Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen digitale TV meer via INDI

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen digitale TV meer via INDI

Mijn InDi-box (samsung) €99 + 25 aktiv. betaald (in 2005).

Ben benieuwd welke factuur ze binnen 2 maanden zullen opsturen? Want ik kijk zolang de kat uit de boom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      VerSeg, 40.000 klanten - 9000 = 31.000 die overblijven.
      Wat is dan het verschil tussen die 40.000 en die 9000.
      (ik vraag maar he)
      Er waren ongeveer 40.000 Indi klanten, ongeveer 31.000 hadden een gehuurde decoder en die zijn allemaal al gewisseld.
      Blijft ongeveer 9.000 gekochte decoders waarbij nu het probleem optreedt.

Wie zegt dat iNDI ermee is gestopt?
      Ik weet slechts dat ze zijn overgenomen door Telenet.
      De fabricanten van de box zijn gestopt met updates en die zijn nu eenmaal nodig om verder te kunnen.
      Indi zelf is overgenomen door Telenet maar mocht Indi niet zijn overgenomen, dan bestonden ze nu 9/10 niet meer.

Maar toch vind ik het niet serieus dat collega Jazzer een aanbod kreeg van 1 euro. Iemand die niet naar Telenet belt betaalt 79 euro bij een overstap.
      Dat is overal zo Theo, als je niet klaagt, dan krijg je niets.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GenX Bekijk bericht
        Mijn InDi-box (samsung) €99 + 25 aktiv. betaald (in 2005).

Ben benieuwd welke factuur ze binnen 2 maanden zullen opsturen? Want ik kijk zolang de kat uit de boom.
        Dat was niet zo duur he, in vergelijking met anderen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Dat zal geen HD-box geweest zijn. De mijne heb ik op 14/7/2007 gekocht, dus zonder harddisk en kostte 237.5 €. Die brief dat er niets ging veranderen heb ik hier ook liggen.

"Wees gerust : uw kabelmaatschappij verandert, maar de service blijft..."..

De enige reden dat INDI is overgenomen, ligt aan de manier waarop telenet heb heeft aangepakt. Als je geen digitale diensten mag aanbieden, om dat een andere speler daar het monopolie op had, dan kan je echt niet veel uitrichten.
          En die firmwares : die boxen waren dezelfde waarmee telenet is begonnen met digitale TV (wil je merk en type ???), dus enkel met een andere firmware. Er is geen enkele technische reden waarom telenet de indi-kijkers nu verplichten om een andere decoder te nemen. Het signaal is identiek, de versleuteling nog altijd dezelfde. Alleen eist telenet dat hun hardware gebruikt wordt, en dat ze daar dus ook geld op verdienen. Dat was trouwens een van de voordelen van INDI : je kon toen het toestel gewoon kopen. Ik heb het dus 5 jaar gebruikt. De huur bij telenet was toen 7 €/maand (over 5 jaar is dat 420 € : die INDI-box heeft me dus 182.5 € opgeleverd...). Kopen bij Telenet was toen niet mogelijk.

En even dat prijsverschil tussen Telenet en Belgacom. Ik heb een pack genomen met internet, televisie en telefoon. Bij Telenet is dat 55€ (met vrij downloaden) + 13.50 € = 68.5 €.
          Bij Belgacom kost een comfort pack 60 €. Is dus 8.5 €/maand verschil... Er lopen in principe wel een aantal kortingen, maar bij beide komt dat ongeveer op hetzelfde neer.
          Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb deze brief ook ontvangen.Dacht 79 € is niet veel.Ik bel telenet een uurtje daarna stond de installateur al voor de deur digi box geplaats zo in orde zei de man.Toen kwam mijn woede ik kon niet meer opnemen .79 euro betaal je ook gewoon voor zo een box dus waar is dat SPECIAAL AANBOD?mijn indibox staat er nu met harde schijf.Als ze nu eens een digirecorder hadden geplaats voor dit geld dan zou ik zeggen ja maar nu vind ik dit GEWOON SCHANDALIG.Weten jullie een manier hoe ik nu kan opnemen?Ik heb nog een dreambox 8000 maar die kan ook niets met hun zenders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door klmklmklm Bekijk bericht
              Ik heb deze brief ook ontvangen.Dacht 79 € is niet veel.Ik bel telenet een uurtje daarna stond de installateur al voor de deur digi box geplaats zo in orde zei de man.Toen kwam mijn woede ik kon niet meer opnemen .79 euro betaal je ook gewoon voor zo een box dus waar is dat SPECIAAL AANBOD?mijn indibox staat er nu met harde schijf.Als ze nu eens een digirecorder hadden geplaats voor dit geld dan zou ik zeggen ja maar nu vind ik dit GEWOON SCHANDALIG.Weten jullie een manier hoe ik nu kan opnemen?Ik heb nog een dreambox 8000 maar die kan ook niets met hun zenders.
              Opnemen kan je met een gewone dvd-videorecorder.

