Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Druk op de windowsknop...
    Inderdaad, of een muisknop configureren dat ie wisselt tussen Metro en Desktop.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Inderdaad, of een muisknop configureren dat ie wisselt tussen Metro en Desktop.
      Is even klikken op de Bureaublad-koppeling dan niet net even snel?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Druk op de windowsknop...
        Als ik op een desktop aan het werk ben zonder touchscreen met alleen traditionele applicaties, wil ik de Modern UI niet gebruiken. Die is daar niet voor ontworpen. Geen gezicht trouwens op een 24 inch scherm.

Ook wil ik de hot corners uit kunnen schakelen, zodat niet om de haverklap de Charms Bar, het Startschermpje etc onbedoeld verschijnen.

Kortom keuzevrijheid....

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Is even klikken op de Bureaublad-koppeling dan niet net even snel?
          Neen, want dan moet ge uw muis nog verschuiven.
          Trouwens, als ik dan op de Desktop pagina aan het werken ben, moet ik ook maar even klikken om snel weer in Metro te belanden.

Die hot corners storen mij niet zo veel.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
            Als ik op een desktop aan het werk ben zonder touchscreen met alleen traditionele applicaties, wil ik de Modern UI niet gebruiken. Die is daar niet voor ontworpen. Geen gezicht trouwens op een 24 inch scherm.

Ook wil ik de hot corners uit kunnen schakelen, zodat niet om de haverklap de Charms Bar, het Startschermpje etc onbedoeld verschijnen.

Kortom keuzevrijheid....

Jan
            Hier gebruiken we zelfs die metro-interface op 27" en dual 24", ik snap het probleem niet echt... Die hot-corners laten mij alzeker sneller werken (in het begin leek het me ook wat onhandig, maar nu ik het beter ken merk ik dat het stukken beter is dan vroeger).
            Als je zelf uw OS wil kunnen aanpassen kan je misschien eens kijken naar Linux, er is zelfs een versie dat je elk deel van je OS zelf laat installeren zodat je niets overbodig hebt. Weet wel dat Linux een stuk minder goed samenwerkt met de nieuwste hardware. (wat windows8 wel doet) Zeker met een SSD is Linux gevaarlijk speelgoed (nieuwste versie van Ubuntu zou wel moeten werken met SSD).

Comment

Ik lees dat er geruchten de ronde doen dat de opvolger van Win8 terug een "normale" dektopmodus gaat hebben, waarin je zou kunnen opstarten als je dat wenst. Over het terugbrengen van de startknop is men er nog niet uit.

Zal wel te maken hebben met het feit dat waarschijnlijk vrijwel geen kat upgrade van win7 naar win8 op gewone desktops of laptops.
              Indien dat zo zou zijn is het misschien een les voor Microsoft dat je niet alles ongestraft door iedereen zijn strot kan duwen. (ik bedoel dan de zo goed als nutteloze en irritante tegelfabriek op non-touch schermen).

Hopelijk werkt het dan zo goed als Win 8 nu.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Inderdaad en volgens "De Tijd"

"17.00 uur: Microsoft blijkt voor de meeste van zijn gebruikers toch een tikkeltje te ver zijn gesprongen met de nieuwe interface van Windows 8, met de typische tegels bekend van Windows Phone en zonder de iconische 'Start Button'. Die zorgde voor grote verwarring bij gebruikers, en vormde een aanzienlijke hindernis voor het gebruiksgemak. Die boodschap lijken ze begrepen te hebben in Microsofts hoofdzetel te Redmond, Virginia. Volgens de jongste berichten zou de Start Button zijn comeback maken in de update, Windows 8.1:"
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ach,

Even Classic Start menu downloaden (gratis) en je hebt zo je "oude" desktop weer terug - en je kan ook de "blokkendoos" gewoon overslaan bij het opstarten.
                  Je kan zelfs kiezen welke windowsdesktop je wil hebben (XP, Vista, Win7)
                  Handige tool ... en makkelijke interface ...

Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Zal wel te maken hebben met het feit dat waarschijnlijk vrijwel geen kat upgrade van win7 naar win8 op gewone desktops of laptops.
                    Indien dat zo zou zijn is het misschien een les voor Microsoft dat je niet alles ongestraft door iedereen zijn strot kan duwen. (ik bedoel dan de zo goed als nutteloze en irritante tegelfabriek op non-touch schermen).
                    Dat "vrijwel geen kat" is dan misschien wel letterlijk te nemen.
                    Ik zie mijn kat nog geen Windows installeren, gebruiken daarentegen is weer iets anders want die van mij lukt er meestal in toetsencombinaties te gebruiken om alles te veranderen.
                    Buiten de katten zie ik anders wel heel veel mensen Windows 8 gebruiken en de meesten zijn de layout van die startpagina ondertussen al goed gewoon.
                    En ik denk ook niet dat Microsoft dat iemand door zijn strot duwt, ze hebben maanden vooraf informatie gegeven hoe de nieuwe versie eruit zou zien en iedereen die het kocht heeft er dus vrijwillig voor gekozen om er mee te willen werken.
                    Dat sommige mensen een persoonlijke keuze hebben voor de "oude" layout kan ik best aanvaarden maar er zijn er ook veel die de nieuwe helemaal niet zo slecht vinden.
                    Wie vaak met een Windows 8 tablet werkt zal die blokkendoos wel snel gewoon zijn en goed vinden, als je dan op uw desktop dezelfde layout terug kan vinden is dat eerder handig om overal hetzelfde te hebben.
                    De eerste dagen vond ik het ook wat zoeken naar allerlei zaken, maar na het doornemen van wat instructies (tips) ging alles snel heel vlot.
                    Probleem is dat heel veel mensen eerder liever lui dan moe zijn als het om lezen van instructies gaat en als er dan wat veranderingen zijn, dan zitten ze vast.
                    Dat Microsoft een keuze zou inbouwen om de mensen te laten kiezen welke layout ze willen, dat is dan wel een goede oplossing ... de nieuwe layout terug volledig afschaffen is er weer wat over.
                    Nog even wachten op hun definitieve beslissing dus.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik zeg niet dat die layout slecht is hé (ik vind hem persoonlijk nogal bombastisch).
                      Maar het enige dat ik tot nu toe doe in het tegelscherm op mijn laptop (non-touch sreen) is klikken op "desktop".
                      En daar heb ik dan snelkoppelingen aangemaakt om de zaak uit te zetten of te herstarten, om niet een handeling of vier te moeten doen om de PC uit te zetten.

Ik blijf er bij dat (voor mij althans) die tegels op de laptop geen enkele meerwaarde bieden.
                      Ik ga me niet uitspreken over dit OS op touch screen apparaten.

En Win8 is voor mij met lengtes de beste Windows ooit, had men 2 versies gemaakt (wat men nu blijkbaar zinnens is).
                      Ik verschiet eigenlijkook niet van deze ontwikkeling: ik heb Microsoft vrijwel nooit reclame op radio of TV weten maken, de laatste weken toch wel regelmatig.

Ik heb eventjes dat "Classic start menu" geïnstalleerd, lijkt me best OK, wel beetje trager opstarten.

Comment

en zie hier, Microsoft komt zelf met een oplossing wat startknop en bureaublad betreft:

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Dubbel, sorry.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            En Win8 is voor mij met lengtes de beste Windows ooit, had men 2 versies gemaakt (wat men nu blijkbaar zinnens is).
                            Een optie is beter dan twee versies ... wie zowel veel op een WIndows 8 tablet als desktop werkt moet anders wel helemaal gek worden als het er telkens anders uit ziet.
                            Maar ik veronderstel dat Microsoft ook eerder zal opteren voor een optie die de gebruiker zelf kan kiezen want anders moeten ze telkens verschillende versies maken en is heel hun opzet van maar één versie voor alles weer om zeep.

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            en zie hier, Microsoft komt zelf met een oplossing wat startknop en bureaublad betreft:
                            Daar hadden we het in de laatste berichten hier net over.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Een optie is beter dan twee versies ... wie zowel veel op een WIndows 8 tablet als desktop werkt moet anders wel helemaal gek worden als het er telkens anders uit ziet.
                              Maar ik veronderstel dat Microsoft ook eerder zal opteren voor een optie die de gebruiker zelf kan kiezen want anders moeten ze telkens verschillende versies maken en is heel hun opzet van maar één versie voor alles weer om zeep.
                              Volledig akkoord, ik heb me met die term "2 versies" ietwat verkeerd uitgedrukt. .

Toch wel een kleine paleisrevolutie bij Microsoft als deze geruchten bevestigd worden: een paar dagen geleden las ik nog dat de hele "desktop omgeving" vermoedelijk ging sneuvelen in Win9. Als ze de keuze gaan geven in bv. een servicepack van Win8, dan kan ik me moeilijk voorstellen dat ze iets later terug een bocht van 180° zouden nemen.

Comment

Hier (klik) weten ze er al meer over precies.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X