Wel niet legaal, maar toch...... KLIK
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nooit meer geflitst.......
Collapse
X
-
-
Re: Nooit meer geflitst.......
Dat werd in België en Nederland al 25 jaar geleden verkocht. Kostte toen 7000Bfr. Binnen afzienbare tijd toch waardeloos want de nieuwe snelheidsdetectors met digitale camera hebben voldoende aan je nummerplaatverlichting, zelfs als je 200kmh rijdt.
Als er niet geflitst wordt, kan je ook niet terugflitsen.
-
Als de xenon flits reageert als de flits van de flitspaal afgaat, dan staat me dunkt de foto al lang goed belicht geregistreerd eer die xenon flits de zaak overbelicht.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Werkt dus totaal niet.
Het enige dat wel werkt tegen flitsen is je nummerplaat afdekken of verwijderen maar als ze je daar mee pakken, kost het je veel meer dan de bekeuring voor het te snel rijden.Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen
Comment
-
dat is inderdaad de veiligste en goedkoopste oplossingAlbums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk berichtZelf heb ik een ongelofelijke methode ontwikkeld om niet geflitst te worden, werkt écht! Gewoon je aan de opgegeven snelheid houden....
Walter.
Het enige probleem is dat er dan geregeld opdringerige automobilisten komen "duwen" omdat je volgens hun te traag rijdt.
Als ik in een bebouwde kom 50km/h rij (maximaal 55km/h op de teller, komt overeen met 50km/h volgens de GPS), en ze willen sneller, dan moeten ze mij maar voorbijsteken, ik ben niet verplicht om sneller te rijden omdat de automobilist achter mij te laat vertrokken is om op tijd op zijn (of haar) afspraak te komen.
Ze doen net alsof ik dan de schuldige ben waardoor ze te laat komen...
Op de snelweg zie ik geregeld auto's rijden die tegelijk op de rem én het gaspedaal drukken.
Die komen dan tegen een hoge snelheid voorbij op het linker baanvak, en als er dan een paar honderd meter voor hun een wagen tegen een iets lagere snelheid rijdt, dan laten ze niet vooraf hun rechtervoet wat omhoog komen, ze wachten tot ze bijna achteraan tegen die wagen rijden om dan plots te remmen.
Als ze een tijdje achter die wagen moeten blijven hangen, dan zie je de hele tijd de remlichten aan en uit gaan, ook al blijft de snelheid redelijk constant.
Ik denk dat die bestuuders ofwel zelf de kosten (verbruik, remblokken en dergelijke) niet moeten betalen, of dat ze misschien teveel geld hebben...
Waarschijnlijk heb ik het hier al eens verteld, toen ze hier riolering gingen leggen was er vooraf een bewonersvergadering.
Op die vergadering waren de meesten vragende partij om verkeersdrempels aan te leggen.
Er is maar één drempel gelegd, en ze hebben er een zone 50 van gemaakt.
De straten die in die zone 50 zitten, daar is geen enkele mogelijkheid om die als doorgang naar ergens anders te gebruiken, de lus komt langs beide kanten terug op dezelfde hoofdweg uit.
Je zou dus verwachten dat de overgrote meerderheid van de auto's die daar moeten zijn, mensen zijn die daar wonen.
Maar ondanks dat ze zelf gevraagd hebben voor een lagere snelheid, hebben de meesten er wel veel moeite mee om zich aan de snelheidsbeperking van 50km/h te houden.
Op een bepaalde plaats staat er een bord "50" dat begint te knipperen als je er sneller voorbij rijdt.
Dat bord knippert volgens mij bij 75% van de auto's die er voorbij rijden...http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtDie methode gebruik ik ook, die kost niets, en je verbruikt er zelfs nog minder brandstof mee.
Het enige probleem is dat er dan geregeld opdringerige automobilisten komen "duwen" omdat je volgens hun te traag rijdt.
Als ik in een bebouwde kom 50km/h rij (maximaal 55km/h op de teller, komt overeen met 50km/h volgens de GPS), en ze willen sneller, dan moeten ze mij maar voorbijsteken, ik ben niet verplicht om sneller te rijden omdat de automobilist achter mij te laat vertrokken is om op tijd op zijn (of haar) afspraak te komen.
Ze doen net alsof ik dan de schuldige ben waardoor ze te laat komen...
Op de snelweg zie ik geregeld auto's rijden die tegelijk op de rem én het gaspedaal drukken.
Die komen dan tegen een hoge snelheid voorbij op het linker baanvak, en als er dan een paar honderd meter voor hun een wagen tegen een iets lagere snelheid rijdt, dan laten ze niet vooraf hun rechtervoet wat omhoog komen, ze wachten tot ze bijna achteraan tegen die wagen rijden om dan plots te remmen.
Als ze een tijdje achter die wagen moeten blijven hangen, dan zie je de hele tijd de remlichten aan en uit gaan, ook al blijft de snelheid redelijk constant.
