Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen crisis of geen motivatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geen crisis of geen motivatie?

Ge zou nu denken dat handelaars hun klanten liever behouden in plaats van kwijt te spelen aan concurrenteie maar niets is blijkbaar minder waar.

Zit ik nu al sinds vanmorgen 10u00 continu naar een winkel te bellen om een bestelling door te geven en telkens krijg ik te horen dat ze geen tijd hebben om mijn bestelling op te nemen.
    Ik had al eens info gevraagd en ze vroegen zelf om telefonisch de bestelling door te geven opdat het morgen al geleverd zou kunnen zijn in de winkel ... zal moeilijk gaan op deze manier.
    Ofwel heb ik iemand aan de lijn dat het hoort donderen in Keulen en vraagt later terug te bellen, ofwel zeggen ze dat het nu niet past en dat ik eveneens later moet terugbellen.

Mooiste van al is dat ik zaterdag ook al in een andere winkel stond om hetzelfde aan te kopen, maar 20 minuten voor sluiting namen ze het toestel uit onze handen en reden het net als de rest van de voorraad met hun karreke naar de stock ... we gaan subiet sluiten zeiden ze en vroegen al om de winkel te verlaten.
    Ik snap wel dat iedereen op tijd naar huis wil, maar als ge het nodige al in handen hebt vind ik het toch maar een rare manier van doen.

Gemotiveerde mensen zijn er toch niet veel meer hoor, ge hoort al direct dat het tegen de zin is en veel vragen moet ge aan sommigen niet stellen.
    Gelukkig kom je af en toe nog eens klantgerichte mensen tegen die de klant echt willen helpen ... de mentaliteit van tegenwoordig zeker?

Nu ja, tegen de zin moeten ze mij niets verkopen, dan ga ik wel op een ander.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Re: Geen crisis of geen motivatie?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Mooiste van al is dat ik zaterdag ook al in een andere winkel stond om hetzelfde aan te kopen, maar 20 minuten voor sluiting namen ze het toestel uit onze handen en reden het net als de rest van de voorraad met hun karreke naar de stock ... we gaan subiet sluiten zeiden ze en vroegen al om de winkel te verlaten.
    Ik snap wel dat iedereen op tijd naar huis wil, maar als ge het nodige al in handen hebt vind ik het toch maar een rare manier van doen.
    Pfff zwijg me ervan! Volgens mij een "fenomeen" in België! Als je in pakweg Duitsland naar een winkel gaat met sluitingsuur 18.00hr word je nog steeds vriendelijk geholpen om één minuut voor 6. Het kan wel zijn dat je niet meer binnen mag een kwartier voor sluiten maar de klanten in de winkel worden teminste niet weg gejaagd.
    Hier in BE is het precies over hetzelfde ritueel. Half uur voor sluiten meld een vriendelijke stem door de speakers dat de winkel "snel" gaat sluiten en iedereen zich naar de kasse moet begeven. Alsof dat al niet erg genoeg is gaat meestal ook nog eens 50% van de winkelverlichting uit zodat je zowieso al geen zin meer hebt om verder te winkelen.
    Tja, tegenwoordig zijn de verkopers niet echt meer begaan met de winkel, zeker als ze zelf geen eigenaar zijn.
    Bigger aint always better........ Unless you're me!

Comment

tja, je hebt winkels waar werkvolk bedient en winkels waar de eigenaar bedient.
      kan dat best begrijpen, dat zoiets voorvalt.
      heb het zelf nog niet voorgehad, maar ga ook nooit een minuut voor sluitingstijd nog een winkel binnen.

grts
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oNeX Bekijk bericht
        Pfff zwijg me ervan! Volgens mij een "fenomeen" in België!
        Het klinkt flauw maar ik ga op tijd winkelen
        Ik begrijp wel dat dit niet lukt voor iedereen.

Bij Colruyt kan je dit oplossen door de bestelling te plaatsen via internet en je gaat alles afhalen tijdens een uur dat jou past.

In het geval van VerSeg: ik bleef geen ganse dag bellen.
        Misschien had ik het uitgehouden van 10:00 tot 12:00 uur maar daarna konden ze er na fluiten, ook al was het dringend.

