Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
    Pfft.... ik heb die hele discussie proberen te volgen maar ze springen hier van de hak op de tak.
    Kun je een update van win7 naar win8 probleemloos uitvoeren? Met andere woorden.....Moet je rekening houden met het RAM geheugen?
    Kan win8 hetzelfde aan als win7,...want dat heb ik niet echt gesnapt in het begin van dit draadje.
    Ik heb hier een win7 64 bit Home premium draaien met 16GB Ram. Is een update naar win8 aangeraden?
    Jo, één reden voor mij was de prijs van de upgrade toen Win8 pas te koop was.
    Je krijgt natuurlijk ook een ander OS met die Metro, die tegels enz.
    Win8 start relatief zeer snel op en dit is een besproken voordeel.

Of er achter de schermen veel is veranderd betwijfel ik

Win7 staat op mijn reserve pc met een i5 3770k cpu en 8 gb ram
    en start ook zeer snel op.

Als je tevreden bent met Win7 zou ik het voorlopig zo laten.
    16Gb ram is dik in orde.
    Een upgrade zou géén problemen mogen geven.

Ik draai Win8 maar ik vertrek steeds van de desktop en die is identiek als in Win7.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik heb ondertussen die upgrade assistent eens gedraaid en die geeft mij een aantal problemen op, oa met Microsoft Security Essentials, DVD-player , Windows Media Center, printer etc ...
      Ik denk dat ik het zo ga laten,.....ik ben tevreden zoals hij nu draait en met een upgrade ga ik me misschien ellende op de nek halen.
      Groetjes
      ----JO

Comment

Ik heb ondertussen die upgrade assistent eens gedraaid en die geeft mij een aantal problemen op, oa met Microsoft Security Essentials, DVD-player , Windows Media Center, printer etc ...
        Ik denk dat ik het zo ga laten,.....ik ben tevreden zoals hij nu draait en met een upgrade ga ik me misschien ellende op de nek halen.
        Microsoft security Essentials zit nu standaard in windows 8 (dus zowel antispyware als antivirus), dus die hoef je al niet te downloaden. Persoonlijk gebruik ik VLC player voor alle video bestanden en Winamp voor audio. Mijn oude hp printer (een 5550) werkt perfect onder windows 8 (maar je kan inderaad ook pech hebben). Windows media center is dacht ik nu een betalende upgrade geworden.

Maar als je geen problemen hebt met je windows 7, zou ik het ook zo laten. Die upgrade was tot een tijdje geleden heel goedkoop (30 € bij een download, 60€ als DVD), maar die actie is dacht ik voorbij.
        Op mijn nieuwe desktop heb ik wel windows 8, en eigenlijk vallen die veranderingen heel goed mee. Maar dat tegeltjes startscherm gebruik ik quasi nooit... Windows 8 gaat zuiniger om met geheugen en services, maar of dat een reden is om een perfect werkende PC up te daten... Op mijn laptop staat ok nog altijd windows 7, en dat zal niet snel veranderen.
        Groeten,

Polleke

Comment

Met een upgrade moet je Security Essentials gewoon verwijderen mits standaard aanwezig in Windows 8 (onder andere naam).
          Voor de printer volstaat meestal de laatste versie van de driver, zie eens op de site van de fabrikant ... al zegt de Upgrade assistant ook wat er moet gebeuren.
          Media center is inderdaad een afzonderlijke module geworden.
          Elke pc waarop ik de upgrade uitvoerde is in het algemeen een pak sneller geworden.
          De rest is eigen voorkeur, programma's zien er nog steeds hetzelfde uit maar de meesten zijn iets sneller in opstart.
          Upgraden is natuurlijk nooit een must.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Mochten er nog mensen plots hun Cd-Rom niet meer terugvinden in Verkenner of in Apparaatbeheer, dan is hier de oplossing.
            Open de opdracht Prompt als administrator en typ het volgende in:

reg.exe add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atapi\Cont roller0" /f /v EnumDevice1 /t REG_DWORD /d 0x00000001

Klik op Enter en herstart de pc.

Grtz, RF

PS:\Controller0" moet aaneensluiten, hoe het komt weet ik niet maar als ik het bericht hier plak is er telkens een spatie en staat er verkeerdelijk \Cont oller0" te lezen. Met een spatie zal deze sleutel niet werken.
            Last edited by Red Falcon; 25 maart 2013, 08:10.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Mochten er nog mensen plots hun Cd-Rom niet meer terugvinden in Verkenner of in Apparaatbeheer, dan is hier de oplossing.
              Open de opdracht Prompt als administrator en typ het volgende in:

reg.exe add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atapi\Cont roller0" /f /v EnumDevice1 /t REG_DWORD /d 0x00000001

Klik op Enter en herstart de pc.

