Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen > Netvergoeding van 200 euro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zonnepanelen > Netvergoeding van 200 euro

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
    en zo slagen de foute politici er in om aan de macht te blijven "verdeel en heers"
    Dit is helemaal juist.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Zo een baas had ik ook wel gewild. 50 liter Brussel-Oostende-Brussel? Ofwel is het met dit "voertuig.
      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Ik vrees er wat voor : die 50 liter was al weg gewoon om het ding op te starten... .
      Als de ene overdrijft dan mag ik dat ook. Toch?
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Als we toch moeten betalen is er volgens mij alleen één oplossing die juist zou zijn.
        Dat is de slimme meter.
        Wat jezelf verbruikt tijdens zonnige dagen, betaal je niet. De rest/overschot dat je op het net injecteert wel.
        Ook wat je ervan gebruikt in nachttarief/uren zou je betalen, gelijk iedereen.
        Volgens mij is dat de enige correcte of juiste manier.

Je moet dus niet op de KWP PV panelen betalen, maar op het geïnjecteerd vermogen.
        Het kan niet dat mensen meerdere PV panelen laten zetten omdat hun oriëntatie niet perfect zuid is.
        Mijn buurman heeft 46 panelen van 240WP = 11.040 WP
        Hij heeft 2 X SB5000tl21 omvormers op 3F net en zijn installatie is gekeurd op 10KW. 24 panelen liggen oost en 22 west.

Als ik de curve van BDlid "mir" bekijk en dat met mijn kleine installatie vergelijk, dan lopen we qua opbrengsten gelijk tot tegen de middag (14h00).
        Daarna zal zijn andere installatie mij ruimschoots overtreffen. (andere oriëntatie hebben of meer west liggen.)

Comment

Wil men het min of meer rechtvaardig belasten en toch simpel houden: stel een correct bedrag in per netto geproduceerde kWh en trek het bedrag gewoon af van de uitbetaling van het GSC. Misschien niet perfect maar toch véél beter dan gewoon te kijken naar wat er op je dak ligt, ongeacht helling, oriëntatie, opbrengst enz...
          En bovendien poepsimpel te verwerken.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

dat is inderdaad de enige zinige en eerlijke manier om een eventuele injectietaks te heffen.
            Onafgezien van het feit dat het weer eens contarctbreuk is. Men heeft panelen gezet onder bepaalde voorwaarden die vrij gunstig waren omdat de beleidsmakers meer propere enegie wilden en daarna gaat men dan stilletjes stukje per stukje aan het beloofde rendement knagen en de mensen die, ook vanuit ecologisch en sociaal denken, hun centen investeerden, zelfs als die niet ten volle rendeerden door bv oost of west gericht dak, afschilderen als profiteurs.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Wil men het min of meer rechtvaardig belasten en toch simpel houden: stel een correct bedrag in per netto geproduceerde kWh en trek het bedrag gewoon af van de uitbetaling van het GSC. Misschien niet perfect maar toch véél beter dan gewoon te kijken naar wat er op je dak ligt, ongeacht helling, oriëntatie, opbrengst enz...
              En bovendien poepsimpel te verwerken.
              Inderdaad de beste oplossing, en geen problemen met facturatie (is toch voor de netbeheerder) ligrichting enz.
              Je betaald voor wat je instalatie je geeft en eventueel in het net gaat bufferen.
              Maar ik vrees dat de staat hier vreest om wat te ontlopen, op een injectietaks kunnen ze weer btw. heffen, maar op een vermindering
              op GSC is dat natuurlijk moeilijker.

Comment

Working...
              X