Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen digitale TV meer via INDI

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen digitale TV meer via INDI

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
    kreeg ik een tweede aan de lijn die me voorstelde voor een totaalkost van slechts 1€ hier zo'n telenet digibox te komen installeren, doch ook dat aanbod heb ik afgewezen omdat het pas maandag kon (5 dagen zonder digitale zenders terwijl mijn abonnement doorloopt, pik ik niet).
    Sorry maar hoe je het ook draait of keert ... de aangehaalde reden is niet de echte reden waarom je afziet van het aanbod. Ik denk eerder dat je de reden gebruikt om over te stappen naar een andere oplossing maar dat die beslissing al langer genomen werd.
    Trouwens als je enkele dagen geen gebruik kan maken van hun diensten, dan bekom je daar meestal ook nog wel een compensatie voor als je dat vriendelijk vraagt.
    Alsof je andere oplossing voor 1€ geplaatst kan worden?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Sorry maar hoe je het ook draait of keert ... de aangehaalde reden is niet de echte reden waarom je afziet van het aanbod. Ik denk eerder dat je de reden gebruikt om over te stappen naar een andere oplossing maar dat die beslissing al langer genomen werd.
      Trouwens als je enkele dagen geen gebruik kan maken van hun diensten, dan bekom je daar meestal ook nog wel een compensatie voor als je dat vriendelijk vraagt.
      Alsof je andere oplossing voor 1€ geplaatst kan worden?
      De echte reden is dat ik niet met mij laat sollen. Ik ben nogal principiëel van aard en vind het onfatsoenlijk van Telenet om mensen die niet "dreigen" met opzeg 79€ uit hun zakken te kloppen. Nu ja, eigenlijk had ik me aan de telefoon bijna laten overhalen om toch die 1€ te betalen, maar dan zou de omschakeling binnen een "redelijke" termijn moeten gebeuren. Een TV-technieker laat je normaliter ook geen 5 dagen wachten.
      Dat de andere oplossing mij stukken duurder en veel moeite zal kosten, geef ik toe, maar dat heb ik er voor over als ik me kwaad maak.
      Hoe ik precies zal overstappen weet ik nog niet. Wellicht zal ik zelfs afzien van alle commerciële zenders omdat ik daar zelden of nooit naar kijk, maar de 3 Nederlandse zenders zou ik toch willen ontvangen (als ik daarvoor geen DVB-T oplossing vind, neem ik TV-Vlaanderen).
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
        De echte reden is dat ik niet met mij laat sollen. Ik ben nogal principiëel van aard en vind het onfatsoenlijk van Telenet om mensen die niet "dreigen" met opzeg 79€ uit hun zakken te kloppen. Nu ja, eigenlijk had ik me aan de telefoon bijna laten overhalen om toch die 1€ te betalen, maar dan zou de omschakeling binnen een "redelijke" termijn moeten gebeuren. Een TV-technieker laat je normaliter ook geen 5 dagen wachten.
        Een installateur binnen de vijf dagen aan je deur hebben ... dat is een grote luxe.
        Een "moderne" tv-technieker laat je misschien geen 5 dagen wachten (alhoewel), maar die neemt uw tv dan mee en laat je daarna 3 weken wachten voor die terugkomt.

Indi is een bedrijf dat ermee gestopt is, gelukkig voor de klanten dat het overgenomen werd door Telenet en ondertussen het gebruik van andere aparatuur toegelaten werd of ze stonden daar nu al langer met hun rommel naar de sterren te kijken.
        Het is al goed dat Telenet de klanten willen overnemen heeft en nu een commerciële geste wil doen, bekijk dus ook eens de andere (positievere) kant van de medaille.
        Ja, er zijn ongeveer 40.000 Indi klanten waarvan er 9.000 met dit probleem zitten van aangekochte decoder.
        Langs de andere kant is het ook al 4 jaar dat de klanten weten dat dit er zat aan te komen, Indi werd in 2008 overgenomen.
        De oorzaak van de stopzetting is ook niet de fout van Telenet, de software moet aangepast worden aan nieuwe vereisten en de fabricant van de Indi decoders werkt daar niet verder aan.

