Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internetverbinding probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Internetverbinding probleem

Dag iedereen,

Ik heb al een tijdje last hiervan, en heb er niks van gevonden op google ofzo, of toch niets dat hielp.

Even schetsen: Ik gebruik ons draadloos internet thuis. Mijn buren hebben ook draadloos internet. Nu regelmatig verdwijnt precies mijn internetverbinding, wat doe ik dan? ik ga in m'n netwerklijstje rechtsonder (win7), ik verbreek de verbinding met mijn internetverbinding, en daarna terug verbinden. Het verbinden lukt dan niet, dan doe ik het nog eens (verbreken, dan terug verbinden). En dan werkt het wel weer. Nu, elke keer dat mijn verbinding zo wegvalt en in het netwerklijstje kijk, staat het draadloos netwerk van mijn buren in het lijstje als 'beschikbaar netwerk'. Dus ik denk dat dat er iets mee te maken zou hebben..

Is er iemand die dit begrijpt en mij hiermee kan helpen aub?

Alvast bedankt!
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Re: Internetverbinding probleem

Probeer eens het kanaal van je access point aan te passen. Blijkbaar bestaan er ook tooltjes voor om te scannen, maar ik heb het ding nog niet geprobeerd ...
    http://www.howtogeek.com/howto/21132...reless-signal/

Comment

Bedankt, ik ga dat eens proberen.
      Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.

Comment

Al eens uitgekeken of er geen firmware of driver update beschikbaar is voor uw router?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

kanaal verandert, nu afwachten. Ik laat het hier wel weten. Alvast bedankt voor de hulp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Al eens uitgekeken of er geen firmware of driver update beschikbaar is voor uw router?

Grtz, RF
            Ik zal dat doen, maar eerst afwachten wat dit geeft. Want beide verbindingen overlapten elkaar idd.

Comment

Snelle conclusie: het heeft niets geholpen!
              Dit probleem is er nu zoiets van een 3 weken...
              Router = Dlink DIR-635
              Heb de router al 1 jaar en 9 maand, en nooit problemen gehad.

Mijn buren hebben hun draadloze router een maand of 4 denk ik.
              Ik snap er niets meer van..

EDIT: Ik ga zometeen een firmware update downloaden.. maar ik voorspel al dat het toch niets gaat helpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Of van de WiFi-kaart in de pc.
                Al veronderstel ik dat indien het vroeger correct werkte, dit nu ook nog zou moeten kunnen zonder update.

Waar velen last van hebben, dat is als de router van de provider het internet deelt met anderen (FON, Homespot, ...).
                Meestal voldoende om dat eens uit te schakelen en een test te doen.
                Hoe heel de config van de TS in elkaar zit ken ik ook niet natuurlijk.
                Dit is maar even algemeen meegegeven.
                Last edited by VerSeg; 15 oktober 2012, 14:24.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Of van de WiFi-kaart in de pc.
                  Al veronderstel ik dat indien het vroeger correct werkte, dit nu ook nog zou moeten kunnen zonder update.

Waar velen last van hebben, dat is als de router van de provider het internet deelt met anderen (FON, Homespot, ...).
                  Meestal voldoende om dat eens uit te schakelen en een test te doen.
                  Hoe heel de config van de TS in elkaar zit ken ik ook niet natuurlijk.
                  Dit is maar even algemeen meegegeven.
                  En hoe schakel ik dat uit en hoe test ik dat dan?
                  Ik heb de router zelf gekocht en geïnstalleerd, dus ik weet niet of de provider dit zou kunnen? (dat internet delen..)

Ik vind het straf dat telkens als dit gebeurd, dat de buren hun netwerk in dat lijstje komt...
                  Ik weet niet of een andere pc in huis ook dit probleem heeft, ik zal maar eens testen dan.

Zijn er dingen die jullie moeten weten om me te kunnen helpen, tell me

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                    En hoe schakel ik dat uit en hoe test ik dat dan?
                    Ik heb de router zelf gekocht en geïnstalleerd, dus ik weet niet of de provider dit zou kunnen? (dat internet delen..)
                    Op uw eigen router zal uw provider dat (gelukkig maar) niet kunnen delen ... enkel als je een WiFi geplaatst door de provider hebt.

Ik vind het straf dat telkens als dit gebeurd, dat de buren hun netwerk in dat lijstje komt...
                    Dat is 100% normaal, elk draadloos netwerk dat binnen bereik is en waarvan de SSID uitgezonden wordt (zichtbaar gemaakt) zal je kunnen zien ... maar zonder correct paswoord geraak je daar niet op.

