Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen digitale TV meer via INDI

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen digitale TV meer via INDI

Wat opnemen betreft, je kan op alle digicorders 2 zenders tegelijk opnemen.
    Maar op de nieuwe waar 3 tuners inzitten kun je dan ook nog iets anders kijken en op de oude niet.
    Als je 2,3 of zoals sommige mensen 4 digicorders hebben kun je alle opnames op alle digicorders terug kijken dmv je netwerk.
    Dus, 2 digicorders is dus 4 zenders tegelijk opnemen, bij 3 zijn er dat dus al 6 en bij 4...........tja.
    En dit werkt perfect moet ik zeggen, ik heb er twee.
    Ik denk niet dat dat bij Belgacom mogelijk gaat zijn, trouwens daar zijn je opnames zo ie zo na 30 dagen verdwenen.
    Wat betreft het analoge signaal, dat zou eigenlijk in 2012 al verdwenen moeten zijn volgens sommige. (europese unie, van horen zeggen hoor)

Ruud
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
      Wat opnemen betreft, je kan op alle digicorders 2 zenders tegelijk opnemen.
      Maar op de nieuwe waar 3 tuners inzitten kun je dan ook nog iets anders kijken en op de oude niet.
      Als je 2,3 of zoals sommige mensen 4 digicorders hebben kun je alle opnames op alle digicorders terug kijken dmv je netwerk.
      Dus, 2 digicorders is dus 4 zenders tegelijk opnemen, bij 3 zijn er dat dus al 6 en bij 4...........tja.
      En dit werkt perfect moet ik zeggen, ik heb er twee.
      Ik denk niet dat dat bij Belgacom mogelijk gaat zijn, trouwens daar zijn je opnames zo ie zo na 30 dagen verdwenen.
      Wat betreft het analoge signaal, dat zou eigenlijk in 2012 al verdwenen moeten zijn volgens sommige. (europese unie, van horen zeggen hoor)

Ruud
      Dat klopt dus niet. Opnames op je harde schijf : die blijven staan, tot ze vol is. Dan worden de oudste opnames gewist. Je kan echter ook kiezen, dat bepaalde opnames nooit gewist mogen worden (of uiteraard als je het zelf doet)...
      Daarnaast heb je ook nog de "netwerkopnames". Deze zijn enkel in SD, blijven inderdaad maar max. 30 dagen staan en gebeuren op de servers van Belgacom. Dat betekent dus, dat je een onbeperkt aantal opnames kan doen, op hetzelfde ogenblik.
      De 1e opname die je programmeert, is dus altijd een "harddisk"-opname. Andere opnames op hetzelfde ogenblik (of die ergens overlappen) zijn dus automatisch "netwerk"-opnames.

Als je info geeft over een andere provider : zorg dan dat die accuraat is...
      Groeten,

Polleke

Comment

Ah oké, ik hoorde dat deze week vertellen van iemand die belgacom heeft en daarover aan het klagen was.
        Daar stond geen een opname meer in zijn lijst van opnames. Zijn er boxen zonder HDD misschien en heeft hij alles op de server opgenomen.
        Ik zit zelf bij Telenet dus kan dat dan ook niet verifiëren. Dus je kan dan gerust 10 opnames tegelijk doen en die overzetten naar DVD.
        Das dan toch wel handig.

Ruud
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Ik heb vandaag ook die brief in de bus gehad.. Schandalig is dat.
          Ik heb ooit 200 euro betaald voor dat ding en u kan ik er niks meer mee..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Dat kunnen ze toch niet maken?

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Dat kunnen ze toch niet maken?

mir
              Ze schrijven dan ook nog dat je tegen 75 euro een box kan krijgen zodat je verder kan.. Mij nie gezien hoor.
              En wat doe ik dan met die Indi box waar niks mis mee is? Naar Nigeria sturen of wat?
              De activerings kosten zijn gratis durven ze nog te schrijven.. Klxxtzakskes.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Natuulijk kunnen we die indibox niet vergelijken met een ander huishoud toestel. Gaat allemaal snel in de digitale wereld. Persoonlijk vind ik dat je die box zou moeten kunnen ruilen of ze tenminste een andere compensatie moeten voorstellen.

Doet me een beetje denken aan vroeger, op een gegeven moment komen er zenders bij op de kabel maar deze kon je enkel bekijken met een recent TV toestel of via de video recorder.