Ik heb verder nog geen last gehad van onvriendelijk personeel.
        Soms moet ik even wachten omdat ze bezig zijn maar dat komt zelden voor omdat ik weet wat ik moet hebben.

Als personeel betaald wordt tot bijv. 18:00 uur, dan is het zo he.
        Dat hoeft dus niet te betekenen dat ze klanten moeten bedienen tot en met 18:00 uur
        Ik ga er vanuit dat er nog ander werk is wat nodig is.
        En ik zou daarom ook niet schieten op het personeel.

Mijn punt is; stel dat het personeel zo elke dag een halfuur moet overwerken?
        Dus betaald tot 18:00 uur en werken tot 18:30 uur.

En dat de winkel gaat sluiten heb ik wel eens gehoord in de Carrefour
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Aan dees kanten is dat ook echt erg gesteld, sommige plaatsen zouden ze letterlijk je spullen uit je handen nemen en je naar buiten duwen Het fenomeen van het doven van de lichten vind ik ook zo aso, moet je harder zoeken om nog dat ene wat te vinden en dan komt geheid een winkelbediende zeuren "we gaan sluiten hoor" blablabla Dat ze 's blij zijn dat ze werk hebben in de plaats! Zijn d'er zat die werk zoeken! Of zaken moeten hun openingsuren aanpassen a-la aldi alwaar je een kwartier voor sluitingstijd niet meer binnen mag en dit ook zo staat aangegeven! Dit vind ik correct en eerlijk! Motivatie is idd vaak ver te zoeken, zo bestelde ik ooit ergens DE REKENING na het nuttigen van een pizza'tje (jaja, om te betalen!!!!), 2 UUR (!!!!) later en menig verzoeken later hadden we die nog niet en stond het personeel verveeld te lummelen of te keuvelen onder mekaar ... tja, dan maar niet hé!

Sowieso is de commerce hier beroerd, als werkmens moet je in regel al niet meer je boodschappen gaan doen veelal ... en weekends sluiten ze ontiegelijk vroeg, als je de uren ziet in N-FR en NL'se koopavonden ... hier niets van dit alles! België heeft nog wat te leren in het belang van de commerce!
          Last edited by Sonjabelgium; 2 oktober 2012, 18:19.
          Webstek in opbouw

Comment

Het zal niet in elke winkel hetzelfde zijn maar uit ervaring weet ik dat bij een héél aantal winkels het als volgt gaat.

De winkel sluit om 18.00hr. Het personeel moet werken tot 18.30hr. Het personeel moet zo dus tussen 18.0hr en 18.30hr afsluiten en de kas natellen. Omkleden en dergelijk moet gebeuren na de uren zoals bij de meeste werkende mensen (die zich moeten omkleden voor het werk)
            Maar meestal wil men al voor sluitingsuur de mensen buiten zodat de kas zo snel mogelijk kan worden afgesloten worden en ze zo snel mogelijk kunnen vertrekken.

Nu soit, ik ga ook niet moedwillig "te laat" winkelen maar ik kan er niet tegen dat ALS ik dan al wat later ben men mij komt zeggen dat ik om 17.40hr al naar de kassa moet omdat ze over twintig minuten sluiten. Werken tot het einde zeggen ze bij ons int bedrijf ^^ Mijn baas zou ook niet kunnen lachen als ik voor 16.00hr (einde shift) al gewassen en omgekleed klaar sta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
              Aan dees kanten is dat ook echt erg gesteld, sommige plaatsen zouden ze letterlijk je spullen uit je handen nemen en je naar buiten duwen Het fenomeen van het doven van de lichten vind ik ook zo aso, moet je harder zoeken om nog dat ene wat te vinden en dan komt geheid een winkelbediende zeuren "we gaan sluiten hoor" blablabla Dat ze 's blij zijn dat ze werk hebben in de plaats! Zijn d'er zat die werk zoeken! Of zaken moeten hun openingsuren aanpassen a-la aldi alwaar je een kwartier voor sluitingstijd niet meer binnen mag en dit ook zo staat aangegeven! Dit vind ik correct en eerlijk! Motivatie is idd vaak ver te zoeken, zo bestelde ik ooit ergens DE REKENING na het nuttigen van een pizza'tje (jaja, om te betalen!!!!), 2 UUR (!!!!) later en menig verzoeken later hadden we die nog niet en stond het personeel verveeld te lummelen of te keuvelen onder mekaar ... tja, dan maar niet hé!

