Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Led verlichting

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Led verlichting

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Er zijn ook ledspotjes die op 12V werken, dan moet er niets aangepast worden.
    De transformator is dan wel te zwaar, maar dat kan niet zoveel kwaad.
    Opgepast !! Ik ben als een der eerste met LED's op 12V begonnen (type 60 ledjes). Binnen de kortste keren flikkerende ledjes en nog wat later lag de ene helft uit en flikkerde de andere helft (ik spreek over een jaar of drie).
    Ik had ze wel gekocht op Ebay (waarschijnlijk ook wel niet de beste) maar ik vond het toch zeer vroeg, de GU10 op 220 werken nog altijd, op één na.
    Navraag bij de technische dienst van Verfaillie-Bauwens in Ruddervoorde (ik schat die zeer hoog in) leverde een verhaal dat de transfo's die vroeger dienden voor halogeen te weinig werden belast door de LED's en dat zou de oorzaak zijn.
    Bizar verhaal maar toch beter eens checken. Op de site van de verkoper destijds stond wel degelijk vermeld dat je geen elektronische trafo's mocht gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Amaai, wat een dure winkel ... identiek dezelfde heb ik al vaak zien staan voor dezelfde prijs maar dan zonder die 1 er voor.
      Ik vind dat ook een dure winkel, de link heb ik niet als eerste in dit topic gezet.

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Opgepast !! Ik ben als een der eerste met LED's op 12V begonnen (type 60 ledjes). Binnen de kortste keren flikkerende ledjes en nog wat later lag de ene helft uit en flikkerde de andere helft (ik spreek over een jaar of drie).
      Ik had ze wel gekocht op Ebay (waarschijnlijk ook wel niet de beste) maar ik vond het toch zeer vroeg, de GU10 op 220 werken nog altijd, op één na.
      Navraag bij de technische dienst van Verfaillie-Bauwens in Ruddervoorde (ik schat die zeer hoog in) leverde een verhaal dat de transfo's die vroeger dienden voor halogeen te weinig werden belast door de LED's en dat zou de oorzaak zijn.
      Bizar verhaal maar toch beter eens checken. Op de site van de verkoper destijds stond wel degelijk vermeld dat je geen elektronische trafo's mocht gebruiken
      Het kan wel kloppen, een transformator is berekend om een bepaalde spanning te geven bij een bepaalde stromsterkte.
      Als ze besparen op de draaddikte (koper is duur tegenwoordig), dan wordt de inwendige weerstand van de transformator groter.
      Om dan aan 12V bij bijvoorbeeld 6A te geraken zal die transfo misschien 18V of meer geven bij een veel lagere belasting (dat geldt vooral voor de goedkope transformators, die hebben daar meer last van).
      Daarom is het mogelijk dat die uitleg juist is, maar dat kan je controleren door de onbelaste spanning te meten, en liefst ook nog eens als de ledspotjes aangesloten zijn.

Een elektronische transformator kan problemen geven omdat er in de ledjes zelf een schakelende voeding zit (een led werkt niet rechtstreeks op 12V). Die elektronische transformator is ook een schakelende voeding, en dat kan ervoor zorgen dat de schakelende voeding van het spotje defect raakt (een schakelende voeding geeft een blokgolf in plaats van een sinus, dat geldt ook voor bijvoorbeeld de goedkope spanningsomvormers van 12V DC naar 230V AC, sommige laptopvoedingen kunnen daaar naar het schijnt ook niet goed tegen).
      Last edited by Black B@ndit; 14 november 2012, 12:24.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Amaai, wat een dure winkel ... identiek dezelfde heb ik al vaak zien staan voor dezelfde prijs maar dan zonder die 1 er voor.
        Ik twijfel er echt wel aan dat Bekafun een dure winkel zou zijn, mischien zijn die spots toch niet dezelfde als deze waarover jij het hier hebt,
        ik ben er reeds jaren klant voor geluidsapparatuur, en hij komt er toch steeds als goedkoopste uit, de ledspots die ze er verkopen
        zijn wel degelijke zware dingen, volledig voorzien van inox vijzen en alles metaal, niet te vergelijken met wat je in een Gama of zoiets koopt.
        Zijn ledstrips met 240 leds per meter (6500 K) en 19,2 watt per meter kosten 160€ per 5 meter, dat is ongeveer 33% minder dan bij bv. Velleman.
        Ik heb er mij in ieder geval nog nooit miskocht gevoeld, ook hun service is er van hoog niveau, maar dat moet wel als je er voor 95% licht en klank
        verkoopt aan profs.

Comment

Klopt , deze Led spot lijkt wel duur omdat er ook goedkoperen op de markt zijn .
          Maar vergis je niet , alles gaat om de kwaliteit en levensduur .

Led verlichting word vooral geproduceerd in China en China is het namaak land van uitstek .
          Dus veel fabrikanten met lookalike produkten en diverse kwaliteiten .
          Alles gaat om wat er in de spot zit , type Led , type driver enz... bepaalde modellen hebben goud draad verbindingen hoe dikker deze verbinding zoveel sterker en betere levensduur van de lamp .
          Is daarom een goedkoper type slechter , Ja/Nee .
          Je moet gewoon wat geluk hebben maar de duurdere types zijn stabieler met een langere levensduur en beteren garantie voorwaarden .
          Zij kunnen beter tegen kou en warmte en we kunne zo wel blijven doorgaan .

Comment

Ik heb de led lampen getest. Op het begin was ik ietwat sceptisch, maar nu ben ik er helemal tevreden mee.

Moderator Warning: Reclame uit boodschap gehaald!
            Last edited by Red Falcon; 15 augustus 2013, 16:37.

Comment

Eerste bericht, je komt toch niet speciaal naar hier om reclame te maken voor je winkel?
              Last edited by Red Falcon; 15 augustus 2013, 16:37. Reden: quote verwijderd.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Amaai, banned.. Dat gaat hier rap zeg.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                X