Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows geknoei

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: windows geknoei

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Ik ben ook voorstander van Intel. Bekijk de BBG's eens op tweakers.
    http://tweakers.net/reviews/2817/3/d...mesysteem.html

Je kan de combo cpu/mobo/ram eventueel wisselen met die uit het high-end systeem. Een ssd vind ik toegevoegde waarde, zeker met de huidige prijzen.
    Knap, toch voor die centen.
    Zou die videokaart passen op dat moederbord?
    Ze past wel in dat slot maar in de lengte?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik zou gewoon eerst eens beginnen met 2 GB meer in je huidige PC te steken. Dat kost een 30 € (link). 2 GB ram is veel te weinig om iets series met fotobewerking te doen. En het is geen probleem om 4 GB in een Windows XP 32 bitter te gebruiken (op wat MB's na...).

Als je budget nu op is, is het beter om gewoon te wachten tot je geld hebt om een deftig systeem te kopen... Voor 599€ (of 699) heb je iets wat wel zal werken, maar wonderen zou ik er niet van verwachten. Het zal sneller zijn (zou eraan ontbreken), maar voor iets meer, kan je stukken sneller... Vreemd dat een Apple systeem stukken van mensen mag kosten, maar een Windows ding liefst niets kost... En dan maar "zagen" dat er problemen mee zijn.
      Groeten,

Polleke

Comment

Probleem is dat http://tweakers.net/reviews/2817/3/d...mesysteem.html vooral gebaseerd is op gaming.
        Ik heb het highend voorstel bekeken.
        Voor hogere snelheid zouden ze de Corsair Vengeance 2133C11B kiezen, maar DDR3-2133 staat niet in de compatibele geheugens.
        Ik heb waarschijnlijk die zware koeling niet nodig , maar wel een i7 processor, sneller geheugen.
        Vraag mij af of een SSD geheugen (128GB) voor Wind8 (64bit) OS en programma's op te zetten zoveel sneller gaat werken? een Sata3 geeft ook 6GB/sec, ik heb geen ervaring met SSD
        Met een upgrading van het huidige systeem voo+/-700€verwacht ik toch dat ik opnieuw een systeem zal hebben dat een 3tal jaren zal mee kunnen draaien. Wonderen verwacht ik niet maar wel een werkbaar systeem.
        Wel overweeg ik om 8GB en Wind8 64bit voor het huidige systeem, denk dat ik daarmee ook al een eind uit de voeten kan, maar ik heb ook een 2TB schijf nodig om de grote files op te stockeren, en ik vind het zonde om nu nog een Sata2 te kopen.
        Last edited by Beertje2; 15 november 2012, 13:06.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Knap, toch voor die centen.
          Zou die videokaart passen op dat moederbord?
          Ze past wel in dat slot maar in de lengte?
          Het moederbord heeft geen belang, maar wel de kast. Zolang er een deftig pci-e slot inzit.

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
          Probleem is dat http://tweakers.net/reviews/2817/3/d...mesysteem.html vooral gebaseerd is op gaming.
          Voor hogere snelheid zouden ze de Corsair Vengeance 2133C11B kiezen, maar DDR3-2133 staat niet in de compatibele geheugens.
          Ik heb waarschijnlijk die zware koeling niet nodig , maar wel een i7 processor, sneller geheugen.
          Vraag mij af of een SSD geheugen (128GB) voor Wind8 (64bit) OS en programma's op te zetten zoveel sneller gaat werken? een Sata3 geeft ook 6GB/sec, ik heb geen ervaring met SSD
          Met een upgrading van het huidige systeem voo+/-700€verwacht ik toch dat ik opnieuw een systeem zal hebben dat een 3tal jaren zal mee kunnen draaien. Wonderen verwacht ik niet maar wel een werkbaar systeem.
          Wel overweeg ik om 8GB en Wind8 64bit voor het huidige systeem, denk dat ik daarmee ook al een eind uit de voeten kan, maar ik heb ook een 2TB schijf nodig om de grote files op te stockeren, en ik vind het zonde om nu nog een Sata2 te kopen.
          Het geheugen is altijd wat tricky. Ik weet ook niet meer precies hoe het werkt, maar naargelang de multiplier op de cpu bepaal je de mhz van het geheugen. Sneller geheugen is enkel belangrijk als je gaat overclocken.
          Een SSD is aangenaan om mee te werken. De sata3 controller kan 6Gb/s aan, maar een sata3 HD kan dit lang niet voltrekken, een SSD wel.

