Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows geknoei

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: windows geknoei

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
    Dat we naar 64bit moeten is mij al duidelijk.
    Ben eens naar Microsoft gaan kijken.
    Een upgrade van XP naar Windows 8 kost 30€, Office 2010 blijft er op draaien, en blijkbaar ook CS5 dus niets houd mij nog tegen om over te schakelen.
    Nu nog de keuze: grondige HW upgrade met zelf gekozen componenten +/-650€ of meteen een nieuwe pc voor 599€ https://www.csl-computer.com/shop/
    Wat denken jullie van deze pc? :i7 intel, 16GB DDR3 RAM,GEforce GT610 2GB ram , 2Tb Seagate/WD Sata (er staat niet bij dat het een Sata3 is!, ben er niet zeker van maar ik vind geen 2Tb Sata2), enkel de voeding vind ik wat licht uitvallen.
    Moederboard: MSI B75MA-E33, Sockel 1155
    Zeer zwakke grafisch kaart
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
      Zeer zwakke grafisch kaart
      Tja, om "iets" te hebben leg je daar makkelijk 1000 euro bovenop
      Mijn Asus moederbord was al tegen de 300 euro.

Met de pc die Beertje voorstelt zou je eens een paar dagen mee moeten kunnen werken, dan weet je het zeker

Die grafische kaart is er niet eentje om mee te gamen maar is dat een voorwaarde?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Gamen hoeft niet, heb ik nog nooit gedaan , geen tijd en geen interesse voor.
        Ik dacht dat 2GB op een grafische kaart ruim was voor fotobewerking.
        het enige dat de PC moet kunnen is snel 14bit 80Mb RAW foto's en 150-180Mb Tiff foto's bewerken met LR - CS5 - NX2 met een scherm resolutie van 1920x1080
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

het enige dat de PC moet kunnen is snel 14bit 80Mb RAW foto's en 150-180Mb Tiff foto's bewerken met LR - CS5 - NX2 met een scherm resolutie van 1920x1080
          Tja, zorgen voor voldoende en ook snel geheugen he Beertje.
          Ik heb 10Gb geheugen (een latje is naar filistijnen), een GTX470 (ook geen super kaart) en een i7960 op 3.2 Ghz.
          Meer dan genoeg waarvoor ik het nodig heb en gamen doe ik ook wel af en toe
          Mijn RAW-bestanden zijn wel niet zo groot. Iets van een 15 Mb.
          Als ik uiteindelijk kan afdrukken op A4 dan is dat voldoende.
          Heb wel ooit grote affiches gemaakt (op een HP printer) en die waren toch goed hoor
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

2gb op een grafische kaart zegt niet alles, zo kan een kaart met 512mb 4x meer kosten dan eentje met 2gb en toch beter presteren.

Het 'probleem' is dat de kaart die je vermeldt een busbreedte heeft van 64bit en DDR3, wat laag is, kost dan ook amper 30-35€. Misschien 100€ opleggen en de kaart vervangen door een beter.
            Last edited by Bottie; 15 november 2012, 09:43.
            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Probleem is dat je geen vat hebt op de RAW bestanden die uit de D800 komen, je kan niet kiezen voor minder pixels.
              Wat je wel kan, is kiezen voor verschillende crop formaten en 12bit contrastdiepte ipv 14bit maar dit vind ik toch wel echt zonde om dat te moeten doen omdat de computer het niet aankan.Je kan natuurlijk ook voor jpg kiezen maar dan zijn de mogelijkheden achteraf zeer beperkt, Tiff kan ook maar ik ben geschrokken van de filegrootte: 150Mb
              Voor de rest een super toestel , de foto's zijn stukken scherper tov D90, ruis heb ik nog niet gezien, en met zijn 14bit contrastdiepte kan je zowel in de donkere stukken als uitgebrande foto's de detail gewoon terughalen.
              Hier is een foto van mijn eerste shoot met de D800: http://forum.belgiumdigital.com/f41/sharon-438394.html

Het 'probleem' is dat de kaart die je vermeld een busbreedte heeft van 64bit en DDR3, wat laag is, kost dan ook amper 30-35€. Misschien 100€ opleggen en de kaart vervangen door een beter.
              Heeft dit invloed op de verwerkingstijd van een foto?
              Last edited by Beertje2; 15 november 2012, 09:43.
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                2gb op een grafische kaart zegt niet alles, zo kan een kaart met 512mb 4x meer kosten dan eentje met 2gb en toch beter presteren.

