Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Is maar te hopen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: 't Is maar te hopen

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Dan zal je misschien 100 km kunnen rijden vooraleer een dokter te vinden zoals het die dame in het zuiden van Fankrijk overkwam toen ze na 7 maanden dringend naar de kliniek moest om te bevallen. Onderweg, op de autostrade is ze in de wagen bevallen. Haar kindje is overleden...
    Ik begrijp dergelijke uitspraken echt niet hoor, of ga je hier dan alles nationaliseren en "nog meer ambtenaren" creëren ?
    Niks meer ambtenaren
    Begin maar met de ziekenhuizen.
    Na sollicitatie wordt er aangeworven. En daarna werken aan een vast loon.
    Hoe is het nu?
    "Dag madammeke; hoe gaat het vandaag?" > En een visite wordt aangerekend aan de volle pot.
    "Hoe is het met die nieuwe heup? Geen last meer?" > En een visite wordt aangerekend aan de volle pot.
    Doe zo tien kamers of meer per dag of meer. Neem vijf minuten per bezoek.
    En wie betaalt uiteindelijk de kosten? U en ik, jan en alleman.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #92
      Re: 't Is maar te hopen

      Als wij op consultatie gaan op orthopedie in het UZ Gent dan betalen we daar minder dan een bezoek aan onze huisarts.

      Comment


      • #93
        Re: 't Is maar te hopen

        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Als wij op consultatie gaan op orthopedie in het UZ Gent dan betalen we daar minder dan een bezoek aan onze huisarts.
        Zoveel te beter François
        Sommige mensen betalen slechts één euro voor een visite bij de huisarts.

        Maar euh... ik (we) wijken af
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #94
          Re: 't Is maar te hopen

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Zoveel te beter François
          Sommige mensen betalen slechts één euro voor een visite bij de huisarts.

          Maar euh... ik (we) wijken af
          Ach ja, ik kon al vermoeden dat we in die richting zouden evolueren.Ik wens je veel succes met dit soort van geneeskunde. Maar je moet binnen enkele jaren niet komen klagen dat de kwaliteit niet meer is zoals ze eens was... en hopelijk kan men je dan ook helpen als er je eens iets ernstigs overkomt, wat ik je trouwens absoluut niet toewens..
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #95
            Re: 't Is maar te hopen

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Ach ja, ik kon al vermoeden dat we in die richting zouden evolueren.Ik wens je veel succes met dit soort van geneeskunde. Maar je moet binnen enkele jaren niet komen klagen dat de kwaliteit niet meer is zoals ze eens was... en hopelijk kan men je dan ook helpen als er je eens iets ernstigs overkomt, wat ik je trouwens absoluut niet toewens..
            Geneeskunde voor het Volk daar werken dokters waarvoor ik toch iets meer respect en bewondering voor kan opbrengen.
            Neen, ben geen lid van hun partij.
            Ik denk ook niet daar iemand te vinden met een manege met 20 paarden, dure luxewagens of kasten van villa's.
            Er zijn uitzonderingen zoals mijn huisdokter en die stamt ook af van familie waarvoor je enkel maar respect en bewondering voor kan hebben.
            Ze hebben genoeg maar het zijn geen geldwolven.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #96
              Re: 't Is maar te hopen

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Geneeskunde voor het Volk daar werken dokters waarvoor ik toch iets meer respect en bewondering voor kan opbrengen.
              Neen, ben geen lid van hun partij.
              Ik denk ook niet daar iemand te vinden met een manege met 20 paarden, dure luxewagens of kasten van villa's.
              Er zijn uitzonderingen zoals mijn huisdokter en die stamt ook af van familie waarvoor je enkel maar respect en bewondering voor kan hebben.
              Ze hebben genoeg maar het zijn geen geldwolven.
              Alle respect voor geneeskunde voor het volk voor zoverre die in haar context wordt geplaatst.
              Ik begrijp echter niet waar u het recht haalt om zo tekeer te gaan tegen de geneesheren en het systeem. U getuigt van een totaal gebrek aan kennis van wat die mensen dagelijks moeten presteren. En u maakt hier weer eens de rekening van een ander zonder te weten hoe mensen aan een bepaalde welstand komen. Ik had al lang een serieus vermoeden dat u problemen hebt met mensen die het blijkbaar wat beter hebben dan uzelf, maar u verbaast mij steeds meer.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #97
                Re: 't Is maar te hopen