De zware koeling heb je inderdaad niet nodig, als je niet gaat overclocken, maar de koeler die ze voorstellen haalt slechts 10.7db wat zeer aangenaam is om mee te werken. Je kan ook een pak geld besparen op een grafische kaart en eerder voor die SSD en meer RAM gaan. Als je zot wil doen zou je voor een 128GB SSD kunnen gaan als boot disk, een 64GB exemplaar als photoshop scratch disk en 2TB voor stockage

Comment

DDR3-1600 is meer dan snel genoeg...performance verschil met sneller geheugen op de i5/i7 is verwaarloosbaar.

Zelfs tussen 1333 en 2133 MHz geheugen is bijna geen performance verschil.

Comment

Bedankt voor de reakties,
              Ik ga het allemaal eens laten bezinken en dan een keuze maken, ik denk dat ik toch voor een nieuw MB ga, de uitgebreidere update.
              Als ikde keuze gemaakt heb kom ik nog eens terug ter evaluatie.
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Toch nog een vraagje, de man in de winkel die mij PSH CS5 heeft verkocht, zei me dat ik CS5 zowel op een 32 als een 64bit OS kan draaien
                Klopt dat ook, ik hoor dat CS5 ook in 2 versies bestaat, of staan die beide op de Adobe CD?

Comment

Toch nog een vraagje, de man in de winkel die mij PSH CS5 heeft verkocht, zei me dat ik CS5 zowel op een 32 als een 64bit OS kan draaien
                  Klopt dat ook, ik hoor dat CS5 ook in 2 versies bestaat, of staan die beide op de Adobe CD?
                  Heb ooit de Engelse versie gekocht, dus een download na aankoop van hun site, en beide versies staan hier geïnstalleerd.
                  Een in Program Files en een in Program Files (x86).
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Lezen en schrijven gaat een pak sneller met een SSD dan met een gewone harde schijf.
                    Windows 7 en ook Windows 8 zullen er voor zorgen dat die SSD goed werkt.
                    Mijn voorkeur is hier weer een SSD van Intel.
                    Intel heeft voor zijn SSD's een "Toolbox" die ik zeer handig en bruikbaar vind.
                    Zoiets heb ik nog niet gevonden voor of bij andere merken.
                    Met die Toolbox kan je o.a. de SSD optimaliseren en dat doe ik bijv. eens per week en dat duurt 5 seconden?
                    zie hier: http://downloadcenter.intel.com/Deta...&DwnldID=18455

Je kan ook direct de status zien van jouw SSD.

Het enige nadeel voor mij toch, is nog steeds de kostprijs.
                    Alhoewel de prijzen redelijk worden.
                    Plus ik had graag wat meer volume om programma's te installeren.

Vanaf 160 Gb is het voor mij toch, bruikbaar
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Theo, FWIW ... Samsung heeft ook een "toolbox" programma ... all-in-one (en een 256GB kost nu zoveel als wat ik eind 2010 betaalde voor een 128GB )

& BTW .. ik heb mijn SSD's verder geoverprovisioneerd dan wat de fabrikant aanraadt (bij mij ong. 25%) ... Die opoffering, dat legt geen windeieren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Theo, FWIW ... Samsung heeft ook een "toolbox" programma ... all-in-one (en een 256GB kost nu zoveel als wat ik eind 2010 betaalde voor een 128GB )
                        Aaaah, voilà

Windows8 heb ik nu op eentje van OCZ draaien.
                        (was een probeersel van mij)
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Working...
                        X