Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Toch wel effe wennen hoor, heb net een laptop aangekocht waarop Windhoos 8 staat, ben al een uur naar het configuratiescherm aan het zoeken nadat ik hem op Windows 7 modus
    heb omgeschakeld (damn, wat mis ik die erg handige Win 7 startknop hard)!
    Tik "startknop in windows 8" in google en je kan een klein programmaatje downloaden zodat je de startknop terug hebt...:-)
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Da's inderdaad redelijk krap

Onze laptop heeft 1280x800 en valt dus toch net binnen de "1024x768 or greater" die Windows 8 vraagt. De upgradeassistent protesteerde hier nochtans over...
      Tja, die netbooks zijn van die heel kleine laptops. Misschien zijn er wel met een hogere resolutie, maar deze is dan ook maar eentje van 300 EUR destijds.

Ik geloof dat je 1366x768 moet hebben om de hele functionaliteit van Windows 8 Modern UI te kunnen gebruiken. Maar vanaf 1024x768 kun je dus wel al de apps gebruiken. Gelukkig kon ik voor mijn probleem een oplossing vinden op het Internet.

Ik gebruik deze trouwens enkel op verplaatsing. Met een eID lezer kan ik dan eventueel de identiteitskaart van het model inlezen. Wat sneller gaat dan alles moeten te vragen en neer te schrijven.

En met een USB-HD er aan, kan ik ook nog eens snel mijn fofo's op de netbook en HD zetten. Beter een kopie te veel dan te weinig.

Deze laptop waar ik nu op bezig ben zal wel bij Vista blijven. Mijn GPS logger werkt nog altijd niet met Win8.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Toch wel effe wennen hoor, heb net een laptop aangekocht waarop Windhoos 8 staat, ben al een uur naar het configuratiescherm aan het zoeken nadat ik hem op Windows 7 modus
        heb omgeschakeld (damn, wat mis ik die erg handige Win 7 startknop hard)!
        <windows-key>-X en <windows-key>-C zijn heel handig om dingen te vinden.
        Mvg,
        Rudy Mas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Tik "startknop in windows 8" in google en je kan een klein programmaatje downloaden zodat je de startknop terug hebt...:-)
          Oké, bedankt voor de zeer handige tip!

enne... welk e-mail programma gebruiken jullie? Ik zie hier wel een e-mail icoon staan maar daarvoor heb ik een Microsoft account nodig? Wat ik dus niet heb...
          (en om nou eentje aan te maken? ik heb reeds een skynet.be, Hotmail én Yahoo e-mail account.)

En verder moet ik nog effe uitvogelen hoe ik in 's hemelsnaam Lightroom 3 op mijn nieuwe laptop kan installeren, is het mogelijk om LR op je desktop én laptop te hebben?
          Last edited by kirsten_dl; 30 januari 2013, 22:42. Reden: n.v.t.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

enne... welk e-mail programma gebruiken jullie? Ik zie hier wel een e-mail icoon staan maar daarvoor heb ik een Microsoft account nodig? Wat ik dus niet heb...

En verder moet ik nog effe uitvogelen hoe ik in 's hemelsnaam Lightroom 3 op mijn nieuwe laptop kan installeren, is het mogelijk om LR op je desktop én laptop te hebben?
            Ik gebruik gewoon de meegeleverde E-mail programma. Windows Live mail 2012. Je kan dit gebruiken met een Microsoft account, maar dat hoeft niet. Trouwens, ik zou je toch aanraden een Microsoft account aan te maken, al is het alleen al voor de gratis apps die je dan kunt downloaden. Daar zitten er wel enkele handige tussen.

Ik heb zelf LR4 aangekocht, maar ik geloof dat alle software van Adobe vermeld dat je het mag installeren op je desktop en laptop. Ik heb het in ieder geval gedaan met al mijn Adobe software, en die geven geen problemen. Ze worden beide automatisch opgewaardeerd zonder problemen.
            Mvg,
            Rudy Mas

Comment

(en om nou eentje aan te maken? ik heb reeds een skynet.be, Hotmail én Yahoo e-mail account.)

Hotmail is Microsoftaccount... (alsook live en outlook).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                Ik vermoed dat je Superfetch bedoeld. Dat zorgt ervoor dat je systeem sneller boot en applicaties sneller starten. Disabled geen services en past geen prioriteiten aan.

Jan
                Niet superfetch want dat zat al vanaf Vista "verbeterd" ingebouwd maar er is nog iets anders dat er pas vanaf Windows 7 ingekomen is.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                  <windows-key>-X en <windows-key>-C zijn heel handig om dingen te vinden.
                  Voor die windows X kan je ook rechtsklikken op dat "start"-symbooltje linksonder. En je kan ook een aantal pictogrammen (mijn computer, netwerk, mijn documenten, ...) op de desktop plaatsen in de beeldscherminstellingen.
                  Heb nu ook een nieuwe PC onder windows 8, en ik mis die start-knop inderdaad helemaal niet.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Voor die windows X kan je ook rechtsklikken op dat "start"-symbooltje linksonder. En je kan ook een aantal pictogrammen (mijn computer, netwerk, mijn documenten, ...) op de desktop plaatsen in de beeldscherminstellingen.
                    Heb nu ook een nieuwe PC onder windows 8, en ik mis die start-knop inderdaad helemaal niet.
                    Ga eens naar het "bing weer".
                    Hoe kom je dan terug in jouw browser?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Ga eens naar het "bing weer".
                      Ik gebruik die apps quasi niet : de desktop daarentegen....
                      Wat is er speciaal aan "bing weer" ? Gewoon de "weer app" gebruiken en terug afsluiten .
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Ik gebruik die apps quasi niet : de desktop daarentegen....
                        Wat is er speciaal aan "bing weer" ? Gewoon de "weer app" gebruiken en terug afsluiten .
                        Ja ok maar daar gaat het niet over
                        Het is dat schakelen, extra handelingen dus.
                        Ik kom zelden terug uit op dezelfde plaats.

Allee, je zit dus hier op het forum.
                        Je wilt even naar het "Bing weer" kijken.
                        Je druk dan die windowstoets (ik doe dat zo toch).
                        Je komt in de Metro en klikt het "Bing weer" aan.

Oei, ik denk dat ik he gevonden heb
                        Ik vertel alles he

>even naar boven links en daar zie je het forum > klikken en je bent terug.
                        (sorry he polleke)
                        Last edited by theokus; 31 januari 2013, 13:49.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

En de "start" zit onderaan links en dan zit je in de metro en om terug te gaan vanwaar je komt weer links onderaan op klikken.
                          Handig toch.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            ga eens naar het "bing weer".
                            alt + tab
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              En de "start" zit onderaan links en dan zit je in de metro en om terug te gaan vanwaar je komt weer links onderaan op klikken.
                              Handig toch.

Grtz, RF
                              Just just
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                alt + tab
                                Ja ook waar.
                                (was ik vergeten, toeme toch)
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X