Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dakisolatie en isolatiepremie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dakisolatie en isolatiepremie

Ik zou mijn dak willen isoleren en nu vernam ik dat ik daarvoor een isolatiepremie kan krijgen. Er zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden. Weet iemand daar meer over?
    Welke isolatie neem ik het best en welke premie kan ik hiervoor krijgen? Ik heb al gehoord dat de premies die je krijgt bijna het volledige bedrag van de isolatie dekken. Klopt dit?
    Ik heb via premiezoeker.be al gevonden op welke premies ik aanspraak kan maken maar ik had graag geweten waar ik moet op letten bij de aankoop van de isolatie en wat de gangbare prijzen zijn.
    Het gaat om ongeveer 150 m² en het is een hellend dak bedekt met dakpannen maar zonder onderdak.
    Alvast bedankt voor de antwoorden.
    Last edited by nomino; 12 november 2012, 21:14.
    Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Re: Dakisolatie en isolatiepremie

je zou eens kunnen kijken op www.energiesparen.be. Daar kan je de premies aanvragen die voor uw gemeente voorzien zijn, en uw isolatie volledig terug krijgen is er niet meer bij omdat er enkele premies vantussen gevallen zijn.Ikzelf heb 130m² rockwwol van 16cm voormijn dak aangekocht en dat kwam op ongeveer 1000€. Er zijn natuurlijk andere materialen die duurder en goedkoper zijn, maar dit is al een prijs waar je zeker kunt van zijn.Groeten.Ivan

Comment

Ga je het zelf doen of laten doen ?
      Indien laten doen, kijk eerst wat je aannemer voorstelt qua materialen.
      Zelfdoen: informeer je hoe correct isolatie plaatsen om bv condensatie te voorkomen en alles luchtdicht af te werken.

Qua voorwaarden en welke isolatie je best koopt - moet je zelf kiezen.
      Hangt af van je dakopbouw enzo wat je best/gemakkelijkste kan installeren.

