Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe zou het met Eddy zijn?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe zou het met Eddy zijn?

Sport is maatschappelijk en onze samenleving kan bijna niet meer zonder sport.
    Wie aan wielrennen denkt, denkt aan Vlaanderen, denkt aan afzien, denkt aan hard werken.
    Het is nu meer dan duidelijk dat er renners zijn die iets meer in hun tas koffie
    kappen dan melk of suiker.
    Trouwens we hebben ook de bekentenissen van een paar Vlaamse coryfeeën.

In de USA is zelfs "big" nog niet groot genoeg.
    Lance was groter dan "big", hij was "the Boss".
    Het was een publiek geheim maar nu niet meer: het zit fout bij het wielrennen.

Waarom wordt het wielrennen nu zo fel geviseerd?
    Ik heb geen sluitend antwoord maar het is de sport van de kleine mens.
    Die wordt dubbel, zelfs driedubbel gestraft.
    Alweer wordt de hoop op beterschap gefnuikt en zijn we weer een illusie rijker.

Toch heb ik genoten van de Tour. Lance deed het vijf, zes en zelfs zeven keer.
    Holderdebolder hobbelde hij over een Franse akker maar bleef recht.
    De aanbidding van "Het Lam Gods" was niets in vergelijking met "God Lance".

De dag begon met een ijskoude douche over ons heen na een veel te korte nacht.
    Een harde slag, onverdiend, in het gezicht van elke supporter, elke journalist.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Hoe zou het met Eddy zijn?

ik weet het niet maar eddy heeft zojuist nog een foto geplaatst in de beginnershoek dus denk dat alles ok is met hem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
      ik weet het niet maar eddy heeft zojuist nog een foto geplaatst in de beginnershoek dus denk dat alles ok is met hem.
      Haha, goed gezien.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Sport is maatschappelijk en onze samenleving kan bijna niet meer zonder sport.
        Wie aan wielrennen denkt, denkt aan Vlaanderen, denkt aan afzien, denkt aan hard werken.
        Het is nu meer dan duidelijk dat er renners zijn die iets meer in hun tas koffie
        kappen dan melk of suiker.
        Trouwens we hebben ook de bekentenissen van een paar Vlaamse coryfeeën.

In de USA is zelfs "big" nog niet groot genoeg.
        Lance was groter dan "big", hij was "the Boss".
        Het was een publiek geheim maar nu niet meer: het zit fout bij het wielrennen.

Waarom wordt het wielrennen nu zo fel geviseerd?
        Ik heb geen sluitend antwoord maar het is de sport van de kleine mens.
        Die wordt dubbel, zelfs driedubbel gestraft.
        Alweer wordt de hoop op beterschap gefnuikt en zijn we weer een illusie rijker.

Toch heb ik genoten van de Tour. Lance deed het vijf, zes en zelfs zeven keer.
        Holderdebolder hobbelde hij over een Franse akker maar bleef recht.
        De aanbidding van "Het Lam Gods" was niets in vergelijking met "God Lance".

De dag begon met een ijskoude douche over ons heen na een veel te korte nacht.
        Een harde slag, onverdiend, in het gezicht van elke supporter, elke journalist.
        Zou een en ander ook niet kunnen veroorzaakt worden door het steeds meer zwaarder maken van ondermeer de Tour? Eigenlijk moet je een soort door goden uit de ruimte getunede supermens zijn om dat nog te volbrengen.

Walter
        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Zou een en ander ook niet kunnen veroorzaakt worden door het steeds meer zwaarder maken van ondermeer de Tour? Eigenlijk moet je een soort door goden uit de ruimte getunede supermens zijn om dat nog te volbrengen.

Walter
          Dat is zeker een reden Walter. Het moet ook sneller gaan. Waarom weet ik niet. 5 of 10 km trager is voor mij ook goed.
          En meer spektakel misschien ?
          Het vallen van renners is schering en inslag en wordt uitvoerig becommentarieerd.

Vroeger, daar gaan we weer, kon een rit in de Tour een ganse dag duren
          De charme, het heroïsme, de namen van de "grootten" komt ook uit de Tour van vroeger.
          Alhoewel men vroeger ook onzuivere koffie dronk.
          Wie was die renner weer die een paar flessen wijn dronk en in slaap viel onder een boom
          De wegen zijn nu kegelbanen, vroeger zand, kiezel, modder, geen volgwagens, zelf banden vervangen.
          Dat is voorgoed voorbij. En het is misschien beter zo.
          Wie zou vandaag de dag een volle dag naar één rit in de Tour kijken.

Ik herinner me het debat, lang geleden op tv, met Eddy, Rik1 en Rik2 plus Roger
          Die hadden het over een boterham: zonder beleg rijd je de Tour niet uit.

Geld maakt alles kapot: de sport en de mens.
          Voor grote namen en merken telt enkel geld.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Vroeger, daar gaan we weer, kon een rit in de Tour een ganse dag duren
            Over hoeveel vroeger praat je dan?
            Sinds '66 zijn er dopingcontroles in de tour de france.
            als 46jaar...

het feit dat men toen begon te controleren,
            is een teken dat het daarvoor ook al gebruikt werd...

