Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info nieuwe desktop computer.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Info nieuwe desktop computer.

Hier ook nog nooit een probleem gehad met windows. (6 machines met win 7/8 en nooit een probleem dat niet door de user komt)

Comment

Voor een nieuwe PC zou ik inderdaad ook niet gaan voor een schijf/partitie van 32Gb. Ik heb nog een WD Raptor van 36Gb, bedoeling was er ooit van 2 in een raid 0 te zetten (dat wil zeggen dat de data verdeeld wordt over 2 schijven, dus hij zal lezen en schrijven van de twee schijven tegelijk wat dus nog sneller is). En als ik daar wat applicaties op zet geraakt die snel vol. En ik zet alle data op een tweede schijf in raid 1 (dat wil zeggen dat de data dubbel wordt opgeslagen op 2 schijven, bij een defecte harde schijf heb je de data nog steeds beschikbaar op de andere schijf.

Als informaticus steek ik al decennia's zelf mijn desktops samen. En nog nooit heb ik een onstabiel systeem gehad. Jawel één keer, ten tijde van Windows Me, maar dat lag niet aan de PC, maar wel aan de slechtste Windows versie ooit ;-)

Windows vs Apple, ik heb beide. En tot voor kort was mijn Apple MacBook degene die toch vrij vaak te maken had met hangende applicaties. Dit is nu verbeterd ook voorbij na het geheugen te hebben verhoogd van 4 naar 8Gb.

Gezien de huidige prijzen van het RAM geheugen zou ik gaan voor zeker 16 (4x4Gb) Ram.

Afhankelijk wat je bedoelingen zijn met de PC, kan je ook opteren voor 2 SSD's in RAID0 zodat je Windows en applicaties razend snel opstarten.
      Eventueel een RAID1 om een iets hogere veiligheid in te bouwen in je data.

AL moet je toch nog steeds een backup nemen, want een RAID1 is niet opgewassen, tegen per ongeluk wissen of een virus die data vernietigd.
      Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Voila, de bestelling is geplaatst, het is dus geen Dell geworden maar een Q-Force met I7 120Gb SSD 1 Tb Hd en 8 Gb. Ram DEZE Blijkbaar is de service zéér goed,
        en krijgen deze computers een goede beoordeling, iemand ervaring ?

Waarom ik voor Q-Force gekozen heb, ten eerste voor de service (Belgisch, en de assemblagefabriek zit hier op nog geen 25 Km van ons deur, wat de service
        wel heel gemakkelijk maakt)

Eerst dacht ik dat Q-Force één of ander Chinees of Indisch bedrijf was maar neen dus.

En bij Dell kunnen ze mij geen Windows-7 verkopen, de Q-Force is normaal ook een Windows 8, maar dat wil ik voorlopig liever niet.

Ik heb gisteren een soortgelijke één jaar oude voorganger zien draaien, en de snelheid van opstarten en verwerken is toch indrukwekkend
        Last edited by Guest42; 25 december 2012, 06:06.

Comment

Aha, bij Chris gekocht?
          't Is toch ook niet aan uw deur.
          Ik ken Chris al van toen hij begon in Deerlijk.
          Brave en eerlijke gast en kei goede service hoor.
          Heeft hij nog zijn Impreza?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Zoals gezegd .. met een SSD opstarttijd = soft, 20 seconden .. met de POST erbij 42 ...
            Ik zit op 10sec met een vaio laptop i3/250GB Samsung SSD en Windows 8. Dus vanaf het indrukken van aan/uit knop tot bureaublad, dat is echt wel snel en afsluiten gaat nog sneller.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Met Q-Force, geassembleerd door JASA uit Zedelgem, mag je normaal gezien op je twee oren slapen. Een zéér betrouwbaar bedrijf.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Mooi geschenkje van de kerstman Geert.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Aha, bij Chris gekocht?
                  't Is toch ook niet aan uw deur.
                  Ik ken Chris al van toen hij begon in Deerlijk.
                  Brave en eerlijke gast en kei goede service hoor.
                  Heeft hij nog zijn Impreza?

Grtz, RF
                  Nee Luc, niet bij Chris gekocht, maar bij een forumlid, die koopt zijn pc's in bij Jasa uit Zedelgem,
                  als er iets scheelt is de afstand Hooglede-Zedelgem maar 22,5 Km, toch beter dan moeten opsturen en al dat gedoe.
                  Een bijkomend voordeel zou moeten zijn dat als Jacques (Muffin) wat vraagt, dat hier aandacht wordt aan gegeven,
                  dat kan je bij Dell steeds moeilijker, ik had daar gevraagd om een dure 8500 van Windows7 te voorzien, maar blijkbaar kon je niet anders
                  dan deze met W 8 te kopen, en dat moet ik voorlopig niet hebben.

Comment

[QUOTE=demeyereg;3749497
                    dat kan je bij Dell steeds moeilijker, ik had daar gevraagd om een dure 8500 van Windows7 te voorzien, maar blijkbaar kon je niet anders
                    dan deze met W 8 te kopen[/QUOTE]

Dat is de tol die je betaalt bij confectie "merk" computers, "zo is het mijnheer en niet anders" (wat niet wil zeggen dat ze niet goed zijn hé).
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Nee Luc, niet bij Chris gekocht, maar bij een forumlid, die koopt zijn pc's in bij Jasa uit Zedelgem,
                      als er iets scheelt is de afstand Hooglede-Zedelgem maar 22,5 Km, toch beter dan moeten opsturen en al dat gedoe.
                      Een bijkomend voordeel zou moeten zijn dat als Jacques (Muffin) wat vraagt, dat hier aandacht wordt aan gegeven,
                      dan deze met W 8 te kopen, en dat moet ik voorlopig niet hebben.
                      En vandaag is ie besteld, Custom Made, Mét Windows 7 Pro, levering begin januari!
                      Last edited by Muffin; 26 december 2012, 21:28.

Comment

Working...
                      X