Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluid en tv

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geluid en tv

Ik volg met veel interesse deze discussie.
    Ik heb namelijk ook onlangs een nieuwe TV, en het geluid valt dus ook tegen.
    Daarom had ik graag eens de kenners hun idee gevraagd over deze dingetjes.
    mijn TV staat in een 55cm diepe kastnis (nog van de beeldbuis-TV) alvast de sub kan ik achter de tv verstoppen en de fronts achterin de hoeken van die kast-nis.
    Zijn zo'n setjes hun geld waard of...is het eerder rommel te noemen.

Comment

Als je 5 speakers, een sub, en een 300W versterker wil maken, en dat moet verkopen aan 129€, kan dan ergens het woord geluidskwaliteit in je ontwikkelingsproces voorkomen?

Als plaats je probleem is, kijk dan eens naar KEF eitjes. Dat zijn bij mijn weten de enige compacte speakers die nog enige kwaliteit halen.
      Je wil toch betere kwaliteit dan wat je TV nu geeft.

Verder, een speaker in een nis is nooit een goed idee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Als je 5 speakers, een sub, en een 300W versterker wil maken, en dat moet verkopen aan 129€, kan dan ergens het woord geluidskwaliteit in je ontwikkelingsproces voorkomen?

Als plaats je probleem is, kijk dan eens naar KEF eitjes. Dat zijn bij mijn weten de enige compacte speakers die nog enige kwaliteit halen.
        Je wil toch betere kwaliteit dan wat je TV nu geeft.
        die

Verder, een speaker in een nis is nooit een goed idee.
        boah de Sib, Dôme en Bird reeks van JMLab Focal zijn ook compact speakers die ook een goede kwaliteit halen
        en zoals gezegd een speaker in een nis is nooit een goed idee
        zeker niet als je speakers achter een toestel (tv of zo) wilt steken, je gaat dan nog wat meer van uw geluidskwaliteit weghalen
        dan ben je nog beter af met de ingebouwde speakers van de tv
        je gaat iets wegsteken en daarna nog goede kwaliteit van geluid verwachten?
        dat gaat niet echt samen vrees ik

Comment

De ruimte waar de LCD in staat is rondom zo'n 20cm groter dan de TV hoor. 't Is dus niet zo dat de TV erin "gespannen" zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            mijn TV staat in een 55cm diepe kastnis (nog van de beeldbuis-TV) alvast de sub kan ik achter de tv verstoppen en de fronts achterin de hoeken van die kast-nis.
            Dat zal in ieder geval al beter klinken dan de ingebouwde luidsprekertjes van de tv.

Er is altijd wel iets beter, maar dat is doorgaans ook duurder.
            Het is maar waarmee je zelf tevreden bent.

Ik heb een aantal jaren geleden een Sony tuner-versterker (5x100W RMS) gekocht die al voorzien was voor digitale audio.
            Tot nu toe had ik die daar nooit voor gebruikt, simpelweg omdat ik met de oude tv en de analoge kabel daar de mogelijkheid niet voor had.
            Nu is die Tuner aangesloten via de digitale aansluiting, en gebruik ik die gewoonlijk als ik naar films kijk.
            Voor de andere uitzendingen vind ik het niet echt nodig om de grote luidsprekers te gebruiken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

De ruimte waar de LCD in staat is rondom zo'n 20cm groter dan de TV hoor. 't Is dus niet zo dat de TV erin "gespannen" zit.
              als je een subwoofer in een kast nis gaat plaatsen dan ga je in feite je sub nogmaals in een soort van luidsprekerkast steken ,met de nodige reflecties erbij en faseverstoringen
              idem voor de satelietspeakers
              zoiets gaat voor een verstoring zorgen van het klankbeeld
              je moet zeker zien dat de het voorste gedeelte van de speakers gelijk komen met je kast dit om de reflecties te vermijden, dit geld zeker voor je satelietspeakers maar ook voor je sub
              zoals ik het kan opmaken in je uitleg ga je de subwoofer echt achter je tv duwen , achteraan de kast ,welke 50 cm diepte is
              de satelietspeakers ga je aan de zijkant van je tv ook achteraan wegduwen, zodat alles mooi uit het zicht staat
              dat is iets dat je nooit mag doen als je wat wilt genieten van de audio zoals die bedoelt was bij de opname

Comment

Voor die prijs heb je zeker kwalitatief magnetisch afgeschermde sprekers met een topgeluid.
                Als je wil dat je tv uiteen rammelt, dan moet je zeker een sub achter je tv plaatsen.
                Als je nog deftig beeld wil, dan moet je zeker dergelijke speakers kortbij plaatsen.
                En speakers achteraan in een kast duwen ... klank zal ook met de beste speakers op geen knijt trekken.
                Nu heeft een LED tv daar misschien wel minder last van, goed is het nooit.
                Speakers kan je best vrij op enige afstand van je tv plaatsen, al is het om het stereo-effect te behouden.
                Een soundbaar daarentegen is speciaal gebouwd om met al deze effecten rekening te houden ... enfin, de betere toch.
                Goede raad ... bijna kerst, spaar wat verder en koop iets beter.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

139€ is geen geld voor wat je allemaal erbij krijgt. Je moet wel zien of die ook automatisch met je tv aangaat, anders moet je telkens een aparte afstandsbediening gebruiken.
                  Wij hebben zoals eerder aangehaald deze soundbar. Qua geluid is dat meer als voldoende maar zo een losse speakerset zal waarschijnlijk nog iets beter klinken.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    139€ is geen geld voor wat je allemaal erbij krijgt. Je moet wel zien of die ook automatisch met je tv aangaat, anders moet je telkens een aparte afstandsbediening gebruiken.
                    Wij hebben zoals eerder aangehaald deze soundbar. Qua geluid is dat meer als voldoende maar zo een losse speakerset zal waarschijnlijk nog iets beter klinken.
                    zo waarschijnlijk is het nog niet dat zo'n losse speakerset beter gaat klinken, het valt al heel goed te zien hoe dat je die gaat opstellen
                    daarmee staat of kraak je een luidspreker
                    en het zou ook goed kunnen dat je met een losse luidsprekerset een groot gat in de frequentie kan hebben (oa zo'n bose systemen hebben daar nogal wat last van )
                    dat de satalietspeakers hun frequentie dus niet laag genoeg komt ten opzichte van de sub, dat gat in de frequentie ga je snel horen
                    ik opteer eerder voor dan een goede soundbar dan een goedkope speakerset
                    ofwel doorsparen naar een degelijke losse speakerset die dan op de jusite wijze is opgesteld

Comment

Kijk eens eerst wat die speakers wegen...
                      Ik vrees dat ze van je kast waaien als de de ramen tegen elkaar open zet.

Bij speakers is de kwaliteit heel dikwijls recht evenredig met het gewicht.
                      Ooit een lichte piano gezien? Of een kleine contrabas?
                      Om een volledig geluidsspectrum te hebben heb je een klankkast nodig, en geen lichte plastieken doosjes...

Comment

Dank voor jullie reacties.

Comment

Working...
                        X