Grtz, RF

PS:\Controller0" moet aaneensluiten, hoe het komt weet ik niet maar als ik het bericht hier plak is er telkens een spatie en staat er verkeerdelijk \Cont oller0" te lezen. Met een spatie zal deze sleutel niet werken.

Code:
              reg.exe add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atapi\Controller0" /f /v EnumDevice1 /t REG_DWORD /d 0x00000001
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Voor wie plots zijn USB sticks niet meer herkend ziet en het lijkt of ze defect zijn ... gooi er Samsung Kies eens af en probeer opnieuw.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Voor wie plots zijn USB sticks niet meer herkend ziet en het lijkt of ze defect zijn ... gooi er Samsung Kies eens af en probeer opnieuw.
                  Die Kies is echte nest.
                  Vandaag voor de 1ste keer aan de gang gekregen onder Windows8.
                  Verbinden duurt nog altijd een eeuwigheid.
                  Ik zoek een alternatief.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Die Kies is echte nest.
                    Vandaag voor de 1ste keer aan de gang gekregen onder Windows8.
                    Verbinden duurt nog altijd een eeuwigheid.
                    Ik zoek een alternatief.
                    En dan de "universele" USB kabels.

De kabel van de ene GSM (zelfde merk) werkt dan niet op de andere ... alle twee zelfde type USB kabel, zelfde connectoren, uiterlijk geen verschil te zien maar toch blijbaar anders.
                    Laden lukt er dus wel mee maar data is miserie, gebruik je niet de kabel dat bij het toestel zelf zit, dan werkt data ofwel helemaal niet ofwel duurt het uren om te connecteren.
                    Kunnen ze nu niet overal universele kabels bij steken?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Voor diegenen die op een Windows 8 tablet de cijfers missen op het Schermtoetsenbord, zet PC-instellingen > Algemeen > Laatste optie onder Schermtoetsenbord : "standaardtoetsenbordindeling beschikbaar maken" op Aan. Wissel van toetsenbord door op het Schermtoetsenbord op het toetsenbord te drukken.

Jan

Comment

Aardig achtergrond verhaal: Designing the Windows 8 touch keyboard

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                          Voor diegenen die op een Windows 8 tablet de cijfers missen op het Schermtoetsenbord, zet PC-instellingen > Algemeen > Laatste optie onder Schermtoetsenbord : "standaardtoetsenbordindeling beschikbaar maken" op Aan. Wissel van toetsenbord door op het Schermtoetsenbord op het toetsenbord te drukken.

Jan
                          In al de apps komt bij het aanklikken van een tekstvak automatisch het toetsenbord tevoorschijn en verdwijnt als men ergens naast een tekstvlak het scherm aanraakt.
                          Maar hoe kan men via de desktop versies van programma's zoals IE en Chrome of wat dan ook ervoor zorgen dat dit ook automatisch gebeurt?
                          Tot nu toe lukt het me enkel in Office 365, bij al de rest moet men verplicht op het toetsenbord icoon klikken om het tevoorschijn te laten komen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            In al de apps komt bij het aanklikken van een tekstvak automatisch het toetsenbord tevoorschijn en verdwijnt als men ergens naast een tekstvlak het scherm aanraakt.
                            Maar hoe kan men via de desktop versies van programma's zoals IE en Chrome of wat dan ook ervoor zorgen dat dit ook automatisch gebeurt?
                            Tot nu toe lukt het me enkel in Office 365, bij al de rest moet men verplicht op het toetsenbord icoon klikken om het tevoorschijn te laten komen.
                            Zit niet standaard in Windows 8 ):

Er heeft wel een heldere geest een workaround in elkaar geknutseld die bij mij goed werkt.

Zoek naar "pcreview" op de volgende site:http://social.technet.microsoft.com/...2-96ee80bf892f

Ik kreeg het alleen aan de gang door de .exe te gebruiken die twee replies lager wordt gerefereerd.

Dan hoef je "autohotkey" ook niet te installeren. Wel Attachment 2928 downloaden voor de icons.

Jan

Comment

Wat is jullie favorite start menu vervanger?

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                                Wat is jullie favorite start menu vervanger?

Jan
                                Druk op de windowsknop...

Comment

Working...
                                X