Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8 enkele vraagjes!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Windows 8 enkele vraagjes!!!

Ik heb dus momenteel Windows 7 en zou dus graag overstappen, ik ben aan het twijfel tussen mijn desktop pc of mijn laptop ( zijn beide Windows 7 )...
    Welke zou ik dus het beste nemen?
    Mijn vaste pc gebruik ik het meeste ook kwestie van foto's opzetten en bewerken.

Nu wil ik dus graag de verschillen ook weten, moet je een touch pc hebben?
    En zijn er nieuwe programma's?

MVG,
    Anke

Windows 8 enkele vraagjes!!!

[MOD] Gelieve niet dezelfde vraag in twee aparte forums te stellen. Beide topics zijn nu samengevoegd.
    Last edited by Laurens; 12 december 2012, 21:32. Reden: Dubbeltje

Comment

Re: Windows 8 enkele vraagjes!!!

Moderator Note: Verplaatst van Shoot/Discussie naar ChitChat. Deze vraag heeft niets met het tijdschrift Shoot te zien; bovendien is de vraag niet meteen fotografie-gerelateerd en dus daarom in ChitChat. In ChitChat zal je wel meer vragen in deze zin terugvinden (naast andere, compleet verschillende onderwerpen).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Olleke bolleke Knol
        Een touch pc heb je niet nodig.
        Ik zeg het niet graag maar als Windows 7 goed draait dan zou ik het laten.

Dit heeft niets te maken met Windows8, die is ook goed en wat sneller. Alles wordt meer grafisch voorgesteld.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Voor windows 8 moet je GEEN touchscreen hebben. Die tegelinterface vervangt het startmenu, en voegt daar bijkomende functies aan toe. Je kan dus ook App draaien binnen die interface. Daarnaast heb je ook het klassieke bureaublad : daar is alles gebleven zoals het was (op een paar uitzonderingen na : zo is de verkenner nu ook met een lint-interface uitgevoerd, en ziet taakbeheer er anders uit). Het enige wat dus is weggevallen is die startknop (daar worden dus nu die tegeltjes voor gebruikt).

De werking van windows is grotendeels gebleven. Je moet enkel wat wennen aan die nieuwe "startknop", maar dat lukt heel snel. Bestaande applicaties werken dus gewoon, en er is een bijkomende "bibliotheek" aan apps. Maar niet verwachten dat een app voor fotobewerking je Photoshop zal vervangen...
          Groeten,

Polleke

Comment

Waarom niet beide? Touch scherm is totaal niet nodig. De build in programma's zoals internet explorer 10 en skydrive zijn gewoon fantastisch. Zeer betrouwbaar os en heb sinds ik op win8 werk (25aug), heb ik nog nooit een probleem gehad. Het was even wennen, maar dan gaat daarna merk je dat het veel sneller werken is.

Comment

Working...
            X