Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen crisis of geen motivatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen crisis of geen motivatie?

Er zijn ook een pak mensen die hun job graag doen en niet op een uurtje kijken.
    Ik verdien een jaarloon, en probeer daarvoor mijn takenpakket correct uit te voeren. Ik heb nog nooit naar opslag moeten vragen en toch altijd gekregen als ik het verwachtte, en ik doe mijn job graag. Dat dit anders ligt voor sommige arbeiders kan ik aannemen.
    Dus die discussie over onbetaalde overuren, laat maar zitten. Als je vooruit wil, dan moet je investeren in je carrière. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik uitgebuit wordt. Wat ik geïnvesteerd heb, heb ik al lang teruggekregen.

Als een winkel mij niet correct bedient, dan oefen ik mijn ultiem consumentenrecht uit: niet kopen. En ja, ik heb ooit een volle kar laten staan in een supermarkt in vlaanderen omdat de kassierster mij niet in het nederlands wou bedienen.
    Last edited by Guest14; 3 oktober 2012, 08:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Een jeans van een "goed" merk verlaat het fabriek in China aan max. 5 euro per stuk.
      Zal ik je een adres geven Theo, hier dichtbij (Ieper) , zit een grote invoerder van jeans, zij voeren gemiddeld zo
      een 30.000 stuks per week in, en dat van een zevental gekende merken, je kan er volledig legaal (want je kan betalen met kaart)
      alle stukken kopen aan 17,50 € per stuk, is open de woensdagnamiddag, vrijdagnamiddag en de zaterdag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Zo zit dat: de broek vol schrik
        Als gepensioneerde kan zo'n statement tellen!
        Ik neem aan dat je kan begrijpen dat voor héél veel mensen, het verschil tussen een job en geen job, het verschil tussen leven en sukkelen of totale armoede.
        Maar ik blijf er bij dat je met wat goede wil en wat zoeken een goede job kan vinden waar je niet uitgebuit wordt.

Laat het me anders stellen:
        Je hebt 2 werknemers: de eerste doet elke dag stipt om 17h zijn boeken toe, klaar of niet. De andere werkt af en toe een beetje langer en bezorgt het bedrijf gewoon tevreden klanten.

Als er dan iemand belt en zegt dat zijn moeder ziek is, en hij een uurtje vroeger naar huis wil om haar te bezoeken, wat ga je dan doen?
        De ene zal zijn uren moeten compenseren, of lijdt loonverlies, en de ander heeft dat al gedaan hé.
        En wie krijgt een kans op promotie of opslag denk je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Je hebt 2 werknemers: de eerste doet elke dag stipt om 17h zijn boeken toe, klaar of niet. De andere werkt af en toe een beetje langer en bezorgt het bedrijf gewoon tevreden klanten.

Als er dan iemand belt en zegt dat zijn moeder ziek is, en hij een uurtje vroeger naar huis wil om haar te bezoeken, wat ga je dan doen?
          De ene zal zijn uren moeten compenseren, of lijdt loonverlies, en de ander heeft dat al gedaan hé.
          de baas zelf?

Comment

Mensen, vergeet de andere kant niet, je hebt ook de werkgever die standaard "nooit genoeg" heeft en bij voorkeur onbetaald ... bepaalde groepen vinden minder makkelijk werk, hetzij omdat ze een verleden meedragen, hetzij door afkomst, hetzij door laaggeschooldheid, of door gebrek aan zelfvertrouwen en/of ambitie en durf ... deze groep durfd niet te vragen om loonsaanpassing, dit is de groep die zelfs niet durfd te vragen om naar huis te gaan terwijl de vrouw aan het bevallen is, dit is de groep die thuis niet te genieten is omdat ze "moeten" werken maar nooit niet genoeg kunnen gedaan hebben, waar de sfeer op het werk er eentje is waar je als mens niet deel van uit wil maken maar sommigen .... die durven niet ... Daar maken bepaalde groepen werkgevers ge/mis-bruik van en denk maar niet dat het niet bestaat, als ge adres moet kan ik die bezorgen!
            Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oNeX Bekijk bericht
              Ik denk dat we nu helemaal naast de questi belanden Het ging er mij om dat ik me erger dat men je al buiten zet ,
              een half uur voor sluitingstijd door de lichten te doven, muziek af te zetten enz enz.
              Wie 5 minuten voor tijd nog binnenkomt moet in mijn ogen niet klagen als hij geen service krijgt
              Zoals ik al eerder zei: praat met de baas. Stuur een onderbouwd berichtje.
              En vergeet nooit dat de baas... de baas is: die "stuurt" zijn personeel, personeel voert uit zoals de baas dat wil.
              Arme voetvegen bestaan maar dan wil ik graag weten hoe dat komt en waarom ze in die toestand blijven werken alvorens die mensen zwart te maken
              of ze als sukkelaars te bestempelen (ik zeg niet dat jij dat letterlijk zegt he).
              Van werk veranderen in deze tijd?