                Moderator Note: Proberen on topic te blijven, want anders...
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #98
                  Re: 't Is maar te hopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Alle respect voor geneeskunde voor het volk voor zoverre die in haar context wordt geplaatst.
                  Ik begrijp echter niet waar u het recht haalt om zo tekeer te gaan tegen de geneesheren en het systeem. U getuigt van een totaal gebrek aan kennis van wat die mensen dagelijks moeten presteren. En u maakt hier weer eens de rekening van een ander zonder te weten hoe mensen aan een bepaalde welstand komen. Ik had al lang een serieus vermoeden dat u problemen hebt met mensen die het blijkbaar wat beter hebben dan uzelf, maar u verbaast mij steeds meer.
                  Ach, ik verbaas u
                  Zal u nog wat zeggen
                  Het zou veel mensen zelfs verbazen als ze precies wisten hoe sommigen aan hun welstand zijn gekomen
                  ================================================== =================================
                  Sorry Les
                  (Ik wilde nog over de advocatuur beginnen )
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #99
                    Re: 't Is maar te hopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Ach ja, ik kon al vermoeden dat we in die richting zouden evolueren.Ik wens je veel succes met dit soort van geneeskunde. Maar je moet binnen enkele jaren niet komen klagen dat de kwaliteit niet meer is zoals ze eens was... en hopelijk kan men je dan ook helpen als er je eens iets ernstigs overkomt, wat ik je trouwens absoluut niet toewens..
                    Ik vind het wel straf dat je insinueert dat een goedkope dokter geen goede dokter zou zijn.
                    Ik heb nog altijd veel respect voor dokters die in de marollen gaan werken, en niet altijd betaald worden voor elke prestatie.

                    Om terug on-topic te geraken.
                    Waarom zijn de vakbonden op dit moment al meer bezig met brugpensioen en opzegpremies dan met het zoeken naar jobs voor de arbeiders.

                    Dat moet toch de eerste prioriteit zijn.

                    In de standaard staat vandaag een interview met een vakbondsman. 20 jaar geleden gestart bij ford, en al bijna 18 jaar vrijgestelde vakbondsman. Tja, wie gaat die in dienst nemen? Ik denk dat die beter zelf een zaak start.
                    Hij roept nu al op om heel België plat te leggen, en ik denk niet dat dat zal lukken.

                    Comment


                    • Re: 't Is maar te hopen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Waarom zijn de vakbonden op dit moment al meer bezig met brugpensioen en opzegpremies dan met het zoeken naar jobs voor de arbeiders.
                      Omdat 1. Die jobs er niet zijn, (zie #67) 2. Zo goed als niemand deze "ouderen" wil aannemen.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • Re: 't Is maar te hopen

                        en 2, omdat het meest profijtelijke is voor deze werknemers voor het moment.
                        nl. de werkgever moet ook een deel bijleggen in hun brugpensioen.

                        wat dat pensioen betreft, het langer werken.
                        dat is gewoon een verschuiving, een werkloze kost minder dan iemand dat op brugpensioen is aan de staat.
                        binnen 5 jaar staan ze terug voor het zelfde probleem, ze kunnen het dan nog opschuiven naar 70 jaar, tegen dan liggen de meeste onder de zoden.

                        grts
                        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                        www.korandoke.be

                        Comment


                        • Re: 't Is maar te hopen

                          Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                          en 2, omdat het meest profijtelijke is voor deze werknemers voor het moment.
                          nl. de werkgever moet ook een deel bijleggen in hun brugpensioen.

