Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er deze ook al gekregen ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie heeft er deze ook al gekregen ??

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Je mag niet met de auto rijden zonder rijbewijs, misschien moet men maar eens een "internetbewijs" invoeren

Oplichting is van alle tijden, internet maakt het alleen maar gemakkelijker maar ik blijft het vreemd vinden dat iemand niet dezelfde voorzichtigheid aan de dag legt op internet dan aan zijn eigen voordeur.
    dat komt nog, beginnen met: geen internet zonder e-ID in de kaartlezer te duwen (identiteitscontrole)
    en zo stapje per stapje verder he...
    big brother........
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Als de banken nu eens de tijd zouden nemen bij een aanvraag van webbankieren om de mensen te vertellen dat ze bij het openen van banksite moeten letten op de https- met een s- en het gesloten slotje, en dan nog bij twijfel- gaat al verder- het uitgeven certificaat voor de bank, de uitgever controleren.
      het eerste is al een goed begin. Oplichters die een site van de bank namaken komen niet eenvoudig aan een SSl verbinding.
      En wat de leeftijd betreft, dat is het niet, het is de info die telt. En bij ouderen onzekere mensen, als daar de bank hen verwittigd, kijk bij het openen eerst naar de adresbalk - https- en het zal al een stuk veiliger worden. Die gaan dat braaf als ze zijn doen.
      En wat laatst gebeurd is, is dat bij een ontwikkelde mens, gezien bezit en omgeving en als ondernemer u zo laten pakken. Nou ja laksheid zeker.
      https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        Als de banken nu eens de tijd zouden nemen bij een aanvraag van webbankieren om de mensen te vertellen dat ze bij het openen van banksite moeten letten op de https- met een s- en het gesloten slotje, en dan nog bij twijfel- gaat al verder- het uitgeven certificaat voor de bank, de uitgever controleren.
        het eerste is al een goed begin. Oplichters die een site van de bank namaken komen niet eenvoudig aan een SSl verbinding.
        En wat de leeftijd betreft, dat is het niet, het is de info die telt. En bij ouderen onzekere mensen, als daar de bank hen verwittigd, kijk bij het openen eerst naar de adresbalk - https- en het zal al een stuk veiliger worden. Die gaan dat braaf als ze zijn doen.
        En wat laatst gebeurd is, is dat bij een ontwikkelde mens, gezien bezit en omgeving en als ondernemer u zo laten pakken. Nou ja laksheid zeker.
        Hier se, moeders mooiste:

"aandacht;
        Erzijn geweesteen automatischebeveiligingsupdate opuw INGOnline Bank Account.
        Klikhierom de updatete voltooien
        Houd errekening mee datu 24 uurzijn binnenomdeze update te voltooien. omdat jezou kunnen verliezenacessomuw ING online Bank Account "
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
          En ik kreeg deze:

" Geachte klant,
          Bpost is niet in staat om uw rekening te verifiëren. Uw rekening dient zo snel mogelijk geverifieerd te worden.
          U kunt uw rekening simpel weg verifiëren door op de volgende link te klikken.
          Je zal gecontacteerd worden door medewerkers van Bank van de post voor meer informatie over dit nieuwe systeem update voor 2013.
          Klik Hier
          Met vriendelijke groet,
          Klantenservice
          ©Bank van De Post (BPO) België 2012-2013
          "

Ik ben geen klant van deze banken heb deze mail gestuurd naar:

security.alert@bpostbank.be en van hen de bevestiging gekregen dat het een pfishing e-mail is....

het antwoord van de bank in kwestie:

Geachte,

Wij verwijzen naar uw bericht van 05/11/2012, welke onze aandacht heeft genoten.

Het gaat om een phishing site (valse site van ‘bpost bank nv’).
          We doen het nodige om deze site af te sluiten.

Deze e-mail werd niet door ‘bpost bank nv’ verzonden.

Wij herinneren u er aan dat de ‘bpost bank nv’, zoals de andere Belgische financiële instellingen, u nooit zal vragen uw persoonlijke gegevens mee te delen, op om het even welke manier.

U dient dus dit ongewenst bericht te verwijderen, zonder er op te antwoorden.

Meer info hierover vindt u terug op de site www.bpostbank.be.

Bedankt voor het meedelen van deze informatie

Patrice Gierts
          Customer Services Expert
          Fraud Officer
          Dept. Marketing & Sales
          T. +32 2 545 62 18 |F. +32 2 545 62 62
          bpost banque SA / bpost bank NV
          Boulevard Anspach 1/24 / Anspachlaan 1/24
          1000 Bruxelles / Brussel
          patrice.gierts@bpostbank.be | www.bpostbank.be
          patrice.gierts@bpostbanque.be | www.bpostbanque.be
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Ze blijven lang alle kanten proberen om aan gegevens te geraken, dit heb ik net aangekregen:
            (ik heb dit ook gemeld een Paypal)
            Als er al "Dear .... Customer" op staat om te beginnen, dan weet je al meer dan genoeg.
            Er staat ook geen enkel logo of iets dergelijks van Paypal bij, dat is ook al niet hun gewoonte als ze een formulier versturen.
            Er zit nog een bijlage bij "Personal Profile Form.html" , die ik zeker niet zal openen...

