Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opnemen van de digi-recorder van Telenet.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opnemen van de digi-recorder van Telenet.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Hangt ervan af welke aansluitingen je opnametoestel heeft waar je het naartoe wil sturen hé Theo.
    Zomaar een film overzetten als data mag je vergeten, het kan zelfs met een HDMI kabel, maar hou er rekening mee dat je
    de ganse film op de gewone snelheid zal moeten laten afspelen, je kan je opname ook via een gewone
    analoge ingang naar een dvd recorder of videorecorder met analoge ingang sturen, en ook (naargelang de aansluitmogelijkheden van je tv)
    alles via je tv aansluiten, maar is wel een spelletje van lange duur, en of het sop de kool waard is. KLIK HIER
    Alles is me nu duidelijk Geert.
    Ik zeg het nog eens als ik mag: ik had niet gedacht dat dit eigenlijk mocht.
    In feite ben ik dan illegaal bezig of niet?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Heb wel ondervonden dat wanneer je iets overzet van digicorder naar dvd van bv mgm of tcm, je de ondertitels niet mee kopiërt .
      Ah, hupla daar gaan we weer

Ik kijk dikwijls naar de BBC. En dan kan ik die ondertitels aan of uit zetten.
      Ik heb geen moeite met Engels maar die vreselijke accenten soms en slechte uitspraken.
      Bepaalde typische en zeer leuke gezegden of uitdrukkingen kan ik dan lezen. Het is maar om de humor te begrijpen en om niets te moeten missen.
      En dan heb ik ook liever de Engelse ondertiteling dan een slecht vertaalde in het Nederlands (bij dvd's van tv-series bijv.).
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

En mijn link (#4) was niet goed genoeg of wat Theo?
        Zelfs ik had erover gekeken

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Heb nog een vraag: hoe doet je dat met die link naar Google die zichzelf invult?
          Ik vind dat knap
          Dat kan je hier : http://www.qooqle.nl/

En is het deze reeks dat je zoekt ? http://classicdvdtv.com/lou-grant-dv...4-dvd-s24.html

mir
          Last edited by mir; 17 oktober 2012, 17:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Dat kan je hier : http://www.qooqle.nl/

En is het deze reeks dat je zoekt ? http://classicdvdtv.com/lou-grant-dv...4-dvd-s24.html

mir
            Ja...
            Is die site euh... te vertrouwen?
            Kwaliteit goed?
            Ik vraag maar he.

Mir, ik had gezocht achter die dvd's.
            Maar die zijn nooit officieel gemaakt of geleverd, vandaar mijn scepticisme
            Last edited by theokus; 17 oktober 2012, 18:08.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Of deze betrouwbaar is weet ik niet. Maar in google kom je nog aanbieders tegen van deze DVD.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Of deze betrouwbaar is weet ik niet. Maar in google kom je nog aanbieders tegen van deze DVD.

mir
                Ok mir.
                Het is ook daarom dat ik ze zelf wil opnemen en bewaren. En later met DVDfab op harde schijf.
                Met bestanden op een harde schijf kan ik flexibeler omgaan.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Stap 2: de opname overzetten

zet je tv, de HD Digicorder en de DVD-recorder aan > geen probleem
                  zet je tv op het kanaal zodat je beeld krijgt van je DVD-recorder > geen probleem > ik kijk tv via de tuner van de recorder > ik kan bijv. mijn opnames afspelen die op de recorder staan.
                  zet je DVD-recorder op het kanaal zodat je beeld krijgt van digitale televisie > HOE MOET IK DAT DOEN??? Hoe kan ik controleren of dat zo is?
                  laat je de DVD-recorder opnemen
                  start de opname van de HD Digicorder die je wenst over te zetten > ?? Hoe moet ik dat doen?
                  je kunt je tv nu uitschakelen, als je dit wenst
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

T'is heel simpel maar ik kan het niet uitleggen
                    Komt er op neer dat je je dvd recorder niet op een tv kanaal moet zetten maar op de AV ingang. Je kan dat controleren door bvb je digicorder op het scherm van de munu te zetten (home toets) dan moet je op je dvd recorder dat beeld kunnen ontvangen. Zo staat je dvd recorder op de juiste ingang. Daarna start je je aflevering die je wenst op te nemen en laat je je dvd recorder opnemen.