Arme voetvegen bestaan: de gatlikkers, de slijmballen.
              Die zijn op hun werk heel anders dan thuis
              Het kan zijn dat die zo geboren zijn en niet anders weten.
              Ik hoop wel dat ze beseffen welke schade ze kunnen aanrichten maar het kan net zo goed zijn
              dat ze juist daarin plezier beleven of er zich in kunnen uitleven.

Als mijn baas me nog een opdracht komt geven om 10 voor 4 zal ik eraan beginnen en dan 1) om 4 stoppen en de dag nadien verder doen of 2) werken
              tot ik het afgewerkt heb en mijn overuren opschrijven.
              Zowel jij als de baas zijn hier "goe" bezig

Niemand werkt gratis (denk ik toch), wie dat wel doet en nadien klaagt dat hij elke dag onbetaald "moet" overwerken is in mijn ogen dan weer een arme voetveeg. Niet klagen en ander werk zoeken of overwerken tegen betaling ^^ Welke baas risceert het tegenwoordig nog om iemand onbetaald/onverzekerd te laten werken? De mijne in ieder geval niet
              Zowel jij als de baas zijn hier "goe" bezig

Gratis werken ed.
              De enige zekerheid krijg je als je met personeel kan praten.

Ik heb het niet over zeer grote bedrijven.
              Maar je kan veel zien in winkels waar je regelmatig komt.
              Die zijn er genoeg in Hasselt

Vroeger en enkel uit interesse heb ik veel gedaan
              (tegenwoordig is dat veel minder)
              Een paar zaken gingen dan over "management", omgaan met personeel enz. enz.
              Zo kreeg je toch wat inzicht in hoe iemand dacht of waarom zo gehandeld werd.
              Ik kan je dus verzekeren dat personeel destijds heel anders bekeken werd en ermee omgegaan werd.
              En als tegenwoordig iedereen zijn ogen open doet en wil zien...dan merk je van alles
              Tegenwoordig hebben mensen meer (de meeste toch) maar ze hebben in feite veel minder dan vroeger.

Ik zal ook nooit beweren dat de baas... de vijand is he
              Ik vind wel dat beide partijen redelijk moet zijn en blijven.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                Mensen, vergeet de andere kant niet, je hebt ook de werkgever die standaard "nooit genoeg" heeft en bij voorkeur onbetaald ... bepaalde groepen vinden minder makkelijk werk, hetzij omdat ze een verleden meedragen, hetzij door afkomst, hetzij door laaggeschooldheid, of door gebrek aan zelfvertrouwen en/of ambitie en durf ... deze groep durfd niet te vragen om loonsaanpassing, dit is de groep die zelfs niet durfd te vragen om naar huis te gaan terwijl de vrouw aan het bevallen is, dit is de groep die thuis niet te genieten is omdat ze "moeten" werken maar nooit niet genoeg kunnen gedaan hebben, waar de sfeer op het werk er eentje is waar je als mens niet deel van uit wil maken maar sommigen .... die durven niet ... Daar maken bepaalde groepen werkgevers ge/mis-bruik van en denk maar niet dat het niet bestaat, als ge adres moet kan ik die bezorgen!
                Begrijpt het Sonja en ik kan volgen
                Op 40 jaar tijd is er met de groep van -25-jarigen, ongeschoold en zonder werk, NIKS veranderd.
                Stond van de week nog in de media.

Dat van die groepen is goed gezien.
                Maar ik "durf" daarover hier niets te zeggen
                Er zijn een paar Vlaamse partijen die er terecht en soms onterecht over bezig blijven.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Zal ik je een adres geven Theo, hier dichtbij (Ieper) , zit een grote invoerder van jeans, zij voeren gemiddeld zo
                  een 30.000 stuks per week in, en dat van een zevental gekende merken, je kan er volledig legaal (want je kan betalen met kaart)
                  alle stukken kopen aan 17,50 € per stuk, is open de woensdagnamiddag, vrijdagnamiddag en de zaterdag.
                  Ok
                  En dat is dan nog uit tweede hand zoals men dat zegt.
                  Er is een grote verdeler die praktisch alles in handen heeft qua textiel en die koopt aan 5 euro per stuk.

Kan het nog erger maken
                  Die verdeler spreekt een stukprijs af en als puntje bij paaltje komt krijgt onze Chinees ginds niet die afgesproken prijs.
                  Ons Chineeske zit dan met een stock en wat doet die dan? Die is gedwongen om te verkopen aan de nieuwe prijs.
                  't Is zoals "ons" Sonja zegt: sommigen krijgen nooit genoeg.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Er zijn ook een pak mensen die hun job graag doen en niet op een uurtje kijken.
                    Ik verdien een jaarloon, en probeer daarvoor mijn takenpakket correct uit te voeren. Ik heb nog nooit naar opslag moeten vragen en toch altijd gekregen als ik het verwachtte, en ik doe mijn job graag. Dat dit anders ligt voor sommige arbeiders kan ik aannemen.
                    Dus die discussie over onbetaalde overuren, laat maar zitten. Als je vooruit wil, dan moet je investeren in je carrière. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik uitgebuit wordt. Wat ik geïnvesteerd heb, heb ik al lang teruggekregen.
                    +1
                    En in het bedrijfsleven is dat ook wel de norm. Ik zie dat dit ook bij mijn vrienden het geval is.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                      Dat ze 's blij zijn dat ze werk hebben in de plaats! Zijn d'er zat die werk zoeken!
                      Dat vind ik echt een non-argument, eerder een argument van ondernemers of ceo's.