Ik denk dat die bestuuders ofwel zelf de kosten (verbruik, remblokken en dergelijke) niet moeten betalen, of dat ze misschien teveel geld hebben...
Waarschijnlijk heb ik het hier al eens verteld, toen ze hier riolering gingen leggen was er vooraf een bewonersvergadering.
Op die vergadering waren de meesten vragende partij om verkeersdrempels aan te leggen.
Er is maar één drempel gelegd, en ze hebben er een zone 50 van gemaakt.
De straten die in die zone 50 zitten, daar is geen enkele mogelijkheid om die als doorgang naar ergens anders te gebruiken, de lus komt langs beide kanten terug op dezelfde hoofdweg uit.
Je zou dus verwachten dat de overgrote meerderheid van de auto's die daar moeten zijn, mensen zijn die daar wonen.
Maar ondanks dat ze zelf gevraagd hebben voor een lagere snelheid, hebben de meesten er wel veel moeite mee om zich aan de snelheidsbeperking van 50km/h te houden.
Op een bepaalde plaats staat er een bord "50" dat begint te knipperen als je er sneller voorbij rijdt.
Dat bord knippert volgens mij bij 75% van de auto's die er voorbij rijden...
WalterD850
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
Ja ik kan er helemaal inkomen in wat je zegt. Maar natuurlijk zitten we wat dat betreft in een schizofrene situatie: biljartlakengladde wegen, en zelfs de nederigste wegluis haalt met gemak hoogst illegale snelheden. Je moet ofwel een dwangneuroticus zijn of iemand die nu echt heel erg doordrongen is van het belang je snelheid te matigen, om je aan de wet te houden. Dit geldt niet voor de overgrote meerderheid en ziedaar de noodzaak een en ander hardwarematig onmogelijk te maken door drempels,versmallingen enz. Ondermeer de overleden Nederlandse psycholoog Piet Vroon heeft er over gepubliceerd. Het blijft tobben, alleen, als de crisis nog lang aanhoudt, lost het probleem zichzelf op.
Walter
Op het dashboard kan ik blijkbaar ook wel 200km/h doen .... en toch, zonder probleem slaag ik erin om mij aan de opgegeven snelheid te houden. Maar ja, in het dorp, agglomeratie heb ik de indruk dat ik de vijfde nooit verslijten kan ...
Als de boetes zwaar genoeg zijn zal bij velen wel hun geveinsde schizofrenie verdwijnen.https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht...
Als de boetes zwaar genoeg zijn zal bij velen wel hun geveinsde schizofrenie verdwijnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk berichtDat werd in België en Nederland al 25 jaar geleden verkocht. Kostte toen 7000Bfr. Binnen afzienbare tijd toch waardeloos want de nieuwe snelheidsdetectors met digitale camera hebben voldoende aan je nummerplaatverlichting, zelfs als je 200kmh rijdt.
Als er niet geflitst wordt, kan je ook niet terugflitsen.
Toen bestonden er nog Tandy winkels of Radio Shack in België.
Bij het experimenten door 'n 2de flits synchroon te laten afgaan met 'n gewone foto thyristor en 1 weerstandje met daar 'n vrouwelijk flitsschoentje aan.
Dat was voldoende, omdat ik soms wat foto's in 'n venster trok met het verblindend resultaat, om dat te combineren.
Meer als 10 jaar later kwam dit ter sprake, maar ik was hun al voor
Wat ook heel interessant is, is het volgend:
Hier is ooit iemand geweest met 'n CBR en die had het zelf gemaakt.
Als je echt eens wilt doorrijden is het wel efficiënt. Hij gebruikte dat alleen op langere afstanden en gekende wegen.
Als ze me daar mee pakken, kan ik de motor wel laten staan, zei 'm
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtOp de snelweg zie ik geregeld auto's rijden die tegelijk op de rem én het gaspedaal drukken.
Het is rustig wachten tot ik de andere wagen ben voorbijgestoken of je krijgt mijn remlichten te zien."De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk berichtZelf heb ik een ongelofelijke methode ontwikkeld om niet geflitst te worden, werkt écht! Gewoon je aan de opgegeven snelheid houden....
Walter
Comment
-
De oplossing kan toch komen van de technologie. Steek (verplicht) een GPS module in elke auto , de sateliet checked in welke zone je zit en je auto wordt electronisch begrensd tot de maximumsnelheid , probleem opgelost , geen flitsers meer nodig. Computerprogrammas zouden op die manier ook kunnen ingezet
worden om bijvoorbeeld trafiek stromen te gaan optimaliseren via wiskundige modellen om zo de files te verminderen. Dat is de toekomst , we moeten af van het idee van de auto mijn vrijheid en we moeten evolueren naar het idee hoe kom ik op de optimale manier op mijn bestemming...
Comment
Comment