Sowieso is de commerce hier beroerd, als werkmens moet je in regel al niet meer je boodschappen gaan doen veelal ... en weekends sluiten ze ontiegelijk vroeg, als je de uren ziet in N-FR en NL'se koopavonden ... hier niets van dit alles! België heeft nog wat te leren in het belang van de commerce!
              Het "belang van de commerce" kan me gestolen worden Sonja
              Klein voorbeeldje als ik mag?
              Voor eenzelfde aankoop (krek hetzelfde product he) kan ik ong. 300 euro sparen.
              Plus de levering is "gratis".
              En de verkoper ervan zal geen honger lijden en die zal zeker nog winst maken.

Een jeans van een "goed" merk verlaat het fabriek in China aan max. 5 euro per stuk.

Die aanduiding bij de Aldi, daar ben ik het mee eens.
              Vraag eens de baas van die andere winkel waarom dat bij hem&haar niet zo kan?
              Ik doe dat Maar ik weet wel wanneer en waar en vooral hoe.
              En ik kan dit bewijzen als je er op staat

Als je de kans hebt ga dan een maandje werken i.p.v. degenen die blij moeten zijn dat ze werk hebben.

Jouw pizzaverhaal ken ik wel, ongeveer toch.
              Met een paar vrienden in een restaurant. Het bleef maar duren eer we kregen wat we besteld hadden. Was niets speciaals hoor.
              Na goed drie kwartier (kan ook vijf minuten minder zijn ) gaf ik een seintje, we zijn opgestaan en gewoon vertrokken
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Het zal niet in elke winkel hetzelfde zijn maar uit ervaring weet ik dat bij een héél aantal winkels het als volgt gaat.

De winkel sluit om 18.00hr. Het personeel moet werken tot 18.30hr. Het personeel moet zo dus tussen 18.0hr en 18.30hr afsluiten en de kas natellen. Omkleden en dergelijk moet gebeuren na de uren zoals bij de meeste werkende mensen (die zich moeten omkleden voor het werk)
                Maar meestal wil men al voor sluitingsuur de mensen buiten zodat de kas zo snel mogelijk kan worden afgesloten worden en ze zo snel mogelijk kunnen vertrekken.

Nu soit, ik ga ook niet moedwillig "te laat" winkelen maar ik kan er niet tegen dat ALS ik dan al wat later ben men mij komt zeggen dat ik om 17.40hr al naar de kassa moet omdat ze over twintig minuten sluiten. Werken tot het einde zeggen ze bij ons int bedrijf ^^ Mijn baas zou ook niet kunnen lachen als ik voor 16.00hr (einde shift) al gewassen en omgekleed klaar sta
                Tja, uw baas heeft gelijk.
                Maar de baas weet het en jij weet dus is er niets aan de hand eh
                Wassen en omkleden enz. is idd. iets dat niet bij het werk hoort.
                (ik moet nu denken aan de mijnwerkers van vroeger )
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  En ik zou daarom ook niet schieten op het personeel.
                  Mijn punt is; stel dat het personeel zo elke dag een halfuur moet overwerken?
                  Dus betaald tot 18:00 uur en werken tot 18:30 uur.
                  Belgen zijn de Europese koplopers in onbetaalde overuren.
                  Volgens De Tijd doet een Belgische bediende gemiddeld 45 onbetaalde uren per jaar, waardoor de fiscus 1,5 miljard euro misloopt. Bij die belasting komt ongeveer 200 miljoen gederfde rsz.
                  En inderdaad, in een rapport uit 2007 liet Eurostat weten dat diezelfde bediende per week gemiddeld 1,5 uur extra werkt, en dat daar slechts 36% van wordt betaald.
                  Dat zijn nog maar de bedienden.

