Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows geknoei

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• windows geknoei

Sinds mijn D800 zit ik in de problemen met mijn dual core 2.3Mhz 32bit XP computer, zeer traag , RAW en Tiff zijn bijna niet meer te verwerken..
    Ik ben dus aan het uitkijken naar een upgrade.
    Ik heb begrepen dat ik moet omschakelen naar 64bit om meer geheugen te kunnen verwerken.
    Alleen is de grote vraag welke OS hiervoor te kiezen.
    Ik heb ook nog PSP CS5 waar ik veel geld heb voor betaald, die wil ik niet kwijt.
    CS5 zou op Windows 7 draaien maar niet meer op Windows 8 , maar Win7 wordt straks niet meer ondersteund.
    Anderzijds is Wind8 niet erg vriendelijk voor PC gebruikers.
    De opvolger die wel pc vriendelijk zou zijn heeft behoefte aan andere hardware, dus als ik nu upgrade kan ik mijn pc en dure software misschien meer gebruiken.
    Om radeloos van te worden.
    Gaan ze mij nu echt dwingen om naar iMAC over te stappen?
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Re: windows geknoei

wie zegt dat win7 niet meer zal ondersteund worden?

Comment

Windows 7 zal nog wel enkele jaren mee blijven gaan. Je gaat zeker nog een 5 jaar met 7 verder kunnen. Verder zou ik het raar vinden als adobe niet gaat komen aandraven met een update voor je CS5. Als het effectief niet meer mogelijk gaat zijn in windows8 gaat er zeker iets als de compatibiliteits-modus in windows 7 komen zoals nu in 7 voor de xp only app's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hmaes Bekijk bericht
        Windows 7 zal nog wel enkele jaren mee blijven gaan. Je gaat zeker nog een 5 jaar met 7 verder kunnen. Verder zou ik het raar vinden als adobe niet gaat komen aandraven met een update voor je CS5. Als het effectief niet meer mogelijk gaat zijn in windows8 gaat er zeker iets als de compatibiliteits-modus in windows 7 komen zoals nu in 7 voor de xp only app's.
        Inderdaad, je hardware zal verouderd zijn tegen de tijd dat windows 7 ondersteuning stopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
          Ik heb ook nog PSP CS5 waar ik veel geld heb voor betaald, die wil ik niet kwijt.
          CS5 zou op Windows 7 draaien maar niet meer op Windows 8 , maar Win7 wordt straks niet meer ondersteund.
          Wie heeft je dat wijs gemaakt?
          CS5 zou? Neen, CS5 draait onder Windows 7.
          En draait ook zonder problemen onder Windows 8.
          Windows 8 is ook sneller dan Windows 7 en op dezelfde hardware.

Bij een trage computer moet je niet direct naar de hardware gaan kijken.
          Probeer eerst de boel op te ruimen

Hoe is jouw pc samengesteld?
          En hoeveel geheugen gebruik je?

Ik ga niet mekkeren over Mac maar als je altijd Windows gebruikt hebt dan zal zo'n Mac ook een aanpassing vragen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Microsoft ondersteun vandaag de dag nog Windows XP, en in 2013 ook nog ;-)
            Vanaf 2014 niet meer. Het is inderdaad heel moeilijk om nog nieuwe hardware te vinden die XP drivers bezit.

Maar Windows 7 zal zeker nog enkele jaren voorzien worden van de nodige drivers.

Of je Dual Core te traag wordt, ben ik zelfs nog niet van overtuigd. Hoeveel RAM geheugen heb je vandaag ? Als je geen 64 bit hebt, heb je nog geen 4Gb Ram ter beschikking. De kans is groot door een Windows 7 64 bit te gebruiken met 16Gb ram je verbaasd zal zijn van uw oud PCke ;-)

Vroeger was een MAC de computer bij uitstek voor toepassingen als Photoshop. Maar tegenwoordig stappen professionals over op Windows. Oorzaak is de 'ruzie' tussen Adobe en Apple. Apple heeft nooit Flash willen ondersteunen op de iPhone/iPad. Adobe legt nu zijn prioriteit op het Windows platform en verwaarloosd een beetje het MAC platform.
            Ook zijn de Windows toestellen performanter dan de MAC's.

