Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
    dit komt door een niet ondersteunen van een pop mail server. Live mail werkt gewoon in een win7 omgeving van uw bureaublad. Dus als je ergens via een email contact ergens op het net klikt gebeurd dit wat je voorhebt, oplossing is trachten de link te kopiëren of overschrijven naar uw win. live mail.
    euh... da's allemaal een beetje Chinees voor mij hoor, ik heb al getracht om via google en youtube oplossingen te vinden maar tevergeefs...

ne mens zou er nog grijze haren door krijgen, telkens wanneer een OS veranderd zit je met miserie en in de sh!t; dan werkt dit niet meer, dan werkt dat niet langer. Pffff...
    Zal wel allemaal met commerce te maken hebben zeker i.p.v. ervoor te zorgen dat hun cliënteel vlot en soepel alles geïnstalleerd krijgt?
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      euh... da's allemaal een beetje Chinees voor mij hoor, ik heb al getracht om via google en youtube oplossingen te vinden maar tevergeefs...

ne mens zou er nog grijze haren door krijgen, telkens wanneer een OS veranderd zit je met miserie en in de sh!t; dan werkt dit niet meer, dan werkt dat niet langer. Pffff...
      Zal wel allemaal met commerce te maken hebben zeker i.p.v. ervoor te zorgen dat hun cliënteel vlot en soepel alles geïnstalleerd krijgt?
      Waarom gebruik je niet Outlook 2013? Live mail is ook specifiek voor Windows 7 en dit heeft dezelfde functie als de Mail-app.

Comment

Het lijkt allemaal zo simpel en kinderspel maar ik krijg Windows Live Mail niet aan praat in Windows 8.
        Ik heb een Microsoft account aangemaakt, dan toch maar, maar wanneer ik via de app pagina op de e-mail app klik krijg ik volgend scherm.
        Alvast bedankt!
        Ben je wel zeker dat uw Windows account gelukt is?
        Ik heb er ook een aangemaakt: voornaam dot achternaam@hotmail.be en het werkt heel goed.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Waarom gebruik je niet Outlook 2013? Live mail is ook specifiek voor Windows 7 en dit heeft dezelfde functie als de Mail-app.
          Klopt, maar niet met een alias, toen outlook 2013 ten tonele kwam kon je Live mail naar outlook verzetten, maar zonder je bv @skynet.be wat in mijn geval al tientallen jaren mijn mail adres is.
          Als tussen oplossing kon je toen een outlook alias aanmaken met behoud van het Live mail adres.Maar dan werkt die app niet. Maar ik kan outlook wel gebruiken, alle mails komen van het skynet account in mijn outlook. En verzenden via de outlook alias.
          En ik gebruik ook geen microsoft aanmelding bij het aanmeldingsaccount van de pc/lap, kan het daar aan liggen?
          Of het moet nu anders gaan, want echt volgen doe ik dat ook niet echt.
          Last edited by guido.g; 9 maart 2013, 13:29.
          https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Wel, ik had reeds eerder vermeld dat ik liefst met Live Mail wil werken omdat daaronder mijn prioritair e-mailadres (@skynet.be) in Windows 7 wel werkt,
            mocht ik nu met Outlook 2013 gaan werken dan moet ik een nieuw e-mail account aanmaken en kan ik geen gebruik maken van mijn @skynet.be account.
            Het is toch te gek dat allemaal te veranderen omdat ik nu een notebook heb waarop Windows 8 draait?
            Mijn persoonlijke mening is dat Microsoft ervoor moet zorgen dat klanten hun e-mailadres kunnen gebruiken, welke alias dat ook mag hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Ben je wel zeker dat uw Windows account gelukt is?
            Ik heb er ook een aangemaakt: voornaam dot achternaam@hotmail.be en het werkt heel goed.

Kijk eens enkele postings eerder (#403) van mij waar ik een afbeelding heb toegevoegd.