Comment

Ja leuk hé als er een klant 5 minuten voor sluitingstijd binnen stapt en zeer geïnteresseerd is een bepaald product en graag nog wat informatie wilt.
                    En ook laat uitschijnen dat hij zeker van plan is om te kopen om dan drie kwartier later te zeggen dat de prijzen op het internet toch interessanter zijn.
                    Vriendelijk bedankt voor de service en met lege handen de winkel uitloopt.
                    Maar toch blijf ik helpen uiteraard. Maar in een supermarkt binnen stappen 10 minuten voor sluiting voor nog een volle kar gaat er wel wat over.
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Pfff zwijg me ervan! Volgens mij een "fenomeen" in België! Als je in pakweg Duitsland naar een winkel gaat met sluitingsuur 18.00hr word je nog steeds vriendelijk geholpen om één minuut voor 6. Het kan wel zijn dat je niet meer binnen mag een kwartier voor sluiten maar de klanten in de winkel worden teminste niet weg gejaagd.
                      Hier in BE is het precies over hetzelfde ritueel. Half uur voor sluiten meld een vriendelijke stem door de speakers dat de winkel "snel" gaat sluiten en iedereen zich naar de kasse moet begeven. Alsof dat al niet erg genoeg is gaat meestal ook nog eens 50% van de winkelverlichting uit zodat je zowieso al geen zin meer hebt om verder te winkelen.
                      Tja, tegenwoordig zijn de verkopers niet echt meer begaan met de winkel, zeker als ze zelf geen eigenaar zijn.
                      Heb de voorbije drie weken in Frankrijk (Côte d'azur) doorgebracht; eender welke winkel waar ik binnenstapte zijn ze superlief, zeer vriendelijk en geven ze de beste service naar hun cliënteel toe.
                      Geen verkoper/mens horen mopperen omdat ik tien minuten voor sluitingstijd nog gauw even mijn winkelkar wou volladen. Ze bleven allemaal even vriendelijk en met de glimlach verder werken.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

ik begrijp dat sommige van jullie daar geen probleem in zien, even voor sluitingstijd nog een karretje vullen of winkel instappen.
                        met zoals jullie dat doen als je overste/meerdere nog even vraagt net voor je naar huis gaat nog enkele dingen te doen waar nog een half uurtje of langer werk in kruipt.
                        gewoon voor de mooie ogen van je meerdere.
                        met de glimlach waarschijnlijk

grts
                        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                        www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                          ik begrijp dat sommige van jullie daar geen probleem in zien, even voor sluitingstijd nog een karretje vullen of winkel instappen.
                          met zoals jullie dat doen als je overste/meerdere nog even vraagt net voor je naar huis gaat nog enkele dingen te doen waar nog een half uurtje of langer werk in kruipt.
                          gewoon voor de mooie ogen van je meerdere.
                          met de glimlach waarschijnlijk

grts
                          Ik denk dat we nu helemaal naast de questi belanden Het ging er mij om dat ik me erger dat men je al buiten zet , een half uur voor sluitingstijd door de lichten te doven, muziek af te zetten enz enz. Wie 5 minuten voor tijd nog binnenkomt moet in mijn ogen niet klagen als hij geen service krijgt
                          Als mijn baas me nog een opdracht komt geven om 10 voor 4 zal ik eraan beginnen en dan 1) om 4 stoppen en de dag nadien verder doen of 2) werken tot ik het afgewerkt heb en mijn overuren opschrijven. Niemand werkt gratis (denk ik toch), wie dat wel doet en nadien klaagt dat hij elke dag onbetaald "moet" overwerken is in mijn ogen dan weer een arme voetveeg. Niet klagen en ander werk zoeken of overwerken tegen betaling ^^ Welke baas risceert het tegenwoordig nog om iemand onbetaald/onverzekerd te laten werken? De mijne in ieder geval niet

Comment

In Frankrijk en Duitsland doen ze minder onbetaalde uren dan in België. Van de Côte d'azur stond er niks in dat rapport.
                            Slechts 36% van de Belgische overuren wordt betaald. Dat is iets meer dan een derde.
                            De meeste werknemers gave als rede op dat ze hun job niet wilde verliezen.
                            Last edited by Poza; 2 oktober 2012, 23:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                              In Frankrijk en Duitsland doen ze minder onbetaalde uren dan in België. Van de Côte d'azur stond er niks in dat rapport.
                              Slechts 36% van de Belgische overuren wordt betaald. Dat is iets meer dan een derde.
                              De meeste werknemers gave als rede op dat ze hun job niet wilde verliezen.
                              Zo zit dat: de broek vol schrik
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X