Uiteraard moet je tv ingesteld staan op je dvd recorder ander zie je niet of je goed bezig bent.

mir

Comment

Heb het gevonden
                      Bedankt iedereen.
                      Last edited by theokus; 18 oktober 2012, 05:03.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Heb nog een vraag: hoe doet je dat met die link naar Google die zichzelf invult?
                        Ik vind dat knap
                        Simpel hoor Theo, wacht "Ik google het even voor je"

Comment

Simpel hoor Theo, wacht "Ik google het even voor je"
                          Dank u Geert
                          ============================================
                          Als je het weet dan is alles simpel

In maart van dit jaar hebben we het er nog over gehad...(dus opnemen van digicorder).

Het zal wel een reden hebben waarom er twee scart-kabels moeten gebruikt worden.
                          Maar als je iets op tv ziet dan kan je dat toch opnemen op een dvd-video-recorder niet?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Het moet zeker lukken, als je de DVD recorder kan laten opnemen vanop de Scart ingang (AV?).
                            Je verliest wel een stuk qualiteit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Het moet zeker lukken, als je de DVD recorder kan laten opnemen vanop de Scart ingang (AV?).
                              Je verliest wel een stuk qualiteit!
                              Tommie, een hdmi verbindt de digicorder met de tv.
                              Ik kies een tv-zender, stel canvas.
                              Op tv zie ik dan canvas.

Wat ik dan zie (canvas op tv) kan ik ook opnemen op mijn dvd-video-recorder.
                              (zonder scart-kabels)
                              Maar dan moet mijn dvd-video-recorder op het juist kanaal staan of dus ook het canvaskanaal.

Vermits een opname op de digicorder geen tv-kanaal is zoals één of canvas, moet ik een kanaal zoeken op de dvd-videorecorder die de opname zichtbaar maakt.

Het kan ook zo uitgelegd worden
                              Start gewoon het opgenomen programma vanaf de digicorder. Je ziet de opname op tv.
                              Start de dvd-video-recorder en zoek zolang via zijn tuner tot je de opname ziet. Dat kan even duren maar je zal het kanaal vinden.
                              Start dan de opname op de recorder. Wel even opletten hier dat je geen stukje mist he (pauzeer de digicorder dan even alvorens op over te zetten).
                              Probleempje is wel dat je dat niet snel kan afhandelen.
                              Als de opname bijv. een uur duurt dan heb je ook een uur nodig.

Het kan nog eenvoudiger
                              Gewoon de uitzending vanaf de eerste keer opnemen op de dvd-video-recorder.
                              De kwaliteit zal idd. iets minder zijn maar daar merk ik hier niet veel van.
                              Last edited by theokus; 18 oktober 2012, 16:44.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Het kan ook zo uitgelegd worden
                                Start gewoon het opgenomen programma vanaf de digicorder. Je ziet de opname op tv.
                                Start de dvd-video-recorder en zoek zolang via zijn tuner tot je de opname ziet. Dat kan even duren maar je zal het kanaal vinden.
                                Start dan de opname op de recorder. Wel even opletten hier dat je geen stukje mist he (pauzeer de digicorder dan even alvorens op over te zetten).
                                Probleempje is wel dat je dat niet snel kan afhandelen.
                                Als de opname bijv. een uur duurt dan heb je ook een uur nodig.
                                Ik denk dat de antenne uitgang van de digicorder geen beelden laat zien van wat er op de HDD staat.
                                Volgens mij zit er alleen een doorlus versterker in om het antenne signaal door te lussen naar een eventueel volgend apparaat.
                                En zit er dan ook geen modulator in om het video materiaal op antenne te zetten.
                                Bijgevolg kun je dus geen kanaal vinden op je dvd recorder.

Ruud
                                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                                X