                          wat dat pensioen betreft, het langer werken.
                          dat is gewoon een verschuiving, een werkloze kost minder dan iemand dat op brugpensioen is aan de staat.
                          binnen 5 jaar staan ze terug voor het zelfde probleem, ze kunnen het dan nog opschuiven naar 70 jaar, tegen dan liggen de meeste onder de zoden.

                          grts
                          Zo is dat.
                          De grootste afschuwelijk schijnheiligheid heb ik gisteren gehoord van een ex-voorzitter van een bepaalde politieke partij en van een professor
                          die het ons even duidelijk wilde maken.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • Re: 't Is maar te hopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                            en 2, omdat het meest profijtelijke is voor deze werknemers voor het moment.
                            nl. de werkgever moet ook een deel bijleggen in hun brugpensioen.

                            wat dat pensioen betreft, het langer werken.
                            dat is gewoon een verschuiving, een werkloze kost minder dan iemand dat op brugpensioen is aan de staat.
                            binnen 5 jaar staan ze terug voor het zelfde probleem, ze kunnen het dan nog opschuiven naar 70 jaar, tegen dan liggen de meeste onder de zoden.

                            grts
                            Ik hoop alleen dat de mensen die nu roepen om brugpensioen op 50 beseffen dat dat een klein pensioentje zal zijn.
                            Als de jeugd van heden zowel voor hun eigen pensioen moet zorgen als betalen voor al de 50 plussers, dan vrees ik dat ze gaan lopen....

                            Ik blijf er bij dat er voor velen wel werk te vinden is, en dat moet eerst getracht worden!
                            Als je de mensen een zetel geeft en 2000€ netto om niets te doen, dan zullen er inderdaad niet veel werk vinden...

                            Comment


                            • Re: 't Is maar te hopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Ik hoop alleen dat de mensen die nu roepen om brugpensioen op 50 beseffen dat dat een klein pensioentje zal zijn.
                              Als de jeugd van heden zowel voor hun eigen pensioen moet zorgen als betalen voor al de 50 plussers, dan vrees ik dat ze gaan lopen....

                              Ik blijf er bij dat er voor velen wel werk te vinden is, en dat moet eerst getracht worden!
                              Als je de mensen een zetel geeft en 2000€ netto om niets te doen, dan zullen er inderdaad niet veel werk vinden...
                              Tommie, de meeste mensen van Ford willen werk, lees centen via een regelmatig inkomen.
                              Er zijn mensen die daarbij de sociale contacten op bijv. de werkvloer niet kunnen missen of die juist gaan missen nu ze hun job verliezen.

                              Bij een hoge ontslagpremie is de staat de grootste winnaar...
                              Hoe hoger de premie hoe meer de staat zal optrekken (60% van de totale som zei gisteren iemand).
                              Dus Tommie voor beide partijen eruit halen wat er in zit

                              Wees er maar zeker van dat binnen een jaar na de sluiting er nog mensen zullen zijn die terugvallen op werkloosheid.
                              En werkloosheid is duurder dan brugpensioen.
                              De wet voorziet een brugpensioen vanaf 50 jaar...

                              "Ondernemingen in moeilijkheden of herstructurering

                              Naargelang de reden van de erkenning kan de minimumleeftijd waarop werknemers op
                              brugpensioen kunnen gaan verlaagd worden tot 52 of 55 jaar.
                              In uitzonderlijke gevallen kan de Minister van Werk in zijn erkenningsbeslissing de minimale toegangsleeftijd zelfs verlagen tot 50 jaar".
                              (Alexander steigert en Monica is heel voorzichtig )

                              Vorig jaar was er zelfs halftijds brugpensioen mogelijk maar dat is afgeschaft: jammer dus.
                              Niet vergeten dat Ford ook betaalt voor het brugpensioen.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: 't Is maar te hopen

                                tommie denk toch es ff na,
                                al die nu werken betalen voor die nu op pensioen zijn.
                                tegen dat het aan u beurt is, betalen die dat dan aan het werk zijn.

                                en hoeveel pensioen je gaat krijgen ?



                                grts
                                Last edited by korandoke; 27 oktober 2012, 16:48.
                                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                                www.korandoke.be

                                Comment

                                Working...
                                X