Als je moest weten hoeveel zaterdagen winkelpersoneel moet werken en aan welk hongerloon ! Zeker in de electronica of supermarkten !

En misschien moeten de werknemers hun kinderen wel in de creche ophalen. Als ze elke dag n half uur langer moeten blijven, kan dat fors oplopen qua kinderopvang. Zeker als n begonnen half uur voor n volledig uur telt.

Ik sta altijd als eerste aan de winkel, ipv als laatste !

Ik ga altijd naar de Delhaize rond 9 u of 12.30, dan is er het minste volk.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                        de baas zelf?
                        Is ook al gebeurd ja, en hij nam me mee, allebei een stap hoger. Win-Win, weet je wel!

Comment

Zij die solidair zijn. Maar er was niet veel volk op de betoging tegen de vergroting van de kloof tussen arm en rijk. Vergeet het dus maar.
                          We werken al veertig jaar steeds harder voor een als maar kleiner stuk van de koek. De meeste werknemers merken dat echter niet. Het aandeel van de loonlast in het bnp (de totale toegevoegde waarde) is echter ondertussen langzaam maar zeker gestaag gedaald tot minder dan 50%. Bedrijven maken (na aftrek van belastingen) meer winst dan het loon van alle werknemers samen. 80% van die bedrijven zijn in handen van ruwweg 20% van de bevolking (investeerders en eigenaars), terwijl 15% officieel in armoede leeft. Dat zijn natuurlijk grotendeels werklozen, maar ook opvalend veel eenoudergezinnen... die weinig overuren kunnen maken omdat ze tijd voor hun kinderen moeten nemen.
                          Meer kinderopvang voorzien?

Comment

Als gepensioneerde kan zo'n statement tellen!
                            Ik neem aan dat je kan begrijpen dat voor héél veel mensen, het verschil tussen een job en geen job, het verschil tussen leven en sukkelen of totale armoede.
                            Maar ik blijf er bij dat je met wat goede wil en wat zoeken een goede job kan vinden waar je niet uitgebuit wordt.
                            Tommie Tommie Waarom zit ik me hier moe te maken denk je.

Die goede wil en een goede job vinden? Ja, dat kan lukken voor een enkeling.
                            Tegenwoordig worden mensen met tientallen op straat gezet zoals in Zwijnaarde.
                            Nu, het wordt overal erger Tommie. In Vlaanderen zowel als in Wallonië.

En het enige wat de politiek kan doen evenals die nette aan het hoofd van de VDAB, is mensen onder druk zetten.
                            En ze zwieren ook graag met cijfers dat mensen langer leven en dat ze die mensen liever langer aan het werk willen zetten.
                            Waar zijn die jobs??
                            Neen, altijd de symptomen aanpakken i.p.v. de oorzaken.
                            In de energie sector is het toch krek hetzelfde.
                            WIJ MOETEN sparen. En WIJ moeten A+++ kopen

Wat is er beter aan die tweede in vergelijking met die eerste?
                            Die stipt zijn werk doet kan ook voor tevreden klanten zorgen he Tommie.

De beenhouwer heeft ook de gewoonte te vragen of het iets meer mag zijn...en wij maar betalen
                            En dan vergeten we nog dat we het papier even duur betalen als het vlees dat er op ligt.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                              Zij die solidair zijn. Maar er was niet veel volk op de betoging tegen de vergroting van de kloof tussen arm en rijk. Vergeet het dus maar.
                              We werken al veertig jaar steeds harder voor een als maar kleiner stuk van de koek. De meeste werknemers merken dat echter niet. Het aandeel van de loonlast in het bnp (de totale toegevoegde waarde) is echter ondertussen langzaam maar zeker gestaag gedaald tot minder dan 50%. Bedrijven maken (na aftrek van belastingen) meer winst dan het loon van alle werknemers samen. 80% van die bedrijven zijn in handen van ruwweg 20% van de bevolking (investeerders en eigenaars), terwijl 15% officieel in armoede leeft. Dat zijn natuurlijk grotendeels werklozen, maar ook opvalend veel eenoudergezinnen... die weinig overuren kunnen maken omdat ze tijd voor hun kinderen moeten nemen.
                              Meer kinderopvang voorzien?[
                              En wie gaat dat betalen?
                              Je vergeet nog de gepensioneerden die moeten huren...
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Als ik in noodgevallen niet flexibel wil zijn; dan krijgen sommige patienten hun levensreddende medicatie misschien niet op tijd...
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                                X