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
            Klopt, maar niet met een alias, toen outlook 2013 ten tonele kwam kon je Live mail naar outlook verzetten, maar zonder je bv @skynet.be wat in mijn geval al tientallen jaren mijn mail adres is.
            Als tussen oplossing kon je toen een outlook alias aanmaken met behoud van het Live mail adres.Maar dan werkt die app niet. Maar ik kan outlook wel gebruiken, alle mails komen van het skynet account in mijn outlook. En verzenden via de outlook alias.
            En ik gebruik ook geen microsoft aanmelding bij het aanmeldingsaccount van de pc/lap, kan het daar aan liggen?
            Of het moet nu anders gaan, want echt volgen doe ik dat ook niet echt.
            Inderdaad, zie mijn antwoord op de quote van playerofwar.

En bij jou lukt het wel? Jij ontvangt dus uw @skynet.be e-mails in de Windows 8 e-mail app? hmmmm...
            en dat wil hier dus van geen kanten lukken, ik krijg zelfs wanneer ik de e-mail app open enkel een blanco scherm te zien.
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Om geen nieuw topic te moeten starten:

Is het mogelijk om Windows 8 op te starten zodat hij automatisch in de "desktop" terecht komt en dus NIET in de "tegels" ?

EDIT: Ik kan het ook snel via WINDOWS-D

Bestaat er ook een shortcut combinatie om terug naar de Metro interface te keren ?
              Last edited by Alfa Centauri; 9 maart 2013, 15:08.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

Is het mogelijk om Windows 8 op te starten zodat hij automatisch in de "desktop" terecht komt en dus NIET in de "tegels" ?

Bestaat er ook een shortcut combinatie om terug naar de Metro interface te keren ?
                Misschien eens bekijken : http://winaero.com/download.php?view.33
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

Gewoon op de windows-key klikken, en je schakelt automatisch tussen Desktop en je Modern UI.

En switchen tussen je programma's kun je het beste doen via de <windows-key> + Tab toets. (Alt-TAB werkt ook nog, maar win-tab vind ik zelf een beetje beter.)
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Wel, ik had reeds eerder vermeld dat ik liefst met Live Mail wil werken omdat daaronder mijn prioritair e-mailadres (@skynet.be) in Windows 7 wel werkt,
                    mocht ik nu met Outlook 2013 gaan werken dan moet ik een nieuw e-mail account aanmaken en kan ik geen gebruik maken van mijn @skynet.be account.
                    Het is toch te gek dat allemaal te veranderen omdat ik nu een notebook heb waarop Windows 8 draait?
                    Mijn persoonlijke mening is dat Microsoft ervoor moet zorgen dat klanten hun e-mailadres kunnen gebruiken, welke alias dat ook mag hebben.

Kijk eens enkele postings eerder (#403) van mij waar ik een afbeelding heb toegevoegd.

Inderdaad, zie mijn antwoord op de quote van playerofwar.

En bij jou lukt het wel? Jij ontvangt dus uw @skynet.be e-mails in de Windows 8 e-mail app? hmmmm...
                    en dat wil hier dus van geen kanten lukken, ik krijg zelfs wanneer ik de e-mail app open enkel een blanco scherm te zien.
                    Waarom gebruik je niet gewoon je Windows Live Mail? Ik doe dat ook op mijn Windows 8.

Die is wel niet standaard geïnstalleerd, maar je kan die op de Microsoft website wel downloaden. Het is wel Windows Essentials dat je moet downloaden. Daar zitten al de bruikbare Live programma's in.

Werkt perfect onder Win8. De mail app van Win8 gebruik ik trouwens enkel voor mijn outlook.com berichten. Ik vind dat de mogelijkheden in de app wat te simpel zijn voor mijn andere mail accounts.

Ik gebruik in Mail Live trouwens bijna al mijn externe mail accounts. rudymas.be, telenet.be, en enkele meer exotische.
                    Mvg,
                    Rudy Mas

Comment

mocht ik nu met Outlook 2013 gaan werken dan moet ik een nieuw e-mail account aanmaken en kan ik geen gebruik maken van mijn @skynet.be account
                      Ik snap helemaal niet waarom je een ander e-mailadres zou moeten gebruiken.
                      Je kan in die app toch gerust je Skynet-adres gaan toevoegen?
                      Als het werkt natuurlijk.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                        Waarom gebruik je niet gewoon je Windows Live Mail? Ik doe dat ook op mijn Windows 8.

