Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bpost internationale zending naar UK

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bpost internationale zending naar UK

Heb woensdag een klein pakje verstuurd met bpost naar de UK :
    Dit krijg ik op de tracking :

23/11/2012 01:14 Zending onderweg voor uitreiking INTERNATIONAL POST
    22/11/2012 20:09 Vertrek uit het uitwisselingskantoor INTERNATIONAL POST
    22/11/2012 17:24 Aankomst in het uitwisselingskantoor INTERNATIONAL POST
    22/11/2012 01:50 Informatie over de zending manueel geregistreerd LCI
    21/11/2012 21:08 Uw zending werd gesorteerd Charleroi X Parcel Sorter
    21/11/2012 13:05 Zending aangenomen in netwerk PP CARREFOUR FROYENNES

Ik vind echter niet veel info terug over wat "Zending onderweg voor uitreiking" wil zeggen.
    Op de site van bpost staat :
    Zending onderweg voor uitreiking = Onze uitreiker heeft uw zending meegenomen om haar af te leveren.

Dit was om 1:14 vannacht. Betekent dit dan dat het vandaag wordt afgeleverd ? Iemand hier ervaring mee ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Bpost internationale zending naar UK

Gut jong ... zoals al gezegd .. bpost zouden ze beter omdopen tot b-piss'd

Ze bestonden het om een zending naar Nederland af te leveren op het retouradres, zegge het adres van de afzender, geen verschil gezien tussen GROOT etiket en heeel kleintje ... de doodsbrief voor het overlijden van mijn oom was 11 dagen onderweg, af te leggen weg: 40 Km. Op die tijd kon je 'm te voet gaan brengen ... excuses van de post ... etc etc ...

Wat uw pakje in "netwerk Carrefour Froyennes" gaat doen dat zal wel een eeuwig raadsel blijven zeker? alhoewel ... ik vraag mij af of een ganse hoop (international?) "post" ge-outsource'd wordt naar koerierdiensten in Wallonië???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Gut jong ... zoals al gezegd .. bpost zouden ze beter omdopen tot b-piss'd

Ze bestonden het om een zending naar Nederland af te leveren op het retouradres, zegge het adres van de afzender, geen verschil gezien tussen GROOT etiket en heeel kleintje ... de doodsbrief voor het overlijden van mijn oom was 11 dagen onderweg, af te leggen weg: 40 Km. Op die tijd kon je 'm te voet gaan brengen ... excuses van de post ... etc etc ...

Wat uw pakje in "netwerk Carrefour Froyennes" gaat doen dat zal wel een eeuwig raadsel blijven zeker? alhoewel ... ik vraag mij af of een ganse hoop (international?) "post" ge-outsource'd wordt naar koerierdiensten in Wallonië???
      Dat laatste is meer dan waarschijnlijk het postpunt waar Kaneda het pakje heeft afgegeven.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Kaneda???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Kaneda???
          Ja ?

Bedankt voor de feedback maar had graag geweten wat "Zending onderweg voor uitreiking INTERNATIONAL POST" betekent ipv negatieve feedback over bpost (no disrespect intended)...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik vermoed onderweg van laatste grote distributiecentrum naar lokaal postkantoor om daar in de zak van de postbode te belanden..
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
              Ik vermoed onderweg van laatste grote distributiecentrum naar lokaal postkantoor om daar in de zak van de postbode te belanden..
              Thx, maar misschien iemand effectief ervaring met zo'n zending ipv vermoeden ?
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Neen, geen ervaring.
                Wat zegt bpost? Bel die even he
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Hier reeds verschillende zendingen via Bpost gedaan, maar die tracking is in sommige gevallen niet echt correct te volgen,
                  soms heb ik sneller een mail van de ontvanger dan dat te zien is via tracking, volgens mij is die tracking alleen handig indien
                  een zending eventueel verloren gaat, de bevestiging van ontvangst wordt waarschijnlijk maar ingelezen als de postbode
                  terug thuis is of de dag nadien.
                  één keer is er bij mij een verzekerde verzending via Bpost twee maanden vermist geweest, maar is toch terug boven water gekomen,
                  wel niet prettig voor zowel de ontvanger als voor de verzender, zeker als het om een zending van waarde gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Wat zegt bpost? Bel die even he
                    Moet je inderdaad eens doen, bij mijn verloren zending wisten zij mij niet méér te vertellen dan ik zelf kon zien Theo
                    zoals hierboven te lezen is mijn pakje naar Nederland twee maanden onderweg geweest, en het was nogthans een verzekerde zending,
                    als je het pakje als vermist opgeeft begint het spelletje pas, dan vragen zij hoe jij kan bewijzen wat er in dat pakje stak,
                    en hoe je daar een waarde kan opzetten, gelukkig is dat bij mij goed afgelopen, maar ik vrees dat ik bij totaalverlies lang had mogen wachten
                    op een vergoeding, dat pakje had wel een waarde van 1.500€, (een kotterkop voor een Deckel Freesmachiene) en gelukkig was deze verkocht
                    aan iemand met een firma, die er reeds een advokaat had opgezet, niet tegen mij, maar tegen Bpost, ik had namelijk alle bewijstukken
                    die ik gekregen had bij de post ingescand en naar de ontvanger doorgestuurd, zodat hij ook die tracking had kunnen volgen.