Schrijf een mail naar mevr. Lieten.
              Woede is begrijpelijk maar niks doen is een garantie dat ook niks zal gebeuren
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ik snap dat het allemaal wat moeilijk overkomt maar het stond toch in de sterren geschreven dat Telenet met tijd naar 1 systeem (lees: hun hardware) zouden gaan. Men kon bij het begin van de overname voor een meer dan prima aanbod ingaan om over te schakelen naar de Telenet hardware maar blijkbaar hadden sommigen last van nostalgie.Dat hier sommigen menen BC te moeten promoten omdat ze misnoegd zijn/waren over Telenet dan enkel dit: ik zou de mensen die problemen hebben met BC digitale TV of jaloers zijn op de snelheid en kwaliteit van de TN digitale TV niet te eten willen geven (zelf noch BC noch TN digitale kijker).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Ik snap dat het allemaal wat moeilijk overkomt maar het stond toch in de sterren geschreven dat Telenet met tijd naar 1 systeem (lees: hun hardware) zouden gaan. Men kon bij het begin van de overname voor een meer dan prima aanbod ingaan om over te schakelen naar de Telenet hardware maar blijkbaar hadden sommigen last van nostalgie.Dat hier sommigen menen BC te moeten promoten omdat ze misnoegd zijn/waren over Telenet dan enkel dit: ik zou de mensen die problemen hebben met BC digitale TV of jaloers zijn op de snelheid en kwaliteit van de TN digitale TV niet te eten willen geven (zelf noch BC noch TN digitale kijker).
                  Valt hier nogal mee, hoor. Het zal ook wel te maken hebben met de uitrusting van het kabel netwerk.
                  Ik stoor mij meer aan het te pas en onpas updaten van de software. Niet dat het zo dikwijls gebeurt, maar de update gebeurt telkens als ik echt iets wil zien.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Welk prima aanbod bedoel je juist ??? Je kon enkel een digicorder huren aan de gekende tarieven en dus je aangekochte INDI-decoder in de vuilbak deponeren... Daar was geen ENKEL voordeel aan verbonden voor een INDI klant. Het enige wat men liet vallen was de activatiekost. Alleen zat je met die INDI-decoder al te kijken op de digitale kabeltelevisie van Telenet. 't zou nogal straf zijn dat je nog activatie zou moeten betalen, voor iets wat je al hebt...
                    En jaloers op die snelheid of kwaliteit van de telenet digital TV : ik zou niet weten waarom...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Moest je die box dan kopen? Kon je die niet huren?
                      Wij hadden die toen gekocht in de krfel in Hasselt met het gedacht dat we die dan door zouden geven aan familie of wel voor een tweede toestel. Toen de jongens hier oud genoeg waren om een tv ke hebben we onzelf een digibox gehuurd tot op heden. En die indi op hun kamer gezet. Nu kunnen ze binnenkort niet meer kijken. Maar de xbox is hun redding omdat ze dan tenminste nog iets hebben.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Klopt niet. Wij hebben van Telenet nooit een 'prima aanbod' gehad; enkel het bericht dat INDI was overgenomen, maar dat wij van dezelfde voorwaarden als bij INDI konden blijven kijken. Zoals als het duurt, ja!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Elke Indi-gebruiker heeft die brief gehad.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

als we nu eens met zijn allen een klacht zouden indienen bij de overheid op

dan worden we misschien gehoord.

Comment

Ik doe mee
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Ik snap dat het allemaal wat moeilijk overkomt maar het stond toch in de sterren geschreven dat Telenet met tijd naar 1 systeem (lees: hun hardware) zouden gaan. Men kon bij het begin van de overname voor een meer dan prima aanbod ingaan om over te schakelen naar de Telenet hardware maar blijkbaar hadden sommigen last van nostalgie.
                                Inderdaad Vincent,
                                voor degenen die van nostalgie houden, terug naar de bandopnemer, de platendraaier enz. het merendeel van die dingen
                                die in de tijd van een gat in de grond hebben gekost liggen nu ook reeds lang op zolder of op het groot vuil.
                                voor dezen die genoeg hebben aan een paar zenders, gewoon zo een digitaal ontvangertje op je tv, en je kijkt volledig gratis,
                                eigenlijk stukken beter dan het vroegere analoge, en zonder een dak vol antennes.
                                Dat is nu eenmaal de kostprijs van de vooruitgang, je moet er alles mee kunnen, en het mag niets kosten, dat is tegenwoordig
                                met alles zo, als je uit eigen wil wil upgraden van computer of fototoestel, dan is 5.000€ geen probleem, maar pas op als een ander
                                beslist dat je toestel niet meer meekan, en je moet er wat voor betalen, dan is het land niet groot genoeg.
                                Dat hier sommigen menen BC te moeten promoten omdat ze misnoegd zijn/waren over Telenet dan enkel dit: ik zou de mensen die problemen hebben met BC digitale TV of jaloers zijn op de snelheid en kwaliteit van de TN digitale TV niet te eten willen geven (zelf noch BC noch TN digitale kijker).
                                Ik ben hier op alle vlakken zeer tevreden over TN, gans het bundel kost mij 90€ per maand, en dat voor huur van de kabel, Fibernet, vaste telefonie (dag en nacht onbeperkt inbegrepen), huur digicorder,digitale tv en twee King gsm's.
                                Mischien is dat streekgebonden, maar mijn schoonbroer hier twee straten verder heeft BC, en betaald op het eind van de rit evenveel voor mindere kwaliteit,
                                maandelijks valt zijn systeem wel eens uit, wegens storingen op het net enz. en als hij wat wil opnemen, dan moet hij dat nog doen op zijn eigen
                                gekochte DVD recorder. Hier dus vast en zeker een tevreden TN klant.

Comment

Working...
                                X