Maar ik veronderstel dat jij een gezond persoon bent ... anders zou je wel sneller denken dat er belangrijkere zaken in het leven zijn dan een decoderke moeten veranderen voor 1 of zelfs 75€.
        Ge kunt af en toe wel eens kwaad worden (gebeurt me ook), maar dan zie je vaak achteraf toch in dat je helemaal geen winst maakt door koppig te blijven.
        Nu ja, het is uw recht om te veranderen natuurlijk.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Hier een slachtoffer uit vl-brabant. Ook degoutant is hun zg. mooie offerte. Echter wie online een HD-digibox bestelt komt ook uit op €79! Gratis activering indien je bij TN al iets heb... Zoek de 0 verschillen . Je hoeft je dus niet te haasten. Enige maanden geleden voor mijn moeder (gedwongen om digitaal te gaan door het schrappen van analoge kanalen) een gereviseerde Digicorder gekocht + activering + installatie : €50. Na al die jaren door TN stiefmoederlijk te zijn behandelt is dit de kers op de taart. Tijd om uit te kijken naar de alternatieven (of is het daar ook al niet beter?) al was het maar uit principe. (remember Electrabel).
          Volgens mij is dit idd. contractbreuk.
          Droevige klantenmishandeling

Comment

De oorzaak van de stopzetting is ook niet de fout van Telenet, de software moet aangepast worden aan nieuwe vereisten en de fabricant van de Indi decoders werkt daar niet verder aan.
            Redelijk naïef om dat zo maar te geloven. De decoders zijn technisch zowat identiek en de het stopzetten van de INDI ondersteuning is een manier van TN om extra inkomsten te generen door verkoop/verhuur van hun eigen boxen en extra 50Euro te ontvangen van diegenen die niet klagen over activeringskosten. Het is ook de manier om de software"upgrade" te kunnen doen bij iedereen zodat het doorspoelen van reclame niet meer zal kunnen tenzij... extra $$$$.

Het netwerk van BGC moet binnen 6 maanden opengesteld worden voor alternatieve TV aanbieders zodat mensen met VDSL die nu niet bij BGC internet hebben dit kunnen afnemen van een concurrent en dan is het interessant voor TN om nu nieuwe boxen op te dringen aan die 9000 klanten zodat ze in hun verontwaardiging niet naar één van die nieuwe spelers overstappen (waarschijnlijk aan goedkopere tarieven dan TN/BGC net als voor internet).

It's all about the money en niet wat goed is voor de klant.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

soms moeten we onze principes al eens op zij zetten voor de realiteit. Dat is verschrikkelijk erg maar soms de minst slechte oplossing en die mannen weten dat.
              Zelf heb ik er geen last meer van want ik werk al een koppel jaren met een DVB-T en heb enkel één, canvas, ketnet en hun plussen. Sindsdien merk ik dat onze televisie niet alle weken maar op staat, meestal enkel als de kleinkindjes hier zijn en dan nog enkel als ze er naar vragen. Het maakt in alle geval veel tijd vrij voor andere dingen en als er nu éénmaal iets is wat we hebben is het een cronisch te kort aan tijd.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

In dit verband, heb dus ook zo'n brief gehad van telenet en zal dan maar een digicorder van hen gaan huren voor 8€ per maand.Schandalig in feite, daar mijn huidige INDI nog perfect werkt en toch ook 300€ kostte destijds bij Vandenborre.
                In dit verband: zou ik die oude digicorder kunnen gebruiken als externe recorder voor mijn Nikon D800?

Walter
                D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  In dit verband, heb dus ook zo'n brief gehad van telenet en zal dan maar een digicorder van hen gaan huren voor 8€ per maand.Schandalig in feite, daar mijn huidige INDI nog perfect werkt en toch ook 300€ kostte destijds bij Vandenborre.
                  In dit verband: zou ik die oude digicorder kunnen gebruiken als externe recorder voor mijn Nikon D800?

Walter
                  Mevr. Lieten aanschrijven Walter.
                  Ben er mee bezig maar ik heb nog niets op papier.
                  Ik wil op een "slimme" manier verwijzen naar Limburg omdat het weeral Limburgers zijn die zullen getroffen worden
                  omdat ik vermoed dat die in de meerderheid zijn. iNDI was Limburgs he.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Een installateur binnen de vijf dagen aan je deur hebben ... dat is een grote luxe.
                    Een "moderne" tv-technieker laat je misschien geen 5 dagen wachten (alhoewel), maar die neemt uw tv dan mee en laat je daarna 3 weken wachten voor die terugkomt.