Een MAC is anders wel wennen. Ik heb een MACBook waarop zowel een Windows als MAC OS draaien. En ik werk ondertussen continu in de MAC OS omgeving...
            Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Hier werkt alle software en apparaten van onder Win 7 - 64bit met Win8 - 64 bit en een stuk sneller.BTW achter het startscherm van Win8, buiten enkele kleinigheden, is het net Win 7.Wel een i7.
              https://ggpics.be/

Comment

Ik heb hier oa een PC met een pentium P4 op 3Ghz en slechts 2GB ram onder XP 32bit, maar mijn (10mpx) Canon raw files converteren daar als de bijna-weerlicht, maar "pc-clean" is my middle name ... (en ik gebruik DPP als converter en Paintshop, geen monster zoals Photosoep dat systeem resources vreet zonder dat de meesten er iets voor in ruil krijgen Ik denk dat "opkuisen" efficienter is dan dat algedurig HW upgraden .. dat wordt gewoon een mode ...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Ik heb hier oa een PC met een pentium P4 op 3Ghz en slechts 2GB ram onder XP 32bit, maar mijn (10mpx) Canon raw files converteren daar als de bijna-weerlicht, maar "pc-clean" is my middle name ... (en ik gebruik DPP als converter en Paintshop, geen monster zoals Photosoep dat systeem resources vreet zonder dat de meesten er iets voor in ruil krijgen Ik denk dat "opkuisen" efficienter is dan dat algedurig HW upgraden .. dat wordt gewoon een mode ...)
                  Kan zijn dat Beertje wel een nieuwe pc wilt.
                  En dat ze(?) graag bevestigd ziet wat ze denkt of wilt
                  (ik gis maar hoor)

CS is een hele soep, daar heb je gelijk in.
                  Kijk dan nog eens naar die extra programma's die je erbij krijgt.
                  Die worden misschien in een professionele omgeving gebruikt of door de meer serieuze thuisgebruiker.
                  Wie gebruikt alles wat er in MS Office zit?

Het is ook een kwestie van wat je gewoon bent en dan overschakelen naar iets anders?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Het verschil tussen een 16mb file vs een 60mb file is enorm om te bewerken op een oudere pc, ik denk niet dat een clean dit zou kunnen oplossen. Op mijn i7 laptop met 6gb ram, duurt het 2x zo lang om de files uit een D800 te importeren dan uit mijn D7000 (testfiles, heb jammergenoeg geen D800 ). Op mijn xeon machine met 24gb ram en ssd's in raid0, is het verschil onmerkbaar (3 secondes misschien voor 20 raw foto's).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Kan zijn dat Beertje wel een nieuwe pc wilt.
                      En dat ze(?) graag bevestigd ziet wat ze denkt of wilt
                      (ik gis maar hoor)

...
                      Heb je natuurlijk gelijk in maar die discussie is hier de laatste dagen al in all "kleuren" en vormen gedaan he (.. en een PC'ke van 10K € behoort nog steeds tot de mogelijkheden he )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                        Het verschil tussen een 16mb file vs een 60mb file is enorm om te bewerken op een oudere pc, ik denk niet dat een clean dit zou kunnen oplossen. Op mijn i7 laptop met 6gb ram, duurt het 2x zo lang om de files uit een D800 te importeren dan uit mijn D7000 (testfiles, heb jammergenoeg geen D800 ). Op mijn xeon machine met 24gb ram en ssd's in raid0, is het verschil onmerkbaar (3 secondes misschien voor 20 raw foto's).
                        importeren ??? .. of openen?

Comment

Je kan perfect windows 8 kopen en die laten werken met de look en de feel van windows 7. Dus zonder die metro kleuterinterface.
                          Op internet staan daar tricks en hacks voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                            Je kan perfect windows 8 kopen en die laten werken met de look en de feel van windows 7. Dus zonder die metro kleuterinterface.
                            Maar waarom zou je dat doen. Zelfs de maccers hier hebben er niets op tegen. Die oude startknop is gewoon oud geworden...
                            Op een windows XP computer zou die bewerkingen van RAW en Tiff evengoed moeten werken. Alleen moet je zorgen voor genoeg RAM geheugen. Maar met 4 GB ram zou dat toch al iets moeten geven (zelfs als op 32 bit, je er een paar 100 MB van verliest).

Zo groot is het verschil tussen windows 7 en windows 8 niet. Dus software die draait op windows 7 zal het ook doen op windows 8.
                            Bij importeren is enkel de harddisk (en de snelheid van je kaartlezer) bepalend voor de snelheid waarmee die file binnenkomt... Bij bewerkingen mag je daar nog al de rest bijvoegen .
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              Ja natuurlijk.

Veel meer is er toch ook niet nodig, je hebt het eigenlijk al
                              De Metro opent > klik op Bureaublad en je zit in Windows 7.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X