Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Windows 8

    Ik weet niet welke reviews jullie lezen maar naar wat ik lees is de winst van W8 tov van W7 enkel marginaal (en dat zie ik toch aan mijn preview relase). De voordelen tov van W7 zijn de moeite van de upgrade niet waard tenzij men zich, op masochistische manier, wil verzuipen in de foeilelijke metro interface waar men als desktop gebruiker geen zak aan heeft behalve een hoop frustratie. .. en van het default instellen van een "windows" account krijg ik al direct de zenuwen, wat moet ik daar in godsnaam mee?

    Comment


    • #32
      Re: Windows 8

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Ik weet niet welke reviews jullie lezen maar naar wat ik lees is de winst van W8 tov van W7 enkel marginaal (en dat zie ik toch aan mijn preview relase). De voordelen tov van W7 zijn de moeite van de upgrade niet waard tenzij men zich, op masochistische manier, wil verzuipen in de foeilelijke metro interface waar men als desktop gebruiker geen zak aan heeft behalve een hoop frustratie. .. en van het default instellen van een "windows" account krijg ik al direct de zenuwen, wat moet ik daar in godsnaam mee?
      Dat gevoel heb ik ook.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #33
        Re: Windows 8

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Ik weet niet welke reviews jullie lezen maar naar wat ik lees is de winst van W8 tov van W7 enkel marginaal (en dat zie ik toch aan mijn preview relase). De voordelen tov van W7 zijn de moeite van de upgrade niet waard tenzij men zich, op masochistische manier, wil verzuipen in de foeilelijke metro interface waar men als desktop gebruiker geen zak aan heeft behalve een hoop frustratie. .. en van het default instellen van een "windows" account krijg ik al direct de zenuwen, wat moet ik daar in godsnaam mee?
        Volledig eens met jou.

        Ik heb de preview ooit gedraaid op virtual pc: na een dag direct van mijn schijf gehaald. Ik vind het absoluut niet intuïtief en waar is de startknop ??? Even gezocht op het internet: wie dat wil hebben moet een programma ervoor installeren en.....je moet ervoor betalen !!!. Bestaat er geen Windows 7 compatibility mode of zo, zodat je de interface van Windows 7 hebt, maar de engine van Windows 8.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #34
          Re: Windows 8

          Ik zit al een paar weken op Windows 8 RTM, draait super. Stuk sneller dan Windows 7 op zich, niet dat je het altijd merkt maar in de achtergrond loopt alles wat vloeiender. Voor de alomtegenwoordige multicore CPU's verloopt de scheduling veel beter. Met een SSD is de boot-tijd hilarisch kort. Ongeveer 4 seconden op mijn systeem (na de POST).

          Task manager is fel verbeterd, eindelijk. File transfers zijn ook veel beter, en kunnen worden gepauzeerd.

          Ik heb een gratis start menu geinstalleerd, weliswaar nog in beta maar loopt perfect. (koop zeker niet die start8, buggy brol) Op een paar uur tijd zou ik de metro interface wel gewend zijn allicht, maar ik ben niet overtuigd dat dit de toekomst is. Kan goed zijn dat ze achteraf nog terug moeten krabbelen...dus gebruik ik in afwachting maar een start menu samen met de verbeteringen die Windows 8 te bieden heeft.

          Comment


          • #35
            Re: Windows 8

            Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
            Volledig eens met jou.

            Ik heb de preview ooit gedraaid op virtual pc: na een dag direct van mijn schijf gehaald. Ik vind het absoluut niet intuïtief en waar is de startknop ??? Even gezocht op het internet: wie dat wil hebben moet een programma ervoor installeren en.....je moet ervoor betalen !!!. Bestaat er geen Windows 7 compatibility mode of zo, zodat je de interface van Windows 7 hebt, maar de engine van Windows 8.
            Druk op de toets met dat Windows-vlaggetje.
            Klik op de "tegel" Desktop.
            En bekijk het maar verder van daaruit
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #36
              Re: Windows 8

              Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
              Ik zit al een paar weken op Windows 8 RTM, draait super. Stuk sneller dan Windows 7 op zich, niet dat je het altijd merkt maar in de achtergrond loopt alles wat vloeiender. Voor de alomtegenwoordige multicore CPU's verloopt de scheduling veel beter. Met een SSD is de boot-tijd hilarisch kort. Ongeveer 4 seconden op mijn systeem (na de POST).

              Task manager is fel verbeterd, eindelijk. File transfers zijn ook veel beter, en kunnen worden gepauzeerd.

