Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info nieuwe desktop computer.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Info nieuwe desktop computer.

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Die i7-3770 is een dual channel processor, zoals bijna alle huidige i7's. Dus zolang het in paren is, is het goed. Maar persoonlijk vind ik 4x4 GB (of 2x8) toch ook logischer...
    Dat Ram zal wel geen probleem zijn, als ik 16GB wil, dan kunnen ze dat wel voorzien bij Dell denk ik, maar heeft 16 GB zin in deze samenstelling?
    Hoeveel wordt er ondersteund bij gebruik van Windows 8 ?

Mischien kan ik in het slechtste geval één van mijn Optiplex GX620 computers met windows XP als RIP blijven gebruiken om te printen en te scannen,
    dan is dat voorlopig geen probleem, maar nog een vraag, zou het dan mogelijk zijn die twee computers met elkaar te laten samenwerken ? Liefs
    niet via een netwerk, maar gewoon een vaste verbinding tussen de twee, ik vraag maar wat ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Dat Ram zal wel geen probleem zijn, als ik 16GB wil, dan kunnen ze dat wel voorzien bij Dell denk ik, maar heeft 16 GB zin in deze samenstelling?
      Hoeveel wordt er ondersteund bij gebruik van Windows 8 ?

...
      Bij een 64 bit Windows, gewoon de volle 16GB ... en waarom zou 12GB "zin" hebben en 16GB niet?

Je stelling van het "samenwerken zonder netwerk" snap ik niet helemaal. Heb je hierbij ook internet nodig? of enkel een lokaal samenwerken, zoals stuff delen bvb? Een vaste (wired) config waarbij je één computer uitrust met 2 netwerkkaarten en die als "master" in je mini "netwerk" configureert tov van de andere computer, kan dan weer wel, maar een vorm van "netwerk" heb je IMHO wel nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Die i7-3770 is een dual channel processor, zoals bijna alle huidige i7's. Dus zolang het in paren is, is het goed. Maar persoonlijk vind ik 4x4 GB (of 2x8) toch ook logischer...
        Correct ... men moet altijd de bronnen (blijven) checken ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Bij een 64 bit Windows, gewoon de volle 16GB ... en waarom zou 12GB "zin" hebben en 16GB niet?

Je stelling van het "samenwerken zonder netwerk" snap ik niet helemaal. Heb je hierbij ook internet nodig? of enkel een lokaal samenwerken, zoals stuff delen bvb? Een vaste (wired) config waarbij je één computer uitrust met 2 netwerkkaarten en die als "master" in je mini "netwerk" configureert tov van de andere computer, kan dan weer wel, maar een vorm van "netwerk" heb je IMHO wel nodig.
          Ik bedoel, als ik één van die optiplex GX620 computers met Windows XP alleen gebruik als rip om te printen en te scannen,
          kan ik dan die opdrachten rechtstreeks van uit een Windows 8 computer via die hardware rip, zijnde een Optiplex computer
          sturen ? Maar dan liefst niet via een netwerk, ik weet dat er bij Scitex bij iedere printer zo een computer stond te draaien,
          enkel en alleen met Windows XP en de printer driver, zo zou ik mijn driverprobleem mischien kunnen oplossen, het is niet
          de bedoeling om die grootformaatprinter niet meer te gebruiken.

Comment

Welke printertaal gebruikt die grootformaatprinter ? Het is niet altijd nodig om echt een driver te hebben specifiek voor die bepaalde printer. Als die printer de "taal" spreekt (postscript, PCL5, ...) lukt dat normaal ook.
            Maar je windows moet in elk geval een driver hebben die je bestand (word, photoshop, autocad, ...) omzet naar die printertaal en dat dan doorstuurt. Het simpelste is nog altijd dat via het netwerk te doen...
            Computers zou ik nu altijd in het netwerk steken (of het nu nodig is of niet). Het kost toch niets meer, en als je eens een driverke nodig hebt, dan hoef je niet meer te klooien met een USB-stickske.
            Groeten,

Polleke

Comment

Ik zal mijn computer aankoop nog een paar maanden moeten uitstellen, heb gisteren mijn geld verdaan aan een
              lensje, een 35mm AF-S f1.4 G.

