Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemde HD formateren.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vreemde HD formateren.

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    ad nauseam ... men kan niet wissen wat uw gebruikte OS niet kent ... daargelaten of de schijf al dan niet kapot is.
    Gebruik een Linux rescue disk zoals aangegeven of probeer MHDD, daarmee kan je alle sectoren "off-line" overschrijven (alhoewel je in DOS boot) inclusief een exotische MBR ... en je hebt een reset naar "factory defaults" (of ongeveer).
    Eigenlijk klopt dat niet volledig : je kan perfect in windows, Linux partities verwijderen. Heb dat in mijn "oude" tijd, toen ik een PC had met windows 98, XP en Linux (+ bootmanager) regelmatig gedaan (en dus gewoon in schijfbeheer van windows XP). Maar dat ging wel over de "klassieke" Linux partities (dus die EXT's). Er bestaan een hele serie andere soorten (zie bv. mijn lijstje dat ik bij die Gparted heb gepost), en het is uiteraard heel goed mogelijk dat het met sommige daarvan niet lukt.
    Heel wat windows tools beperken zich inderdaad tot windows, en als je dan met Linux of Unix geconfronteerd wordt, moet je wat "chance" hebben .
    Groeten,

Polleke

Comment

YMMV .. ik heb destijds, in tempore non suspecto, verschillende keren oude Linux disks "gerecycleerd" en daar viel met "windows" niets mee aan te vangen ... vandaar dat je je maar beter vanaf de aanvang wat mogelijke frustraties kan besparen 't is meestal al enervant genoeg ... JMHO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        YMMV .. ik heb destijds, in tempore non suspecto, verschillende keren oude Linux disks "gerecycleerd" en daar viel met "windows" niets mee aan te vangen ... vandaar dat je je maar beter vanaf de aanvang wat mogelijke frustraties kan besparen 't is meestal al enervant genoeg ... JMHO
        Bwa : eigenlijk valt windows goed mee. Het is echt al een behoorlijk tijd geleden dat ik nog een blauw scherm heb gezien...
        Groeten,

Polleke

Comment

mee eens ....

Comment

Heeft u al een oplossing gevonden voor deze schijven? Ik niet al vele programma's geprobeerd en zonder resultaat. Ik zelf twee schijven en zou deze willen gebruiken als backup.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verhu Bekijk bericht
              Heeft u al een oplossing gevonden voor deze schijven? Ik niet al vele programma's geprobeerd en zonder resultaat. Ik zelf twee schijven en zou deze willen gebruiken als backup.
              Ik vrees dat het niet zal lukken, ik heb deze meegegeven met goede vrienden die er véél meer van weten dan ik, het vermoeden is dat er een beveiliging
              in de stuurchip van deze hd zitten, alles is nu zowat geprobeert, zowel op PC, Linux, Mac en zelfs op een SUN systeem, en dat met allerlei programma's
              en alles wat zijn trukendoos bevat, alles zonder resultaat.

Die vrienden zijn niet de eersten de besten, Johan en Pascal zijn ex collega's en hebben op een paar jaar tijd DIT domotica bedrijf opgericht, programeren en ontwerpen
              alles uit eigen handen.
              Last edited by Guest42; 1 januari 2013, 08:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik vrees dat het niet zal lukken, ik heb deze meegegeven met goede vrienden die er véél meer van weten dan ik, het vermoeden is dat er een beveiliging
                in de stuurchip van deze hd zitten, alles is nu zowat geprobeert, zowel op PC, Linux, Mac en zelfs op een SUN systeem, en dat met allerlei programma's
                en alles wat zijn trukendoos bevat, alles zonder resultaat.

Die vrienden zijn niet de eersten de besten, Johan en Pascal zijn ex collega's en hebben op een paar jaar tijd DIT domotica bedrijf opgericht, programeren en ontwerpen
                alles uit eigen handen.
                Ik vrees het ook dat de schijven zelf beveiligd zijn. Het gaat om de beruchte auteursrechten die zouden kunnen geschonden worden en zo zouden de artiesten, schrijvers miljoenen euro's verliezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verhu Bekijk bericht
                  Ik vrees het ook dat de schijven zelf beveiligd zijn. Het gaat om de beruchte auteursrechten die zouden kunnen geschonden worden en zo zouden de artiesten, schrijvers miljoenen euro's verliezen.
                  De auteursrechten van wat? stukken en brokken die nog op de schijf staan? een bescherming middels een kopieerbeveiliging ok, maar een format beveiliging? dat is een paar nivos lager en format is bedoeld om alles (in principe, ongeacht een unformat commando wat TS denk ik siberisch koud laat) uit te vegen???

Eigenlijk zou ik wel graag eens zo een schijf onder handen nemen! (ik heb toch tijd zat voor zoiets )

Comment

Geloof ik niets van, tenzij deze intussen compleet anders 'beveiligd' worden. Ik denk dat ik er een stuk of 10-12 gebruikt heb die uit een Telenet- of Belgacomdecoder komen
                    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Working...
                    X