Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen > Netvergoeding van 200 euro

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zonnepanelen > Netvergoeding van 200 euro

Vanaf 2013 zullen particulieren met zonnepanelen op hun dak jaarlijks een netvergoeding moeten betalen van gemiddeld 200 euro,
    volgens een voorstel dat de distributienetbeheerders Eandis en Infrax hebben uitgewerkt.
    De federale energieregulator Creg moet wel nog zijn toelating geven aan het voorstel.
    Dat staat zaterdag in De Standaard en Het Nieuwsblad.

"De invoering van de netvergoeding voor zonne-energie was eind mei een onderdeel van de grote hervorming
    van de groenestroomsubsidiëring van de Vlaamse minister van Energie, Freya Van den Bossche (SP.A).
    Die omvatte een forse verlaging van de zeer gulle subsidie, maar ook het voorstel om een ‘beperkte' netvergoeding in te voeren."

Zo word je twee maal gepakt...

En vanaf 2013 zal elke nieuwbouw moeten voorzien zijn van een of andere vorm van energiebesparing.
    Dus word je nog een keer gepakt.

Wat willen ze nu eigenlijk?
    't Is altijd hetzelfde met hun "liedjes": ze duren niet lang
    En het zijn altijd de gebruikers die genekt wordt.
    Last edited by theokus; 6 oktober 2012, 11:33.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Zonnepanelen > Netvergoeding van 200 euro

Hopelijk wordt het niet goedgekeurd door de creg. Voor mij komt het op 238 euro per jaar, dat is meer dan mijn jaarlijkse energiefactuur bij ecopower. Ik zal dus maw meer moeten betalen om energie op het net te zetten dan het te verbruiken.
    Ze hebben ons goed zitten.
    Waarom niet zoals in nederland? Voor de stroom die je op het net terug zet krijg je evenveel als voor de stroom die je verbuikt.

mir
    Last edited by mir; 6 oktober 2012, 11:32.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Hopelijk wordt het niet goedgekeurd door de creg. Voor mij komt het op 238 euro per jaar, dat is meer dan mijn jaarlijkse energiefactuur bij ecopower. Ik zal dus maw meer moeten betalen om energie op het net te zetten dan het te verbruiken.
      Ze hebben ons goed zitten.
      Waarom niet zoals in nederland? Voor de stroom die je op het net terug zet krijg je evenveel als voor de stroom die je verbuikt.

mir
      Of huizen bouwen die totaal onafhankelijk zijn van energieleveranciers he mir.
      't Zal wel een ferm probleem zijn voor de steden
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

En deze week nog in de media bij nieuwbouw is men verplicht om zelf groene energie op te wekken.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Per 1000KW. Dat wil dus zeggen dat ze 50 euro van uw certificaten aftrekken.

Comment

wat is een netvergoeding en waarom moet je betalen..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              wat is een netvergoeding en waarom moet je betalen..?
              grt,bouk.
              Dat is de wegenbelasting bouk
              Energie wordt geproduceerd maar die energie moet nog op zijn plaats geraken.
              Die verplaatsing gebeurt via het net (bovengronds, ondergronds) en het zijn die kosten die aangerekend worden.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Zoiets kan alleen maar in dit kl*te landje, eerst de mensen overtuigen om groene energie te produceren om ze nadien terug te pakken

Steeds wordt er gewezen naar de mensen met zonnepanelen op hun dak dat ze te veel subsidie krijgen ...
                Nooit wordt er gesproken over die vele KW's die extra op het net worden gestoken en die niet worden opgebruikt door zonnepaneelhouders maar die dik verkocht worden aan mensen zonder panelen !!

Schandalig Belgenlandje ..... meer kan ik er niet van zeggen .... of toch wel, ze kunnen zooo veel besparen in de regering zelf maar da's een andere discussie.

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

het is zoals altijd ze maken je hoofd gek om zonnepanelen te zetten ,eens je ze staan hebt gaan ze weer een extra soort belasting invoeren omdat je juist zonnepanelen hebt
                  je moet er maar blijven aan uit kunnen ,ik ben al heel lang de kat uit de boom aan het zien ,dus nu weet ik zeker als wij er leggen dat ik een stand allone pakket pak die niet
                  op de openbare electriciteitsnet wordt doorverkocht ,opslagen in batterijen de stroom .
                  of ik zet een paar kleine windmolens in mijn tuin daar hebben ze voorlopig nog niksen op gevonden van extra te moeten betalen,omdat je het hebt staan .
                  Alles is goed om de kleine man in de straat weer eens extra te plukken dan ,dus er gaan weer extra ontslagen vallen in deze sector .
                  Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

ze vragen toch om gepakt te worden.
                    er is èèn ding dat je goed moet onthouden,
                    de staat geeft niks gratis, die kennen alleen krijgen en nemen zo is het altijd geweest.
                    dat was vroeger zo en is nog steeds zo en zal altijd zo blijven.
                    ik weet nog heel goed 35 jaar geleden kochten mijn ouders een rij huisje, toen bestond er een soort renovatiepremie dat je kon aanvragen om een deel van de kosten te recuperen.
                    je kreeg dat om bv een badkamer te installeren en dergelijke meer, maar de wc moest dan wel weer apart zijn was een van de voorwaarden.
                    waar zat dat adertje dan, heel simpel.
                    na de renovatie werken dacht na 5 jaar kwam men kijken of de werken idd uitgevoerd waren en kreeg je u premie, daarna werd de woning geschat en daar mocht je dan de rest van u leven de meerwaarde voor betalen aan grondlasten.
                    toch slim gezien he.

grts
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Waarom niet zoals in nederland?
                      Waarom ? Waarom vraagt u ?

Omdat wij Belgen alles maar slikken, sukkelaars en dom zijn ,altijd alleen maar klagen maar wel alles axepteren en niets doen . Daarom. Ik woon en werk nu al een tijd in NL en dat zou hier gewoon niet kunne. Niet zo. Geldt trouwens ook voor telecom , banken ,kabel tv ,politiek enz enz

Comment

Mensen zonder zonnepanelen zouden nu al meer moeten gaan betalen door die zonnepanelen......dus het is toch normaal dat mensen met zonnepanelen de kosten meedragen hé.
                        In de zomer hadden ze al eens te veel stroom met die zonnepanelen, en moesten ze naar Frankrijk stroom uitvoeren, en daar moesten ze dan Frankrijk nog voor betalen....raar maar waar.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

Comment

Ben ik blij dat ik in een huurhuis woon en daardoor geen zonnepanelen heb...

wie is er nu de slimste op 't schijten van de markt?!!
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Er schijnen nog steeds mensen te zijn die niet willen begrijpen dat ALLEEN de lonen van onze beleidsmensen nog omhoog mag en dat net dat geld van ergens moet komen.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Ben ik blij dat ik in een huurhuis woon en daardoor geen zonnepanelen heb...

wie is er nu de slimste op 't schijten van de markt?!!

Jij niet .

Ik heb in 2004 een oude woning gekocht waar ik een deel voor geleend heb. Gisteren een mailtje gekregen dat dit jaar de rentevoet is herzien en ik voor de komende 12 maanden leen aan 1.18% (ja, 1.18).
                              Wie is nu de slimste

Comment

Working...
                              X