkel: Chapeau dat je voor je dieren zoveel moeite wilt doen!!!
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Die garantie ga je nergens krijgen, maar als het in de verte gebeurt, hebben ze dan nog last?

Anders zoek je een afgelegen hotel (dat dieren toelaat).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
        Mijn vraag is nu: in welke gemeente of stad is er een verbod op vuurwerk én wordt er ook niet illegaal afgeschoten
        Groeten,
        Roland
        Tsja, het is vooral dat tweede hé Roland.
        Ik kan je ook niet helpen maar ik zou gokken op Brugge ???
        De vrouw van een collega is daar schepen, ik wil wel eens informeren als het je interesseert...

Als je iets heel rustigs zoekt in W-Vl : ik heb een goede vriendin die een deel van haar (groot) huis verhuurt midden in de "Bossen Van Vlaanderen" (per dag, per week, volgens afspraak). Vlak aan de rand van Lippensgoed/Bulskampveld, dus alvast een fotogenieke omgeving.
        Even zoeken op "de wilgenroosjes". Wel zelf-catering.

Ik zal niet beweren dat er daar niks wordt afgeschoten maar het valt heel erg mee omdat de bewoning er heel erg verspreid is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

veel meer kan ik niet helpen enkel: Chapeau dat je voor je dieren zoveel moeite wilt doen!!!
          Toch al een serieuze (mentale) steun...bedankt Koen

Comment

[QUOTE=Tommie1;3732652]....maar als het in de verte gebeurt, hebben ze dan nog last?

/QUOTE]

Tom, dat is natuurlijk veel minder; vlakbij is echt agressief hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Tsja, het is vooral dat tweede hé Roland.
              Ik kan je ook niet helpen maar ik zou gokken op Brugge ???
              De vrouw van een collega is daar schepen, ik wil wel eens informeren als het je interesseert...

Als je iets heel rustigs zoekt in W-Vl : ik heb een goede vriendin die een deel van haar (groot) huis verhuurt midden in de "Bossen Van Vlaanderen" (per dag, per week, volgens afspraak). Vlak aan de rand van Lippensgoed/Bulskampveld, dus alvast een fotogenieke omgeving.
              Even zoeken op "de wilgenroosjes". Wel zelf-catering.

Ik zal niet beweren dat er daar niks wordt afgeschoten maar het valt heel erg mee omdat de bewoning er heel erg verspreid is.
              Paul, een tip die te overwegen is, dikke merci !
              Bespreek het vanavond met mijn echtgenote, en wacht nog wat reakties af.
              Mogelijk ontvang je PM

Comment

In Tessenderlo is er vuurwerkverbod maar het is bijna een oorlog die uitbreekt als het 12 uur is.

Johan

Comment

.......
                  Tips
                  was hier ook zo, zelfs als het op TV was...nu niet meer, of iedergeval een stuk minder.
                  kwestie van opvoeden en voorbereiden.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    was hier ook zo, zelfs als het op TV was...nu niet meer, of iedergeval een stuk minder.
                    kwestie van opvoeden en voorbereiden.
                    grt,bouk.
                    Bouk, alle tips zijn welkom
                    Onze honden zijn zo sinds enkele jaren; het is vooral het 'geadopteerde' hondje die zo paniekerig is, de andere 'copiëert'.
                    Hoegenaamd geen idee hoe dit aangepakt kan worden.
                    Toch bedankt voor je reaktie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                      In Tessenderlo is er vuurwerkverbod maar het is bijna een oorlog die uitbreekt als het 12 uur is.

Johan, tja...Tessenderlo...

Comment

Bouk, alle tips zijn welkom
                        Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

-----
                        en zoek eens op het internet.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hier? http://www.vandaag.be/binnenland/110...edgekeurd.html

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Misschien eens proberen om oordopjes te zetten bij je hond
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Klopt dat honden daar van afzien en als de hond onrustig is, dan is dat ook voor zijn baasje niet leuk.

Maar dat vuurwerk is 10 minuten per jaar soms echt veel en echt storend ... de last voor het baasje is die tijd veel minder dan de duizenden keren per jaar dat ge er voor andere redenen mee bezig moet zijn.
                              Al bij al zullen veel meer dieren ongelukkig zijn doordat ze op dat moment alleen gelaten worden dan dat er last hebben van vuurwerk.
                              Laat de hond binnen, zet wat muziek op en speel even met de hond ... die overleeft het dan echt wel.
                              Veel vervelender is het voor paarden of ander vee ... die haal je niet zo maar weg.

We hebben zelf ook kat en hond in huis en zelf moet ik ook niet veel van vuurwerk hebben dat door klungels afgeschoten wordt, maar dan voor een heel andere reden.
                              Zelf al ingebrande plekken gehad in de lak van de wagen en stukken vuurpijlen op het dak van het huis.
                              Kennissen hadden ooit minder geluk toen hun huis afbrandde door een verkeerd gerichte vuurpijl.
                              Wil je toch vuurwerk? Laat het over aan professionelen of ga in een afgelegen veld waar je geen risico bent voor anderen.
                              In een woonwijk hoort het volgens mij niet thuis.

Met de hond op hotel gaan is misschien goed om dit te ontlopen, maar is de hond nooit gestrest door de reis of verblijf op vreemde locaties?
                              Eerlijk gezegd denk ik dat je eerder voor jezelf eens weg wil in plaats van voor de hond ... wat je volle recht is natuurlijk en u van harte gegund.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X