Het 'probleem' is dat de kaart die je vermeld een busbreedte heeft van 64bit en DDR3, wat laag is, kost dan ook amper 30-35€. Misschien 100€ opleggen en de kaart vervangen door een beter.
                Juist.
                Idem voor het moederbord...ik las ergens iets van 60 euro.

Wil niet zeggen dat dit slecht is he.

Ik zou wel bijna durven zeggen dat die totaal prijs van 650 euro begint duur te worden
                (sorry Beertje)
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Probleem is dat je geen vat hebt op de RAW bestanden die uit de D800 komen, je kan niet kiezen voor minder pixels.
                  Wat je wel kan, is kiezen voor verschillende crop formaten en 12bit contrastdiepte ipv 14bit maar dit vind ik toch wel echt zonde om dat te moeten doen omdat de computer het niet aankan.Je kan natuurlijk ook voor jpg kiezen maar dan zijn de mogelijkheden achteraf zeer beperkt, Tiff kan ook maar ik ben geschrokken van de filegrootte: 150Mb
                  Voor de rest een super toestel , de foto's zijn stukken scherper tov D90, ruis heb ik nog niet gezien, en met zijn 14bit contrastdiepte kan je zowel in de donkere stukken als uitgebrande foto's de detail gewoon terughalen.
                  Hier is een foto van mijn eerste shoot met de D800: http://forum.belgiumdigital.com/f41/sharon-438394.html

Heeft dit invloed op de verwerkingstijd van een foto?
                  Leuke foto en een redelijk goede belichting imho.
                  Ik zie wel dat zo'n Nikon D800 Body 2.429,00 euro kost op dit moment.
                  Zie hier bij Konijn
                  Sorry dat ik het zo stel: en je gaat een pc aanschaffen die 650 euro kost

Klopt ergens niet, maar ja het is maar mijn gedacht hoor

Ik ben alleen maar bezorgd dat die pc het niet kan "trekken" he
                  Het gaat uiteindelijk toch om zware bestanden en dan moet je ze nog vlot kunnen bewerken als ik jou goed begrijp.
                  Last edited by theokus; 15 november 2012, 09:56.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Is er iemand die een poging wil doen om mij te hellpen met de keuze.
                    Liefst met een"Belgische internet winkel"
                    Wat heb ik nu : een grote Coolermaster kast (5 slots) ,en 650W voeding: coolermaster, een DVD schrijfstation, en monitor LG IPS234, 3 Sata 2 schijven 250-500Gb
                    Wat heb ik nodig: Moederboard, processor (boxed) , geheugen, 2TB HD (sata3), videokaart (Wifi en bluetooth hoeven niet echt maar kan bruikbaar zijn in de toekomst voordraadloos overzetten foto's).
                    De winkel waar ik meestal mee werk is HCW(mycom) Brugge , goeie service en redelijk van prijs.
                    Mijn budget ligt rond de 700€

Sorry dat ik het zo stel: en je gaat een pc aanschaffen die 650 euro kost
                    ook de 70-200VRII was niet goedkoop, maar soms raakt het budget op he, had gedacht om nog wat te wachten en bij te sparen, maar het verwerkingsprobleem is echt groot.

Comment

Is er iemand die een poging wil doen om mij te hellpen met de keuze.
                      Liefst met een"Belgische internet winkel"
                      Wat heb ik nu : een grote Coolermaster kast (5 slots) ,en 650W voeding: coolermaster, een DVD schrijfstation, en monitor LG IPS234, 3 Sata 2 schijven 250-500Gb
                      Wat heb ik nodig: Moederboard, processor (boxed) , geheugen, 2TB HD (sata3), videokaart (Wifi en bluetooth hoeven niet echt maar kan bruikbaar zijn in de toekomst voordraadloos overzetten foto's).
                      De winkel waar ik meestal mee werk is HCW(mycom) Brugge , goeie service en redelijk van prijs.
                      Mijn budget ligt rond de 700€