Indi is een bedrijf dat ermee gestopt is, gelukkig voor de klanten dat het overgenomen werd door Telenet en ondertussen het gebruik van andere aparatuur toegelaten werd of ze stonden daar nu al langer met hun rommel naar de sterren te kijken.
                    Het is al goed dat Telenet de klanten willen overnemen heeft en nu een commerciële geste wil doen, bekijk dus ook eens de andere (positievere) kant van de medaille.
                    Ja, er zijn ongeveer 40.000 Indi klanten waarvan er 9.000 met dit probleem zitten van aangekochte decoder.
                    Langs de andere kant is het ook al 4 jaar dat de klanten weten dat dit er zat aan te komen, Indi werd in 2008 overgenomen.

Maar ik veronderstel dat jij een gezond persoon bent ... anders zou je wel sneller denken dat er belangrijkere zaken in het leven zijn dan een decoderke moeten veranderen voor 1 of zelfs 75€.
                    Ge kunt af en toe wel eens kwaad worden (gebeurt me ook), maar dan zie je vaak achteraf toch in dat je helemaal geen winst maakt door koppig te blijven.
                    Nu ja, het is uw recht om te veranderen natuurlijk.
                    VerSeg, 40.000 klanten - 9000 = 31.000 die overblijven.
                    Wat is dan het verschil tussen die 40.000 en die 9000.
                    (ik vraag maar he)

Wie zegt dat iNDI ermee is gestopt?
                    Ik weet slechts dat ze zijn overgenomen door Telenet.

iNDI-klanten is beloofd dat er niets zou veranderen.
                    Ik vraag al twee dagen achter die brief Niemand reageert. Nu, ik zal thuis eens beter gaan zoeken achter die brief.

Er zijn idd. belangrijker dingen in het leven.
                    Maar toch vind ik het niet serieus dat collega Jazzer een aanbod kreeg van 1 euro. Iemand die niet naar Telenet belt betaalt 79 euro bij een overstap.
                    Pas op, ik gun hem dat wel hoor Hij heeft tenminste wat moeite gedaan. Zie mijn TV-verhaal
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

INDI was wel wat ruimer dan enkel Limburg. INDI was beschikbaar in het volledige Vlaamse gebied waar Telenet niet actief was voor kabeltelevisie (Interkabel). Dat waren een 800.000 klanten, de meeste op analoge TV. De hoofdreden dat INDI ermee is gestopt, heeft te maken met een rechtzaak die Telenet gewonnen heeft, en waar werd gesteld dat telenet het monopolie had om interactieve toepassingen te leveren in vlaanderen over de kabel. INDI wou dus ook interactieve TV aanbieden (dus ook TV op aanvraag, verhuren van films, ...) maar dat mocht dus niet wegens de uitspraak van die rechtzaak. INDI had "interactief" geïnterpreteerd als zijnde internettoepassingen, maar Telenet zag dat anders. Enkele maanden na die rechtszaak heeft Telenet, INDI overgenomen.
                      Op die manier is het uiteraard handig, als je een concurent bepaalde diensten kan verbieden te leveren, in een gebied waar je zelf niets in de pap te "brokkelen" hebt.