De types isolatie (merken glas/rotswol, goedkope versie, duurdere versie die netjes ingepakt zit, ..) maken voor de premie niets uit.
      Daarvoor kijkt men enkel naar de R waarde.
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Vergis ik me, of krijg je meer terug als je het laat doen?
        Maarten
        Canon 40D + en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maarten77b Bekijk bericht
          Vergis ik me, of krijg je meer terug als je het laat doen?
          Niet noodzakelijk, maar bij uitbesteding heb je wel je materialen aan 6% BTW (als je woning tenminste 5 jaar oud is).
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb ondertussen heel wat afgebeld en verschillende isolatiezaken bezocht. Tussen de kepers isoleren gaat niet omdat deze maar 7cm dik zijn en ik isolatie van minstens 14,5 cm moet gebruiken om aan de minimale R-waarde van 3,5 te komen. Glaswol of rotswol valt dus al af of ik moet dubbel gaan isoleren. D.w.z. nog is extra isoleren onder de kepers. Er is me aangeraden om Pur- of Perplaten van 8,5 dik te gebruiken. Ik moet er dan wel op letten ze zeker goed aansluiten tegen de gordingen. De isolatiepremie die ik zou krijgen, zou 3€/m² zijn en de platen komen op 14€ m² excl. BTW. Ik weet wel niet of ik nog aanspraak kan maken op andere premies. Leopard zegt wel dat de BTW maar 6% zou zijn. Dat dacht ik ook omdat mijn woning ouder is dan 5 jaar maar op de materialen, de isolatie dus, zou ik toch 21% BTW moeten betalen, ook al besteed ik het uit.
            Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
              Ik heb ondertussen heel wat afgebeld en verschillende isolatiezaken bezocht. Tussen de kepers isoleren gaat niet omdat deze maar 7cm dik zijn en ik isolatie van minstens 14,5 cm moet gebruiken om aan de minimale R-waarde van 3,5 te komen. Glaswol of rotswol valt dus al af of ik moet dubbel gaan isoleren. D.w.z. nog is extra isoleren onder de kepers. Er is me aangeraden om Pur- of Perplaten van 8,5 dik te gebruiken. Ik moet er dan wel op letten ze zeker goed aansluiten tegen de gordingen. De isolatiepremie die ik zou krijgen, zou 3€/m² zijn en de platen komen op 14€ m² excl. BTW. Ik weet wel niet of ik nog aanspraak kan maken op andere premies. Leopard zegt wel dat de BTW maar 6% zou zijn. Dat dacht ik ook omdat mijn woning ouder is dan 5 jaar maar op de materialen, de isolatie dus, zou ik toch 21% BTW moeten betalen, ook al besteed ik het uit.
              Tussen de kepers isoleren kan wel, ook al zijn ze maar 6 a 7 cm dik. Ik ben zo goed als klaar met isoleren en bij mij zijn de kepers 6 cm dik. Ik heb in totaal 18 cm dik geisoleerd. 6 cm tussen de originele kepers, dwars daarover nog eens 6cm tussen nieuwe kepers die ik dwars op de originele kepers geplaatst heb. En DAAROVER nog eens 6 cm tussen wéér een nieuwe laag kepers en het geheel ziet er goed uit... al zeg ik het zelf. Het is wel wat meet en uitpaswerk maar dat moet je erbij nemen vrees ik. Ik heb zo goed als de volledige kost terug (voor de isolatie) door een premie van Infrax + een premie van de vlaamse overheid. Bovendien heb ik mijn isolatie aangekocht via een samenaankoop van het plaatselijke ACV wat weer een korting heeft opgeleverd. Ik kon via die samenaankoop wel enkel rotswol kopen, geen isolatieplaten of zo. Voor bijkomende info mag je mij altijd een berichtje sturen... Ik zie dat je van Geel bent, ik ben van Genk. Je mag altijd eens komen kijken als dat kan helpen...
              Last edited by Strupie; 18 november 2012, 11:48.

Comment

Ik heb het op die manier gedaan: 6cm tussen de kepers en 12cm er boven op.
                Zonder zware kepers erbij te plaatsen:

netto na reductie premies: 600€ voor 120m² dakisolatie
                Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                  Ik zou mijn dak willen isoleren en nu vernam ik dat ik daarvoor een isolatiepremie kan krijgen. Er zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden. Weet iemand daar meer over?
                  Welke isolatie neem ik het best en welke premie kan ik hiervoor krijgen? Ik heb al gehoord dat de premies die je krijgt bijna het volledige bedrag van de isolatie dekken. Klopt dit?
                  Ik heb via premiezoeker.be al gevonden op welke premies ik aanspraak kan maken maar ik had graag geweten waar ik moet op letten bij de aankoop van de isolatie en wat de gangbare prijzen zijn.

Het gaat om ongeveer 150 m² en het is een hellend dak bedekt met dakpannen maar zonder onderdak.
                  Alvast bedankt voor de antwoorden.
                  Op de site van Eandis vind je al de nodige informatie terug, tenzij je in een gemeente woont die geen deel uitmaakt van het werkingsgebied van Eandis (Zelzate wordt bvb. bediend door Infrax).

Meer weten over je aansluiting elektriciteit, aardgas of riolering, meterstanden, zonnepanelen, premies, BENOveren en nog meer? We helpen je graag op weg!

Grtz, Michel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                    Ik heb het op die manier gedaan: 6cm tussen de kepers en 12cm er boven op.
                    Zonder zware kepers erbij te plaatsen:

netto na reductie premies: 600€ voor 120m² dakisolatie
                    En waaraan bevestig je dan de (optioneel natuurlijk) gyproc ?

Comment

Deze constructie is niet geschikt voor gyproc, heb ik ook niet nodig, gebruik die zolder enkel als opslagruimte
                      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Working...
                      X