Comment

Ik zal mijn computer aankoop nog een paar maanden moeten uitstellen, heb gisteren mijn geld verdaan aan een
                Is ook een goeie keuze. Office draait er zo goed niet op, maar de rest zal wel lukken .
                Groeten,

Polleke

Comment

Een mooie aanvulling op je 24mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Een mooie aanvulling op je 24mm
                    Inderdaad Vincent, en na een week gebruik ervan, merk ik hoe verassend veelzijdig een vaste 35mm op FF wel is.

Comment

NOg nooit overwogen eens naar Apple te kijken Geert ?
                      Ik heb momenteel al een MacBookPro lopen en moet zeggen dat ik er nu toch van overtuigd ben dat die machines over het algemeen genomen minder problemen geven dan een Window-configuraties. Mijn volgende vaste computer zal toch ook een Apple worden.
                      En het is absoluut niet de bedoeling om hier de fameuze discussei tussen de twee partijen weer op te starten.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Ik heb momenteel al een MacBookPro lopen en moet zeggen dat ik er nu toch van overtuigd ben dat die machines over het algemeen genomen minder problemen geven dan een Window-configuraties. Mijn volgende vaste computer zal toch ook een Apple worden.
                        En het is absoluut niet de bedoeling om hier de fameuze discussei tussen de twee partijen weer op te starten.
                        Wel ik begin ook meer en meer na te denken om een imac aan te schaffen als deze pc aan vervanging toe is

mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Inderdaad reeds overwogen Pol, maar ik doe zoveel rare dingen met mijn pc, en heb zoveel software ............... die op apple niet werken.

Comment

Inderdaad reeds overwogen Pol, maar ik doe zoveel rare dingen met mijn pc, en heb zoveel software ............... die op apple niet werken.
                            Dat is inderdaad zo Geert. Een reden waarvoor ik mijn PC op mijn praktijk nog niet heb vervangen is omdat de firma die de software levert voor mijn beroep deze niet levert voor Mac. Een ander product dat in bij Apple niet vind is een deftig Spaans<->Nederlandse woordenboek aangezien ik nogal veel met Spaans bezig ben. Maar er is ondertussen een oplossing daarvoor gevonden aangezien de pocket-versie van dit woordenboek dan weer bestaat voor de i-Phone. Hiermee trek ik dan meestal mijn plan.
                            Maar de meeste programma's bestaan toch ook voor Mac, maar die moet je dan opnieuw gaan aanschaffen. Persoonlijk draai tevens Parallels op mijn MacBookPro waarop dan Windows 7 staat. Hier kan ik dan met één en ander van Windows programmatuur weg. Een beetje omslachtig aangezien de opstart van Windows dan uiteraard een pak langer duurt dan het Mac OS. Maar eigenlijk zou je, als je naar Mac gaat volledig vaarwel moeten kunnen zeggen aan Windows. Het is vooral opvallend hoe snel een Mac is opgestart en ook is uitgezet ivm een Windows machine en oooh zoveel stabieler draait.
                            Last edited by enero; 11 november 2012, 21:53.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

... beetje omslachtig aangezien de opstart van Windows dan uiteraard een pak langer duurt dan het Mac OS. ...
                              Zoals gezegd .. met een SSD opstarttijd = soft, 20 seconden .. met de POST erbij 42 ...

Comment

Het is vooral opvallend hoe snel een Mac is opgestart en ook is uitgezet ivm een Windows machine en oooh zoveel stabieler draait.
                                Windows 8 lost dat eerste iig op M'n PC met SSD boot in 5 à 6 seconden na de POST. Zelfs op een laptop met HDD gaat het nog redelijk vooruit: http://www.youtube.com/watch?v=CeFGA6Q_2mY

Snap niet hoe mensen er altijd in slagen onstabiele Windows systemen te hebben. Ik heb een desktop (zelf gebouwd en dan ook nog eens zwaar overklokt) op Windows 8 (voorheen 7) en een laptop op 7, en ik heb werkelijk nooit crashes. Bizar.

Comment

Working...
                                X