Het is aan INDI klanten inderdaad beloofd dat er niets zou veranderen door die overname van Telenet. Mijn INDI-box was ook aangekocht, maar is een aantal maanden geleden gesneuveld. Maar de klanten die oorspronkelijk die box hebben aangekocht, zijn nu inderdaad ferm gejost... Ik herinner me zelfs nog dat Telenet zogezegd ons een prachtig aanbod deed : we konden toen zonder activeringskosten (iets wat altijd zo is voor "nieuwe" klanten, doch dit terzijde), overschakelen op een gehuurde digicorder, en uiteraard zonder compensatie in de gekochte INDI-box. Dat was dan dat prachtig aanbod. Ben er toen uiteraard niet op ingegaan, nu wordt je dus gewoon verplicht.
                      Telenet heeft trouwens een tijdje geleden ook de prijs voor kabeltelevisie verhoogd voor de INDI-klanten. Maar zelfs daarna, is de prijs voor kabelTV nog altijd lager bij ex-indi'ers dan bij Telenet. Iemand die in Kortrijk woont, betaalt dus meer voor de kabelTV, dan iemand 5 km. verder in Harelbeke (infrax), hoewel de betaling nu dus ook aan Telenet gebeurt. Hoe Telenet dat uitlegt aan zijn klanten is me nog altijd een raadsel... Het was de bedoeling van Telenet om die prijzen gelijker te krijgen (dat doe je dus niet door de duurdere prijs te verlagen, maar door de lagere prijs te verhogen). Dat was onder het mom, dat telenet zijn trouwste klanten wou belonen (en een INDI-klant kan natuurlijk geen trouwe Telenet klant zijn).
                      Vandaag zit ik dus bij Belgacom : geen kabelTV meer te betalen, en voor hetzelfde pack, betaal ik een 9 €/maand minder dan bij Telenet. Je zou voor minder overschakelen...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        INDI was wel wat ruimer dan enkel Limburg. INDI was beschikbaar in het volledige Vlaamse gebied waar Telenet niet actief was voor kabeltelevisie (Interkabel). Dat waren een 800.000 klanten, de meeste op analoge TV. De hoofdreden dat INDI ermee is gestopt, heeft te maken met een rechtzaak die Telenet gewonnen heeft, en waar werd gesteld dat telenet het monopolie had om interactieve toepassingen te leveren in vlaanderen over de kabel. INDI wou dus ook interactieve TV aanbieden (dus ook TV op aanvraag, verhuren van films, ...) maar dat mocht dus niet wegens de uitspraak van die rechtzaak. INDI had "interactief" geïnterpreteerd als zijnde internettoepassingen, maar Telenet zag dat anders. Enkele maanden na die rechtszaak heeft Telenet, INDI overgenomen.
                        Op die manier is het uiteraard handig, als je een concurent bepaalde diensten kan verbieden te leveren, in een gebied waar je zelf niets in de pap te "brokkelen" hebt.

et is aan INDI klanten inderdaad beloofd dat er niets zou veranderen door die overname van Telenet. Mijn INDI-box was ook aangekocht, maar is een aantal maanden geleden gesneuveld. Maar de klanten die oorspronkelijk die box hebben aangekocht, zijn nu inderdaad ferm gejost... Ik herinner me zelfs nog dat Telenet zogezegd ons een prachtig aanbod deed : we konden toen zonder activeringskosten (iets wat altijd zo is voor "nieuwe" klanten, doch dit terzijde), overschakelen op een gehuurde digicorder, en uiteraard zonder compensatie in de gekochte INDI-box. Dat was dan dat prachtig aanbod. Ben er toen uiteraard niet op ingegaan, nu wordt je dus gewoon verplicht.
                        Telenet heeft trouwens een tijdje geleden ook de prijs voor kabeltelevisie verhoogd voor de INDI-klanten. Maar zelfs daarna, is de prijs voor kabelTV nog altijd lager bij ex-indi'ers dan bij Telenet. Iemand die in Kortrijk woont, betaalt dus meer voor de kabelTV, dan iemand 5 km. verder in Harelbeke (infrax), hoewel de betaling nu dus ook aan Telenet gebeurt. Hoe Telenet dat uitlegt aan zijn klanten is me nog altijd een raadsel... Het was de bedoeling van Telenet om die prijzen gelijker te krijgen (dat doe je dus niet door de duurdere prijs te verlagen, maar door de lagere prijs te verhogen). Dat was onder het mom, dat telenet zijn trouwste klanten wou belonen (en een INDI-klant kan natuurlijk geen trouwe Telenet klant zijn).
                        Vandaag zit ik dus bij Belgacom : geen kabelTV meer te betalen, en voor hetzelfde pack, betaal ik een 9 €/maand minder dan bij Telenet. Je zou voor minder overschakelen...

Ik heb echt geen zin meer om het hele verhaal nog eens over te doen
                        Het internet dat Telenet aanbiedt kan ik nog begrijpen of aanvaarden wat de kosten betreft maar over TV ben ik niet te spreken.
                        Dat we voor de kabel moeten betalen kan ik nog inkomen ergens.
                        Maar geen enkele tv-zender is eigendom van Telenet maar ze verkopen het wel he.
                        Last edited by theokus; 25 oktober 2012, 20:25.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          http://digitaletv.wordpress.com/category/indi/

