Ik ben nu nog in Spanje, maar moet zo snel mogelijk een auto in België kopen. Op Belgische websites vind ik een aantal nieuwe auto's met nul km op de teller, alhoewel er bijstaat dat er 1 voorgaande eigenaar was. Het model van mijn keuze wordt aangeboden met 5000 tot 8000€ korting.
Ik was natuurlijk benieuwd omdat op het type een aantal toebehoren zit waarvoor in België flink moet bijbetaald worden (parkeerhulp met 4 camera's, zetelverwarming, verwarmde voorruit met UV-filter, enz.)
Ik wilde weten waarom deze auto's met nul km reeds worden aangeboden als tweedehands (1 vorige eigenaar) in een versie die bij de Belgische importeur nooit verkrijgbaar was. Is er een gelijkvormigheidsattest en fabrieksgarantie (normaal 3 jaar)
Ik bel naar de Belgische garages en krijg daar vage antwoorden.
De eerste die er 3 op voorraad heeft, beweert dat ze uit overstock komen vanuit Duitsland. Om het transport goedkoper te maken werden ze ingeschreven.
De tweede beweert dat de auto uit Polen komt. Daar zou hij wegens te duur nooit verkocht geraken en daarom naar Belgie verstuurd. Daarom werd hij in België ingeschreven.
Alvorens zo een auto te kopen wil ik er wel het fijne van weten.
-Waarom wordt een splinternieuwe auto (model 2012-luxe uitvoering die niet voor België bedoeld was) in maart of april in België ingeschreven. De fabrieksgarantie begint immers al af te tellen.
-Waarom wacht men 6 tot 8 maanden om deze auto's te koop aan te bieden ?
Van de garagisten zélf zal ik de ware redenen waarschijnlijk niet te horen krijgen .
Iemand een idee wat er in de fiscale of illegale trukendoos van de garagisten/parallel-importeurs zit ?
Ik was natuurlijk benieuwd omdat op het type een aantal toebehoren zit waarvoor in België flink moet bijbetaald worden (parkeerhulp met 4 camera's, zetelverwarming, verwarmde voorruit met UV-filter, enz.)
Ik wilde weten waarom deze auto's met nul km reeds worden aangeboden als tweedehands (1 vorige eigenaar) in een versie die bij de Belgische importeur nooit verkrijgbaar was. Is er een gelijkvormigheidsattest en fabrieksgarantie (normaal 3 jaar)
Ik bel naar de Belgische garages en krijg daar vage antwoorden.
De eerste die er 3 op voorraad heeft, beweert dat ze uit overstock komen vanuit Duitsland. Om het transport goedkoper te maken werden ze ingeschreven.
De tweede beweert dat de auto uit Polen komt. Daar zou hij wegens te duur nooit verkocht geraken en daarom naar Belgie verstuurd. Daarom werd hij in België ingeschreven.
Alvorens zo een auto te kopen wil ik er wel het fijne van weten.
-Waarom wordt een splinternieuwe auto (model 2012-luxe uitvoering die niet voor België bedoeld was) in maart of april in België ingeschreven. De fabrieksgarantie begint immers al af te tellen.
-Waarom wacht men 6 tot 8 maanden om deze auto's te koop aan te bieden ?
Van de garagisten zélf zal ik de ware redenen waarschijnlijk niet te horen krijgen .
Iemand een idee wat er in de fiscale of illegale trukendoos van de garagisten/parallel-importeurs zit ?
Comment