              Ik heb een gratis start menu geinstalleerd, weliswaar nog in beta maar loopt perfect. (koop zeker niet die start8, buggy brol) Op een paar uur tijd zou ik de metro interface wel gewend zijn allicht, maar ik ben niet overtuigd dat dit de toekomst is. Kan goed zijn dat ze achteraf nog terug moeten krabbelen...dus gebruik ik in afwachting maar een start menu samen met de verbeteringen die Windows 8 te bieden heeft.

              http://www.greenringer.net/various/start.jpg
              ik denk dat je een nieuwe chronometer nodig hebt ... .. en als het zoveel sneller loopt dan W7 dan zou ik maar eens grondig gaan opruimen op je W7 systeem, ik denk dat je aardig wat rommel aan je staart hebt hangen ...
              .. en je dure uitleg van "alomtegenwoordige multicore CPU's" .. OMG .. je lijkt wel een verkoper van stofzuigers ... die verkopen ook aangezogen lucht

              Comment


              • #37
                Re: Windows 8

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                ik denk dat je een nieuwe chronometer nodig hebt ... .. en als het zoveel sneller loopt dan W7 dan zou ik maar eens grondig gaan opruimen op je W7 systeem, ik denk dat je aardig wat rommel aan je staart hebt hangen ...
                .. en je dure uitleg van "alomtegenwoordige multicore CPU's" .. OMG .. je lijkt wel een verkoper van stofzuigers ... die verkopen ook aangezogen lucht
                Die tegels ed. en de grafische desktop doen alles sneller lijken
                Maar ja, ik kan niet onder de kap kijken en dus is het best mogelijk dat 8 beter gebruik maakt van de bronnen.
                Ik zou die knop meer gebruiken waar dat vlaggetje met Windows opstaat, dat werkt sneller dan de muis. Kan je dus vlug mee schakelen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #38
                  Re: Windows 8

                  Persoonlijk denk ik dat voor persoonlijk gebruik Win8 zeer goed is. (vooral voor de jongeren onder ons)
                  Vooral de integratie van de apps en je hotmail account is ok.
                  Ook is Win8 gefocused op touschscreenbediening. (binnenkort de nieuwe tablets en Win8 phone)

                  Maar voor professioneel vlak ben je beter af met Win7!

                  Grote bedrijven gaan niet vlug de overstap maken van Win7 naar Win8 (de meeste grote bedrijven doen nu de overstap van win xp naar Win7)
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                  Comment


                  • #39
                    Re: Windows 8

                    Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                    Persoonlijk denk ik dat voor persoonlijk gebruik Win8 zeer goed is. (vooral voor de jongeren onder ons)
                    Vooral de integratie van de apps en je hotmail account is ok.
                    Ook is Win8 gefocused op touschscreenbediening. (binnenkort de nieuwe tablets en Win8 phone)

                    Maar voor professioneel vlak ben je beter af met Win7!

                    Grote bedrijven gaan niet vlug de overstap maken van Win7 naar Win8 (de meeste grote bedrijven doen nu de overstap van win xp naar Win7)
                    Ik heb al last met USB3.0 in Windows 8.
                    Een zeker component is niet aanwezig?? Geen idee wat dat is.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: Windows 8

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      De voordelen tov van W7 zijn de moeite van de upgrade niet waard tenzij men zich, op masochistische manier, wil verzuipen in de foeilelijke metro interface waar men als desktop gebruiker geen zak aan heeft behalve een hoop frustratie
                      Alvast akkoord met dit.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #41
                        Re: Windows 8

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Ik heb al last met USB3.0 in Windows 8.
                        Een zeker component is niet aanwezig?? Geen idee wat dat is.
                        Heb je wel een USB 3.0 poort op je MB?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Windows 8

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                          Heb je wel een USB 3.0 poort op je MB?
                          Twee zelfs
                          Is wel een adapter. Draait goed onder 7.
                          Zal wel aan de drivers liggen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #43
                            Re: Windows 8

                            Jumpers op het MB gechecked naar de nodige settings volgens de bijhorende manual? (ik heb ooit hard getsjoold van misplaatste jumperkes op het MB)

                            Comment


                            • #44
                              Re: Windows 8

                              Getsjoold, hier wordt het "West-Vlams" van Theo hetest.
                              BTW, ondertussen W7 64-BIT geïnstalleerd en niet zonder moeite.
                              Eerst kreeg ik weer dat foutbericht en kon dus niet verder.
                              Dan maar voor alle zekerheid een nieuwe W7 gedownload en gebrand en bij de eerste keer starte Windows (32-BIT) die geïnstalleerd was, op.
                              Pertank (Theo) stond mijn BIOS om op te starten van de DVD.
                              Na de derde keer lukte het mij dan uiteindelijk toch.
                              Morgen of overmorgen zou ik normaal gezien mijn W8 moeten ontvangen.
                              We wachten in spanning af.


                              Grtz, RF
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Windows 8

                                Ik denk toch dat ik (en velen met mij vermoed ik) zullen wachten tot Microsoft het onrealistische van zijn huidige zienswijze inziet en een versie Win8 DL (desktop laptop) en een versie Win8 TS (touch screen uitbrengt). Want de huidige werkt allesbehalve logisch op een niet-touch screen, tenzij je ineens al begint te wroeten in het systeem om die afschuwelijk lelijke Metro interface te liquideren. Uiteraard is dit een persoonlijke mening.
                                Last edited by nete; 25 oktober 2012, 09:01.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X