Hoedanook sta ik sindsdien toch achterdochtig om nog dure stukken te versturen met Bpost, als het er op aan komt,
                    wordt je er gewoon van het kastje naar de muur gestuurd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Moet je inderdaad eens doen, bij mijn verloren zending wisten zij mij niet méér te vertellen dan ik zelf kon zien Theo
                      zoals hierboven te lezen is mijn pakje naar Nederland twee maanden onderweg geweest, en het was nogthans een verzekerde zending,
                      als je het pakje als vermist opgeeft begint het spelletje pas, dan vragen zij hoe jij kan bewijzen wat er in dat pakje stak,
                      en hoe je daar een waarde kan opzetten, gelukkig is dat bij mij goed afgelopen, maar ik vrees dat ik bij totaalverlies lang had mogen wachten
                      op een vergoeding, dat pakje had wel een waarde van 1.500€, (een kotterkop voor een Deckel Freesmachiene) en gelukkig was deze verkocht
                      aan iemand met een firma, die er reeds een advokaat had opgezet, niet tegen mij, maar tegen Bpost, ik had namelijk alle bewijstukken
                      die ik gekregen had bij de post ingescand en naar de ontvanger doorgestuurd, zodat hij ook die tracking had kunnen volgen.

Hoedanook sta ik sindsdien toch achterdochtig om nog dure stukken te versturen met Bpost, als het er op aan komt,
                      wordt je er gewoon van het kastje naar de muur gestuurd.
                      Indeed
                      Bpost levert nu ook groenten en fruit
                      't Is ver gekomen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Juist bevestiging gekregen dat het pakje werd afgeleverd (niet door bpost, maar van geadresseerde). Toch wel snel, moet ik zeggen...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Juist bevestiging gekregen dat het pakje werd afgeleverd (niet door bpost, maar van geadresseerde)
                          Lees #9

Comment

In principe is dat onderweg voor uitreiking bij de klant, maar deze status is pas volledig correct in binnenland.
                            Eens een pakket de grens over gaat is dergelijke info niet altijd even evident ... het pakket is dan afgegeven aan diegene dat het uiteindelijk bij de bestemmeling zal bezorgen maar daarom niet gegarandeerd dezelfde dag.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Het is GEEN realtime-tracking. De code wordt gescand met de handscanner als hij wordt afgeleverd. Pas in kantoor terug wordt data gedwonload en naar hoofdserver doorgestuurd. De ontvanger kan dus inderdaad sneller bevestiging hebben gegeven dan de tracker laat zien.
                              Wie problemen heeft met pakjes via Bpost moet ze maar op sturen met TNT, DHL, daar gaat echt iets verloren.
                              Vind het wel grappig dat iemand naar een betekenis van een zin vraagt en er direct een paar gieren op af springen om naast het topic aan de klaagmuur te staan.
                              Misschien kunnen we verder met zagen en zeveren over het al dan niet gekookt of rauw aanbieden van de bestelde eieren en hoe het komt dat ik echt geen schone foto's per brievenpost krijg
                              Sorry, kon het niet laten.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                              X