De tour werd voor het eerst in 1903 gereden?
            de tour bestaat dus 109jaar, waarvan 46jaar met dopingscontroles...

De beste willen zijn... is niet altijd gezond...
            hoeveel doktoren pleiten al jaren dat (de echte) topsporters eigenlijk ongezonde mensen zijn?
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Met mij is alles goed. Ik drogeer me nog altijd met lekkere wijn.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Over hoeveel vroeger praat je dan?
                Tja, wat de Grieken in de Oudheid deden, daar kan ik echt niet over mee praten
                Het is van alle tijden. En het gezocht of gewenste belang zal dat ook wel zijn.

Het verhaal van Tom Simpson was wreed.
                Is er sinds toen wat veranderd in het gedrag van de renners?
                Niet veel.

Dat was ook zo met Jempy Monseré alhoewel dit heel anders was.
                Vroeger bestaat nu nog. Denk maar aan Johnny Hoogerland en de prikkeldraad.
                Is de koers veranderd.
                Niet veel.

Ik ben het eens met wat je zegt.
                En ik begon dat te merken op jongere leeftijd
                Omdat ik hoorde en zag over sporten en kwetsuren.
                Kim Clijsters die jaren aan een stuk tennist met één en dezelfde arm (hoofdzakelijk) of Justine.

Bij een renner wordt alles belast. Ook bij andere sporten natuurlijk maar dat wil ik even laten liggen.
                Sport en pijn lijden, ik weet het niet zo.
                Dan moet je stoppen, rusten en niet met kunstmatige middelen tegen de natuur ingaan. Maar ja, ik ben naïef

Over gezondheid gesproken.
                "hij speelt met een inspuiting"
                "hij reed met twee gebroken ribben en gebroken vinger"
                Wat moet je dan zeggen? Proficiat? Of is het zottenwerk?
                Stoppen met je werk of deze sport en dan verliezen wat je graag doet?
                Geen eer, geen roem en vooral geen centen meer?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Tja, wat de Grieken in de Oudheid deden, daar kan ik echt niet over mee praten
                  Ik kan je leeftijd niet raden, ik was je profiel nog niet gaan controleren (nu dus wel even gedaan).
                  Je hebt het invoeren van de dopingcontroles meegemaakt,
                  maar waarschijnlijk zullen er de jaren ervoor ook wel gevallen geweest zijn?
                  je was (volgens je profiel) 17jaar bij de invoering, keek/luisterde je toen al met zulke argus ogen naar de tour de france?
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Ik kan je leeftijd niet raden, ik was je profiel nog niet gaan controleren (nu dus wel even gedaan).
                    Je hebt het invoeren van de dopingcontroles meegemaakt,
                    maar waarschijnlijk zullen er de jaren ervoor ook wel gevallen geweest zijn?
                    je was (volgens je profiel) 17jaar bij de invoering, keek/luisterde je toen al met zulke argus ogen naar de tour de france?
                    Zeker.
                    Ik heb de koers nog gezien in zwart-wit... op tv
                    Na de koers (een rit in de Tour) kocht ik op straat dat speciale krantje van het Volk.
                    Ik las Willem Van Wijnendaele van voor naar achter en terug
                    Graag zat een keer achter op de motor in de koers zelf.

De beleving van de koers was beter dan nu.
                    Je zag minder maar je las des temeer.
                    Maar ik was nooit uitbundig of "gek" van één renner of ander idool.

"Ze hebben me geflikt" veranderde in "de dokter heeft zich vergist"
                    (zei Eddy M.)

Dat volgehouden ontkennen dat er niks is heeft me altijd bezig houden.
                    Zit er ook in bij veel supporters.
                    Ook dat rijk en eerlijk zijn samengaat. Is een tikje OT maar het is zo.
                    Enz. Enz.

Ik heb slechts een beetje van een rit gezien van de Tour en dat was in Hasselt.
                    Met mijn pa heb ik ooit en één keer een wedstrijd gezien op de wielerpiste in Racourt.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Waarom zou men geen doping nemen? Mensen zijn altijd op zoek om een shortcut te maken. Of het nu gaat om ons belastingen, een karweitje die in het zwart moet gebeuren, ... we doen (bijna) allemaal die dingen als we er de geledenheid toe hebben. Doping betekent mee kunnen en soms beter zijn dan de rest. Beter zijn is €, veel €€. Hoe "moderner" het wielrennen, hoe spectaculairder, hoe zwaarder, ... hoe duurder de TV-rechten, hoe meer bonussen er konden betaald worden. Enkele dagen nog de discussie gezien of de Vuelta of Giro niet belangrijker gaan worden dan de TdF en de journalisten waren akkoord dat het ook zo worden. Men blijft daar veel langer in de bergen, veel zwaarder maar wel kortere ritten. Spectakel, dat wel maar eentje waar men mogelijk nog meer zal eisen van de renner. Wij, als wielerliefhebbers, zie nu 1x graag de renners zweten en afzien op een col buiten categorie.

Comment

Working...
                      X