Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewaren van look.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bewaren van look.

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    20-30 jaar geleden zal ons vlees vol hormonen, en werden er nog sproeistoffen gebruikt die nu als uiterst gevaarlijk worden bestempeld.
    Daarenboven zat in elk remblokje asbest, en de benzine zat vol lood, zodat je eigenlijk kon stellen dat de straat vol lood en asbest lag.
    Water kwam door loden pijpen.
    Dat doet me terugdenken aan de reportage over E-nummers die je in voedsel vindt.
    Toen het over de kleurstoffen ging had met het ook over de oude kleurstoffen van vroeger in o.a. snoep.
    Blijkbaar werd rood ooit gemaakt op basis van loodpoeder.
    Of zo iets ... als mijn geheugen wil meewerken. Het was in ieder geval zeer giftig, maar wel gebruikt geweest in snoepgoed.
    Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Appelen steeds kleiner? Ik denk dat jij nog nooit een kleine appel hebt gezien. Om maar even met vroeger te vergelijken. Ik heb vroeger géén dikke sterappel, ceuleman gezien. Bestond gewoon niet. Appelen werden buiten onder het stro bewaard. Waren die lekker? Van eigens, daar waren geen andere. Oogstappel was juist goed genoeg om compote te maken.
      Bananen kunnen als eens tegenvallen, maar je moet wel weten dat er veel soorten bananen zijn. Ik heb dat getal ooit gehoord en dat was echt wel hoog.
      Is het dan nodig dat er 100 en één verschillende soorten appelen en peren bestaan? In den tijd dat er niks anders was werd dat ook gegeten en ze zijn ermee groot geworden,
      groter dan de kinderen van tegenwoordig die leven op fast food (hamburgers, frieten, chips, pizza, pita, etc.)

Ik eet alvast dagelijks mijn appeltje, een banaan, een appelsien, en afwisselend (naar gelang seizoen) kiwi, druiven, peren, perziken, mango, meloen, kersen, en noem maar op...

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Met de zonne uren hier kom je toe, hoe weinig dat ook blijkt te zijn. Liggen bakken in het zuiden in de gloeiende zon, dat is pas verstandig. Spreek eens met een dermatoloog.
      met de zonne uren die we hier hebben? ge meent het... hoeveel dagen heeft de zon geschenen deze zomer? alvast niet genoeg om voldoende vitamine D op te slaan.
      Ja, ik drie volle weken knal in de zon op een zuid Frans strand gelegen, van 11u00 tot 18u00 en dat deed verdorie ferm deugd !

>>>> KLIK <<<<
      maar ja, ge moet niet alles geloven wat de media schrijft zeker, toch?

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Is het dan nodig dat er 100 en één verschillende soorten appelen en peren bestaan? In den tijd dat er niks anders was werd dat ook gegeten en ze zijn ermee groot geworden,
        groter dan de kinderen van tegenwoordig die leven op fast food (hamburgers, frieten, chips, pizza, pita, etc.)

Ik eet alvast dagelijks mijn appeltje, een banaan, een appelsien, en afwisselend (naar gelang seizoen) kiwi, druiven, peren, perziken, mango, meloen, kersen, en noem maar op...
        Probeer al eens met 10 soorten appelen en peren op te noemen die je hier dagelijks op de markt kan vinden. Moeilijker dan je denkt hoor. En de rest van het fruit dat jij opnoemt, was vroeger niet of nauwelijks te vinden. Maar tussen jouw en mijn vroeger zal er nog wel een vroeger van een ander liggen.

met de zonne uren die we hier hebben? ge meent het... hoeveel dagen heeft de zon geschenen deze zomer? alvast niet genoeg om voldoende vitamine D op te slaan.
        Ja, ik drie volle weken knal in de zon op een zuid Frans strand gelegen, van 11u00 tot 18u00 en dat deed verdorie ferm deugd !

>>>> KLIK <<<<
        maar ja, ge moet niet alles geloven wat de media schrijft zeker, toch?

Niet meer of minder dan dat jij iets schrijft, ook al schreeuw je het hier uit.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

*edit
          Last edited by kirsten_dl; 19 oktober 2012, 17:02.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

da's waar; vraag maar eens aan kinderen waar melk vandaan komt...
            Dat komt toch van de fabriek.........
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

En chocomelk van de bruine koe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                20-30 jaar geleden zal ons vlees vol hormonen, en werden er nog sproeistoffen gebruikt die nu als uiterst gevaarlijk worden bestempeld.
                Daarenboven zat in elk remblokje asbest, en de benzine zat vol lood, zodat je eigenlijk kon stellen dat de straat vol lood en asbest lag.

Water kwam door loden pijpen.

Jaja, vroeger was alles beter!
                Misschien was die look zelfs zo hard bespoten dat zelfs geen schimmel er vat op had.
                En nog iets vroeger vond je in elk huis een blikken doos op een rek in de stalling met DDT poeder, daar naast nog een fles E605. Drinkwater uit de zelf gegraven put waar al eens een muis in sukkelde en verdronk.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Weet nu al iemand een antwoord op de vraag hoe je look het best kan bewaren, want ik heb daar ook hetzelfde probleem mee.

Dat voeding niet meer hetzelfde is als vroeger, dat weet iedereen.
                  Maar we leven nu gemiddeld veel langer, dus zal dat niet echt een probleem zijn.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Opgieten op olijfolie. Dan blijft deze min 2 maand OK en als bijproduct een heerlijke knoflookolie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Weet nu al iemand een antwoord op de vraag hoe je look het best kan bewaren, want ik heb daar ook hetzelfde probleem mee.
                      Ik leerde van mijn moeder: droog, koel en vooral donker
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                      X