Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

exe bestand doorsturen, hoe ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

De ontvanger kan de extensie niet wijzigen naar *.exe Mijn vermoeden is dat de ontvanger iemand is die weinig verstand heet van computers. Daarom valt imho een MAC af. Ik ben zelf van mening dat de gemakkelijkste oplossing is om de extensie te wijzigen. Al de andere door ons voorgestelde oplossingen zijn , nog steeds naar mijn mening, moeilijker voor de ontvanger.

6) een boek
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

Comment

je kan ook een Batch commando (.BAT Bestand) bijvoegen dat de .* veranderd
      een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fiets Bekijk bericht
        Probeer dat maar eens uitgelegd te krijgen aan een computerleek:
        Waar moeten beide bestanden bewaard worden om de BAT te doen werken? In dezelfde map? In welke map? Hoe maak ik die map?...

'k Ben nog steeds niet overtuigd dat de extentie wijzigen een goeie oplossing is: ik kreeg gisteren nog een bestand "mijnbestand.zip.zip" van iemand die nochtans al JAREN op een computer werkt. Die eerste zip zag ze NIET staan op haar computer en ze heeft er dus voor de zekerheid maar een .zip achter gezet .

Als ik iets moet uitleggen aan een computerleek, probeer ik me te verplaatsen in de schoenen van iemand die nog NOOIT een computer gezien heeft. Da's niet gemakkelijk want we vinden het allemaal snel "vanzelfsprekend".
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Je gaat er dus van uit dat het een groot bestand is?

Je gaat er dus van uit dat iedereen webruimte heeft bij zijn provider.

Ja ik weet het, we blijven bezig.
          Euch : bij telenet en belgacom heb je normaal gratis 50 MB... En Wetransfer vind ik een behoorlijk goeie optie, toch als de "tegenpartij" een email-adres heeft .
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
            Zouden er echt nog mensen zijn die met versies ouder dan WinXP werken?
            En werkt iedereen met Windows?
            En vooral ... iedereen pakt het in met hetzelfde programma?
            Standaard zip aanmaken op Windows XP? Of Winrar of zoiets gebruiken?
            Het is niet omdat iets standaard in sommige versies van Windows zit, dat iedereen het daarom ook gebruikt.
            En als een user nog niet kan rechts klikken op een bestand om te hernoemen ... hoe gaat hij het dan uitpakken en terugvinden?
            In ideale omstandigheden lukt redelijk veel bij de meeste gebruikers met wat uitleg, maar er zijn er ook velen die niets correct kunnen.
            Last edited by VerSeg; 26 oktober 2012, 15:53.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Euch : bij telenet en belgacom heb je normaal gratis 50 MB.
              Tot onlangs had het kleinste pakket van Telenet geen webruimte, maar dit verandert ook steeds.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fiets Bekijk bericht
                Zowel met een .exe als een .bat krijg ik hier de waarschuwing dat het mogelijks onveilige inhoud bevat ...
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Als beide partijen Skype hebben kan je bestanden, hoe groot en wat ze ook zijn, gewoon doorsturen.
                  En anders vraag je de tegenpartij om Teamviewer te installeren, dan kan je zijn scherm overnemen.

http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx en daar de tegenpartij laten kiezen voor "deelnemen aan afstandsbedieningssessie". Via Teamviewer kan je het bestand ook rechtstreeks naar zijn of haar computer sturen, je kan zelf in een soort verkenner kiezen waar je het naartoe stuurt (je selecteert gewoon een map op afstand).
                  Last edited by nete; 26 oktober 2012, 16:03.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Als beide partijen Skype hebben kan je bestanden, hoe groot en wat ze ook zijn, gewoon doorsturen.
                    En anders vraag je de tegenpartij om Teamviewer te installeren, dan kan je zijn scherm overnemen, het bestand bij jou uploaden naar ergens en vanop afstand het bij de (leek)tegenpartij downloaden vanuit je zetel bij jou thuis.
                    Of uw bestand doorsturen naar VTM en vragen het uit te zenden tijdens Familie ... grote kans dat ze het dan gezien hebben.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Of uw bestand doorsturen naar VTM en vragen het uit te zenden tijdens Familie ... grote kans dat ze het dan gezien hebben.
                      Heb jij slechte ervaringen met Teamviewer ? Ik heb daar al honderden kilometers verplaatsing mee uitgespaard om vrienden, kennissen verder te helpen.
                      Op elke computer waar ik eens bijgeroepen wordt installeer ik dit tegenwoordig.
                      Begrijp niet waarom je dit in het belachelijke trekt, het is DE oplossing bij uitstek voor zo'n zaken.

Veseg, je kan trouwens daar in #67 ook je "familie" verhaal posten: http://forum.belgiumdigital.com/f59/...-436426-3.html
                      Last edited by nete; 26 oktober 2012, 16:18.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

En werkt iedereen met Windows?
                        En vooral ... iedereen pakt het in met hetzelfde programma?
                        Standaard zip aanmaken op Windows XP? Of Winrar of zoiets gebruiken?
                        Het is niet omdat iets standaard in sommige versies van Windows zit, dat iedereen het daarom ook gebruikt.
                        En als een user nog niet kan rechts klikken op een bestand om te hernoemen ... hoe gaat hij het dan uitpakken en terugvinden?
                        In ideale omstandigheden lukt redelijk veel bij de meeste gebruikers met wat uitleg, maar er zijn er ook velen die niets correct kunnen.
                        Begrijp echt niet waar je naartoe wil met je uitleg.
                        Het openingstopic laat weinig twijfel over de gebruikersomgeving.
                        Ik denk dat de bestemmeling slechts 2 keer moet dubbelkilikken: een keer om de zip te openen en een keer om de ingesloten exe uit te voeren. Ik denk dat 90% van de PC's van "computerleken" dan zullen doen wat verwacht wordt.
                        't Is in elk geval het proberen waard.
                        En of de afzender nu winzip,winrar, of een andere methode kiest om de zip te maken... doet NIETS ter zake.
                        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                        Oók wandelen met GPS?

Comment

Hallo, hier ben ik weer - moet werken tijdens de dag

Bedankt voor het meedenken.

De ontvanger ? Wel het is zo dat ik dit naar een groep van een 20-tal mensen moet sturen.
                          De meesten kunnen wel een *.exe bestand hernoemen, maar er zijn ook velen die dat niet kunnen.

DROPBOX, tedoemme, daar had ik gewoon nog niet aan gedacht ! Ik zal dat eens proberen.
                          De bestanden zijn niet zo verschrikkelijk groot, maar ik zou dit wel geregeld willen doen.

Ik kom hier wel terug zagen als 't niet lukt.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

Comment

Waarom de foto's - slideshow niet gewoon op een website zetten
                            En stuur iedereen dan gewoon een link via mail.
                            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                            Flickr____No place to be

Comment

Wel omdat de ontvangers de slideshow dan ook offline kunnen bekijken.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
                              X