Router al eens volledig gereset en terug ingesteld?
                    Kan ook al eens helpen ... best kan je dit combineren met een firmware-upgrade omdat je daarna ook best eens reset en je dan twee vliegen in een klap hebt.
                    Last edited by VerSeg; 15 oktober 2012, 14:50.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Op uw eigen router zal uw provider dat (gelukkig maar) niet kunnen delen ... enkel als je een WiFi geplaatst door de provider hebt.

Dat is 100% normaal, elk draadloos netwerk dat binnen bereik is en waarvan de SSID uitgezonden wordt (zichtbaar gemaakt) zal je kunnen zien ... maar zonder correct paswoord geraak je daar niet op.

Router al eens volledig gereset en terug ingesteld?
                      Kan ook al eens helpen ... best kan je dit combineren met een firmware-upgrade omdat je daarna ook best eens reset en je dan twee vliegen in een klap hebt.
                      Is inderdaad normaal, ik heb dat paswoord van de buren. Maar ik zit eigenlijk te ver ervandaan om echt verbinding te kunnen maken, doch probeert mijn pc dat soms automatisch.

Ik zal vandaag of morgen die firmware upgrade doen en resetten dus.

Alvast bedankt. Ik laat hier wel iets weten!

Comment

Gewoonlijk hebben dergelijke problemen wel met die kanalen te maken. Die moet je (indien mogelijk) wel ver genoeg uit elkaar leggen. Als je vroeger bv. op kanaal 1 zit (en een andere Wifi ook), dan zal het niet veel uitmaken als je nu bv. kanaal 1 en 2 gebruikt. Best is daar toch min 4 kanalen tussen te hebben. De uiterste kanalen (1 & 14) gebruik je beter niet, hoewel 1 meestal als standaard staat ingesteld.
                        In steden kan het soms wel moeilijk zijn om uit de wirwar nog een goed werkend kanaal te destilleren.

Je PC neemt bij het opstarten normaal terug hetzelfde draadloos netwerk dat hij de vorige keer gebruikt heeft. Je kan de volgorde (als er meerdere zijn) trouwens zelf instellen onder "draadloze netwerken beheren".
                        Groeten,

Polleke

Comment

Hoi,

Ik heb deze router ook en nog nooit problemen gehad. Op dit eigenste moment kan ik buiten mijn eigen SSID nog 6 andere SSID zien.

Wat je eventueel kunt doen is in de Wifi gedeelte Transmission Rate op Auto 20/40 MHz zetten. Dan maak je automatisch gebruik van 2 kanalen en dit kan soms ook wel helpen.

En zoals je zelf al gedaan hebt, een kanaal kiezen die vrij is, of het minst gebruikt wordt. 3 van mijn buren zitten op CH1 te werken, en de andere hebben een ander kanaal ingesteld. Zelf ben ik op CH13 moeten gaan.

Je kan alle SSID's, indien ze uitzenden, controleren met het gratis programma inSSIDer. Ik gebruik dit altijd als mensen problemen hebben met hun WiFi om te kijken op welke kanalen de buren zitten. En dit programma kun je ook gebruiken om de signaal sterkte te controleren. Met een laptop kun je dan door je huis wandelen en kijken waar je een goed signaal hebt en waar je problemen kunt verwachten.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

De buren hun verbinding maakt gebruik van kanaal 1, en soms 1 en 5. Ik heb het verandert op kanaal 10, en in de grafiek niets overlapping.

DE draadloze verbinding van de buren staat bijvoorbeeld nu niet bij de SSID's... Maar de moment dat mijn internet wegvalt, dan staat die er wel tussen... Raar raar raar...

Ik heb hem helemaal onderaan geplaatst, maar hij toont nog bij de SSID's, wat normaal is natuurlijk. Kan ik niet hun IP ofzo blokkeren? Of zou dat ook niets helpen?

Alvast bedankt
                            Last edited by Nixonn; 16 oktober 2012, 09:43.

Comment

Hun IP blokkeren zou niet veel doen : dat Wireless signaal is daar gewoon, en als het op hetzelfde kanaal zit (of er niet te ver naast) kan dat inderdaad voor storing zorgen. Die kanalen overlappen elkaar dus effectief.
                              T'is uiteraard wel vreemd dat je het niet kan zien in de "normale" situatie.
                              Hoe sterk is uw signaal ten opzichte van de andere ? Als dat sterk genoeg is, en die andere zwak genoeg dan zou dat eigenlijk ook geen probleem mogen zijn.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X