Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen digitale TV meer via INDI

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen digitale TV meer via INDI

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Wij zijn ingehaald door de toekomst... Na jarenlang via INDI digitale TV te hebben gekeken, ontvangen we vanmorgen een brief van Telenet, waarin gesteld wordt dat we vanaf 26 november a.s. geen digitale TV meer zullen kunnen bekijken via INDI.
    Dat wordt dus weer eens in de zak tasten voor een HD-digibox van Telenet aan een voordelige prijs.

Ingehaald door de toekomst?
    Als ik daar spontaan aan denk dan gaat het altijd over geld dat uit mijn zakken verdwijnt.
    En ook aan beloftes en andere schone woorden die verbroken worden.

Lesc ik kijk tv via een digicorder van Telenet die ik gekocht heb voor 50 euro bij Eurosys (verdeler) in Hasselt.
    Ik betaal géén huur.
    Dit toestel heeft wel "maar" 2 tuners.
    Zie ook hier:
    Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Les, doet me denken aan The Godfather :
      I'm gonna make him an offer he can't refuse

Comment

En morgen met een paardenkop naast mij wakker worden, zeker, ipv met mijn vrouw?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

En morgen met een paardenkop naast mij wakker worden, zeker, ipv met mijn vrouw?
          OK, je hebt de parel uit de filmgeschiedenis gezien .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            OK, je hebt de parel uit de filmgeschiedenis gezien .
            Zeker weten. Niet zomaar: ****
            (niet al de drie delen waren van hetzelfde niveau, maar toch)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Waarom heb ik een digitale INDI HD-receiver of HD-recorder nodig?

Een digitaal tv-signaal levert een hogere beeldkwaliteit, zeker in relatie met de hoeveelheid informatie die verzonden wordt. INDI kan in het digitale signaal veel meer kanalen doorgeven in een hogere kwaliteit. Hogedefinitietelevisie kan zelfs alleen maar in digitale kwaliteit ontvangen worden. In al deze gevallen is een digitale ontvanger nodig om het digitale signaal (de nullen en de enen …) weer om te zetten in beeld.

Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ik ben indertijd INDI-klant geworden na vervanging van een Philips 100Hz CRT door de huidige Sony Wega LCD. Ipv op zijn minst een even goed beeld, bleek de kwaliteit opeens veel slechter. Maar geen probleem... volgens onze installateur, want INDI was toen net in de Kempen met digitale TV begonnen, en mits aanschaf van zo'n bakje, zouden wij dus genieten van digitale TV. Nou, dat was even wennen hoor, al is het digitale beeld (dat we intussen al een aantal jaren gewend zijn) veel beter dan het analoge beeld (zoals ik boven al gezegd heb: het analoge signaal lijkt veel zwakker) er niet op vooruitgegaan is.
                Maar of een Telenet HD-digibox beter gaat zijn dan die van INDI valt nog af te wachten. En meer kanalen. Als het sport is kunnen ze ze houden, hoor.
                't Zal ons dus sowieso op zijn minst €79.- kosten om "mee te zijn met de nieuwe tijd".

Comment

Ik ben indertijd INDI-klant geworden na vervanging van een Philips 100Hz CRT door de huidige Sony Wega LCD. Ipv op zijn minst een even goed beeld, bleek de kwaliteit opeens veel slechter. Maar geen probleem... volgens onze installateur, want INDI was toen net in de Kempen met digitale TV begonnen, en mits aanschaf van zo'n bakje, zouden wij dus genieten van digitale TV. Nou, dat was even wennen hoor, al is het digitale beeld (dat we intussen al een aantal jaren gewend zijn) veel beter dan het analoge beeld (zoals ik boven al gezegd heb: het analoge signaal lijkt veel zwakker) er niet op vooruitgegaan is.
                  Maar of een Telenet HD-digibox beter gaat zijn dan die van INDI valt nog af te wachten. En meer kanalen. Als het sport is kunnen ze ze houden, hoor.
                  't Zal ons dus sowieso op zijn minst €79.- kosten om "mee te zijn met de nieuwe tijd".
                  Volgens de site van Telenet kan je alleen nog een digibox kopen waarmee je niet kan opnemen.
                  Dat is geen ramp omdat iedereen wel een aparte recorder zal hebben.
                  Maar ik heb dus een digicorder kunnen kopen en daar kan ik idd. nog mee opnemen (aan 50 euro).
                  Op de site van Telenet kan ik zien dat ik INDI-klant ben.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Dat is geen ramp omdat iedereen wel een aparte recorder zal hebben.
                    Alleen vraag ik me af hoe je daarmee dan verschillende digitale kanalen tegelijk zal kunnen opnemen?
                    Nieuwste versie van Digicorder heeft 3 tuners en geef nu toch toe dat opnemen volgens hun elektronische gids heel simpel is.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Alleen vraag ik me af hoe je daarmee dan verschillende digitale kanalen tegelijk zal kunnen opnemen?
                      Nieuwste versie van Digicorder heeft 3 tuners en geef nu toch toe dat opnemen volgens hun elektronische gids heel simpel is.
                      Je moet de recorders van Samsung eens bekijken
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Dan kan je alleen analoog openemen, om 3 keer digitaal op te nemen het je 3 bakskes nodig...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Dan kan je alleen analoog openemen, om 3 keer digitaal op te nemen het je 3 bakskes nodig...
                          Blijft de vraag hoe je die digitale opname kan bewaren.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Blijft de vraag hoe je die digitale opname kan bewaren.
                            Digitaal kan je die niet bewaren (enkel op de harde schijf van de digicorder). Opnemen lukt enkel via Scart, en dat zorgt voor een behoorlijk kwaliteitsverlies...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Die nieuwe telenet decoders zijn qua beeld niet beter dan die INDI's. Sterker nog : ze komen gewoon nog altijd van dezelfde fabrikant (ADBglobal). Het beeld is nog altijd 720p (eventueel geupsampled naar 1080i, maar dat beeld is niet veel beter...). Full HD (namelijk 1080P) heb je enkel via bluray (of satelliet, dacht ik). Op het ogenblik dat de nieuwe Ultra HD standaard eraankomt, is echte HD-TV er nog altijd niet .
                              Groeten,

Polleke

Comment

't Zal voor Telenet sowieso weer een sommetje opbrengen. Ik hield toendertijd mijn hart vast toen ik hoorde dat de Amerikanen Telenet hadden gekocht. Heb jaren met Amerikanen gewerkt, maar sorry hoor: niet compatibel met nen Engelsman!

Comment

Working...
                                X