Ik heb echt geen zin meer om het hele verhaal nog eens over te doen
                          Het internet dat Telenet aanbiedt kan ik nog begrijpen of aanvaarden wat de kosten betreft maar over TV ben ik niet te spreken.
                          Dat we voor de kabel moeten betalen kan ik nog inkomen ergens.
                          Maar geen enkele tv-zender is eigendom van Telenet maar ze verkopen het wel he.
                          Wel formidabel dat (als je die tekst leest) Telenet het niet hebben van interactiviteit durft te wijten aan die INDI-boxen. Die boxen zijn technisch identiek aan de vorige reeks Digiboxen, maar met een andere firmware. INDI was trouwens van plan om met interactiviteit van start te gaan, toen Telenet daar via een rechtzaak een stokje voor heeft gestoken. Helaas is dat nu allemaal jammer genoeg zinloze napraat...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Wel formidabel dat (als je die tekst leest) Telenet het niet hebben van interactiviteit durft te wijten aan die INDI-boxen. Die boxen zijn technisch identiek aan de vorige reeks Digiboxen, maar met een andere firmware. INDI was trouwens van plan om met interactiviteit van start te gaan, toen Telenet daar via een rechtzaak een stokje voor heeft gestoken. Helaas is dat nu allemaal jammer genoeg zinloze napraat...
                            Ja je moet al technisch goed op de hoogte zijn of goed geïnformeerd zijn he pol.
                            Momenteel zijn er nog 9.000 Indi-klanten en die moeten de Indi-box gekocht hebben omdat de huurders al eerder buiten spel werden gezet.
                            Als ik de info lees in dit topic moeten de aankoopprijzen gelegen hebben tussen de 240 à 300 euro maar ja, ik heb geen bewijzen.
                            Zijn er hier collega's die nog die factuur hebben?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Ik heb een aantal maanden in Het Kortrijkse gewoond. Ik was een van de eerste om een INDI HD digicorder te kopen. Ik dacht net geen 380€. Echter een paar maand later ben in onverwachts terug verhuisd naar Brugge waar er geen INDI was. Had toen Belgacom. Maar die is er snel uitgevlogen niet alleen was hun internet veel trager danTelenet ook het digitaal video signaal was overgecompresseerd. Voetbal op 2BE was niet om aan te zien op mijn 43" Pioneer plasma. Na contact met Belgacom kreeg ik de HD digicorder die ze toen ook net uit hadden. Maar geen beterschap. Ze stelden voor om de lijn te upgraden (moest wel betalen en ADSL router kopen) maar ze konden niet garanderen dat het beter zou zijn. Dus mochten ze alles terug hebben en heb ik Telenet terug in huis gehaald. Hun digitale HD was vergelijkbaar met INDI. En wat bleek de HD digicorder was dezelfde als die van INDI. Maar die kon ik niet gebruiken. Zou toch een verschil zijn. Nu ik weet inmiddels dat het niet zo is. En dat er mensen zouden zijn (Telenet medewerkers) die de software op de INDI toestellen kunnen aanpassen zodat se werken. Ik had iemand gevonden via een audio-video zaak, echter die zaak is plots overgenomen en zo heb in de contact gegevens helaas nooit bekomen.
                              Ondertussen staat de INDI digicorder die hooguit 2 maand is gebruikt stof te happen.
                              Last edited by dmeerpa; 26 oktober 2012, 17:00.
                              Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
                                Ik heb een aantal maanden in Het Kortrijkse gewoond. Ik was een van de eerste om een INDI HD digicorder te kopen. Ik dacht net geen 380€. Echter een paar maand later ben in onverwachts terug verhuisd naar Brugge waar er geen INDI was. Had toen Belgacom. Maar die is er snel uitgevlogen niet alleen was hun internet veel trager danTelenet ook het digitaal video signaal was overgecompresseerd. Voetbal op 2BE was niet om aan te zien op mijn 43" Pioneer plasma. Na contact met Belgacom kreeg ik de HD digicorder die ze toen ook net uit hadden. Maar geen beterschap. Ze stelden voor om de lijn te upgraden (moest wel betalen en ADSL router kopen) maar ze konden niet garanderen dat het beter zou zijn. Dus mochten ze alles terug hebben en heb ik Telenet terug in huis gehaald. Hun digitale HD was vergelijkbaar met INDI. En wat bleek de HD digicorder was dezelfde als die van INDI. Maar die kon ik niet gebruiken. Zou toch een verschil zijn. Nu ik weet inmiddels dat het niet zo is. En dat er mensen zouden zijn (Telenet medewerkers) die de software op de INDI toestellen kunnen aanpassen zodat se werken. Ik had iemand gevonden via een audio-video zaak, echter die zaak is plots overgenomen en zo heb in de contact gegevens helaas nooit bekomen.
                                Ondertussen staat de INDI digicorder die hooguit 2 max is gebruikt stof te happen.
                                Ok, ik heb weer iets bijgeleerd of te weten te gekomen uit eerste hand
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X