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ze schrijven dan ook nog dat je tegen 75 euro een box kan krijgen zodat je verder kan.. Mij nie gezien hoor.
                  En wat doe ik dan met die Indi box waar niks mis mee is? Naar Nigeria sturen of wat?
                  Moest je die box dan kopen? Kon je die niet huren?
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Digitaal kan je die niet bewaren (enkel op de harde schijf van de digicorder). Opnemen lukt enkel via Scart, en dat zorgt voor een behoorlijk kwaliteitsverlies...
                    Juist
                    En dat lukt vrij aardig.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ah ja he, ik ook. dacht iets van een 240 euro voor een digibox. Kon je dus niet mee opnemen.
                      Hoeveel klanten waren er weer? Een 40.000 ? En dit maal 200 euro min.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Nee, die was te koop.
                        Toen mijn eerste (een Nokia) stuk ging, vond men er 'gelukkig' nog eentje (een Samsung) ergens achteraan in het atelier. Daarvoor moest ik opnieuw betalen, maar wel voor een 'gunstprijsje', je weet wel.
                        Er werd me toen wel verteld dat ik -als dat nog eens zou gebeuren- ik veel meer zou moeten betalen, namelijk een toestel van Telenet, die op z'n minst het dubbele zou kosten!
                        Intussen is die zaak waar ik zowel INDI-box 1 als INDI-box 2 kocht (heb nooit wat 'in ruil' of zo gehad) gesloten (failliet of 'uit de tijd', ik weet het niet, ik stond er onlangs gewoon onwetend voor een gesloten deur), en moet ik me nu tot een andere Telenet-verdeler richten.
                        Heb op dit moment nog geen idee wat ik ga doen; dacht gisteren nog dat het hoogdringend was, weet intussen dat ik toch een dikke maand heb... Dus rustig een en ander bekijken.
                        Hoedanook: voor niks of inruilen zoals boven gevraagd/gezegd/gesuggereerd in de pers is daar niet bij. Het wordt minimum €79.- om voort te doen waar we al lang mee bezig waren...
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Je kan doen wat je wilt he
                          Mensen die overstappen van de INDI-box naar een Telenet-box kunnen een Telenet digibox KOPEN aan max. 79 euro.
                          Mensen met een recorder van INDI zijn twee keer gezien he. Je had bij INDI ook twee keuzes: een digibox en een digicorder.

Ik ben bereid mevr. Lieten aan te schrijven.
                          We zouden samen moeten kunnen reclameren he.
                          Zij is een Limburgse
                          En INDI was van Limburg of Interelectra.
                          Duizenden mensen worden in 't zak gezet.
                          En morgen Ford nog.
                          "Goe" bezig.

Heeft iemand nog die brief van Telenet waarin gezegd wordt dat er voor INDI-klanten niets veranderd?
                          Heeft iemand nog die factuur van aankoop van zijn INDI-box?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Nee, die was te koop.
                            Toen mijn eerste (een Nokia) stuk ging, vond men er 'gelukkig' nog eentje (een Samsung) ergens achteraan in het atelier. Daarvoor moest ik opnieuw betalen, maar wel voor een 'gunstprijsje', je weet wel.
                            Er werd me toen wel verteld dat ik -als dat nog eens zou gebeuren- ik veel meer zou moeten betalen, namelijk een toestel van Telenet, die op z'n minst het dubbele zou kosten!
                            Intussen is die zaak waar ik zowel INDI-box 1 als INDI-box 2 kocht (heb nooit wat 'in ruil' of zo gehad) gesloten (failliet of 'uit de tijd', ik weet het niet, ik stond er onlangs gewoon onwetend voor een gesloten deur), en moet ik me nu tot een andere Telenet-verdeler richten.
                            Heb op dit moment nog geen idee wat ik ga doen; dacht gisteren nog dat het hoogdringend was, weet intussen dat ik toch een dikke maand heb... Dus rustig een en ander bekijken.
                            Hoedanook: voor niks of inruilen zoals boven gevraagd/gezegd/gesuggereerd in de pers is daar niet bij. Het wordt minimum €79.- om voort te doen waar we al lang mee bezig waren...
                            Mijn Indi-box heb ik nog gekocht bij mijn goede vrienden van Vanden Borre
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Het feit dat er geen software updates zijn voor de INDIbox waardoor het doorspoelen van reclame kan geblokkeerd worden (zoals op de TN boxen binnenkort, wees maar zeker) zal er niets mee te maken hebben.

Massale opzeg van abonnement TN en overstap naar.... zou een "mooi signaal naar Telenet toe" zijn. (ook een welgemeende FU genoemd). De enige taal die deze bedrijven begrijpen is de taal van $$$.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Vandaag Telenet gebeld om mijn abonnement op te zeggen. Na de eerste telefonist (die me niet kon overtuigen eenmalig 79€ te betalen) kreeg ik een tweede aan de lijn die me voorstelde voor een totaalkost van slechts 1€ hier zo'n telenet digibox te komen installeren, doch ook dat aanbod heb ik afgewezen omdat het pas maandag kon (5 dagen zonder digitale zenders terwijl mijn abonnement doorloopt, pik ik niet).
                                Binnenkort kijk ik via DVB-T en DVB-S .
                                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Working...
                                X