Dear PayPal Customer,

You have added saralouise_uk2002@yahoo.co.uk as a new email address for your Paypal account.

If you did not authorize this change, check with family members and others who may have access to your account first. If you still feel that an unauthorized person has changed your email, submit the form attached to your email in order to keep your original email and restore your Paypal account.

NOTE: The form needs to be opened in a modern browser which has javascript enabled (ex: Internet Explorer 7, Firefox 3, Safari 3, Opera 9)

Please understand that this is a security measure intended to help protect you and your account. We apologize for any inconvenience.

If you choose to ignore our request, you leave us no choice but to temporary suspend your account.

Sincerely, PayPal Account Review Department.

--------------------------------------------------------------------------------

Please do not reply to this e-mail. Mail sent to this address cannot be answered. For assistance, log in to your PayPal account and choose the "Help" link in the footer of any page.
            Last edited by Black B@ndit; 14 november 2012, 12:08.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Als iedereen zijn phishing mails hier gaat plaatsen kan BD tegen nieuwjaar een serverupdate doen

Mijn reguliere e-mailadressen blijven er grotendeels van gespaard maar de catchall op mijn domein krijgt er dagelijks te verwerken die naar niet bestaande adressen gestuurd worden. Ook op mijn yahoo/gmail adressen duiken ze op maar worden ze natuurlijk naar de spamfolder gefilterd.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Als iedereen zijn phishing mails hier gaat plaatsen kan BD tegen nieuwjaar een serverupdate doen

Mijn reguliere e-mailadressen blijven er grotendeels van gespaard maar de catchall op mijn domein krijgt er dagelijks te verwerken die naar niet bestaande adressen gestuurd worden. Ook op mijn yahoo/gmail adressen duiken ze op maar worden ze natuurlijk naar de spamfolder gefilterd.
                Ok
                Dit is geen phising maar het antwoord van de support van Magix:

"Geachte aanvrager,

Bedankt voor uw reactie.

Daar is dit pakket niet voor gemaakt.

Hier komt bij u machine kan gewoon op de computer worden aangesloten via usb, u kan dus dan gewoon de data daar ook op kopieeren.

Hoe dit in ze werk gaat moet u opvragen bij pioneer.
                --
                Met vriendelijke groeten"
                Last edited by theokus; 14 november 2012, 19:25.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

@Theokus.... Ik snap er niets van. Pioneer, aansluiten op USB???

Is dit een reactie die in een andere thread thuis hoort?
                  bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

@Theokus.... Ik snap er niets van. Pioneer, aansluiten op USB???

Is dit een reactie die in een andere thread thuis hoort?
                    Ah sorry, neen, toch niet hoor.
                    Mij gaat het hier om de gebruikte taal of slecht Nederlands.
                    Dat is toch de ondertoon in dit topic niet ?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

OK... nu ben ik weer mee...
                      bye, Maurice
                      Nikon D7500

Comment

OK... nu ben ik weer mee...
                        Aha fijn
                        Volgens de titel van dit topic, kan het he
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

ik snap niet dat men allemaal hier die phissing brol aan het zetten is, net of ze de enige zijn die hem krijgen...
                          Ik kreeg gisteren ene van een russisch meisje die een afspraak wenste te maken ( in rusland)
                          is dat ook phising ?
                          ( maar er zat een fotoke bij van haar, en das veel interessanter dan die 20 mails per week die ik van banken aankrijg , waar ik niet bij ben.)
                          En die was zelfs in keurig nederlands geschreven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                            ik snap niet dat men allemaal hier die phissing brol aan het zetten is, net of ze de enige zijn die hem krijgen...
                            Ik kreeg gisteren ene van een russisch meisje die een afspraak wenste te maken ( in rusland)
                            is dat ook phising ?
                            ( maar er zat een fotoke bij van haar, en das veel interessanter dan die 20 mails per week die ik van banken aankrijg , waar ik niet bij ben.)
                            En die was zelfs in keurig nederlands geschreven
                            Er zit wel een fotoke bij van "een meisje", maar dat wil daarom nog niet zeggen dat er een meisje aan het toetsenbord zit als je er contact mee zou willen maken...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Er zit wel een fotoke bij van "een meisje", maar dat wil daarom nog niet zeggen dat er een meisje aan het toetsenbord zit als je er contact mee zou willen maken...
                              Zo van deze meiskes ?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Ik kreeg vandaag een sms in het Nederlands vanaf een nummer in de VS om te laten weten dat ik geselecteerd was voor een iPhone5. Ik moest een website bezoeken met mijn telefoonnummer als parameter in de url, waar ik dan een code moest ingeven. Er stond iphone 3/100 hard gecodeerd op de pagina.
                                De enige vraag ik die ik me stel is of ze:
                                - mijn smartphone willen hacken
                                - een bevestiging vragen voor ongewenste sms reclames
                                - phishing
                                Ik heb de website bezocht op een linux bak zonder mijn telefoonnummer als parameter.

Comment

Working...
                                X