ook de 70-200VRII was niet goedkoop, maar soms raakt het budget op he, had gedacht om nog wat te wachten en bij te sparen, maar het verwerkingsprobleem is echt groot.
                      Als je nu zelf kon monteren he...
                      Een aantal componenten die je nu hebt kunnen nog goed dienen.
                      Moederbord, cpu en videokaart is de zwaarste kost.
                      Met dat budget moet dat toch lukken.
                      Je kan in de winkel vragen of ze jou willen helpen niet?

alternate.be heeft een groot aanbod.
                      Last edited by theokus; 15 november 2012, 10:09.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Zelf monteren is geen probleem, de vorige heb ik ook van nul in elkaar gezet, ben van school uit een electronicus, heb alleen de laatste jaren de computerwereld niet meer zo gevolgd.
                        Wel veel problemen gehad,ASUS moederboard wilde meestal niet opstarten, was nieuw en er bleek een onopgelost bios probleem in te zitten, MB is vervangen geweest door een ander type, na een jaar voeding en videokaart defect, vervangen onder garantie, een winkel in de buurt is dan wel een pluspunt.
                        Last edited by Beertje2; 15 november 2012, 10:19.

Comment

Zelf monteren is geen probleem, de vorige heb ik ook van nul in elkaar gezet, ben van school uit een electronicus, heb alleen de laatste jaren de computerwereld niet meer zo gevolgd.
                          Aha, dat is al iets he Beertje
                          Je bent nu bijna een echte Beer
                          (flauw grap)

Bij alternate.be bijv.

Bij de socket 1155 en socket 2011 is er genoeg keuze. (cpu)
                          Koop nieuwe hardware voor jouw pc of laptop in slechts enkele klikken! Bestel vandaag en krijg jouw onderdelen de volgende werkdag geleverd!

Moederboren van Assus
                          Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!

Videokaarten:
                          Koop nieuwe hardware voor jouw pc of laptop in slechts enkele klikken! Bestel vandaag en krijg jouw onderdelen de volgende werkdag geleverd!

Houd daar de "bits" in de gaten

Geheugen:

(layout in de gaten houden > aantal per setje enz.)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Alvast bedankt,ik zal ze eens rustig bekijken.
                            wat met de keuze "intel" -"AMD" voor dezelfde prijs zie ik hogere prestaties bij AMD processors, of zijn die minder betrouwbaar?.

Comment

Alvast bedankt,ik zal ze eens rustig bekijken.
                              wat met de keuze "intel" -"AMD" voor dezelfde prijs zie ik hogere prestaties bij AMD processors, of zijn die minder betrouwbaar?.
                              Tja...AMD. Hun verleden was niet al te best.
                              Zo'n AMD heb ik nooit gebruikt.
                              Misschien iets zoals Canon versus Nikon
                              Maar ja, ik koos toch voor zekerheid en dus voor Intel.
                              Nooit miserie mee gehad.
                              En "goei" dingen blijven duur, daar kan je niet om heen.

Ik weet wat een miskoop is....
                              En ik weet dat ik geen risico's kan nemen of ik ben de sigaar.
                              Dus ik "hang" wat de "goeie koop" betreft
                              Twee keren kopen is te gek he om dan te eindigen met een 2de koop die is geworden wat je van begin af aan wilde.
                              Als het niet gaat...spaar nog wat, das geen schande he en heeft niemand zaken mee.

Misschien weet je het beter als ik maar: maak twee foto's per opname, dus een jpeg en een raw.
                              Bekijk de jpeg's, die niet deugen weg ermee en ook die raw de vuilbak in.
                              Zo spaar je toch wat werk uit.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Ik ben ook voorstander van Intel. Bekijk de BBG's eens op tweakers.
                                http://tweakers.net/reviews/2817/3/d...mesysteem.html

Je kan de combo cpu/mobo/ram eventueel wisselen met die uit het high-end systeem. Een ssd vind ik toegevoegde waarde, zeker met de huidige prijzen.

Comment

Working...
                                X