Die is wel niet standaard geïnstalleerd, maar je kan die op de Microsoft website wel downloaden. Het is wel Windows Essentials dat je moet downloaden. Daar zitten al de bruikbare Live programma's in.

Werkt perfect onder Win8. De mail app van Win8 gebruik ik trouwens enkel voor mijn outlook.com berichten. Ik vind dat de mogelijkheden in de app wat te simpel zijn voor mijn andere mail accounts.

Ik gebruik in Mail Live trouwens bijna al mijn externe mail accounts. rudymas.be, telenet.be, en enkele meer exotische.
                        Awel, dat was dus de reden waarom ik vragen heb gesteld in dit topic; Windows Live Mail is gedownload maar het werkt niet op mijn notebook (Win 8)
                        omdat je geen POP account kan instellen. Ik heb al vele malen geprobeerd maar Live Mail blijft telkens dezelfde foutcode geven wanneer ik e-mails win verzenden of ontvangen.

Misschien kan jij mij verder helpen door te vermelden waar wat moet worden ingevuld?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ik snap helemaal niet waarom je een ander e-mailadres zou moeten gebruiken.
                        Je kan in die app toch gerust je Skynet-adres gaan toevoegen?
                        Als het werkt natuurlijk.
                        Nee, dat is nou net hetgeen niet lukt en ook niet werkt.

Comment

Awel, dat was dus de reden waarom ik vragen heb gesteld in dit topic; Windows Live Mail is gedownload maar het werkt niet op mijn notebook (Win 8)
                          omdat je geen POP account kan instellen. Ik heb al vele malen geprobeerd maar Live Mail blijft telkens dezelfde foutcode geven wanneer ik e-mails win verzenden of ontvangen.

Misschien kan jij mij verder helpen door te vermelden waar wat moet worden ingevuld?
                          Sorry, dat moet ik over het hoofd hebben gezien.

Bovenaan Windows Live Mail ga je naar 'Accounts', dan klik je op 'Email'.

Je vult je E-mail adres in, en je paswoord, en de naam.

En dan vink je 'Manually configure server settings' aan. (Normaal de onderste box.)

Dan 'Next'.

En nu kun je de server instellingen doen. Standaard staat die op POP.

De settings van skynet ken ik niet, maar die zul je wel hebben zeker.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
                          Mvg,
                          Rudy Mas

Comment

Sorry, dat moet ik over het hoofd hebben gezien.
                            Geen probleem, DAT gebeurd hier wel vaker...

Bovenaan Windows Live Mail ga je naar 'Accounts', dan klik je op 'Email'.

Je vult je E-mail adres in, en je paswoord, en de naam.

En dan vink je 'Manually configure server settings' aan. (Normaal de onderste box.)

Dan 'Next'.

En nu kun je de server instellingen doen. Standaard staat die op POP.

De settings van skynet ken ik niet, maar die zul je wel hebben zeker.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
                            Bedankt voor jou tekst en uitleg, ga het dadelijk eens proberen en zien wat het geeft.

Ik hou jullie op de hoogte.

Comment

Server Skynet gegevens :

Inkomende mail = pop.skynet.be
                              uitgaande mail (smtp.server ) = relay.skynet.be
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Server Skynet gegevens :

Inkomende mail = pop.skynet.be
                                uitgaande mail (smtp.server ) = relay.skynet.be
                                Alles is correct ingevuld en aangevinkt en toch weigert Live Mail e-mails binnen te halen op mijn Windows 8 notebook,
                                op mijn Windows 7 desktop pc kan ik zonder problemen e-mails verzenden/ontvangen...

en ondertussen heb ik weer 2 grijze haren meer...

Comment

Working...
                                X